register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Bassikõlar   1 2  
Poster Message
margus61
Bassikõlar
Hea oleks, kui autos mingi asi madala sagedusega vahelduvvoolu õhu võnkumiseks muudaks.

Midagi huippuvärki ei ehita ja kuulmine veel korras, aga hetkel selline konkreetne küsimus. Kumba lahendust sedaanil võiks eelistada:

1) 8" (suurem ei mahu) free air bassivaljukas tagumisel riiulil + võim pagassis;
2) 8" tehasetoodangu aktiivbassikõlar pagassis tagasilla peal.
23.12.2002 at 11:37
Crac
Bassikõlar
Igaljuhul eelista esimest, kuigi selle paigaldamine kordi raskem on kui aktiivsubbari põrandale sättimine.
Kui ma nüüd su jutust õieti aru sain siis on sul mõte kasutada universaalset aktiivsubbarit, mitte auto tootja poolt sisse ehitatud varianti? Üldjuhul kipuvad need universaalsed suhkoht kehvad olema oma kvaliteedilt.



Kristjan
23.12.2002 at 12:42
camsist
 
Bassikõlar
Freeairi soovitan küll ära unustada kui kvaliteedist nätukenegi lugu pead, see ei mängi muusikat vaid tekidab madalsagedusmüra... ja sedaani puhul ei soovita seda tehaseaktiivkõlarit ka, kuna need maksimaalselt mingi 50W noiminaalis annavad ja seda pole eriti kuulda, rohkem universaali ja luukpära teema IMO... aga kvaliteedi koha pealt muidugi parem kui freeair...

Mina soovitaks bassikat ja võimu eraldi ehitada/paigaldada... tulemus igati parem ja mitte oluliselt kallim... element ~800.-, võim ~1500.- kasti ehitad ise, materjal ~500.-

____________________________
'86 Camaro
23.12.2002 at 12:47
Erkki
  
Bassikõlar
Mõtlesin ka Camaro tagumise aknalaua sisse 10" free-air'i paigaldada, kuna muu stuffi jaoks autos ruumi ei ole. On kellelgi veel kogemusi nendega? Või on puhas raha raiskamine?

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
23.12.2002 at 13:03
QRX
Bassikõlar
quote:
Erkki: Mõtlesin ka Camaro tagumise aknalaua sisse 10" free-air'i paigaldada, kuna muu stuffi jaoks autos ruumi ei ole. On kellelgi veel kogemusi nendega? Või on puhas raha raiskamine?
Inverteriga kast on vast kõige parema võimsus - heli suhtega (pean silmas väikese võimsusega!) Erkki, sa oled ju kuulnud minu pisikese kasti häält, rohkem nagu pole vajagi!
23.12.2002 at 13:13
Crac
Bassikõlar
Korralikult paigaldatud Freeair mängib vägagi rahuldavalt tavakuulaja jaoks - vähemalt nii näitab minu kogemus.
Kastiga loomulikult saavutab parema tulemuse kuid install on raskem ja osa pagassi ruumist kaob, mis on mõnele liiast.

Kristjan
23.12.2002 at 13:14
PlyVal64
Bassikõlar
Margus, FrreAir nõuab väga tihedat bagaazhnikut, mille ta siis kiiresti uuesti "laiali" peksab. Kuna tean, kuhu Sa seda panna tahaksid (ikkagi suht olematu jõud mootoris), siis soovitaks ikkagi kinnist süsteemi. Isegi 8" hästi tehtud "inventerkastiga" saab piisava kvaliteedi kätte, ruumi jääb :beer vedamiseks ja pole ka liigne raskus kaasa vedada.
Mitte reklaam: lihtsalt täna avastasin äsjaavatud selleteemase kaupluse Järve kaubanduskeskusest. Esimene suur, avar ja korralik pood, tasub vaadata ... minul hing haige igatahes.
23.12.2002 at 14:09
peep
 
Moderator
Bassikõlar
quote:
PlyVal64: lihtsalt täna avastasin äsjaavatud selleteemase kaupluse Järve kaubanduskeskusest. Esimene suur, avar ja korralik pood, tasub vaadata ... minul hing haige igatahes.

