register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : süüteküünlad   1 2  
Poster Message
tanel
süüteküünlad
tahaks vahetada taurusel süüteküünlad ära.Taevani kiidetud NGK aga pakub ainult plaatinaküünlaid. Kas tasub panna ja kui ei, siis milliseid soovitate?

ps. igasugune abi on teretulnud
18.12.2002 at 17:55
mrtn
süüteküünlad
taurusele Motorcraft või Autolite, kes teeb Motorcrafti OEMi. ei ole vaja eksperimenteerida :)
18.12.2002 at 18:08
zeke
süüteküünlad
motorcraft pane vast. see fordi originaal küünal ja hea küünal
18.12.2002 at 18:11
ylovoitka
süüteküünlad
Top Partsist sai ACDelco'd ostetud. Siiani on kõik korras (pool aastat)
18.12.2002 at 18:34
peep
 
Moderator
süüteküünlad
SBC'le teeb NGK küll tavalisi küünlaid ka (TR55 oli vist tähis), ise kasutan momendil. AC Delco ja Accel on ka hea valik, Denso'dega läksin korra alt.
19.12.2002 at 10:34 Last edited 19.12.2002 at 10:34 by peep (Moderator)
jyrki
süüteküünlad
Splitfire! +XYZ hj!
Not!
19.12.2002 at 12:34
partel
  
süüteküünlad
quote:
jyrki: Splitfire! +XYZ hj!
Not!
I bet Jim Yates is using them! :) :) :)
19.12.2002 at 12:44
jyrki
süüteküünlad
Maybe.
That's propably the reason he runs so well. Didn't he have those magic plugs he would propably have to drop the Pro out and still ahve a hardtime coping with Stockers.
19.12.2002 at 13:14
partel
  
süüteküünlad
Yeah, I wonder how many Splitfire sponsored cars actually use them... :)
19.12.2002 at 13:28
Erkki
  
süüteküünlad
quote:
tanel: tahaks vahetada taurusel süüteküünlad ära.Taevani kiidetud NGK aga pakub ainult plaatinaküünlaid...
Performance poole pürgijad peaksid plaatinaküünaldest eemale hoidma, sest säde on nende küünaldega nõrgem kui tavaküünlal. Nende eelis seisneb ainult pikaealisuses. Kui tavaküünal peab vastu reeglina 30 000 km. siis plaatinadega saab sõita muretult 90 000 km. Kasutatakse juhtudel, kui küünalde vahetus on väga keeruline ja nõuab mootori osalist lahtivõtmist ning sageli ka spets.tööriistu. Näiteks japside puhul väga levinud...


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
20.12.2002 at 21:17
ats
 
süüteküünlad
quote:
Erkki:Performance poole pürgijad peaksid plaatinaküünaldest eemale hoidma, sest säde on nende küünaldega nõrgem kui tavaküünlal.
Kas plaatina ja turbo ei ole kuidagi seotud? Mitmel turboautol on tehase soovitus kasutada ainult plaatinaküünalt, kusjuures küünlavahetus ei ole keerulisem kui sama mudeli NA versioonil.
Ehk kui ei ole seotud, siis võiks osta ju tavalist küll - see enamasti ka 5-10x odavam.
22.12.2002 at 20:10
peep
 
Moderator
süüteküünlad
Lisaks Erkki poolt mainitule:

Olen netist lugenud minu andemetel pädevate kodanike väiteid, et plaatinaküünal ei kesta koormamist forseeritud mootorites (n. ülelaadimine), kuna plaatina kipib hõõguma jääma ja see tekitab detonatsiooni. Pikemajalisel kasutamisel plaatina lihtsalt eraldub elektroodilt ja tulemuseks on liigsuur sädevahe ja mittetöötav (halvemal juhul auklike kolbidega) mootor. Nitrosedamete valmistajad lausa keelavad plaatinaküünalde kasutamist.

