Poster |
Message |
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Pontiac firebird 1992
3.1 v6 MFI
Kuna taheti algse teema taastamist siis tegin parem uue et asi selgem oleks.
Nimelt mure siis selline:
Ostsin auto, sõitsin temaga 170km koju. kõik töötas nagu peab.
järgmine hommik läks auto ilusti käima, ja 50 meetri pärast hakas turtsuma ja loopis tagant musta. häälejärgi ei käinud ka kõik silindrid tol hetkel enam. turtsus siis nii 30 sec ja hakas ilusti tööle. terve päeva sai jälle sõita. Järgmine hommik auto juba käivitus kehvemini, kui käima läks siis mootor hüppas jubedalt, ja tagant tuli väga hullult musta. kui minut aega tuuritasid -5000RPM siis hakas mingihetk tööle.
sain sõita 5 km, kui käis nagu klõks ja masin suri välja,(mootorituli süttis kah)
uuesti käima pannes läks masin kõhklematult käima. Sain sõita 400 m ja suri uuesti, seekord aga läks käima ainult gaas põhjas ja jälle rappus ja loopis jubedalt musta.
Sain kuidagi koju ära. Kodus uuesti käivitades ainult lubas ja lubas, siis korra läks käima turtsus ja rappus ja suri. ja siis oli kõik, enam ei lubanud kah. Kakkusin küünlad maha, küünlad süsimustad ja tilkusid bensust. samas säde oli igas silindris olemas.
Alguses läksid vahetusse küünlad. Masin käivitus laksust uute küünaldega, aga 30 sec pärast hakas juba turtsuma ja musta loopima.
üle sai käidud kõik pistikud ja juhtmed, kõik on korras.
Viisin auto remonti. 3 päeva oli ta AMEERIKA AUTO käes. kontrolliti üle kõik andurid ja juhtmesüsteem. Kõik töötab 100 % aga auto ikka töötab vahelduva eduga.
Öeldi sealt et 100% on elektriprobleem, 80 % kindlusega aju. samas külmjooteid ei tuvastatud kui õieti mäletan.
Veakoode viskas 43, 53(väga harva jäi põlema ka kood nr 15). seda tegin kirjaklambri testiga. igaksjuhuks läksin ka top partsi diagnostikasse. sealt saadi samad koodid. aga peale nende kustutamist tuli uueks koodiks 44(vist oli nii, igatahes kahtlustati bensupumba releed) sai siis otsevoolu jms talle antud, ja lausa ilma releeta proovitud. kui masin musta loopima hakas siis lülitasin nupust bensupumba tagant ära, ja masin lendas pööresse nagu reaktiiv, niikaua kuniks kütet veel torudes oli. pumba tagasi lülitades loopis musta edasi.
lambdat mõõtsin ise kah, tilbendab 0,2 ja 0,9 voldi vahel. järjelikult korras.
igaksjuhuks proovisin ka paremat kütust sisse. EI MIDAGI.
Nüüdseks on siis uued:
küünlad
jagajakaan
rootor
endal mõistus täiesti otsas, närvid läbi, ja rahakott ka tühi.
On kellegil midagi aimu, enam põhjalikumalt ei oska seletada probleemi.
abi oleks kui kellegil oleks laenata kasvõi aju, olen nõus seda isegi öösel oma autopeal testima.
jätaks selle varjandi viimaseks et kuhugi töökotta viia. ühes kohas juba kehitati õlgu ja küsiti tonn. enam pole usku.
igale töökojale ka natuke jama maksta raha ja ikka katkise autoga olla.
kui keegi oskab aidata siis
taavitann@hotmail.com
5507119
Taavi, ise asun tartus. |
25.04.2010 at 15:17 |
|
Fog
|
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Bensiini rõhk on liiga suur või jäävad pihustid lahti.
Probleem pole süütesüsteemis vaid bensiinisüsteemis.
* Mõõda ära rõhk. Selleks on AN -4 nippel kuskil kütuselati küljes. Latt ise asub sisselaskekollektori "sees" ehk middle-intake-manifold-i küljes.
* Kontrolli tagasivoolu pädevust, ühenda peenem kütusetoru lahti ja puhu kompressoriga läbi.
