register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt  
Poster Message
M.J
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
Kui sul on all Mercedese 5 käiguline 722.6 kast siis on teema natuke keerulisem. MB foorumis olen seda pikalt lahanud. Põhimõtteliselt on seal järgmised probleemid: pistikute ebatihesuse tõttu õlisse mattunud käigukasti juhtplokk (ja see on ainult aja küsimus); käigukastipõhised adaptisoonid; trahvo lukustus; ning mis kõige tähtsam õli kvaliteediklass. Seda viimast on MB mitu korda muutnud ja esialgseid 10 klassi õlisid ei lubata nüüd enam kasutada (temperatuuritaluvus ehk oksüdatsioonikindlus suht madal+hõõrdekoefitsiendi muutumine ajas). Ka seitsmekäigulise 12 klassi õli ei ole enam piisav vaid hoopis uus 14 klass. Pikem lugu on ka käigukasti pesuga, sest tavavahetus 5 liitrit välja ja siis uus sisse ei "toida" eriti pikka aega. Korralik pesu käib ikka (sõltuvalt mootorist ja õli seisukorrast) 10-13 liitriga ning spets pesuainega ja metoodikaga.
See LIFETIME jutt erinevatel autotootjatel käigukastide kohta ei kehti enam. 1997 kui MB 5 käigulistega turule tuli oli jah selline lähenemine kuid nüüd on juba remondijuhendid kus nõutakse iga 40 k miili tagant vahetust.
Kui tahad rohkem infot 722.6 kasti kohta ning korralikku 14 klassi õli siis võta ühendust.
07.11.2009 at 13:42 1 edit. Last edited 04.01.2010 at 12:44 by peep (Moderator)
M.J
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
Üldiselt võib vist teema pealkirja muuta - 722.6 kasti õli kohta.

Võibolla pole tõesti ühtegi 300M sellise 722.6 (MB 5 käiguline) - lihtsalt olin kuulnud et mingitele Moparitele seda paigaldatud, seetõtu sõna võtsingi.

Aga rääkides kasti pistikust: jah pistiku kaks tihendit on ebatihedad (väsivad ära). MB on seda mitu korda parendanud ja seda saab eristada tihendi värvidega. Kõige esimene punane, parendatud valge, nüüd musta värvi. Lookika on muidugi hea abimees kuid ärge unustage pindpinevusjõudusid. Kasti õli pressib välja ja pindpinevusjõududega liigub õli mööd vaskkiudu (JAH JUHTME RÜÜ ALT) juhtplokini. MB on see tavaliselt kõrvailstuja jalge ees ning ma olen küllal näinud õlist tilkuvaid juhtplokke. Kasti piskikust vesi sisse EI PÄÄSE. Põhi viga miks õli jamaks kätte läheb on juba algupäraselt viletsa kvaliteediga õli ning võimsad mootorid.
Lühidalt: MB sujuv käiguvahetus (loe pikk sisse libistamine) kuumutab õli päris korralikult ketaste vahel. Ajapikku "tänu" sellele õli hõõrdekoefitsient muutub (loomulikult viletsamaks), viletsamate omadustega õli toodab ka ketaste vahel päris korralikult sadet ja metallipuru - kogu protsess on niiöelda kinnine loop kus vilets üli muutub ühe viletsamaks kuna ta juba oli vilets. Kuna MB (ja ma arvan et ka Moparil) on kastipõhised adaptsioonid (iseõppivad korrektuurid) siis hakkab kast ühe KÕVEMINI käiku raiuma, sest originaali lähedane libistamine libiseb juba LIIGA palju (saab infot kastis asuvatet anduritest). Sõitja märkab seda löökidena käiguvahetusel.
Teine suur probleem on hüdromuhvi lukusti. Et sisepõlemismootori ebaühtlase käigu poolt tekitatud pulseeruvat liikumist ja selle kahjulikku mõju kastile vähendada ei ühedata ühtlasel sõidul trahvot mitte kunagi 100% vaid ca 95-97% ulatuses. See tähendab mingi mõnekümnepöördelist erinevust sisendis ja väljundis (enne ja peale hüdrotrahvot). Kui nüüd meie esialgne õli on aastatega kõvasti ligasemaks läinud (ja uskuge ta läheb) siis toimub järgmine tegevus. Ühtlasel sõidul ühendab kast trahvo peaaegu lukku ära ja siis hakkab vaikselt jõudu vähendama, et tagada soovitud läbilibisemist. Ühtäkki side katkeb (hõõrdemoment on ebaloomulikult väikene ketaste vahel), seepeale surub juhtplokk kiirest kettaid kokku, et ühendust taastuks - edasi hakkab asi korduma. Sõitja märkab seda ühtlase vibratsiooni või "saagimisena" ühtlesel sõidul.
MB puhul on suur jama ka veel jahutusvedeliku sattumine õlisse, aga loodetavasti pole see siin aktuaalne teema.

