| 
  
       | Poster | Message |  
	    |  Astrona 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Tervist.
 
 Hea artikkel "Õhu tee läbi mootori III", selliseid võiks rohkem olla, ja foorumisse sisselogimiseks võiks olla parooli asemel hoopis mingi küsimus antud teem akohta
  
 
 Mind häiris kõige rohkem see, et mainiti VE tõusu ja pöördemomendi tõusu tihti korraga, aga võimsust ei mainitud - nagu võimsus ei tõusekski.
 
 "Antud" pööretel pole võimalik tõsta ju pöördemomenti ilma võimsust tõstmata või vastupidi.
 
 Võis jääda mulje nagu autori arvates tähedab võimsus ainult maksimum võimsust. Või et nagu tal oleks midagi võimsuse vastu.
  Ja nagu seatakse kahtluse alla võimsuse tähtsus, et varjata USA V8'te suht madalat liitri võimsust. Ja rõhutada nende pöördemomenti. 
 Ega siis "ameeriklased" selle pärast hästi kiirenda, et neil palju pöördemomenti on
  - ikka selle pärast, et neil on palju võimsust juba normaalsetel pööretel. Pöördemoment 10RPM juures ei kiirenda meid kuhugi. 
 VÕTAME KASUTUSELE UUE MOOTORI VÕIMSUSÜHIKU,
 mis siis oleks võimuste summa kõikidel pööretel ehk võimsusgraafiku alune pindala. See ühik näitaks ära, et 170hj 2.5L ja 170 5.0L pole sama võimsad, mida nad ju polegi. Neil on ainult maksimum võimsus sama. Aga kui startida 1000RPM pealt, siis koguaeg on 5L'sel rohkem võimsust. Ainult tipp võimsus langeb lõpuks kokku.
 
 
 Minu arust tuleks sellise artikliga ka rahvale selgeks teha, et mida rohkem võimsust mis iganes pööretel, seda paremini kiirendatakse.
 Et mitte jätta arvamust nagu neil pööretel, kus on maksimaalne pöördemoment oleks kõige parem kiirendus. SEE POLE JU NII, aga paljud arvavad.
 Arvatavasti tekib eksiarvamus sellest, et kui näiteks teise käiguga kiirendada mingi alla 200hj'se autoga siis kõikide takistusjõudude summa kasvab kiiremini kui mootori võimsus - See tõttu võib parim kiirendus olla küll maksimaalse pöördemomendi pöörete juures, kuna seal on takistusjõudude summa ja võimuse suhe kõige parem.
 
 
 Ega ometi mina valesti aru saa
   |  
	  | 15.02.2005 at 00:33 |  |  
	    |  5.0 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:kahjuks küll;Astrona:
 Ega ometi mina valesti aru saa :D
 
 mõistmiseks ei jätku sellest artiklist ja soovitav on ikka suurem lugemus kui see.
 |  
	  | 15.02.2005 at 08:02 |  |  
	    |  13piisab 
   |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:Kui max moment on 10k rpm juures (automootoril?!?), siis eeldatavasti on seal lähedal ka max võimsus. Ning see tähendab, et mootorist on "viimane välja võetud" elik see on kiirendamiseks väga hea mootor. Mainiks veel, et kuna moment on võrdeline võimsuse ja pöördvõrdeline pööretega, ei saa tema maksimum KUNAGI olla kõrgemal võimsuse maksimumist.Astrona: Tervist.
 Pöördemoment 10RPM juures ei kiirenda meid kuhugi.
 
 
 
 quote:mitte "kus iganes pööretel", vaid kiirenduseks kasutatavatel pööretel. Muud pöörded pole kiirendamisel olulised - kuna neid lihtsalt ei kasutata!Astrona: Minu arust tuleks sellise artikliga ka rahvale selgeks teha, et mida rohkem võimsust mis iganes pööretel, seda paremini kiirendatakse.
 
 
 quote:siin olen sinuga 100% päri. Mitmed siinsed momendikummardajad usuvad küll sinisilmselt, et moment ongi see, mis masinat kiirendab, kuid paraku on selleks siiski võimsus. Lihtsaim tõestus oleks energia jäävuse seadus - energiat antakse/tööd tehakse peamiselt masinale kineetilise energia andmiseks ning tehtav töö ON suurim võimsusmaksimumil. Muide, momenti võime väga lihtsalt suurendada, muutes ülekandeid aeglasemaks (kas suurema ülekandega differ või väiksema ümbermõõduga rattad - tõsi, väiksemate rataste puhul me ei suurenda rattateljel mõjuvat momenti, vaid ratta poolt teepinnale antud jõudu, aga mõte on sama).Astrona: See tõttu võib parim kiirendus olla küll maksimaalse pöördemomendi pöörete juures, kuna seal on takistusjõudude summa ja võimuse suhe kõige parem.
 
