| Poster |
Message |
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
Tekkis küsimus:
Ventilaatori ringiajamiseks rihmaga on vajalik mingi kogus X (oletame 15) hp-sid väntvõllillt ära kasutada. See aga teeb rwhp-d samuti madalamaks.
Kui aga ventilaator panna elektrimootori otsa, mis sama vajaliku koguse X hp-sid välja annab, kas saavutame seda, et rwhp tõuseb. Energia jäävuse seadus muidugi kehtib (genekas äkki hakkab samapalju jõudu juurde tarbima), aga samas pidi elektrimootori kasutegur sisepõlemismootori kasutegurist suurem olema
Mida arvate
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 16:33 |
Last edited 09.01.2003 at 16:36 by BlueStang
|
drag racer |
Rihm või el. mootor?
arvan, et el. mootor on parem variant
|
| 09.01.2003 at 16:35 |
|
tfr
|
Rihm või el. mootor?
Elektrivent igal juhul. |
| 09.01.2003 at 16:38 |
|
5.0 |
Rihm või el. mootor?
quote: BlueStang: Tekkis küsimus:
Ventilaatori ringiajamiseks rihmaga on vajalik mingi kogus X (oletame 15) hp-sid väntvõllillt ära kasutada. See aga teeb rwhp-d samuti madalamaks.
Kui aga ventilaator panna elektrimootori otsa, mis sama vajaliku koguse X hp-sid välja annab, kas saavutame seda, et rwhp tõuseb. Energia jäävuse seadus muidugi kehtib (genekas äkki hakkab samapalju jõudu juurde tarbima), aga samas pidi elektrimootori kasutegur sisepõlemismootori kasutegurist suurem olema:)
Mida arvate???
asjale lisab jumet veel võimalus elektriventikat mingiks ajaks välja lülitada ja sellega hetkeliselt pisut lisa saada.
Elektrimootori kasutegur sinna suurusjärgus 80-90% (alalisvoolu mootorite kohta ei mäleta, aga asünkroonmootorid on umbes nii) ja sama ka genekal. Sisepõlemismootori oma kordi väiksem. |
| 09.01.2003 at 16:39 |
Last edited 09.01.2003 at 16:40 by 5.0
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
Sel juhul võiks peale geneka (igiliikur ei pidanud võimalik olema ) kõikide lisavidinate ringiajamiseks olla üks pisikearmas el.mootor kapotiall, mis võtab pöördeid vastavalt mootori pööretele - või mis?
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 16:42 |
Last edited 09.01.2003 at 16:47 by BlueStang
|
LaSa
 Moderator |
Rihm või el. mootor?
nii räägitakse jah, et paar hobust tuleb kapotialla juurde kui teha see konversioon |
| 09.01.2003 at 16:46 |
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
quote: LaSa: nii räägitakse jah, et paar hobust tuleb kapotialla juurde kui teha see konversioon 
Kui kapotialla, siis pole mõtet. Tagarattasse ikkavist, nagu mina aru saan.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 16:48 |
|
partel
|
Rihm või el. mootor?
Oeh, Blue, jõudu ei tule:
Kollektorite katmisest, aku pakiruumi viimisest, elektrilisest veepumbast, geneka lahtiühendamisest, elektrivendist, "sportküünaldest", "sport" õlist/jahutusvedelikust jms.
Tegele põhiasjadega (töömaht, ülelaadimine, kaaned), mitte lisaseadmetega.
|
| 09.01.2003 at 18:21 |
Last edited 09.01.2003 at 18:22 by partel
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
quote: partel: Oeh, Blue, jõudu ei tule:
Kollektorite katmisest, aku pakiruumi viimisest, elektrilisest veepumbast, geneka lahtiühendamisest, elektrivendist, "sportküünaldest", "sport" õlist/jahutusvedelikust jms.
Tegele põhiasjadega, mitte lisaseadmetega.
Jeee..., pärtel oma sõiduvees. Jah, krt peab vist ikka selle 429 mobile.de-st ära tooma ja Bluele aiste vahele viskama, muid pärtel rahu ei anna
Edit:Tegele põhiasjadega, mitte lisaseadmetega tuleb lisada pärtli piiblisse 10 käsu hulka.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 18:24 |
Last edited 09.01.2003 at 18:30 by BlueStang
|
peep
Moderator |
Rihm või el. mootor?
quote: partel: Oeh, Blue, jõudu ei tule:
Kollektorite katmisest, aku pakiruumi viimisest, elektrilisest veepumbast, geneka lahtiühendamisest, elektrivendist, "sportküünaldest", "sport" õlist/jahutusvedelikust jms.
Tegele põhiasjadega (töömaht, ülelaadimine, kaaned), mitte lisaseadmetega.
Pärtel, kui asja ikka ei jaga pole mõtet sõnu loopida - mitmed nendest anavad jõudu juurde ja mis ei anna on muidu kasulikud.
