Poster |
Message |
Vanaisa
Moderator |
veidi erilisem temperatuuriandur.
Arutleks ühe temp. anduri teemal.
Kas keegi oskab välja pakkuda andurit, mis mõõdab madalaid temperatuure, näiteks avaneb/sulgub 35 C kraadi juures?
Eriti uhke, kui ta oleks automaailmast, st. plokki/veesärki vms krutitav.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
29.07.2021 at 11:41 |
|
aivar
|
veidi erilisem temperatuuriandur.
https://vdo-webshop.nl/en/44-temperature-switches/s-3/switchpoint-35_c
autostuudio.ee või ebay-st peaks olema saada. |
29.07.2021 at 11:54 |
1 edit. Last edited 29.07.2021 at 11:55 by aivar
|
Vanaisa
Moderator |
veidi erilisem temperatuuriandur.
vatvat, sellist kraami otsingi. Tänud!
Hind muidugi on VDO-le omaselt kirves 
Tegelikult võiks igal vähegi kaasaegsemal autol miskine sarnane andur olemas olla?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
29.07.2021 at 12:20 |
|
maalo |
veidi erilisem temperatuuriandur.
kõigil on sellised andurid, aga lülituspunkt on 120C. 35C lülitust kasutatakse ainult laevanduses ja paatidel, mootorratastel, jne.. konkreetsele andurile ongi vaid üks tootja ja midagi pole parata. Teine variant on kasutada 5 eurist andurit ja tekitada arduino baasil tarkus külge, kus saab 35C peale sättida hunnik tegevusi. Enamik autotootjaid kasutabki seda teist varianti, et säästa andurite hulka mootorite küljes. Moodsal diislil on juba ainuüksi summutis 14 andurit kokku... |
29.07.2021 at 13:50 |
|
Vanaisa
Moderator |
veidi erilisem temperatuuriandur.
Jah, mõistlik jutt. Näiteks Cadillacil on küljes optsioon, mis ei pane enne 35C jahutusvedela tempi salongi ventikat tööle, pole paraku uurinud kas selleks eraldi andur või käib asi läbi aju (ilmselt küll).
BTW - 35C lülitusega andur on küljes 6.2 diislil (vähemalt CUCV versioonidel).
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
29.07.2021 at 13:56 |
|
Jesper
|
veidi erilisem temperatuuriandur.
Kui sul pole vaja sealt suurt voolu läbi lasta, vaid ainult signaali, siis on variante ikka veidi rohkem, kuigi jah, 35 kraadi on üsna esoteeriline number. Vt näiteks https://ee.farnell.com/kemet/ohd3-35b/thermostat-switch-nc-35deg-c-flange/dp/2817309?st=temperature%20switch
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
29.07.2021 at 14:08 |
|
Vanaisa
Moderator |
veidi erilisem temperatuuriandur.
väga super, mehed.
Tegelikult oli minu teema algatamise põhjus see et mikid kurtsid, kui kallid on 6.2 moto fast idle andurid (ca 160 taala).
Ma lolli eesti inimesena arvasin, et kindlasti on soodsamaid lahendusi. Ja ongi 
Kui leiaks miskise lahenduse, mis plokki keerata/plokis mõõta kannataks, oleks paljud mikid rõõmsad.
Andur pole just tihti riknev aga ilmselgelt neid enam ei tehta ja seetõttu hind kirves.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
29.07.2021 at 14:19 |
|
Jesper
|
veidi erilisem temperatuuriandur.
Eks sellega lõpuks on nii, et vaatad küll nagu mis ta tühi ikka ära ei ole, specide järgi sama asi, aga autotööstuses kasutatavad andurid on põhjusega kallid - see elektroonikavidinate kuumuskaitselüliti, mida ma viitasin, ei ole lihtsalt mõeldud selliseid tingimusi taluma, vibratsioon, temperatuur jne. Mingi auto töö seisukohalt sekundaarse DIY projekti jaoks võiks kasutada küll, aga mitte mootorijuhtimise ahelas ja mitte sellises kontekstis, kus kunde selle eest sulle raha maksab või muidu keegi mingeid ootusi omab.
Selles suhtes see VDO hind on ikka väga aus, kui muidu sobib, siis ma ise rahulduks selle säästuga ja rohkem latti alla ei laseks.
Ahjaa, selleks, et teha lineaarse anduri signaalist 1/0 signaal, ei ole vaja Arduinot, piisab sellisest skeemist: https://www.circuitstoday.com/voltage-comparator . Ühte sisendisse andur ja teise näiteks reostaat, millega temperatuur paika timmida. Ma ise ilmselt jällegi ei viitsiks jamada, aga noh, info mõttes olgu mainitud.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
29.07.2021 at 14:35 |
2 edits. Last edited 29.07.2021 at 14:41 by Jesper
|
Vanaisa
Moderator |
veidi erilisem temperatuuriandur.
Jep, mõtted õiged.
Antud 6.2 on jällegi ses suhtes tore mootor, et ta on tehtud kirve ja suure haamriga, malmrahnust välja tahutuna. Kogu elektroonika (kui nii võib nimetada), on eelsüüteküünalde plokk, mis tõesti elektrooniline 
Ülejäänud kraam on korralik kirvetöö, nagu vanal miki kastikal kunagi. See andur lükkab kontaktid lahti ja lülib välja pumba küljes istuva "HI idle" solenoidi (tavaline, on-off lüliti). Elik mingit keerulisust on raske leida 
Lihtsalt tekkis endal huvi ja miks mitte asjas selgust luua.
Võimsuse ja väände vaidlusse oma puudulike teadmistega ei pürgiks 
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
29.07.2021 at 14:51 |
|
margus61 |
veidi erilisem temperatuuriandur.
Tuhni siin ka:
http://www.fae.es/files/product_catalog/pdf/ci2-ilustrada-pat.pdf
lk. 76 osanr. 35420 võiks ju täitsa olla, kui seotus VAG ettevõttega ei häiri... |
29.07.2021 at 19:41 |
|
Vanaisa
Moderator |
veidi erilisem temperatuuriandur.
jep, see paitab ilus olema.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
29.07.2021 at 19:58 |
|
|