 
 teet,
 mustamäe mändide vahel ülikoolifüüsikat õppinud ning asjast huvitatuna ka iseseisvalt teemaga tegelenud - niiet õige mees asjast rääkima
 
 ____________________________
 vanem on parem
 |  
	  | 15.02.2005 at 09:38 |  |  
	    |  ollo 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Hell ou,
 
 kiirendus fikseeritud ülekandega on parim max momendi pööretel, punkt. Kui see "fikseeritud ülekandega" unustada lausest ära, on tulemus BS, ehk samal kiirusel on tihti võimalik madalama käiguga ja kõrgematel pööretel (=suurema võimsuse alas) saada parem kiirendus, kui kõrgema käiguga mootori max momendi piirkonnas. Midagi muud keerulist siin pole, lihtsalt nagu alati räägivad ühed aiast ja teised mulgust selle sees...
 |  
	  | 15.02.2005 at 11:17 |  |  
	    |  spirit93 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Auto dünaamilisi omadusi kirjaldavad näitajad sõltuvad olulisel määral sellistest parameetritest nagu veojõud, haardumisjõud, haardetegur, veeretakistus, õhu - ja tõusutakistus. Selleks, et mõista eri parameetrite vahelisi seoseid ning nende mõju auto dünaamikale on vaja põhjalikult aru saa veo -ja võimsusbilansi võrranditest.
 
 Auto veoparameetrite arvutamiseks ja veoomaduste analüüsiks on vaja teada mootori kiiruskarakteristikut. Kui puuduvad pidurstendil saadud mootori karakteristiku katseandmed, siis arvutatakse karakteristik empiiriliste valemite abil. Empiiriliste valemite kasutamine baseerub mootori väliskarakteristiku iseloomulikel punktidel.
 
 Arutelu aluseks olev artikkel selgitab hästi lihtsustatult sisepõlemismootorile kehtivaid seaduspärasusi ning teeb sissejuhatuse valemile pöördemoment = võimsus / pöörlemissagedus (empiirika).
 
 Kõige kiirem viis ennast asjaga kurssi viia oleks vist tutvumine mõne ülikooli tehnikateaduskonna loengumaterjaliga, mis räägib auto veoparameetritest. Ehk kokkuvõtteks, ühe artikliga ei ole võimalik kõiki seoseid ja parameetreid kõigile arusaadavalt kirjeldada, sest 1000  hp või 1000 Nm ei tähenda veel, et jõuad finišisse  alla 10 sek, need näitajad on üheks eelduseks paljudest. Minu arust tahetakse selle artikliga asjaarmastajatele suunda anda, kuidas eeldusteni jõuda.
 
 |  
	  | 15.02.2005 at 11:21 |  |  
	    |  13piisab 
   |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:kui käik on sees, on ülekanne "fikseeritud". Niiet Su jutust saab (minu imestuseks!) ilmselt "moment ruulib" välja lugeda?ollo: kiirendus fikseeritud ülekandega on parim max momendi pööretel, punkt.
 
 sest kunagi rääkisid Sa ju täiesti õiget juttu:
 
 quote:lisaks Su toonasele jutule, et käigukasti otstarve pole niivõrd momendi kordistamine, kuivõrd rataste pöörlemiskiiruse sobitamine mootori võimsuskarakteristikuga (kui ülekanne oleks 1, ei saaks ju kohalt minema - mootori pöördeid üritatakse 0rpm peale tõmmata ning ta sureb lihtsalt välja, kuna see on tema töödiapasoonist väljas). See kehtib siis kütust põletavate mootorite kohta - näiteks asünkroonsed elektrimootorid käituvad risti vastupidi.ollo: Mul on garaazhis rattavõti, millele ma võin 300Nm momenti rakendada, aga kiirendust ei ole sellega s*ttagi. Sellepärast pole, et ma ei jõua seda piisavalt kiiresti liigutada = vähe võimsust.
 
