| Poster | Message | 
  
	    |  tõnnu69 
 |  Chevy-buss Keegi oskab öeld kas chevy-buss läheb Cvõi B kategooria lubadealla kuna täismassiga on nii ja naa. Kuidas teistel Vani omanikel on?
 
 Tõnis
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 20:41 |  | 
    
  
	    |  ammi 
   |  Chevy-buss Aga on neid ju erinevaid malle  G10 G20 ja G30  millist Sina mõtled.
 Vist G30 oli C kategooriaga
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 20:44 |  | 
    
  
	    |  Astro SS 
 |  Chevy-buss Kui passis on kirjas : nii-> B -kat (kuni 3499kg)
 
 Kui passis on kirjas : naa-> C-kat (üle 3500kg)
 
 ____________________________
 Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 20:45 |  | 
    
  
	    |  tõnnu69 
 |  Chevy-buss Asi selles, et alles läheb esmasele registreerimisele ja uurin mis sinna pannakse. Tegemist on G10-ga 2002 aasta.
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 20:48 |  | 
    
  
	    |  Valmet 
   |  Chevy-buss 
 quote:Astro SS: Kui passis on kirjas : nii-> B -kat (kuni 3499kg)
 
 Kui passis on kirjas : naa-> C-kat (üle 3500kg)
 
 B-kat on kuni 3500kg ka kui täpne olla.
 
 ____________________________
 Wagoneer`79 (Valmet powered)
 Wagoneer`76
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 20:50 | 1 edit. Last edited 26.05.2009 at 20:50 by Valmet | 
    
  
	    |  Astro SS 
 |  Chevy-buss 
 quote:Paistab,et sinu autokoolist on ka natuke kasu ....Valmet:
 quote:Astro SS: Kui passis on kirjas : nii-> B -kat (kuni 3499kg)
 
 Kui passis on kirjas : naa-> C-kat (üle 3500kg)
 
 B-kat on kuni 3500kg ka kui täpne olla.
 
  
 ____________________________
 Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 20:51 |  | 
    
  
	    |  Indrek_S 
   |  Chevy-buss tuletan meelde, et seal vahepeal on veel ka C1 kat.
 
 ____________________________
 not done until it's done
 | 
	
	  | 26.05.2009 at 21:04 |  | 
    
  
	    |  Timo 
     |  Chevy-buss Ärge ajage inimest segadusse. Kõikide eelduste kohaselt läheb B kat´i alla, kui just sõbrad ARK ´´spetsialistid`` midagi välja ei mõtle, aga selle eest pead juba ise väljas olema. Minumeelest läheb ka ainult G30 C kat´i alla.
 
 ____________________________
 Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
 Chevrolet Astro AWD 95
 Fordson model N 1935
 | 
	
	  | 27.05.2009 at 06:39 |  | 
    
  
	    |  tfr 
   |  Chevy-buss 
 quote:tõnnu69: Keegi oskab öeld kas chevy-buss läheb Cvõi B kategooria lubadealla kuna täismassiga on nii ja naa. Kuidas teistel Vani omanikel on?
 
 Sõiduki puhul räägitakse tegelikult vähemalt neljast eri massist:
 - tühimass ehk palju sõiduk tühjalt kaalub
 - kandejõud ehk palju sinna asju peale tohib laduda
 - täismass ehk palju sõiduk maksimaalselt kaaluda võib tehaseandmete järgi
 - registrimass
 
 Üldjuhul on registrimass võrdne täismassiga, AGA see ei pea nii olema. Sul on võimalus lasta dokumentides kandejõudu vähendada ja selle arvelt saada ka registrimassi väiksemaks ehk B-kategooria 3500kg piiresse.
 
 Aga, nagu öeldud, G10/G20-d peaks üldiselt ka tehaseandmete järgi B-kati sisse jääma.
 | 
	
	  | 27.05.2009 at 07:14 |  | 
    
  
	    |  vvt 
     |  Chevy-buss 
 quote:Timo:  Ärge ajage inimest segadusse. Kõikide eelduste kohaselt läheb B kat´i alla, kui just sõbrad ARK ´´spetsialistid`` midagi välja ei mõtle, aga selle eest pead juba ise väljas olema. Minumeelest läheb ka ainult G30 C kat´i alla.
 
 Sõbrad.
 
