register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : vedruseib ja tähtseib  
Poster Message
madis
vedruseib ja tähtseib
Milline on teoreetiliselt kõige parem viis kahe detaili kinnitamiseks:
kas mutter-vedruseib-seib-detail-detail-seib-poldipea
või mutter-tähtseib-detail-detail-seib-poldipea
või muu..

Tundub nagu lihtne aga oleks väga vaja mingit teoreetilist põhjendust jms. millist kombinatsiooni millal kasutada ja kuidas vedru- ja tähtseib tegelikult töötab.
20.10.2002 at 21:11
kenu
vedruseib ja tähtseib
Tegelikult pole erilist vahet, küsimus on siis selles kas mutri alla vedruseib+seib või ainult tähtseib. Vahe ainult selles, et tähtseib on kompaktsem ja hoiab mutrit paremini paigal - vastutusrikkamad kinnitused. Kui kasutada isekontreeruvat või splinditavat mutrit võib ainult lihtseibi panna.
(kui tiblad pärast sõda sakslaste vedurite peale said, siis esimene käsk vedruseibide kohta oli - need katkised seibid kohe tervete vastu välja vahetada.)
22.10.2002 at 10:41
lontrus
vedruseib ja tähtseib
quote:
madis: Milline on teoreetiliselt kõige parem viis kahe detaili kinnitamiseks:
kas mutter-vedruseib-seib-detail-detail-seib-poldipea

Ära vedruseibi ja tavalist seibi koos küll pane, siis kaotab vedruseib mõtte, sest saab koos seibiga ikkagi liikuda. Kui vedruseib siis ainult vedruseib ja see mutri ja detaili vahele...
03.11.2002 at 17:03
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : vedruseib ja tähtseib  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.