 
 
 pagan, läheb jälle "pauer vs tork" teemaks - vabandan
  
 ____________________________
 vanem on parem
 |  
	  | 15.02.2005 at 11:47 |  |  
	    |  madis 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Siin pole midagi vaielda. Mida suurem _moment_ _tagarattas_ seda suurem kiirendus.
 |  
	  | 15.02.2005 at 12:25 |  |  
	    |  5.0 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus nagu me härra 13piisab jutust aru saame, siis "tihedam" differ ei anna midagi, kuna kordistab ainult momenti ja sellel pole ju kiirendusega midagi pistmist.
 Seal Mustamäe mädide all on ka paremaid seltskondi leida kui need kes sellise jutu välja mõtlesid.
 |  
	  | 15.02.2005 at 12:43 |  |  
	    |  ollo 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:13piisab:
 quote:kui käik on sees, on ülekanne "fikseeritud". Niiet Su jutust saab (minu imestuseks!) ilmselt "moment ruulib" välja lugeda?ollo: kiirendus fikseeritud ülekandega on parim max momendi pööretel, punkt.
 
 
 Ei, sest käigukast on ammu leiutatud ja enamusel autodel kasutuses. Mis ei muuda tõsiasja, et kiirendus konkreetse käiguga on suurim mootori max pöördemomendi kohal.
 
 
 |  
	  | 15.02.2005 at 12:47 |  |  
	    |  Erkki 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Here we go again...
 
 Meil siin olemas ju puust ja punaseks: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30
 
 copy/paste sellest:
 
 Juhi seisukohast pöördemoment VALITSEB (ingl k. rules
  . Iga auto kiirendab iga käiguga täpselt nii kõvasti, kui palju ta vastavatel pööretel pöördemomenti arendab, kui maha arvata kiirusega kasvavad õhu- ja veeretakistus. Kiirendus järgib seega täpselt pöördemomendi kõverat ning on kõige suurem nendel pööretel, mis langevad kokku maksimaalse pöördemomendiga. Pöördemoment on ainuke asi, mida juht tunneb, ning võimsus hobujõududes on sealjuures kõrvaline näitaja. 300 lb-ft pöördemomenti kiirendavad 2000 pöörde juures sama kõvasti kui 4000 juures, kuigi valemi järgi on võimsus teisel juhul kahekordne. 
 
 ____________________________
 Chevrolet Camaro '71
 Pontiac Firebird '71
 Chevrolet Chevelle      '69,  350 cid
 El Camino  '68
 F150, 2011
 Life begins at 1000 Hp...
 |  
	  | 15.02.2005 at 12:52 |  |  
	    |  vvt 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Veel natuke lisa
  -i 
 1. Aeglane mootor on suure pöördemomendiga
 2. Auto kiirenduse määrab pöördemoment väntvõllil
 3. Kõik kiirepöördelised mootorid on nõrga momendiga
 4. Kaheklapimootor on suurema momendiga kui paljuklapiline
 
    
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 |  
	  | 15.02.2005 at 13:42 | Last edited 15.02.2005 at 13:43 by vvt |  
	    |  spirit93 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Auto liikumistingimuseks on, et veojõud oleks suurem kui summaarne takistusjõud ja mitte suurem kui veorataste haardejõud. Ehk võimsus ratastel on auto igal liikumiskiirusel konstant. Nüüd tulebki pöördemoment ja hakkab ratast keerama ning rataste abil hakkab auto liikuma. Ja üha kiiremini ja kiiremini liigub auto kuni saabub aeg mil füüsikaseadused panevad inimkonna tehnoloogilistele teadmistele piirid ning käib üks lätakas ning pole ei võimsust ega momenti ega pöördeid  ega ka liikumist. Ja kui ei suuda aru saada sellest lihtsast valemist, siis ei ole ka liikumist.
 |  
	  | 15.02.2005 at 14:08 |  |  
	    |  Sören 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:Erkki: 300 lb-ft pöördemomenti kiirendavad 2000 pöörde juures sama kõvasti kui 4000 juures, kuigi valemi järgi on võimsus teisel juhul kahekordne.
 
 
 ei 2000 pöörde ega ka 4000 pöörde juures ei kiirenda sa kuhugi, vaid liigud konstantse kiirusega. kiirenduse eelduseks on see, et sarnase suurusega pöördemoment ka teatud pöörete vältel säilib. seega on kiirenduse jaoks tähtis momendi integraal (teatud pöörete vahemikus) ja ülekanded, mida selle momendi üle kandmiseks kasutatakse. ideaalsel juhul, kui mootor saaks töötada pidevalt optimaalse momendi juures ja ülekanne muutuks sujuvalt (ning kaod ülekandele oleks küllalt väiksed), siis puhuks moment üksinda pilli. seega on väitlus teemal tq vs hp minu arvates kiirenduse kontekstis juba iseenesest vildakas.
 