 Ega siis ARKi registreerijad sulle sinna kirja pane, mis lubade kategooriaga sõita tuleb. Nemad märgivad sinna registrimassi ja sellest tulenebki kategooria. Niiet pole need ARKi spetsialistid ka kohe süüdi. Ja kui sõiduki tüüp on passis veoauto või kaubik, siis ei tähenda see automaatselt C-katti, kuna kat tuleneb omakorda registrimassist (Eestis on palju väikesti kastikaid, mis on B-kati lubadega sõidetavad). Nagu ei tähenda "buss" kohe D-kategooriat, vaid kategooria tuleneb istekohtade arvust.
 
 Lihtsalt, kui registrimass läheb natuke üle 3500, on võimalus taodelda registrimassi vähendamist. Sellega väheneb ka passis olev kandejõud. Ehk kunagi kauges tulevikus võib liiklusmiilits sind ajada kaalule (kaugel seepärast, et enne peavad nad lahendama ülekaalus rekkkade probleemi) ja kui kaal näitab 3500st rohkem, siis on tagajärjed.
 
 Kui aga registrimass on palju suurem, siis tekib minumeelest üldse fundamentaalne küsimus - kui inimene sõidab oma lõbuks, siis miks peab seda veoautoga tegema. Ja kui see lõbu nii tähtis on või sõidu põhjus on business, ei tohiks ka suur probleem olla load hankida.
 
 Samamoodi saab suht lihtsalt vähendada istekohtade arvu. Kuid suurendada lihtsalt ei saa.
 
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 | 
	
	  | 27.05.2009 at 12:50 |  | 
    
  
	    |  Tim 
   |  Chevy-buss Kas see niipidi ei olnud sõiduki katekooria jääb igaljuhul ikka paika ja reg. massi saab alla tõmmata, et mahuks B katekooria juhilubade alla. Tulemuseks veoauto mille kindlustus on kallim, lisaks peab seal all kasutama vastavale sõiduki katekooriale mõeldud rehve ja aga koormat peale ei tohi panna, kuna siis on kandevõime lõhki?
 | 
	
	  | 27.05.2009 at 21:16 |  | 
    
  
	    |  vvt 
     |  Chevy-buss 
 quote:Tim: Kas see niipidi ei olnud sõiduki katekooria jääb igaljuhul ikka paika ja reg. massi saab alla tõmmata, et mahuks B katekooria juhilubade alla. Tulemuseks veoauto mille kindlustus on kallim, lisaks peab seal all kasutama vastavale sõiduki katekooriale mõeldud rehve ja aga koormat peale ei tohi panna, kuna siis on kandevõime lõhki?
 
 Just nimelt. Küsimus on selles, kas seda reaalselt keegi kontrollib, sest politsei on hädas igasugu ülekaaluliste rekkadega ja on vähe võimalust, et nad taipavad suvalist vani (kui sa just millegi muuga hakkama ei saa) peedistama hakata.
 
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 | 
	
	  | 28.05.2009 at 13:23 |  | 
    
  
	    |  Raiku 
     |  Chevy-buss 
 quote:Jutt õige selles osas, et sõiduki kategooria ei muutu kui mass muutub, samas Chevy Express (G10, G20) nagu ka GMC Savana (1500, 2500) läheb kategooriasse M1 ehk sõiduauto...vähemalt nii on minu auto passis. G30 ja 3500 osas info puudub. Täismassist tulenevalt tuleb aga sõita kas B või C kategooria lubadega. Copy-paste Euroopa Komisjoni kodulehelt: B-kategooria: mootorsõidukid, mille täismass ei ületa 3500 kg ja millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta;.....Tim: Kas see niipidi ei olnud sõiduki katekooria jääb igaljuhul ikka paika ja reg. massi saab alla tõmmata, et mahuks B katekooria juhilubade alla. Tulemuseks veoauto mille kindlustus on kallim, lisaks peab seal all kasutama vastavale sõiduki katekooriale mõeldud rehve ja aga koormat peale ei tohi panna, kuna siis on kandevõime lõhki?
 
 Signaturis oleva auto täismass on 3546kg ehk vajab C kategooria juhiluba....avastasin selle alles paar nädalat tagasi - endal probleemi pole, aga naist enam maanteel rooli ei pane kui sõidu ajal õlli isu tuleb
  
 ____________________________
 GMC Savana Explorer Limited SE '05
 Cadillac Escalade '05
 E61 '08
 | 
	
	  | 28.05.2009 at 19:46 |  | 
    
  
	    |  vvt 
     |  Chevy-buss Selle ülearuse 47 kg pärast mine lase teha registrimassi muudatus. Kui vahe oleks mingi a'la 500 kilo, siis tekib jah küsimus, kas peale sellist muudatust üldse seda autot legaalselt pruukida saab.
 