Mis venti puutub, siis kas mitte kõikidel tänapäeva autodel siduriga vendid pole ? Kasutegur oleks ainult kui jäigalt ühendatud vent vahetada elektrilise vastu, kuna esimene pöörleb ka siis kui vaja pole ja see on kahtelmata lisakulu. Aga see võit on teoreetilist laadi, vahe on väga väike. Pigem on el. vendi eelis see, et teda saab käsitsi sisse lülitada ka siis kui auto seisab, et jahutada. Kui oleks veel el. veepump ka siis saaks efektiivselt mootorit jahutada näiteks sõitude vahepeal. |
| 09.01.2003 at 18:29 |
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
Noh vent oli ainult teoreetiline näide - mul ju vent ongi elektriline. Soovisin teada, kas vändast vedamise asemel on tagarattajõu tervise huvides lisaseadmeid võimalik ja kasulik elektriliselt käitada.
Jõul pole mõtet, kui seda tagarattasse ei vii, eriti kui seda niivähe on kui minul. Kasutame kõik mis on max. efektiivselt ära ja siis hakkame juurde vaatama
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 18:33 |
Last edited 09.01.2003 at 18:40 by BlueStang
|
PlyVal64 |
Rihm või el. mootor?
Kusjuures, Pärtel, annab küll ja kuidas veel... muidugi jäävad need mootorid ja hobujõud ikkagi nende "nõrkade mootorite, ehk alla 2000Hj" klassi.
Ma enam täpselt peast ei mäleta, kuid too punane 95GT-Cabrio sai Jürka juures endale tolle vabalthingava õhufiltri ja siis veel kõik ülikerged "bulletid". Kuna Jürkal oli sel ajal ju düno kõrval, siis nad lasid iga kord masina dünost läbi. Kas filter andis +5Hj ja siis bulletid veel +13Hj, ehk kokku +18Hj(see number on kindlalt meeles) stockiga võrrelduna. Pärast sai mujal veel katid kah minema visatud, kuid düno oli selleks ajaks juba kadunud ja testida ei saanud. Kuid kogu selle tegevuse tõttu vähenes ET 1,5 sek. võrrelduna kunagisel Augustibluusil stockis sõidetuga. Lisaks siis veel mõningate Hj võitmise Blue mõeldute ja tehtutega + headerid ja -2 sek.ET(14,5 umbes) on kindlustatud. Piisav cruisamisautole, seejuures vähese $$$ hulgaga.
OT: kas keegi on seda autot nüüd liiklemas enam näinud? BRCst ta igatahes ära osteti... |
| 09.01.2003 at 18:37 |
|
peep
Moderator |
Rihm või el. mootor?
No aga siin on ju loogika lihtne, kui mingi teine konstruktsioon ja käitamisviis kindlustab lisaseadme funktsiooni täitmise vajalikus ulatuses väiksema energiakuluga siis ongi sääst... |
| 09.01.2003 at 18:39 |
|
partel
|
Rihm või el. mootor?
quote: BlueStang: Kasutame kõik mis on max. efektiivselt ära ja siis hakkame juurde vaatama
Raha matmine nn. +5 hj asjadesse ei ole minu arvates selle efektiivne ärakasutamine.
Ja milleks seda teha? 20 hj vahe on igapäevasõiduks märkamatu ning ebavajalik ja võistlussoovi korral bracket klassis ebaoluline kuna võitja määrab stabiilsus, mitte suuremad hobujõud.
Kui on poweri huvi siis peaks mõtlema uue projekti peale.. |
| 09.01.2003 at 18:53 |
|
PlyVal64 |
Rihm või el. mootor?
Pärtel, teeme nii, et seekord ei vaidle teemal "10sek. auto on ilgelt mugav, ökonoomne ja hea igapäevasõiduk". Sest nagu teada, siis Blue sõidab ka talvel...
Nendesse +5 Hj ei tule enamasti eriti raha matta, rohkem enda aega ja mõtlemist. Kuid tulemus on igatahes selgelt tuntav(või paberilt vaadatav). Iga pöörleva lisavidina ajutine eemaldamine annab olulist võimsus- ja "mineku"lisa. Näiteks ainult geneka laadimast mahavõtmine suurendab mootori tühikäigupöördeid u.10%, Hj ei julge öelda, kuid eks sama suurusjärgu jagu annab juurde huni 100Hj mootoritel. Juhul, kui Sa autosid oled ehitanud, peaksid teadma...
Ja nii iga asjaga, mis kapoti all pöörleb. Too Blue ühe suure elektrimootori idee võib reaalsuses(kondid, roolivõimud, veepumbad) päris hulga "heppa" anda. No ja kui suur võib olla sellise ülipika ja laia rihma poolt "äravõetav" jõud, võib ainult arvata. Mootoridünot oleks vaja ... kuid eks kindlasti kusagil netis on selliste mõõtmiste tulemused ka olemas(stockmootor vs. "paljas" mootor). |
| 09.01.2003 at 19:06 |
|
devilc
Moderator |
Rihm või el. mootor?