 ____________________________
 gts1000 & gl500 & w140
 |  
	  | 15.02.2005 at 15:41 |  |  
	    |  13piisab 
   |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus ok, kellele minu ega TTÜ füüsikainstituudi juhataja väide - et kiirendamiseks tuleb max võimsuse kandis "opereerida" - ei sobi, siis las olla pealegi moment võimsusest olulisem. Oma kunagise õppejõu juures käisin ekstra selle probleemiga sügisel - just siinsamas aktuaalsena püsinud analoogse teema tõttu...
 pagan, ma ei suuda ikka vastu panna:
 moment on tõesti jõu ekvivalent pöördliikumises, aga aeglaselt liigutav jõud teeb vähe tööd. Võta suur moment ja suur nurkkiirus - ja saamegi suure võimsuse.
 ...ja Olev - kiirendus VÕIB tõesti olla maksimaalne max momendi kohas - ning enamasti ongi. Aga vaata Astrona postitust - seal on toodud põhjus: kiiruste/sageduste tõustes suurenevad mittekonservatiivsed jõud+ka kineetilise energia andmine (E=m*v^2) ca ruutsõltuvusena. Ning momendi maksimum on alati madalamal võimsusmaksimumist - s.t. kohas, kus kiirendamist takistavad jõud on väiksemad. Niiet kui oleks mootor, mille võimsusgraafikuks oleks parabool (edit: ptui, hüperbool ikka!), oleks tal suurim kiirendus võimsuse maksimumil.Võimsusegraafikud kipuvad aga praktikas lineaarsed olema...
 Muide, kas teate näiteks, et kiirendades 0-100km/h kulub vaid (täpselt) veerand energiast, andmaks masinale kiirust 50km/h ning ülejäänud 3/4 kulub kiirendamisele 50km/h-100km/h?
 "5.0" - misasi on "tihedam differ"? Loeme enne ikka teise jutu läbi - ütlesin ju, et transmissiooni eesmärk on mootori karakteristiku ja tegeliku pöörlemissageduse sobitamine.
 ärge uskuge mingeid populaarteaduslikke USA tõlkeartikleid - uskuge asja, mis on füüsikaga põhjendatav! Ning tõesti on ka õige öelda, et "iga mootor kiirendab nii hästi, kui tal VASTAVATEL PÖÖRETEL momenti on". Sest need kaks muutujat kooos näitavadki, kui palju masinal võimsust on.
 
 loodan, et käesolevat teemat kinni ei panda - ehk saaks ükskord ometi "sotid selgeks". Muidugi jah - räägime ikka põhjendatud juttu, tehnikavõõrad inimesed, kelle teadmised vaid tqhq artikliga piirduvad, pole IMO eriti kompetentsed oma "teadmistega" hiilgama.
 
 teet,
 ärritunud; ei mõista, miks inimesed ometi ei mõista - ning julgevad veel ülbitseda oma "härratamistega"
  
 edit: aga kole OT-ks on asi ikka läinud...
 
 ____________________________
 vanem on parem
 |  
	  | 15.02.2005 at 15:45 | Last edited 15.02.2005 at 16:57 by 13piisab |  
	    |  Lembit 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:Sorry, Teet, aga ma loodan, et see teema kiiresti lukku pannakse13piisab:loodan, et käesolevat teemat kinni ei panda - ehk saaks ükskord ometi "sotid selgeks"
 
  Hp vs Torque threadid on absoluutselt kõigis vähegi autoteemalistes foorumites ja lugejaskond jaguneb 2 leeri. Üks leer ei võta iial teiste vaateid omaks. Lepi sellega, et on inimesed, kes jagavad sinu vaateid ja arusaamu ja on inimesed, kes seda ei tee.
 |  
	  | 15.02.2005 at 15:59 |  |  
	    |  vvt 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Tegelikult on häda selles, et pöördemomendita ei ole võimalik võimsus.
 
 Võimsus on lihtsustatult moment n pöördel korda need pöörded.
 
 Tavaline vingelt moditud mootori nõrkade dünotulemuste põhjus on madal moment. Ja kui moment on algusest peale madalam, siis ei tule ka võimsust. Sa võid sinna ükskõik kui palju bensiini anda ja piiraja 10 000-le panna, kui mootor on valesti tehtud, siis sõidab power allamäge ja kogu teadus.
 