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 | 
	
	  | 29.05.2009 at 11:35 |  | 
    
  
	    |  tfr 
   |  Chevy-buss Minu jaoks oli (boldiks värvit lausa) point Raiku postituses see, et EU seadustiku järgi käivad kategooriad ikkagi täismassi, mitte registrimassi järgi.
 
 Ja täismassi paraku vähendada ei saa.
 | 
	
	  | 29.05.2009 at 11:54 |  | 
    
  
	    |  TrailMaster 
 |  Chevy-buss Seal Euroopa Komisjoni tekstis räägitakse sõiduki täismassist. Nii et registrimassi muutmisest ei ole abi.
 | 
	
	  | 29.05.2009 at 11:57 |  | 
    
  
	    |  RICAMB 
 |  Chevy-buss On ikka abi. Kui muudad registrimassi 3500 peale, lubab see sul ka B-kat. juhilubadega sõita. Eeldusel, et sa ei lao masinasse niipalju koormat, et täismass üle 3500 läheks.
 | 
	
	  | 29.05.2009 at 14:49 |  | 
    
  
	    |  v6sa 
 |  Chevy-buss Politsei kontrollib Eesti ARK välja antud registreerimistunnistust. Seal pole täismassist sõnagi, on ainult registrimass. Selle alusel siis lubadelt aabistatähti otsibki.
 
 Mida on kirja pandud EU dokumentides, see huvitab meie ARK-i üsna vähe.
 
 Teisest küljest on praeguse küsimuse korral pigem õnneks - muidu peaks suur osa vannimehi endale C-kati hankima...
 
 See on muidugi iseasi, kui 3200 kg kaaluval maisnal on kandevõimeks 300 kg, siis see tuleb maru kiiresti täis. Ja arvutada meie kobrad juba oskavad. MIngi suvaline külakonstaabel võib-olla ei oska kuue inimese ja nende nädalalõputräni kaalu kokku liita. Seega tasub registrimassi allaviimise korral sellega ka arvestada - tõenäosus B-kategoora sõidukiga ülekaalutrahv saada on täitsa olemas
   | 
	
	  | 30.05.2009 at 07:28 |  | 
    
  
	    |  Raiku 
     |  Chevy-buss 
 quote:Ma ei tea milline (millal väljastatud?) registreerimistunnistus sul on, aga minu omal, mis väljastatud 2008, on nii registrimass, täismass, tühimass kui ka kandevõime olemasv6sa: Politsei kontrollib Eesti ARK välja antud registreerimistunnistust. Seal pole täismassist sõnagi, on ainult registrimass.....
 
 
 
 ____________________________
 GMC Savana Explorer Limited SE '05
 Cadillac Escalade '05
 E61 '08
 | 
	
	  | 30.05.2009 at 10:04 |  | 
    
  
	    |  v6sa 
 |  Chevy-buss Nii, vaatasin järele. Tõepoolest, uutel passidel on mõlemad sees. Nüüd küsimus allaviidud regmassiga sõiduki omanikele:
 Kas ARK märgib täismassi endise (tootja antu)? Või on täismass ja regmass ikkagi võrdsed...
 
 Mõni näide reaalsete kilodega oleks hea
  
 Mulle pole seni ükski vähendatud regmassiga sõiduk kätte sattunud, sestap tekkis huvi...
 | 
	
	  | 31.05.2009 at 07:23 |  | 
    
  
	    |  hotrod 
   |  Chevy-buss Dodge ram 1500 pick up. Ehk siis väikeveokina arvel (teh. passi märkmetes kirjas ka rehvimõõt). N1 kategooria, ja registrimass alla 3500kg - võin juhtida.
 Kui oleks kategooria N2 või N3 olenemata registrimassist, peaks nõutama vast ikka C kategooria lubasid?
 
 Käisin kindlustust tegemas, siis seal käis arvestus ka kuidagi reg massi kaudu.. mitte kw järgi.
 