Usu, Pärtel, 20 hj vahe on igapäevasõidus väga märgatav ja ka vajalik, kõik oleneb autost |
| 09.01.2003 at 19:41 |
|
partel
|
Rihm või el. mootor?
Elektriasjadest:
Rihm-veepumba ringiajamiseks läheb 5-10 hj. Elektripump maksab vabalt 5K+. Häda selles, et elektripump pole piisavalt võimas, mille tagajärjel kuumenevad plokikaaned üle, mis omakorda nõuab hilisemat süüdet ja rikkamat segu - võimsuskadu.
Geneka väljalülitamine tõmbab pinge alla, eriti kui kasutatakse nitrot ja/või elektrilist veepumpa. Aku tühjenemine või vahetamine tingib ebastabiilsuse.
|
| 09.01.2003 at 19:59 |
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
quote: partel: Elektriasjadest:
Rihm-veepumba ringiajamiseks läheb 5-10 hj. Elektripump maksab vabalt 5K+. Häda selles, et elektripump pole piisavalt võimas, mille tagajärjel kuumenevad plokikaaned üle, mis omakorda nõuab hilisemat süüdet ja rikkamat segu - võimsuskadu.
Geneka väljalülitamine tõmbab pinge alla, eriti kui kasutatakse nitrot ja/või elektrilist veepumpa. Aku tühjenemine või vahetamine tingib ebastabiilsuse.
Oma arust rääkisin sellest, et vändaratta taha jätta rihmaga veetavaks ainult generaator. Ülejäänud lisaseadmeid aga tõmbama panna eraldi elektrimootori - mis siin niiväga keerulist on, et aru saada. Ei mingit elektrilist veepumpa ega geneka väljalülitamist või aku tühjendamist ja väljavahetamist.
Vänt saab lisaseadmetest vähem koormatud läheb kiiremini pöördesse ja jõudu on el.mootori kasuteguri arvelt ka vändaotsa juures. Seega sama ka tagarattas. Thats all.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 20:46 |
Last edited 09.01.2003 at 23:44 by BlueStang
|
partel
|
Rihm või el. mootor?
&(
Tead, sul on viimane aeg algust teha '66 Mustangiga või mis see dream car oligi, enne kui..... nojah 
|
| 09.01.2003 at 20:55 |
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
quote: partel: &(
Tead, sul on viimane aeg algust teha '66 Mustangiga või mis see dream car oligi, enne kui..... nojah 
Ja Sinul selle rullnoka märjaunistuse tjuuninguga või mis dream see Sul siin vahepeal oligi, enne kui..... nojah &(:
quote: partel: Jälgides pisut, mis toimub rullnokamaailmas, on mul on juba paar aastat aeg-ajalt kihvatanud, et näitaks neile, kuidas asja õieti teha.
Aju taganurgas on plaan teha üks rullnoka märg unistus, millega näidata tagatulesid kõigile kohalikele tuuningu-kukkedele.
Mõistagi seda ma üksi ära ei tee.
Mida sellisest projektimõttest arvatakse?
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=4139
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 21:46 |
Last edited 09.01.2003 at 21:49 by BlueStang
|
partel
|
Rihm või el. mootor?
Kõige jaoks pole lihtsalt aega...
Aga asjast, tõesti - investeeri pigem klassikasse mitte imenippidesse. |
| 09.01.2003 at 22:05 |
|
BlueStang
|
Rihm või el. mootor?
Lase ma nüüd harjutan natuke kätt enne
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 09.01.2003 at 22:18 |
Last edited 09.01.2003 at 22:22 by BlueStang
|
partel
|
Rihm või el. mootor?
Oleks mul selline vaba aja ülejääk.... |
| 10.01.2003 at 05:56 |
|
jaanus
|
Rihm või el. mootor?
quote: partel: investeeri pigem klassikasse mitte imenippidesse.
Pärtel, lase lapsel mängida, mitte ära anna kohe joonlauaga vastu näppe.
Blue, el vent on parem. El vendi paremus ei seisne ainult tema elektrilisuses ja näilise hp võidus, vaid ka selles, et el vendiga saad sa tagada radikale parema jahutuse. Kõikide accessorite ringi ajamiseks üht el mootorit kasutada ei ole ka hea, kuna käivimise hetk võib saada ületamatuks takistuseks. |
| 10.01.2003 at 09:32 |
|
max |
Rihm või el. mootor?
See ei ole ju mingi eriti uus idee Mine käi nt Alastaros box'ide vahel ringi, seal on pea kõigil lahjematel autodel (<2k hp) elektriline veepump ja ventikad. Samuti on sellest igasugustes Hot Rod'ides jne juttu. Jalgratast pole mõtet leiutada. |
| 10.01.2003 at 09:56 |
Last edited 10.01.2003 at 09:56 by max
|
|