Pane nende koodide seletused ka kirja, igal autol need erinevad, ja ei viitsi otsida hetkel mis need on.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
25.04.2010 at 15:50 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
kood nr 15- jahutusvedeliku temp liiga madal. vahel viskab vahel mitte
kood nr 43- Low voltage at electronic spark timing circuit
kood nr 53- High voltage at battery OR High voltage at exhaust gas recirculation valve OR Voltage reference error OR Problem at vehicle anti-theft system
|
25.04.2010 at 16:27 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
niipalju kui mina asjast aru sain siis bensiini kogust kontrollib ecm ehk aju. ja aju võtab oma signaali läbi temp anduri. ja kui temp andur korras siis jääb ju ainult aju järgi. |
25.04.2010 at 17:02 |
|
Fog
|
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
quote: speed fighte: kood nr 15- jahutusvedeliku temp liiga madal. vahel viskab vahel mitte
kood nr 43- Low voltage at electronic spark timing circuit
kood nr 53- High voltage at battery OR High voltage at exhaust gas recirculation valve OR Voltage reference error OR Problem at vehicle anti-theft system
See viitab jah aju jaheduse poole.
Jahutusvedeliku koodi saab ka siis kui +5v reference puudub, ehk kitsendab kood 53-e "Voltage reference error"-i peale mis põhimõtteliselt tähendab, et aju poolt anduritele toodetav stabiilne +5v ei jõua anduritesse. Viga siis kas juhtmetes või ajus olevas stabikas.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
25.04.2010 at 18:19 |
|
viplala |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Ei viitsi otsida, aga kas sellel mootoril ei ole mitte bensusurve regulaator peal?
Kui bensupumbaga mängides mootor pöördesse lendab, siis on kindlalt tegemist küttesüsteemi kalaga.
Tundub nagu saaks liig suurt survet peale. Tuure üleval hoides suudab eest ära põletada ja hakkab tööle.
Otsi välja mis seal etteannet regullib. Koodidest ei ole suurt kasu sellisel juhul, peksavad segast tänu sellele. |
25.04.2010 at 18:24 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
no proovin homme ära tagasivoolu toru jms puhtaks ajada.
no aga loogiliselt võttes siiski, kui aju käseb räigelt kütet peale anda, ja suletud bensupumba tõttu on kütet siiski parasjagu niipalju nagu tegelikult vaja oleks, siis ta töötab ju õieti. aga muidu jh kui minut aega 5k rpm juures tuuritada siis laksti hakab vahel tööle. |
25.04.2010 at 23:16 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
nii. täna sai hakatud uurima. pool nädalat vanad küünlad on kõik surnud.
kas võib olla vigane süütepool?
igaksjuhuks panen homme kinni ka egr klapi. |
26.04.2010 at 20:56 |
|
lebaron |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Anti ju selge vihje: "Kontrolli bensu rõhku".
Kõigil sissepritsetel on rõhuregulaator peal ja kuigi on see väga lihtsa ehitusega saab see mingil imelisel põhjusel kinnijääda ja bensurõhu ülesse tõsta. Täitsa esinenud viga vanadel Opelitel (Askona, Rekord). Enda Taurusel kah oli. |
27.04.2010 at 09:27 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
ostsin täna uued küünlad. anti raamatu järgi, aga mitte autolite omad vaid championi omad. pealevaadates olid need ca mm pikemad.
panin kinni ka egr klapi. masin käis 10 min, võtsin küünla maha, täiesti tibukollane:P jesss.
täna sain terve päeva ringi sõita, kütust ei võta enam üldse niipalju kui enne. tagant ei tahma ja käib ühtlaselt. ca 100 km sai sõidetud, võtsin just uuesti küünla maha, endiselt sama ilus. kütusesurve sai top partsis ära mõõdetud 2.5 tuli.
Väga mõnus koht on top parts(kui sitahais välja arvata).
et ei teagi milles asi oli, kas valedes küünaldes vms, või oli tõesti egr klapp lahti koguaeg.
eks annan teada kas homme ka asi töötab |
27.04.2010 at 21:14 |
1 edit. Last edited 14.05.2010 at 09:38 by speed fighte
|
viplala |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
quote: speed fighte:
et ei teagi milles asi oli, kas valedes küünaldes vms, või oli tõesti egr klapp lahti koguaeg.
eks annan teada kas homme ka asi töötab
Hea kui tööle jääb kuid jama, et viga ei leidnud üles. Egr ei tohiks sellist anomaaliat korraldada ja küünlad on probleemi tagajärg, mitte põhjus.