 Ja erinevalt igasugu kineetilise energia teooriatest sõltub mootori võimsus rohkem momendist kui pööretest. Ehk siis
 moment +20% annab rohkem juurde kui 20% lisapöördeid.
 
 Võimsus ja moment käivad koos ja ei ole olemas nõrga momendiga võimsat mootorit ja vastupidi. Vaatasin just eile
 vene autode "spravotchikku" peale kuskilt loetud Volga momendijutu ja tead mida - reaalelus on Volga mootori pöördemoment võrreldav 1,8 mitte eriti vinge rahvaauto momendiga (170Nm). Vot.
 
 Selsamal põhjusel ei anna kiirendamisel mingit efekti piiraja eemaldamine kui muu sama on.
 
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 |  
	  | 15.02.2005 at 16:59 |  |  
	    |  madis 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus sinu jutt on talupojatarkus aga seekord paned oma selgitustega rappa mis koliseb
 
 >> ei ole olemas nõrga momendiga ..
 
 Honda S2000
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:01 |  |  
	    |  Raceboy 
   |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:Lembit:
 Hp vs Torque threadid on absoluutselt kõigis vähegi autoteemalistes foorumites ja lugejaskond jaguneb 2 leeri. Üks leer ei võta iial teiste vaateid omaks. Lepi sellega, et on inimesed, kes jagavad sinu vaateid ja arusaamu ja on inimesed, kes seda ei tee.
 
 Kõik on jagatud küll kahte leeri, kuid see, kui põhjendatud on argumendid oma väidete tõestamiseks, määrab ka väidete usaldusväärsuse.
 See on sama asi nagu tava- ja teadusliku psühholoogiaga: esimesed toetuvad väidetele a la "see on üldlevinud arvamus" jne, teised aga vaid tõestatud teaduslikele väidetele ja empiirilistele uurimustele.
 Me ei arutle siin ju mingil abstraktsel teemal a la ilu on vaataja silmades, vaid täiesti mõõdetavaid suurusi, nende tekkepõhjusi ja omakorda põhjustevahelist korrelatsiooni
  
 
 
 ____________________________
 www.vems.ee
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:01 |  |  
	    |  jjanno 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Tere
 
 quote:Olen küll auto mootorite alal asjatundmatu, kuid vanasti oli nii:vvt:
 Võimsus on lihtsustatult moment n pöördel korda need pöörded.
 ...
 Ehk siis moment +20% annab rohkem juurde kui 20% lisapöördeid.
 
 (1,2xA)xB=Ax(1,2xB)=1,2xAxB
 Sinu esimesest väitest jõudsin ma järeldusele, et võimsus on saadav AxB kui A on pöörded ja B on moment.  Teisest väitest järeldan aga, et korrutamine ei ole assotsiatiivne tehe.
 Kus on mu loogikas viga?
 
 jJanno
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:14 |  |  
	    |  13piisab 
   |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:loogika on õige - aga üldjuhul ei tähenda +20% pöördeid võimsusele +20% vaid hulka vähem. Kui aga sama tähendaksid, oleksid nad masina liigutamise seisukohalt teiste tingimuste samaks jäädes võrdväärsed tulemused.jjanno:
 Kus on mu loogikas viga?
 
 
 
 S2000 on hea näide - võrrelge teda näiteks (16V) kadetiga, millel on TÄPSELT sama max moment (196Nm peaks ikka hondal kah olema?). Mass on kadeti kasuks, ülekanded mõlemal sportlikud - AGA Hondal on ca 50hp enam. Pole vaja vist öelda, kumb on teisest hulka kiirem... Näiteid võiks ma veel genereerida - F1 (olematu moment), turbomootorid (mille max moment jääb üldjuhul ca kaks korda madalamatele pööretele, kui max võimsus).
 
 ____________________________
 vanem on parem
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:30 |  |  
	    |  spirit93 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Küsimus on põhimõtteliselt valesti püstitatud ja seega ei ole mõtet antud teemal arutada. Kõik mis on eespool ma mõtlen (Newtoni või kelle iganes) pöördemomendi ja võimsuse kohta kirjutatud on põhimõtteliselt õige. Arvutusmetoodikaid on erinevaid, kuid kõik nad baseeruvad ammu tõestatud seadustel ning seetõttu on lõpptulemustes erinevused tühised (tipptehnoloogias muidugi arvestatakse) ja võib mitte arvestada.
 Kui tahate vaielda, siis näiteks vaielge teemal:
 Kumb mootor kiirendab paremini, kas väikese töömahuga ja suure liitervõimsusega või suure töömahuga ja madala liitervõimsusega.  Et niisama sõitlemiseks ei läheks siis võiks ka näiteks võistelda, kes suudab konstrueerida parima ülekande ning esitada kogu töö ilusti graafikutena, mis toimub auto liikumisel 0-402m, siis on kõigil pilt ees. Töödele hinnangute andmiseks võib moodustada komisjoni, kuhu võib kaasata ka mõne ülikooli autoõppetooli õppejõu. Et asi lihtsam oleks võite kasutada juba valmis ehitatud mootorite ja autode parameetreid, muidu läheb vist enamusel ülesanne liiga keeruliseks.
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:35 |  |  
	    |  vr_ 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:13piisab:
 - F1 (olematu moment),
 
