Poster |
Message |
tann28 |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Uurides netist hakkas silma kolm põhilisemat tjuuningut, mida "odava" raha eest võimalik teostada.
3 põhilist asja mida tavaliselt tehakse on siis:
Cold Air Intake Kit
Exhaust
Underdrive Pulley
Ei usu, et sealt nüüd mega hp juurde tuleb aga miski 20 ikka?
Aga kuskilt peaks ju alustama. Samas need suht lihtsad tööd "rohelise" jaoks.
On mõni foorumlastest sellise asjaga tegelenud ja kas on miski ca 5-6k sellese 20hp-sse mõtet investeerida.
|
19.06.2006 at 08:25 |
|
vvt |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
1. kodulehel lahkelt näidatud kapotialust vaadates p1 ilmselt efekti suurt ei anna, pane olemasolevasse see pestav element sisse. Paljud kodukootud "CAI"-d tähendatavad reaalelus kapotialuse kuuma õhu sisseahmimist või torustikus olevad metallosi (plasti pole tihti saada), mis on hea vaid efektiivseks õhu soojendamiseks. Pildil olevast sisselaskekõrist midagi efektiivsemat on raske kodustes oludes leiutada. Mitte ilmaasjata pole need asjad kummist-plastist ja kapotialuse kuumuse eest hoolikalt varjatud.
2.... (no 5-6K sisse-kõik 3 asja mahub sul heal juhul kattide mahavõtmine).....
3. Underdrive pulley....misasjale...mootori abiagregaatidele või? Sul pole ju superchargerit? Mootori abiagretaatidele võib igasuguseid "pullisid" aretada, pool kilo kaaluvõitu mingit efekti ei anna ja abiagregaatide ringiajamiseks kuluv energia ei sõltu üldiselt rihmajami ülekandearvust.
Sellel autol on kuumtraat-tüüpi õhumõõtja, õlitatava filtri liigõlitamisel sinna peale sattuv õlitolm võib sellele jupile fataalne olla. Investeeri see raha parem auto "normaalsesse" korrastamisse, efekt võib olla üllatavalt suur.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.06.2006 at 09:17 |
3 edits. Last edited 19.06.2006 at 09:22 by vvt
|
tann28 |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Miks siis nii kõva bisnis käib ja stangi foorumites perfomance osas suht tugev arutelu nendel teemadel? Kas tõesti tõmmatakse kõigile kotti pähe? Samas masin ise täitsa korras, lihtsalt võtabki seda kui "koolitusrahana"
Exhausti puhul läheks aint uus pütt ja "ots", ei hakka duali seal aretama.
Pulley koha pealt: http://www.mustangforums.com/m_1505096/tm.htm
Ja tööd on täitsa võimalik kodus aia otsas teostada
Ilmselt kui kunagi teoks teebki, teeb ennem stockina dyno testid ja pärast peale modimist uued testid, endal ka huvitav teada. |
19.06.2006 at 09:36 |
|
ylovoitka |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Cold Air Intake tähendab tihtipeale sisselaske resonaatori eemaldamist, mille tagajärjel suureneb märgatavlt müra, mis kostub salongi mootori käimisel. Tegemist sellise hädise vaakumi-tolmuimeja häälega, mis vähemalt minul kõhus mullitama ajab. Saab ka kuskile auto ette/alla toru vedada ja külma õhku mootorisse imeda, aga kes arvutab välja ideaalse toru diameetri ja pikkuse, et õhuvool parim oleks?
Väljalaskel taotakse katid vahelt ära ja pannakse mõtlematult liiga jämedad torud, mis röövivad madala torq'i. Üleval otsas vist saab mõne hp juurde.
Underdrive pulley- tundub selline kahtlane tegevus, mis heal juhul paar heppa tekitab lisaks
Ühesõnaga, kui midagi muud teha pole ja uurid teiste kogemusi, siis võibolla saad selliste modidega max 10 hp juurde.
Kuskil teemas öeldi,e t kui pärast modimist sama palju jõudu mootorisse jääb, kui algul, oled kõva vend! |
19.06.2006 at 09:38 |
|
Peeter82 |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Seda 10 või 20 teoreetilist lisahobujõudu sa nagunii ei tunne. Neid loetletud asju võid teha siis, kui juba tõsisem ehitus käsil. Aga eks tee ära, kui arvad, et pärast parem tunne on.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
19.06.2006 at 10:15 |
|
vvt |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Internet kannatab kõike ja pooltes margifoorumite topicutes on alati modimisvõimalused piiramatud ja hobuseid tuleb kui ratsaspordibaasist. Tegelik elu on selline, et kui tegemist on bensiiniahjust natuke täiuslikuma jõuallikaga, siis selle leiutanud insenerid pole enamasti idioodid. Kui mingi CAI-ga nii tohutult jõudu tuleb, siis tekib küsimus, miks kõik autod nendega ringi juba ei sõida?