Teinekord saavad tõesti probleemid lahenduse iseenesest |
27.04.2010 at 23:59 |
|
rnx69
|
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Ei tea, kuidas konkreetse konega on, aga üldiselt tuleks EGR-i minema visates ka ajule teada anda, et seda enam pole - muidu on järgmiseks jamaks 2000-2500 pöördel vale süüde jms anomaaliad Vähemalt TBI-l kaasnes töötava EGR-i blokkimisega kusagil 2000-del pöördel kerge detonatsioon, mis EGR-i ühendamisega jälle kadus.
PS. Õnnelik inimene, kes pääseb küünaldele ligi nii, et saab neid iga päev peale maha solgutada 
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
28.04.2010 at 08:31 |
1 edit. Last edited 28.04.2010 at 08:32 by rnx69
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
sinu viimasest postist ma leidsin vähemalt 1 plussi miks v6 parem kui v8 on. jee 
aga no ei tea milles siis viga oli, sest autolite küünlad tahmasid 5 sekundiga süsimustaks.
ja nüüd kui egr pime on ja mm pikemad championid siis küünlad püsivad kollakad.
no ei tea. loodame et sellega on kõik jamad läbi ja saab sõita kah ükskord. |
28.04.2010 at 10:22 |
|
ammi
|
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
quote: speed fighte: sinu viimasest postist ma leidsin vähemalt 1 plussi miks v6 parem kui v8 on. jee 
Kui sa pead silmas küünalde vahetust,siis see ikkagi autokohane asi. |
28.04.2010 at 10:27 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
niih nagu arvata oli, siis hommikul käivitus auto tavaliselt. ehk hakas jamama kohe. tossas ja paukus. õnneks suutsin top partsi ette ära köhida. Lasin neil poeees niikaua paukumist kuni õige mees aknale vaatama ilmus.
Top parts on tartus kõige parem koht kus oma ameeriklasega minna! soovitan 
aidati mind päris mitu tundi seal, lõpuks lahkudes sooviti edu ja anti mulle veel skeem.
paugutamise hetkel toimus autol eriskummaline pidu.
kõik andurid mis pidid töötama 5v pealt. said millegipärast 20v.
aeti siis skeemi pealt jälge. 5 andurit mis mäda panid, nende ainsaks ühiseks jooneks oli mass.
vedasin siis uued massid peale. eks homme jälle vaatab kas peab pettuma või mitte.
ajule anti teade et mootori temp on -40 ja siis jälle + 70c. ja nii ta tilbendas seal. aju sai veel läbi käidud, külmjooteid ei ole. |
28.04.2010 at 21:43 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
täna käivitus auto ideaalselt. mõtlesin et õnneks nüüd korras. panin aju omale kohale ja polstrid kinni tagasi. Ja hakasin rõõmsa tujuga autot majaette viima. annan võtit, ja ainult ketrab. ketrasin siis oma aku tühjaks peaaegu, mõtlesin et jälle küünlad kutud. võtsin siis küünla maha, jumala kuiv. kakkusin bensu toru lahti. pump lööb. nüüd on siis vist pihustite vool kadunud. a kus kurat? kõik juhtmed on terved, kakkusin isegi esitiiva maha et sealt alt ka juhtmestiku üle kontrollida. Kõik ok, aga isegi mitte ei turtsata see auto. Annaks keegi oma aju proovida? |
29.04.2010 at 23:03 |
|
viplala |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Kas kütuse rõhuregulaator sai ära kontrollitud? |
30.04.2010 at 00:14 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
ei oska seda kuidagi kontrollida. kas see et kütus ei jõua silindritesse võib olla regulaatorist? sest 30 cm enne regulaatorit on ühenduskoht ja sinna se kütus jõudis igatahes:P |
30.04.2010 at 00:20 |
|
viplala |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
quote: speed fighte: ei oska seda kuidagi kontrollida. kas see et kütus ei jõua silindritesse võib olla regulaatorist? sest 30 cm enne regulaatorit on ühenduskoht ja sinna se kütus jõudis igatahes:P
Kõik võib olla Ma lihtsalt ei usu aju või mingite andurite jamasse.
HOME REPAIR INFO PRODUCT AND HOW TO INFO F FUEL INJECTOR PRESSURE REGULATOR TEST
Fuel Injector Pressure Regulator
Inspect/Test/Replace
Pressure Testing
If fuel system pressure is not at specifications, the fuel injectors will not inject the correct amount of fuel when the computer system is in open loop.
If the pressure is not too far off, the computer will adjust the air/fuel mixture after the system begins closed loop operation. The vehicle will have a cold driveability problem that will disappear when it is warm.
