| Poster |
Message |
Aare |
Sidepipes
Tere
Küsimus teadjamatele-tegijamatele sidepipe'de kohta. Tqhq autotutvustustes on päris mitmel
autol all kas päris sidepiped või lihtsalt mingid lühikesed torud. Kas sellel on peale kõvema hääle ka muud efekti? Tudeerisin nädalavahetusel raamatut nimega "Autos schneller machen-
Automobiltuning im Theorie und Praxis" ja seal olid kõik vähegi tegijad autod (liitrivõimsus
100 hj ja üle) küll suht stocki sarnase väljalaskega, va pikad headerid. Sealsed autorid ütlesid
küll, et väljalase on sisselaske ja plokikaane järel järgmine oluline komponent võimsuse tõstmiseks. Et äkki leiab keegi sealt puuduvad 50 hj
Aare |
| 25.11.2002 at 13:40 |
|
peep
Moderator |
Sidepipes
Sidepipe on välimuse pärast, jõudu võtavad nad maha, kuna väljalase peab auto all S-i tegema. |
| 25.11.2002 at 13:49 |
|
Aare |
Sidepipes
quote: peep: Sidepipe on välimuse pärast, jõudu võtavad nad maha, kuna väljalase peab auto all S-i tegema.
Mõtlesin, et kas see S kõige hullem ongi, vastusurve ja häälestus läheb käest ära
Efekt on neil vast täispööretel ainult
Aare |
| 25.11.2002 at 13:52 |
|
ervin |
Sidepipes
Ei pea ju S-i tegema ilmtingimata. Georgi masinal tulevad ju "primaries" otse esitiiva alt ilma keerutamata sidepipedesse. |
| 25.11.2002 at 13:55 |
|
partel
|
Sidepipes
Kollektorid on kõige tähtsamad, läbimõõt sõltub võimsusest ja pikkus pööretest.
Kui pole just viimase piirini aetud võistlusmootor, siis piisab, et gaasid saaksid ilma suurema takistuseta välja.
Väljalaskega täiteaste parandamine nõuab nukalt suurt overlap'i ja kõrgeid pöördeid ning töötab ainult kitsas pöördevahemikus koos sama täpselt häälestatud sisselaskega.
Tänavamootorite nukal pole tavalistelt mingit overlap'i ja pöörded ei küüni piisavalt kõrgele. Väljalaske põhiline kriteerium on lihtsalt ära mahtumine.
|
| 25.11.2002 at 14:19 |
|
Aare |
Sidepipes
quote: partel: Kollektorid on kõige tähtsamad, läbimõõt sõltub võimsusest ja pikkus pööretest.
Kui pole just viimase piirini aetud võistlusmootor, siis piisab, et gaasid saaksid ilma suurema takistuseta välja.
Väljalaskega täiteaste parandamine nõuab nukalt suurt overlap'i ja kõrgeid pöördeid ning töötab ainult kitsas pöördevahemikus koos sama täpselt häälestatud sisselaskega.
Tänavamootorite nukal pole tavalistelt mingit overlap'i ja pöörded ei küüni piisavalt kõrgele. Väljalaske põhiline kriteerium on lihtsalt ära mahtumine.
Hmm, muarust töötab enamik tänavaauto väljalaskeid resonantsiga mootori suurima momendi
piirkonnas, et vähendada väljalasketakistust. Oma praktika torujuppide liitmisel näitab, et
seeriast poole lühem väljalase võtab ära jõu madalatel pööretel. Selle tõestuseks lõika
autol tagumine pool ära ja vahe on tuntav. Efekti värk muarust Ei ole ju nii lihtne?
Aga kui overlap=ülekate, siis on see olemas isegi gaz-51 mootoril
Aare |
| 25.11.2002 at 14:26 |
|
peep
Moderator |
Sidepipes
Sidepipes on nii ehk naa umbes samasugune retro jupp, kui plastist tagaaknaribid - lihtsalt ilusamad. St. Usas neid pole juba aastaid muskelautodele installitud, samas Sakslased fännavad neid. Aga kui nad otse headeritest taha viia siis ei tohiks voolavus võrreldes tavaväljalaskega kannatada. Küll aga on probleemiks väljalasete omavaheline ühendamine. Näit. gen-1 Viperil polnud sidepipede vahelist ühendust ja hääl oli nagu oleks kaks 5-sil sigarit kõrvuti sõitnud. Uuel vist on see probleem lahendatud. Küll aga oli viimases C&D numbris testisõidu pilt kus sepad uue Viperi lävepakkudel muna ja peekonit praadisid, nii kuumaks pidid need minema. |
| 25.11.2002 at 14:48 |
Last edited 25.11.2002 at 14:49 by peep (Moderator)
|
partel
|
Sidepipes
Sidepipes on jah rohkem show ja jalakõrvetamiseks. Maitseasi, mulle meeldivad.
Nendega varustatud autodel pole dünaamika just primaarne.
Mis overlap'i puutub, siis 0.050" pealt hakkab see tekkima alles kuskil 225*/112* kandist. Seeriautod on puhtama tühikäigu ja saastenormide tõttu 112-115+ kraadise LSA'ga ja mõistagi väikse durationiga.
Bracket/super klassid kasutavad 106-108 LSA'd ja 280 ümber olevat durationi, et 6000 pöörde kandis parim tõmme oleks. Tühikäik aga pole .... kõige rahulikum. 
|
| 25.11.2002 at 15:09 |
|