Kui näpud ja rahakoti vahel raha sügeleb, siis selle raha võiks paigutada sellise keskmine engine recondition'i alla. Pole mõtet kribukrabuga tegeleda, kui nt klapid susinal läbi lasevad või sisselaskekollektor õlisoga täis on. Sõltuvalt eelarvest võib sellesse komplekti kuuluda nt natuke kurjem nukkvõll.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.06.2006 at 12:41 |
1 edit. Last edited 19.06.2006 at 12:42 by vvt
|
BlueStang |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Sry mehed, aga Underdrive Pulleyd ei tekita mingeid hp-sid juurde.
Point hoopis selles, et vabastab hp-sid igasugu agregaatide ringiajamisest tagaratta tarvis - olen asja läbi teinud ja vahe on olemas.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
19.06.2006 at 13:37 |
|
Bundy |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Samas mulle tundub, et odavaim ja kindlaim meetod lisahobuste saamiseks on kohe suurema mootoriga isend osta. 3.8 turgu ja GT asemele (kahjuks ei liigu neid ainult eriti). Mootori ehitamine läheb raudselt kallimaks, kui tahad sama võimsust saavutada. |
19.06.2006 at 13:51 |
|
F.I.R.E |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Nagu siin foorumis tüüpiliseks saanud, tehti kogu idee kohe põhjani maha, ilma teemasse süvenemata. Parteli jutt 2k hepast on oma töö teinud ning väiksematest numbritest räägitakse kui naljast.
Miks CAI-d ei paigaldata juba tehases? aga sellepärast, et suht keerukas on selle visuaalne paigaldamine auto keresse, lisaks filter tolmab kergemini jne, mis jõudluse seisukohalt on + kuid hoolduse seisukohalt -.
UP vabastab tõesti agregaatide alt energiat, miinusena võib tekkida paarikraadine tõus mootori temperatuuris vedeliku ringlemise aeglustumise tõttu, seda madalatel pööretel.
Muide, 10-20 hepast hobujõudude suurenemist peaks juba tunnetama küll, tema mootori puhul räägime ju tegelikult sisuliselt 10% lisajõudlusest...
Nuka vahetust vist põlve otsast ei tee ning selle modi maksumus koos nuka endaga vast ikka topelt või 3x.
Samahästi võiks soovitada ju minna ja osta uus 5l mootor... et mis sa ikka selle pooletoobisega jamad...
____________________________
No US car right now :( But there will be, just not the daily car again... |
19.06.2006 at 13:58 |
|
vvt |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Keegi ei teinud maha, vaid hoiatati sharlataanlusega tegelemise eest.
Underdrive pulley tqhq sõnastikust
underdrive pulley kit rihmarataste komplekt, mis muudab lisaseadmete käitamiskiiruse aeglasemaks, vabastades osa võimsust
Mul jäi vist see tund kooliajal füüsikas vahele
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.06.2006 at 14:04 |
|
-fred- |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Kui näiteks veepumpa aeglasemalt ringi ajada, siis töötab see väiksema tootlikusega, mis tähendab, et ühes ajaühikus pumbatakse vähem vedelikku läbi pumba, mis omakorda tähendab väiksemat tehtud tööd ning selle peale vähem kulunud võimsust. |
19.06.2006 at 14:11 |
2 edits. Last edited 19.06.2006 at 14:12 by -fred-
|
tann28 |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Nu isegi proovib selle vist ära, teeb loomkatse ja kui tõesti asi puuksu läheb vähemalt siis hea põhjus v8 ostmiseks |
19.06.2006 at 14:14 |
|
Vanaisa Moderator |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
aeglasemalt pöörlev veepump võrdub ka kehvema jahutusega. Kondiga autol võib sellega seoses probleeme tulla küll.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
19.06.2006 at 14:15 |
|
Kummipuru |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
pulley kit kohta võib vist lühidalt ja lihtsalt öelda, et pannakse olemasolevate asemele suuremad rihmarattad, et kuluks asja käitamisele vähem jõudu. Suurema ratta tõttu väheneb loogiliselt ka pöörlemise kiirus (kui võrrelda väiksema ja suurema ratta pöörlemiskiirust näiteks 1000 rpm juures)... pole just raketiteadus... sama põhimõtet võib igaüks, kes ikka veel kahtlev või muidu segaduses, käikudega jalgrattal järgi proovida...
mis aga kondi ja jahutuse töötamisse puutub, siis siin tuleb ilmselt teha valik... kõike head ka korraga ei saa...
endal sama kit lisamine päevakorras... niiet kui keegi tellima asub, andke märku, aitan transakulusid kanda!
____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud |
19.06.2006 at 14:22 |
2 edits. Last edited 19.06.2006 at 14:25 by Kummipuru
|
vvt |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Sama rihmaajami taga on ka nt generaator ja kui seda ajada sama koormuse juures ringi aeglasemalt, siis reageerib sellele laadimisrelee ergutusvoolu suurendamisega, mis muudab generaatori ringiajamise raskemaks. x kW võimsuse tootmiseks on tema ringiajamiseks vaja x kW võimsust korda kasutegur.