To test fuel pressure, the pump must be operating. If it is not, check the fuel pump fuse.
On Fords there is an inertia switch in the circuit that powers the fuel pump.
Push the reset button on it first to see if the problem goes away.
It is possible that a fuel pump produces the specified pressure when the key is turned on or at engine idle, but does not produce enough pressure under load.
If the engine cuts out at higher speeds, the car should be road tested with a pressure gauge installed.
A pressure gauge with a long hose can be taped to the windshield so it can be viewed from the passenger compartment.
NOTE
Before a pressure gauge is installed, relieve the pressure in the fuel system.
Installing Pressure Gauge on TBI (Throttle Body Injection) Systems
Testing pressure in one type of throttle body fuel injection requires that the line entering the throttle body be disconnected.
A pressure gauge is installed in series with the line.
A pressure gauge is installed in the fuel line. Courtesy of Chrysler Corporation.
Another testing method recommended by some manufacturers is to install a gauge in series with the fuel filter inlet.
A fuel pressure gauge in series with the fuel filter inlet.
After the gauge is disconnected, install new gaskets on the banjo fitting.
Copper gaskets are reusable if not damaged or imprinted.
Installing Pressure Gauge on PFI (Port Fuel Injection) Systems
In port fuel injection systems, the gauge is installed at the Schrader valve on the fuel rail or on the fuel line to the cold start injector.
A gauge is installed in the fuel pressure test port on the fuel rail. Courtesy of Chrysler Corporation.
A gauge is installed into the hose connection for the cold start injector.
To perform the pressure test, the fuel pump is energized.
One method is to run the engine at idle speed. Another way is to cycle (turn on and off) the ignition key several times.
Sometimes the engine will not run and it may be necessary to energize the pump electrically. Procedures vary between manufacturers.
Fuel pressure must be at least equal to manufacturer's specifications.
Low Pressure Readings
Causes of low pressure could be a plugged fuel tank inlet sock, a kinked inlet line, or a bad auxiliary pump (some mechanical systems use an auxiliary pump in the fuel tank to push fuel to a higher pressure pump outside of the tank).
When pressure is too low, a fuel pressure regulator could also be the cause. Fuel pressure regulators usually fail by causing pressure that is too low, rather than too high.
High Pressure Readings
High fuel pressure readings will result in a rich-running engine. A restricted fuel return line to the tank or a bad duel regulator may be the problem.
There are two tests for determining the cause of high pressure:
Test 1
To isolate the cause of high pressure, relieve system pressure and connect a tap hose to the fuel return line.
Direct the hose into a container and energize the fuel pump.
If fuel pressure is now within specifications, the fuel return line is blocked.
If pressure is still high, the pressure regulator is faulty.
If the first fuel pressure reading is within specs, but the pressure slowly bleeds down, there may be a leak in the fuel pressure regulator, fuel pump check valve, or the injectors themselves.
Test 2
High pressure is usually caused by a bad pressure regulator or when a pressure return line to the fuel tank is kinked.
When there is a vacuum line to the pressure regulator, part of the procedure is to pull the vacuum hose off while the engine idles.
The pressure should rise about 10 psi in most systems when the hose is pulled.
If a pressure regulator requires adjustment, something else might be wrong with the system. On non-adjustable systems, the regulator must be replaced if the pressure is not correct.
Repeat the test by pressurizing the system and then pinching off the fuel line from the pump. If the pressure remains steady, the check valve is leaking.
To test to see if pressure is leaking through the pressure regulator, plug the fuel return line and repeat the test. If the pressure remains constant, the pressure regulator is leaking.
Leakage Test
During a system pressure test when the fuel pump is turned off, pressure in the system should remain constant for the next startup. If pressure drops while the engine is off, remove the fuel rail and repressurize it. The injectors should not leak.
If the injectors do not leak but pressure on the fuel gauge drops, the check valve in the fuel pump could be leaking.
Repeat the test by pressurizing the system and then pinching off the fuel line from the pump.
If the pressure remains steady, the check valve is leaking.
To test to see if pressure is leaking through the pressure regulator, plug the fuel return line and repeat the test.
If the pressure remains constant, the pressure regulator is leaking.
If pressure leaks from the system, cycling of the ignition switch more than once is often required before starting the engine. This is because more than two seconds of pump operation might be required to fill the fuel rail.
Other Tests
A cause of a rich mixture is a leaking fuel pressure regulator. If the diaphragm of the regulator is ruptured, fuel will move into the intake manifold through the diaphragm, causing a rich mixture. The regulator can be checked by using two simple tests.