Need kes usuvad, et kunagine hea ja soovituslik õli on endiselt hea võivad loomulikult oma arvamuse juurde jääda. Sinu poolt mainitud õli ei oska makahjuks kommenteerida - võibolla on tõesti super toode. AMG65 kuni 1000NM V12TT mootorite otsa pannakse aga 10 klassi õli asemel 14 klassi õli - ning käigukastiks on 722.6. Aja jooksul on õli kvaliteeti kõvasti parandatud ja seetõttu on seitsmekäigulistele mõeldud käigukasti õli (14 klass) kõvasti parem võimsamatele mudelitele millel 722.6 kast. Väga koledaid pilte olen ikka näinud seoses vana tüübi õliga ja võimsa mootoriga. Samuti täiesti usumatud vead on uue õli ja pesuga korda saadud.
Temperatuuri taluvuse kohta võib igaüks teha pisikese arvutuse - kui mitu korda ja (KUI VÄGA SUJUVALT) vahetab seistmekäiguline kast võrreldes viiekäigulisega - seetõttu on loodud uus õli mis talub käiguvahetusel tekkivat temperatuuri paremini. Samas kui õigeaegselt vahetada ei juhtu ka ilmselt vana tüübi õliga midagi - lihtsalt vahetuse lõpus on kvaliteetsem õli õli ka parema kvaliteediga, mis muidugi tähendab et edaspidi on kastil suurem ressurs veel ees.

Samas loen netist et: Please note: Max ATF is not recommended or an approved warranty replacement for: Aisin Warner AW-1, Ford Type F, Ford Mercon SP & Mercon LV, GM Dexron VI, Mercedes Benz MB 236.12 & 236.14, Shell M1375.4 (ZF 6-Speed AT) and Toyota WS. Max ATF is not recommended for use in any CVT applications. Muidugi sõna warranty replacement ei tähenda ilmselt veel midagi kuid lihtsalt kõhutunne ütleb, et too õli täidab 10 klassi nõudeid kuid mitte 12 või 14 klassi omi. Ühesõnaga algupäraselt on mõeldud 722.6 kasti jaoks kui aja jooksul on probleemide esinemise tõttu soovitab kasutada paremat maslõõbinit.
07.11.2009 at 22:53
79capri
 
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
quote:
M.J:
Võibolla pole tõesti ühtegi 300M sellise 722.6 (MB 5 käiguline) - lihtsalt olin kuulnud et mingitele Moparitele seda paigaldatud, seetõtu sõna võtsingi.


Dodge Magnum SRT-8 on MB kastiga. Ei tea mis tyypi.
09.11.2009 at 21:08
charger
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
....on sama mersu kasti analoog tähisega W5A580 ja toodetakse P-Am. turule alates 2003 Indiana Transmission tehases.
Seda peent õlijuttu pole ma veel kontrollinud, aga mingeid uimaseid ja imesujuvaid vahetusi ta natukenegi tugevamal vajutamisel küll ei toimeta. 2-kickdown käib väga kiiresti ja samuti käsitsi üles või alla vahetused. SRT-l muidugi ei ole võimalik enam ajust firmnessi rohkem peale keerata ka. Sujuvus saadakse elektroonilise torque management abil.

edit: tehas näeb kasutatava õlina ette Mopar ATF+4
09.11.2009 at 21:29 1 edit. Last edited 10.11.2009 at 00:24 by charger
M.J
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
quote:
charger: ....on sama mersu kasti analoog tähisega W5A580 ja toodetakse P-Am. turule alates 2003 Indiana Transmission tehases.
Seda peent õlijuttu pole ma veel kontrollinud, aga mingeid uimaseid ja imesujuvaid vahetusi ta natukenegi tugevamal vajutamisel küll ei toimeta. 2-kickdown käib väga kiiresti ja samuti käsitsi üles või alla vahetused. SRT-l muidugi ei ole võimalik enam ajust firmnessi rohkem peale keerata ka. Sujuvus saadakse elektroonilise torque management abil.

edit: tehas näeb kasutatava õlina ette Mopar ATF+4
W5A580 ongi algupäraselt Mb tähis - 5 käiku ja 580 Nm. 722.6xx on konkreetne kasti tüüp. Ja sujuvusest ei oska ma USA raha puhul rääkida. Kuid kui MBpuhul ca tund kulutada testriga adaptsioonide tegemisele, siis on tulemuseks ikka MEGA erinevus võrreldes algupärasega. Rohkem annab see tunda võimsamatel sõidukitel kus ka vägagi korraliku kiirenduse korral on tõesti VÄGA SUJUV üles ja alla vahetus (nagu Sa ütlesid kiire, aga sujuv). Kes karva lõhki tahab ajada saab ka veel külma kasti puhul paarikümneminutilise trahvo seadistamise läbi teha (seda ei praktiseerita aga peaaegu üldse Eestis).
Adaptsioone peaks ka Chrysleriga saama teha. Seda kas seal samasugune fancy interface mis Mb puhulgi (koorma teatud NM ja teatud pöörde juures sunni käiku vahetama) ma ei tea kuid vanu korrektiive saab maha lasta küll.
Niipalju kui mina aru saan, siis on tegemist ikkagi sama kastiga mis MB puhul (lihtsalt toodetakse USAs) ja õlijutt jääb kehtima. Kindlasti ei juhtu midagi kui tavaõli sinna sisse valada ja normaalse aja tagant uuendada. Lihtsalt friktsioonkettad kuluvad kiiremini lihtsalt - see on fakt.