Veepump on mootori abiseadmete juures üks kergemini ringi aetavaid asju. Kondi võib välja lülitada.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.06.2006 at 14:40 |
1 edit. Last edited 19.06.2006 at 14:41 by vvt
|
madis |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Süveneda tasuks.
Kui sul on tuunitud pada ja peaülekanne on kiirem , siis on pöörded sama kiiruse juures kah kõrgemal. Seega, kui nüüd proportsiooniliselt abiseadmete kiirust allapoole lasta, ei juhtugi midagi hullu.
Mulle öeldi ka kohe alguses kui Stangi ostsin et osta V8 kui võimsust tahan aga ma ei uskunud. Noh, paarkümmend kilo kulus ära ja ****artsi vennad keerasid lõplikult p****, küsisid veel 10k ja siis ma sain vihjest aru. Nendel kes alguses soovitasid, oligi õigus. |
19.06.2006 at 14:55 |
|
peep Moderator |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Need modifkatsioonid on pigem omaniku eneseteostuse vajaduse rahuldamiseks ja feelingu tekitamiseks, et sõidan ringi moditud autoga. Ja kuna omanikud tahavad oma rõõmu tehtud tööst ka teistega jagada, siis pole ime, et netifoorumites on antud modide üle lõputult jutte. Mis iseenesest pole paha muidugi, eriti arvestades, et ka reaalselt ilmselt auto võimsus suureneb mingil määral, kuid käegakatsutavat efekti ei maksa siiski oodata.
Kas see on raha väärt, peab juba igaüks ise oma sisetunde järgi otsustama - ma ise ilmselt teeks ära, v.a. UP, kuna ei tahaks riskida võimalike komplikatsioonidega. |
19.06.2006 at 14:57 |
|
F.I.R.E |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
edu selles
____________________________
No US car right now :( But there will be, just not the daily car again... |
19.06.2006 at 15:09 |
|
vvt |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
1500 kg ca 200 hj autoga ei saa 20 hj vahest aru mingit moodi. Võib-olla viienda rattaga saaks, aga sõites midagi ei saanud
Peaülekande muutmisest juttu ei olnud ja see selgelt eelarvesse ei mahu.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.06.2006 at 16:36 |
1 edit. Last edited 19.06.2006 at 16:37 by vvt
|
Mell |
CAI, Exhaust, Underdrive Pulley
Minu poolt ka siis lihtsalt hoiatuseks:
Pilti kahjuks ei suutnud netist praegu üles leida,aga sai kunagi üks CAI tehtud...ja siis et asjast ikka tolku oleks,siis läbi lanseroni esimese otsa auk ja 3" sumpa toru põlvest õhuvõtutoru,mille otsa stange taha,logari ette,korralik Greeni topeltkoonus.
Seda konkreetset vahet pole originaaliga võrreldes mõõtnud,aga igatahes õhuvõtutoru küll kuumaks ei lähe,kuna summuti päris eemal ja õhk tuleb ikka väljastpoolt mootoriruumi!Igatahes kui filter sai hoopis ära võetud ja läbi uduka augu ventikaga õhuvoolu peale suunatud,siis vahe tuli Laki pingis kõigest 1hp...
Seega arvan,et see filtriga koos CAI oli igati õnnestunud maks. võimsust taga ajades...
Aga jama tuli hoopis siis,kui paar aastat tagasi siin suvel suured uputused igalpool olid:üks veelomp osutus veidi sügavamaks kui pealtpoolt paistis....tegelikult oli küll ainult pool filtrist vee all,aga unustasin selle sootuks ja siis sai veel lolli peaga esimeste puterdamiste peale gaas põhja vajutatud,et kuiva jalaga välja saaks...ja oligi kõõks!
Pärast,kui paar küünalt maha sai ja jõnksutamise pääle ülejäänud pada jälle ringi hakkas käima,tuli lõpetuseks karterist 2xnorm halli ollust veel välja valada ja õliga asendada!!!
Ärkas ellu küll ja sõitis mingi 100000km veel mul ära,isegi alla 15sek stripil...aga pärast mootorit lahates tuli ülejäänud umbes 17 muu pisivea kõrval veel tõdeda,et kahes pütis kepsud 0,7 & 1,0 mm lühemad...ja nendes silindrites oli ikka tahma ja rähma oluliselt rohkem ladestunud ka igalepoole mujale!
Muide,üks tasuta tuuning,mis vist töötab pea igal pritsega saral...milleks ma ise Peebu autotutvustust lugedes inspiratsiooni sain:segusiibri kolaka soojendus tavalise torujupiga otse sellest segusiibrist mööda juhtida ja 4,0i Laki pingis näitas paari katse peale konkreetselt 4hp vahet ainult sellest lükkest!
Sellega ainult see hoiatus,et talveks võiks tagasi panna....muidu kui gaas peal asendis segusiiber kinni külmub,võib sokiks minna...
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
19.06.2006 at 20:09 |
|
|