Kahjuks/õnneks isiklikku kogemust ei oma.
22.12.2002 at 21:48
mrtn
süüteküünlad
sama kehtib kuuldavasti järelturusüütesüsteemide kohta, millel on tugevam säde, kui OEMil, plaatina ei kannata seda.
23.12.2002 at 01:24
imre007
 
süüteküünlad
eksperimenteerida tasuks ehk brisk süüteküünaldega,mida turustab us-parts
23.12.2002 at 01:37
ROKIPEER
 
süüteküünlad
Küsiks ka siin samas et mis küünal sobib ja kust küsida TBI pritsega chevy-le 5,7.
12.11.2004 at 20:51 Last edited 17.11.2004 at 01:02 by ROKIPEER
ammi
 
süüteküünlad
endale ostsin selle firma küünlad- http://www.acdelco.com/
Chilton ütleb 89 aasta 5,7L autole sobib R-43TS
12.11.2004 at 21:43
ROKIPEER
 
süüteküünlad
quote:
ammi: endale ostsin selle firma küünlad- http://www.acdelco.com/
Chilton ütleb 89 aasta 5,7L autole sobib R-43TS

On neid kohapeal ka ilusti saada? Mis hind neil on?
15.11.2004 at 09:42 Last edited 17.11.2004 at 01:02 by ROKIPEER
vvt
  
süüteküünlad
quote:
mrtn: sama kehtib kuuldavasti järelturusüütesüsteemide kohta, millel on tugevam säde, kui OEMil, plaatina ei kannata seda.

Kunagi kooli ajal suures modimistuhinas sai ehitatud selline homemade transistorsüsteem, selline 53 kommutaatorit kasutades. Sellel süsteemil plaatinaküünlad ainult vastu pidasidki, tavalised NKG küünlad vajasid iga 2000 järel väikest koputamist, sest sädevahe oli vahepeal oma 0,3 kasvanud (loe suuremaks põlenud). Sellepärast ongi naad plaatinaküünlad, et nende eesmärk on pikem eluiga ja see saavutatakse keskelektroodi aeglasema erosiooni teel. Erosiooni kiirendab muideks ka käredam säde (loe suurem süütepinge).

Tavalise ja plaatina vahel muid katseid ei teinud, aga ärapõlemise vastu päästis plaatina ikka küll. Mingit detonatsiooni, hõõgsüüdet vms ei täheldanud. Loomulikult ei pretendeeri see jutt mingile teadusliku katse täpsusele. Aga kuulu järgi pidid isegi LT1 mootoris tehasest plaatinaküünlad olema.

Aga turbo vms hõõgumise vastu aitab kindlasti see, et plaatinavariant panna 1-2 astet külmem.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.11.2004 at 10:24
ammi
 
süüteküünlad
quote:
ROKIBEER:
quote:
ammi: endale ostsin selle firma küünlad- http://www.acdelco.com/
Chilton ütleb 89 aasta 5,7L autole sobib R-43TS

On neid kohapeal ka ilusti saada? Mis hind neil on?

Eestist ma neid ei ostnud! Hind Soomes 4€ tükk (62 EEK)
15.11.2004 at 16:27
ROKIPEER
 
süüteküünlad
US-PARTS pakkus ka acdelco küünlaid 51.- tk.
Loodan et on õiged. Ja kohapeal saada.
Uurisin ka juhtmete kompl. ja oli ka saada 450.-
Samas TOP-PARTS-is olid hinnad soolasemad.
15.11.2004 at 16:55 Last edited 17.11.2004 at 01:03 by ROKIPEER
ammi
 
süüteküünlad
Oma kogemusest võin öelda,et kui sul juba vahetuseks läheb,siis võid ka kohe jagaja kaane ja rootori ära vahetada.

15.11.2004 at 17:27
ROKIPEER
 
süüteküünlad
Äkki oskad öelda hinda, kaanele ja rootorile.
Täna vist enam helistada ei jõua.
15.11.2004 at 18:44 Last edited 17.11.2004 at 01:02 by ROKIPEER
ammi
 
süüteküünlad
Arvan,et Eestis kuskil 200 EEK (kaan) ja rootor 50EEK
15.11.2004 at 19:08
ROKIPEER
 
süüteküünlad
quote:
ammi: Arvan,et Eestis kuskil 200 EEK (kaan) ja rootor 50EEK


Oligi nii, rootor oli isegi odavam 35.-
16.11.2004 at 23:38 Last edited 17.11.2004 at 01:02 by ROKIPEER
Astro SS
süüteküünlad
quote:
Loomulikult ei pretendeeri see jutt mingile teadusliku katse täpsusele. Aga kuulu järgi pidid isegi LT1 mootoris tehasest plaatinaküünlad olema.

.

vvt sul on õigus . LT1 mootoris on tehase poolt juba Mahle kolvid ja plaatinaküünlad.

Endal on LT1 mootoris Acceli nn *tavalised* küünlad ,kuna süütepool ja juhtmed on MSD (loodetavasti pisut äkilisem säde)


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
17.11.2004 at 00:01
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : süüteküünlad   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.