 ____________________________
 Real hotrod's don't leak oil - They mark their territory
 | 
	
	  | 31.05.2009 at 21:26 | 2 edits. Last edited 31.05.2009 at 21:27 by hotrod | 
    
  
	    |  Timo 
     |  Chevy-buss Kui ma hästi mäletanm siis mu Suburbanil oli kandevõime ca 500kg peale viidud, täismass oli 3500 ja tohtis B katiga sõita. passis kategooriaks oli aga N1G, mida iganes see tähendas, ei mäleta enam. Ja minumeelest peaks vabalt saama seda reg massi muuta. Muidugi Suburbani passis oli asja margiks märgitud Chevrolet Van G30 van ?Mis põhjusel, ei oska ettegi kujutada!
 
 ____________________________
 Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
 Chevrolet Astro AWD 95
 Fordson model N 1935
 | 
	
	  | 01.06.2009 at 11:56 | 1 edit. Last edited 01.06.2009 at 11:58 by Timo | 
    
  
	    |  Astro SS 
 |  Chevy-buss 
 quote:hotrod: Dodge ram 1500 pick up. Ehk siis väikeveokina arvel (teh. passi märkmetes kirjas ka rehvimõõt). N1 kategooria, ja registrimass alla 3500kg - võin juhtida.
 Kui oleks kategooria N2 või N3 olenemata registrimassist, peaks nõutama vast ikka C kategooria lubasid?
 
 Käisin kindlustust tegemas, siis seal käis arvestus ka kuidagi reg massi kaudu.. mitte kw järgi.
 
 
 N2 ei tähenda veel midagi, reg mass on see mille järgi liigitatakse kas B või C kat.
 
 
 Nüüd võtame Fjordi Ekskursiooni auto ja vaatame,mis paberites kirjas M1 (sõiduauto) ja reg.mass 3900kg- > mis tähendab C kat
  
 ____________________________
 Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
 | 
	
	  | 01.06.2009 at 12:24 |  | 
    
  
	    |  vvt 
     |  Chevy-buss No me toome ühe kultuuriruumi auto teise kultuuriruumi. Euroopas on autod pisemad ja kergemad. Ei meenu ühtegi euro-japsi SUV-i, millel oleks probleeme selle 3500 kg-ga, isegi keskmise suurusega kaubikud ja väikeveokid on siinkandis selgelt B-kat. Kui vaadata selle ekskursiooni kaalu ja mõõtusid, siis minuarust on lausa ohtlik värske B-kati omanik sinna sanga lasta. Värskel lubade omanikul võib olla küll lõbus ja tore, aga kaasliiklejad väikeautodes ei pruugi seda entusiasmi just jagada. Olen isegi sellist autot vahtralehega näinud
  
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 | 
	
	  | 01.06.2009 at 15:14 |  | 
    
  
	    |  antennimees 
   |  Chevy-buss 
 quote:Astro SS:
 quote:hotrod: Dodge ram 1500 pick up. Ehk siis väikeveokina arvel (teh. passi märkmetes kirjas ka rehvimõõt). N1 kategooria, ja registrimass alla 3500kg - võin juhtida.
 Kui oleks kategooria N2 või N3 olenemata registrimassist, peaks nõutama vast ikka C kategooria lubasid?
 
 Käisin kindlustust tegemas, siis seal käis arvestus ka kuidagi reg massi kaudu.. mitte kw järgi.
 
 
 N2 ei tähenda veel midagi, reg mass on see mille järgi liigitatakse kas B või C kat.
 
 
 Nüüd võtame Fjordi Ekskursiooni auto ja vaatame,mis paberites kirjas M1 (sõiduauto) ja reg.mass 3900kg- > mis tähendab C kat
  
 Teeks väikese vigade paranduse, passis M1G s.t. siis, et neliveoline SÕIDUAUTO ja reg. mass 4100kg ja tühimass 3200kg. Sõiduautol ei ole kaalupiirangut s.t. et miskisest kaalust alates läheb veoautoks, ta võib kaaluda ka 7000kg ja ainus nõue on see et kui reg. mass on üle 3500kg siis vaja C lube. Põhimõtteliselt saaks enda auto ka B lubadega sõitma aga siis oleks lagi juht ja 4 reisijat ilma pakkidetta. Tegelik kaal on miskipärast küll natuke väiksem (erinevus umbes 100kg).
 
 ____________________________
 '05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT
 | 
	
	  | 01.06.2009 at 18:41 |  |