Aga miks selle poe nimi "Noor Tehnik" on, see jäi mulle arusaamatuks.:D
23.12.2002 at 14:12
PlyVal64
Bassikõlar
quote:
peep: Aga miks selle poe nimi "Noor Tehnik" on, see jäi mulle arusaamatuks.:D

Võiks olla jah "DIY-man shop", Noor Tehnik mullegi 2cm3 lennukimootorite, kunstnaha ja odavate vene tööriistadega seostud(kusjuures oli seal parim nat.naha valik!)
23.12.2002 at 14:16
rustang
  
Moderator
Bassikõlar
quote:
PlyVal64: Isegi 8" hästi tehtud "inventerkastiga" saab piisava kvaliteedi kätte.
Kui ajad taga kvaliteeti, siis tee elemendiga sobiv suletud kast. Kinnise kasti saund on ilusam ja karakteristik ühtlasem. Inverteriga basikas annab rohkem helirõhku kuid bassikõla ei ole üldjuhul loomulik ja igasugu muhud ja lohud helikarakteristiku allotsas on paratamatud kaasnähtused. Kui viitsid tuhnida, siis ee.audio grupis on viimase paari aasta jooksul sellel teemal väga palju jahutud.
23.12.2002 at 14:21
madis
Bassikõlar
Rustangil on väga õigus.
Parim variant helirõhu suhtes oleks muidugi bandpass aga sound ei kannata kriitikat. Parim variant nii rõhu kui kvaliteedi osas oleks bassiruupor, aga see eeldab jälle keskmisest suurema mikrobussi olemasolu.

Niisiis: kinnine kast. HI-FI klubis saad kindlasti nõu, juhul kui nad parajasti nõuandmise tujus on :)
23.12.2002 at 14:24
jaanus
 
Bassikõlar
quote:
Erkki: ... Või on puhas raha raiskamine?
Just. Auto salong ja heli kvaliteet on kahjuks mõisted, mis minu jaoks kuidagi kohe kokku ei sobi. Aastatepikkune kogemus autos helikvaliteedi tagaajamisel ütleb, et autol on heli kvaliteedi suhtes ainult 1 funktsioon - kiir(end)us. Mida tempokam auto, seda kiiremini jõuad koju korralikku kvaliteetset heli nautima ;)

edit: minu soovitusi audio vallas ei tasuks eriti tõsiselt võtta, kuna minu arusaam kvaliteedist ei lähe suurele ringile mitte peale
23.12.2002 at 14:28 Last edited 23.12.2002 at 14:33 by jaanus
rustang
  
Moderator
Bassikõlar
quote:
jaanus: Auto salong ja heli kvaliteet on kahjuks mõisted, mis minu jaoks kuidagi kohe kokku ei sobi. Aastatepikkune kogemus ...
Ma olen tegelikult samale seisukohale jõudnud. Kiiresti sõitmine ja saund ei klapi kokku. Viskasin heaga autost kogu heli välja. Kuulan V8 mürinat :)
23.12.2002 at 14:44
margus61
Bassikõlar
Tänud vastuste eest.

Mul selle auto puhul eesmärgiks veidi bassi autosse saada. Ei aja soundi kvaliteeti taga ja ei taha sinna suurt aega investeerida, seega kasti ei viitsi ehitada ja otsin alternatiivseid kasutuskõlblikke variante.

Hetkel plekitööd käsil ja tahaks tagumisse riiulisse avad paika saada. Ilmselt teen keskele 8" ava, kuhu võimalik freeair panna. Kui viitsin kunagi kasti ehitada, saab sinna võre alles jätta, ja kasti (suurema, kui 8" valjukaga) alla teha, nagu mul stangil on.