After the engine has been run, disconnect the vacuum line to the fuel pressure regulator.
Location of a fuel pressure regulator on an in-line EFI engine.
If there are signs of fuel inside the hose or if fuel comes out of the hose, the regulator's diaphragm is leaking.
The regulator can also be tested with a hand-operated pump. Apply 5 in. Hg (127 mm Hg) to the regulator. A good regulator diaphragm will hold that vacuum. |
30.04.2010 at 00:36 |
|
rnx69
|
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
quote: speed fighte: niih nagu arvata oli, siis hommikul käivitus auto tavaliselt. ehk hakas jamama kohe. tossas ja paukus. õnneks suutsin top partsi ette ära köhida. Lasin neil poeees niikaua paukumist kuni õige mees aknale vaatama ilmus.
Loodetavasti sattusid ikka Marguse (patsiga poiss) otsa? Üldiselt tema jama ajada ei armasta ning elekrtitööde kogemust on tal oioi kui palju, nii et kui ta ütleb, et reference on võsas, siis see nii ka ilmselt on. Vaata esimese asjana aju enda mass ning mootori massid VÄGA kriitilise pilguga üle. Kui jama pihta hakkab võid näiteks aju massi ning kere vahel testriga pinget mõõta, kui sinna tekib mingisugune millivoltidest suurem potensiaal, siis on aju mass kehv ning tuleks sellega tegeleda. Aju massi leiad näiteks diagnostikapistikust. Mootori massi kontrolliks lükka võimalikult palju tarbijaid taha ning mõõda samamoodi pinget mootori massi ning kere massi otste vahel.
20 volti on natuke suur number auto peal, kui reference 5 voldi asemel 12 näitab, siis kõlaks loogilisemalt, see võiks viidata aju pool peetis olevale stabilkale, millel seda +5V mõõtepinget tekitatakse...
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
30.04.2010 at 09:11 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
aju massid vedasin uuesti. kõik töötas ideaalselt. marguse otsa sattusin jh. Väga hea töötaja!!!
huvitav on see et asi lõpetas töölepingu siis kui aju enda kohapeale lükkasin. pistikud juhtmed ja aju on juba korduvalt üle vaadatud.
ja ega marguse juurde ei julge ka enam minna, usun et inimesel on juba totaalselt siiber minu külaskäikudest
margus- kui sa seda loed, siis äkki meelitab sind kasti õllega mingi õhtu minujuurde ja ajame asja jonksu
kui väikegi huvi on, siis võid sõnumi saata mulle:P |
30.04.2010 at 09:17 |
|
rnx69
|
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Ühesõnaga - väidad, et kui aju on lahtiselt, siis jama pole ning kui paigaldad selle kohale siis jamad jätkuvad?
Kõlab kangesti ikkagi juhtmestiku kala moodi või kuumeneb aju ise üle... 5.0 aju käib igatahes üpriski soojalt. Kui endal jamad olid, siis oli ka sümptomiks see, et jamad algasid aju kohale paigaldades. Hiljem tuli välja, et kusagil juhtmestikus oli üks anduri juhe +12V kandva juhtmega koos, vedasin selle nahhaalselt uuesti ning müstika kadus. Kusjuures silmaga tuvastatavat isolatsioonita kohta aju läheduses polnud, ilmselt oli katkine koht kusagil juhtmepuntra sees ning aju paika väänamine nihutas õigete tingimuste kokku sattumisel valed "otsad" kokku.
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
30.04.2010 at 16:15 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
juhtmestik tundus ok. ja ei sõitnud ka aju rippes enam. |
30.04.2010 at 17:58 |
|
speed fighte |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
viisin ta täna Top Partsi margusele remonti. Väga helge peaga mees, loodetavasti teeb korda.
Täna veendusin, et tartus kohe kindlalt pole paremat kohta kui see.
eks kindlasti kirjutan ka mis asjast sai, äkki kellegil tekib sama jama. |
30.04.2010 at 20:05 |
|
Jäger |
Pontiac firebird 3.1 müstiline probleem.
Ei ole küll kindel, aga sellise jama võib korraldada vabalt kütte tagasivoolu rõhuregulaator...
Olen kunagi samamoodi kannatanud teadmatuses, kuni tõde pärale jõudis.Tegu oli küll jaapanlasega aga mootori tööpõhimõte peaks olema kõigil sarnane. |
01.05.2010 at 10:25 |
|
|