Edit: see 14 klassi õli tuili suht hilja. Peale seda kui uued seitsme käigulised kastid jõnksuga vahetama hakkasid (12 klassi õli) ja meeletutes kogustes kliendiviha Stuttgarti jõudis. Uurimus näitas, et tempi taluvus oli sutsu madal ja seega õli poolt tekitatud hõõrdemoment vähenes - maakeeli tuli tugevamalt ja järsemini kettaid kokku suruda. Peale seda andis tehas korralduse kõigis 722.6.. (ka W5a580) kastides 10 klassi õli asemel 14 klasutada.
10.11.2009 at 11:51 1 edit. Last edited 10.11.2009 at 11:55 by M.J
charger
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
Kelle toode see Mercedes Benz MB 236.14 reaalselt on ja millised on tema tehnised andmed?
10.11.2009 at 13:11
M.J
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
quote:
charger: Kelle toode see Mercedes Benz MB 236.14 reaalselt on ja millised on tema tehnised andmed?
Shell ATF 3403-M115 on 236.10
Mobil 3353 on 236.12
Mobil 134 on 236.14

On ka veel teisi analooge.
10.11.2009 at 15:00
79capri
 
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
quote:
charger: ....on sama mersu kasti analoog tähisega W5A580 ja toodetakse P-Am. turule alates 2003 Indiana Transmission tehases.
Seda peent õlijuttu pole ma veel kontrollinud, aga mingeid uimaseid ja imesujuvaid vahetusi ta natukenegi tugevamal vajutamisel küll ei toimeta. 2-kickdown käib väga kiiresti ja samuti käsitsi üles või alla vahetused. SRT-l muidugi ei ole võimalik enam ajust firmnessi rohkem peale keerata ka. Sujuvus saadakse elektroonilise torque management abil.

edit: tehas näeb kasutatava õlina ette Mopar ATF+4


SRT kastile võimalik tellida modifitseeritud hüdraulika "ajud", need mis on kasti all.

ATF+4 on Mopari täissynt.
10.11.2009 at 22:10
margus61
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
quote:
M.J:
Shell ATF 3403-M115 on 236.10
Mobil 3353 on 236.12
Mobil 134 on 236.14
Mida nendest soovitad Grand Cherokee 2,7 CRD-le, mille kast on ka W5A580?

Läbisõitu on 107 000 km, hooldusgraafiku B kohaselt kasti õli vahetus 100 000 km (graafiku A järgi nagu polegi vahetust). Muidu kast ise toimetab täiesti korralikult. Aga ca 1/5 läbisõidust on mingi kolakas treiler taga ja auto saab korralikult vatti, mõnikord 800+ km järjest. Seetõttu kahtlen, et äkki peaks seetõttu ka midagi paremat sisse kallama, kui User Manualis soovitatud Shell 3403.

Millist vahetuse protseduuri soovitad konkreetsel juhul? Tundub, et 5l välja ja 5l tagasi jääb veidi väheks hea tulemuse jaoks. Arvatavasti seal 236.10 sees, aga võibolla ka juba parem, sest auto väljalase on 12/2004.

PS. Asjalik teema on kergema leidmise huvides paremat pealkirja väärt, nt ".. mingi MB .." ---> ".. W5A580 / 722.6 automaatkasti õli ..". Tundub, et on USAkaid küll, millel see kast peal.
04.01.2010 at 11:24 1 edit. Last edited 04.01.2010 at 11:27 by margus61
hents99
  
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
Kes see ikka tahab "häbisse langeda", et tal MB kast all on.

Mina olen muidu kasutanud erinevatel automaatkastidel (enamuses MB) LE 1150 õli, see ka meerikamaa toodang.
On toimima pannud ka lootusetult libisevaid kaste.

Link tootja lehele

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
04.01.2010 at 11:45
diislijoodik
Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt
quote:
M.J: Kui sul on all Mercedese 5 käiguline 722.6 kast siis on teema natuke keerulisem.

Mersu antud kastimudel oli alguses suur loodusõnnetus (ca 2000 tehti tugev moderniseerimine). Põhihädad olid: liiga väike filter, erodeeruvad alumiiniumdetailid, millest tekkv sade seda õnnetut fitrit ummistas, viletsad 1-suunasidurid ja 1 pidevalt äralagunev nõeltugilaager (nõelseib). Ka hüdrosidurite ketastel tõmbas hambad maha. Enamusjaolt olid need hädad diiselmootoritega autodel (läbisõidud suured ja mootori moment suur).

Kuid samas on hea, et kraisler sai endale siiski miskit tunduvalt töökindlamat alla, sest see firma ise ei osanud midagi töötavat teha (muidugi minu arvamus).
11.01.2010 at 23:48 1 edit. Last edited 11.01.2010 at 23:50 by diislijoodik
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chrysleril kasutatava MB kasti tehniline jutt  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.