Selles V8 mürinat kuulata ei saa, mootor lihtsalt selline, mille kohta soomlane ütleb "vajaasylinterinen". Aga mingi sound võiks ju autos ikka olla, kasvõi Kuku raadiot kuulata...
23.12.2002 at 14:57
jaanus
 
Bassikõlar
quote:
margus61: Mul selle auto puhul eesmärgiks veidi bassi autosse saada. /.../ Aga mingi sound võiks ju autos ikka olla, kasvõi Kuku raadiot kuulata...
9x mõõda, 1x lõika on parim soovitus suvalise tegevuse läbiviimisel. Audio paigaldus on üks teemasi, milles ei saa olla ühest arvamust, kuna eelistused ja areng helikvaliteedi tajumise suunas on igal inimesel erinevad.
Kui sa leiad mingi auto, mille sound sulle enam-vähem meeldib, siis selle näite varal ma ehk isegi suudaks sulle reaalselt soovitada, mida peaks tegema, et midagi sarnast saavutada. Niisama lambist aga hakata kellelegi ütlema, et "vaat just nii on parim" ei ole lihtsalt võimalik - midagi jääb kuulaja kõrvas ikka häirima. (va neil, kes mõõdavad kvaliteeti $$$ kogusega, kuna $$$ audiosüsteem lihtsalt peab olema kvaliteetne).

Kokkuvõtteks - 8" freeair on alguseks hea küll .....
23.12.2002 at 15:31
Fire
Bassikõlar
quote:
margus61: ....kasvõi Kuku raadiot kuulata...

Sellega seoses tuli mul meelde ainuke kord kui, tahtsin Firebirdis raadiot kuulata, see oli siis kui sai PowerCamp-ilt tagasi sõidetud, muidu mängib mõnus V8 muusika (siis oli aga tee liiga pikk) ja kuna originaal raadiol on ainult paaritud sagedused oli ainuke raadio mis läbi tuli Kuku... See oli kole, tuli mingi vene revolutsiooni ajaloost pajatav saade (ok aitab OT), siis mõtlesin tõeliselt uue sound süsteemi peale.
Siit algavad probleemid...
Esiteks ise ei tea soundi värgist midagi....
Teiseks on siiani kõikide autode soundidega olnud see probleem et see laguneb lihtsalt päris kiiresti ära (kuna muusika maitse kippub hirmus karm olema, Mondeo originaal kõlarid pidasid vastu kuu aega), muidugi pole üheski autos korralikku sound süsteemi olnud, kõik sellised ise ehitatud, on kellegil sarnaseid probleeme, millised oleks lahendused. Äkki soovitate midagi või vähemalt kedagi spetsialisti. Muidugi midagi hirm kallist autosse küll ei plaani paigaldada.

____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.

Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97
23.12.2002 at 17:19
Crac
Bassikõlar
quote:
9x mõõda, 1x lõika on parim soovitus suvalise tegevuse läbiviimisel. Audio paigaldus on üks teemasi, milles ei saa olla ühest arvamust, kuna eelistused ja areng helikvaliteedi tajumise suunas on igal inimesel erinevad.
Kui sa leiad mingi auto, mille sound sulle enam-vähem meeldib, siis selle näite varal ma ehk isegi suudaks sulle reaalselt soovitada, mida peaks tegema, et midagi sarnast saavutada. Niisama lambist aga hakata kellelegi ütlema, et "vaat just nii on parim" ei ole lihtsalt võimalik - midagi jääb kuulaja kõrvas ikka häirima. (va neil, kes mõõdavad kvaliteeti $$$ kogusega, kuna $$$ audiosüsteem lihtsalt peab olema kvaliteetne).