 Jaa jaa.. 300+ lb/fuut on olematu tork mikromootori hjaoks
 
 
 edit: Maitea.. makasutasin guuglit ja sai üsna huvitavat infot..
  
 ____________________________
 Imperialist 71
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:48 | Last edited 15.02.2005 at 18:05 by vr_ |  
	    |  newton 
   Moderator |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus Kui mitte väga detailidesse minna, siis tundub mulle asi suht lihtne: oletame, et meil on "ideaalne" auto, mida ei vaeva hõõrdekaod ega õhutakistus ja mille momendigraafik on ühtlane lame joon 2000-6000 RPM vahel.
 
 Kui me nüüd kiirendame mingi konkreetse käiguga vahemikus 2000-6000 pööret, kas siis kiirendus on:
 a) konstantne - nagu pöördemomendi väärtus
 b) järjest kasvav - nagu hobujõu väärtus
 
 Minu meelest on selgelt vastus a) ja seega konkreetse käiguga kiirendades on kiirendus proportsionaalne väändemomendi suurusega ja maksimaalne seega väändemomenditipu juures, kui graafik pole ühtlane.
 
 Teisalt, kui me nüüd pelgalt selle teadmisega stripile läheme, siis me ei tea, millised on ülekanded ja kui pikalt meil seda väänet jätkub, et ühe konkreetse käigu piires kiirendada. Seda väände jätkumist ja ülekannete kasutamise võimalust  näitab paremini selline näitaja nagu hobujõud. Nagu mõned terased inimesed teistes kanalites on märkinud, küsib tqhq veerandmiilikalkulaator ikkagi võimsust, mitte maksimaalset väändemomenti.
 |  
	  | 15.02.2005 at 17:50 |  |  
	    |  vvt 
     |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:madis: sinu jutt on talupojatarkus aga seekord paned oma selgitustega rappa mis koliseb
 >> ei ole olemas nõrga momendiga ..
 Honda S2000
 
 Kardan, et ei eksi.....
 
 Üks erand sobib alati mistahes seaduspärasuse vaidlustamiseks
  
 Honda moment on netiandmetel siiski 208 Nm, mitte 196.
 http://www.s2000.com/s2k.php
 
 Kiire ringivaatamine kohalike esinduste saitidel andis sinna lähedale ainult seguklapita mootoriga 318i (200 Nm).
 
 Ülejäänud muutuva gaasijaotusega 16-klapised mootorid on 190 kandis ja fikseeritud jaotusega 180 kandis. Vanemad kaheklapimootorid on 160-170 kandis.
 
 Kahjuks ei leia kuskilt bore ja stroke andmeid S2000 kohta, kuid arvata on, et tegu on ka lühikäigulise mootoriga, kus kiirendus lahendatakse väga lühikeste käikudega, mis 4st üles vähenevad 0.1 kaupa ka.
 
 Kaheliitrisel mootoril on 10 Nm vahe reaalajas 5 aastat arendustööd. Ja kui natuke tavaautode andmetega võrrelda (võrdlesin Mazda, Honda, Toyota, bmw), siis on S2000 momendiülekaal täiesti ilmne.
 
 
 
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 |  
	  | 15.02.2005 at 18:43 |  |  
	    |  5.0 
 |  Õhu tee läbi mootori III - arvamus 
 quote:eks ma siis järgmine kord ütle persevest13piisab:  julgevad veel ülbitseda oma "härratamistega"
  
 .
 
 Edit: tigedaks ajavad need matsijurakad, kes elementaarse viisakuse ülbusega võrdsustavad ja mingeid enda arust mahlakaid välendeid eelistavad
 |  
	  | 15.02.2005 at 21:11 | Last edited 15.02.2005 at 21:23 by 5.0 |  |