Poster |
Message |
2koma8 |
Klapivedrud
Tere!
Mootor on hüdrotõukuritega OHV V6.
Hetkel käsil tõukurite, klappide ja pesade värskendamine.
Mul on olemas sellele mootorile 2mm pikemad klapivedrud.
Stock on 53mm, uus oleks siis 55mm
Kas tasub pikemad vedrud panna?
____________________________
Jag&Merc V8. LPG 4. ja 5. põlvkond. |
23.07.2012 at 08:37 |
1 edit. Last edited 23.07.2012 at 08:39 by 2koma8
|
vvt
|
Klapivedrud
Oleneb, mis vedrud need 2 mm pikemad on. Kui uued, siis tasub panna juba seepärast, et vedrud üldiselt vananedes väsivad (ka klapivedrud).
Muidu kui pesad üle lõigatakse, siis tõuseb klapp natuke kõrgemale, aga mitte niipalju, et uut vedrut oleks vaja.
Mina paneks uued.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.07.2012 at 14:00 |
|
rustang
Moderator |
Klapivedrud
Palju nukkvõlli tõus on? Võiks kontrollida, ega vedrukeerdusid kokku ei vajuta (coil bind) suurima nukkvõli tõusu juures. |
26.07.2012 at 14:14 |
|
vvt
|
Klapivedrud
OHV mootoril loeb ikka klapitõus (kui nookuri rate ehk rocker rate muud kui 1:1 on).
Aga selle arvestamine pole eriline teadus, natuke mõõta-rehkendada ning üks vedru pigistada kruustangide vahel samapalju kokku, kohe paistab.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.07.2012 at 15:38 |
|
ramman |
Klapivedrud
Veel lihtsam on võtta nihik ja mõõta ära vedru traadi jämedus ja lugeda keerud üle. Kui keerdude arv on sama ja traadi jämedus ka siis on pikkuse vahe tingitud vanaduse väsimisest.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
26.07.2012 at 17:22 |
|
2koma8 |
Klapivedrud
Sama mootori teistel variantidel, mis on mõni kw võimsamad, pruugitakse tavatõukureid.
Nüüd, olles uurinud mootorite spetsifikatsioone lähemalt, on neil võimsamatel variantidel klapid ka 2mm pikemad ja lisaks ka klapitõus ~1.5mm suurem.
Küsimus tekkis tegelikult hüdrotõukurite pärast. Nende koormus pikema vedru korral muutub... samas oleks jällegi klapid kindlamalt kinni.
Igatahes panin originaalvedrud ikkagi tagasi, sest nende pikkus vabas olekus oli õige. Autost peab saama pikaajaline igapäevasõiduk, jätan seekord eksperimendi vahele.
____________________________
Jag&Merc V8. LPG 4. ja 5. põlvkond. |
27.07.2012 at 07:00 |
|