Kuldsed sõnad :)

quote:
Kokkuvõtteks - 8" freeair on alguseks hea küll .....
Milleni oligi tarvis jõuda :D
Kristjan
23.12.2002 at 18:08
MossOpel
Bassikõlar
Ise soovitan ka inverteriga kasti (mitte sassi ajada bandpassiga), sest see "laskub madalamale" kui kinnine kast ja free-air (mis sisuliselt on sama aga suuremas kastis).
Need lohud ja muhud on võimalik ekvalaiseriga tasandada.
Kui lõhkuda viitsid, võid toru(d) aknalauale tuua.
Mis tollidesse puutub siis 8" bassikas on sama nagu 12" valuvelg - ei kõlba kuskile.
Kasti kohta veel niipalju et kui omal aeg/viitsimine puudub siis kokkulepitud tasu eest teen Sulle ise kasti aga 500EEK materjaliraha nagu eelpool mainiti on liiga vähe.
23.12.2002 at 19:40
Jaan
Bassikõlar
Mõned küsimused minu poolt:
Millist muusikat see süsteem peab taasesitama?
Mis auto see on?
Kui suur on selle süsteemi ehitamise eelarve?
Mis tootjate asjad selle juba olemasoleva osa moodustavad?
See freeairi mõte tuleks juba eos peldikust alla lasta, korraliku midbassigi tarvis juba kast ainuõige lahendus.Freeair tuleb kõne alla, kui rääkida keskriba valjukatest, ei midagi enamat...Freeairist jubedam saab bassi taasesitamiseks olla vaid torusubbar ...Ekvalaiser?Kumb on õigem, kas likvideerida probleem juba eos või tegeleda probleemi tagajärgede likvideerimisega?
Autoakustika on alati suuremal või väiksemal määral kompromiss ja Jaanuse jutt jummalast õige-mida kiiremini Sa jõuad kohale ,et saaksid häirimatult hea kvaliteediga heli kuulama asuda, seda parem:)

____________________________
Chevrolet Corvette `97
24.12.2002 at 00:57
margus61
Bassikõlar
quote:
Jaan: Mõned küsimused minu poolt:
Millist muusikat see süsteem peab taasesitama?
Mis auto see on?
Kui suur on selle süsteemi ehitamise eelarve?
Mis tootjate asjad selle juba olemasoleva osa moodustavad?

Programm: peamiselt raadiost tulevad saated.
Auto: on Volvo 131 Amazon '66.
Eelarve: nii palju kui just kulub.
Olemas: pööratavate nuppude ja 5 mehaanilise mäluga mono AM/FM raadio + 6x12 cm ovaalne kõlar tagaakna all. &(

Olemasolev süsteem veidi niru, kuigi uudiste kuulamiseks kõlbab.
Järgmine variant oleks klassikaline 4x40W stereo nelja kõlariga enam-vähem auto nurkades.
Otsin, mis oleks sellest variandist väike sammuke edasi. Äkki väikest ei saagi teha ja peab kohe suure võtma? Siis loobun oma bassikese soovist.

Tänud, kes pakub, et teeb ära. Mul projekti eesmärgiks ise tegemine (v.a. liivaprits, värvimine eeltööga, vända lihvimine, mootori puurimine ja klappide/pesade töötlemine). Tean, et tulemus tellitud tööst veidi (loodetavasti mitte palju) viletsam.

Soundist minimaalset ettekujutust oman. Pärit V8-s reklaamitavast HI-FI oppikirjast. Stangi sound ise (hästi?) tehtud.
24.12.2002 at 09:26
gis
 
Bassikõlar
Margus sez it all ehk täpselt nii ongi.

Kui ma oleks Margus ja mul oleks Volvo Amazon, siis ma jätaks selle raadio sinna sisse ja lisaks portaabli mp3 mängija, mida näha ei ole ning võimu ja 4 kõlarit-komplekti. 2 ette (armatuur, uksed, kuhu mahub ja kõlab) ja 2 taha ustesse (mitte aknalauale, kus nad tagaistujaid ainult häirivad).
Kui ma veidi veel viitsiks, siis ma võtaks selle vana raadio välja, lahutaks algosadeks ja ehitaks ühe keeratava nupu alla on/off ja volume (võimendi regulaator näiteks) ja teine on fade või subwooferi leveli keeramiseks ning 5 nuppu on [<<] [stop/play] [>>] [radio] [CD]. Et kõik kenasti püsiks, olen kasutanud lego klotse ja seda superattack liimi.
MP3 mängija maksab 1500 krooni (max & modem), võimendi saab mõne tuhande eest (teadjamad lisavad siia hinna), kõlarid on täpselt nii kallid kui kannatab, arvatavasti 1000 krooni paar/tükk? (nõuanne muutub häguseks). ning playeri LCD ekraani kannatab ehk sinna channelite akna taha toppida. Paar sinist ledi ja lõhnakuuske on "optional"
Siis on original look, rõõm isetehtud asjast, tuhanded imetlejad, naised, edu, kuuekohalised summad pangaarvel ... millest ma räägingi?

Ning kõik ehitada nii, et minimaalselt oleks näha ja maksimaalselt kuulda. Selle vana ovaali peseks puhtaks ja jätaks kenasti näha :)

Shilmailu, ideid, mõtlemist, komponente: www.customautosounds.com
24.12.2002 at 11:23
rustang
  
Moderator
Bassikõlar
Kukut saad pärast netist alla laadida ja oma mp3 pleieriga lemmiksaateid maha mängida :)

GIS soovitustega muidu nõus aga ise eelistan, et muusika kostku eest, tagauste kõlarite mitteostmisega kokku hoitud raha arvelt ostaks korralikumad komponentkõlarid ette ja näeks paigutusega veidi vaeva. Äkki teeks isegi mingid (ukse sees varjul olevad) kastid neile. Või dampiks uksed korralikult. Tulemus võib olla selline, et "Freeairi" pole enam vajagi. Sõltub muidugi muusikamaitsest.... :) Hurriganesi "Roadrunneri" jaoks peaks väike supikas ikka taga olema!

OT: Ahjaa, kui hästi läheb, siis on foorumirahval edaspidi rohkem põhjust Kukut kuulata kui seni aga täpsemalt juba jaanuari alguses.
24.12.2002 at 11:33
margus61
Bassikõlar
gis: Mul stangis signaaliallikaga just sinuga sarnased põhimõtted. Kasutan ära orig. AM raadio korpuse, nupud ja skaala. Sinna taha nõiun Blaupunkti vana mehh. mäludega ULA raadio. Lõpust viskan võimukese välja ja liiniväljundi otsa teen stereodekoodri. Selline on plaan.

Peidetud ekvast edasi on asi juba installeeritud. Tuleval aastal ehk kuuleb mõnda ekspertarvamust soundi kohta.
24.12.2002 at 12:50
camsist
 
Bassikõlar
quote:
MossOpel:aga 500EEK materjaliraha nagu eelpool mainiti on liiga vähe
Kui kõik asjad osta, siis küll ei mängi sellega rahaga välja aga õnneks saab ju nihverdada igaltpoolt nii üht kui teist: kastimaterjali tood plaaditehasest, küsi ainult jääke ja ütle, et tahad kõlarit ehitada - saad tasuta... klaasvilla virutad naabrimehe ehituselt... viimistlusmaterjali tõmbad pimiku aknaeest maha ja ülejäänud kruvid, silikoon, juhtmed ja pistikud saad viie soti eest.... olemas :D

____________________________
'86 Camaro
24.12.2002 at 13:11
jaanus
 
Bassikõlar
quote:
margus61: Järgmine variant oleks klassikaline 4x40W stereo nelja kõlariga enam-vähem auto nurkades.
Kõrvalteemana lisaks siia, et ma ei saa kuidagi aru neist, kes üritavad teha autosse head soundi ning siis topivad igasse võimalikku nurka kõlari .... Tuletagem meelde pisiasja, et stereo on siiski kahe kanaliga salvestis ning soovitan proovida - korralik set kuulajast eespool annab oluliselt parema helipildi, kui hajus müra igast nurgast.
Ekvalaiseri suhtes olen nõus Jaaniga - ei ole mõtet saasta täiendavalt solkida.

J@eelistab tämbrinuppudeta audiotehnikat
24.12.2002 at 13:20
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Bassikõlar   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.