register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Väljalaskeklapi puks kadunud  
Poster Message
Andres69Stang
 
Väljalaskeklapi puks kadunud
Lugu algas Raadi viimasel etapil, nimelt kuuldus mootorist kahtlane tiks. Nüüd siis mootor lahti ja 1 sil. VL klapisääre lõtk on u. 5mm (loe: pool senti). Hea, et klapp silindrisse ei põgenenud :) Millest siuke jõhker kulumine ??? Ise kahtlustan, et ma ei suutnud iga kord Kaaliumiga bensu tankida. Tegelikult segasin kaaliumi lisandit ise sisse, kuna ükski jaam enam ei müü vanadele autodele mõeldud kütust, vähe sellest, isegi väikeses purgis lisandit nad ei paku. Pliist ei maksa üldse rääkida.
Ons kellelgi mõni muu teooria?

____________________________
Mustang´69,390,C6
15.11.2002 at 13:29
Erkki
  
Väljalaskeklapi puks kadunud
...5 mm :eek
Ma arvan, et kaaliumil pole sellega midagi pistmist. Kaalium on mõeldud klappide kaitseks, sul aga kulus ära plokikaanes oleva klapi juhtpuks. On sul ikka juhtpuksid? Äkki on klapid otse kaane sees? Lõhnab rohkem materjali probleemi järele...näiteks omavahel kokkusobimatud materjalid äkki?? Või siis ehitusviga: selline asi juhtub näiteks siis, kui klapi-geomeetria on vale. Näiteks: nookur ei suru klappi lahti mitte otse, vaid surub teda ka pisut külgsuunas...tulemuseks on ovaalseks kulunud klappide juhtpuksid. Sul vist nii juhtuski??

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
15.11.2002 at 16:47
peep
 
Moderator
Väljalaskeklapi puks kadunud
Plii vms. aine eesmärk hoida töökorras vanemate mootorite klapitihenduspinnad ehk põhjus pigem see mis Erkki mainis. Kas see klapp oli muidu töökorras ?
16.11.2002 at 18:56
Andres69Stang
 
Väljalaskeklapi puks kadunud
Kas juhtpuksid on? Raske öelda, on see valu jälg, või puksi serv, ma ei ole kõrvuti näinud puksidega ja ilma. Jäsku polegi? Uusi pukse on igatahes võimalik osta, muidugi saab ilma puksita kaanele kah uusi pukse panna, või ei saa???
Geomeetria? Nukkvõll ja klapivedrud,"retainerid" vahetatud, muu on kõik tehasest. Kas see loeb ???
OK, kui te ütlete, et bensu viga pole, siis pakun järgmise variandi. Klapisääre ja puksi vaheline lõtk ületas kriitilise mastaabi ning.. Tõsi, viimane kord mootorit kokku pannes tõdesin küll, et lõtk on seal liiga suur aga lükkasin remondi edasi järgmisse aastasse.
Ovaalsed augud on ka õige vastus. Kas klapp muidu töökorras- jah. Küünal ilus, mootor ei lonkand jne., kui sa mõtled klapi kulumist, siis veel ei tea, visuaalselt korras.

____________________________
Mustang´69,390,C6
17.11.2002 at 17:07
Erkki
  
Väljalaskeklapi puks kadunud
quote:
Andres69Stang: Kas juhtpuksid on? Raske öelda, on see valu jälg, või puksi serv, ma ei ole kõrvuti näinud puksidega ja ilma. Jäsku polegi?
järelikult pole, sest puksid on alati teisest materjalist ja teist värvi, kui kaan ise.
quote:
...muidugi saab ilma puksita kaanele kah uusi pukse panna, või ei saa ??
saab küll, pead töökotta viima.
quote:
...Geomeetria? Nukkvõll ja klapivedrud,"retainerid" vahetatud, muu on kõik tehasest. Kas see loeb??
siia see koer ilmselt maetud ongi, kui mixid erinevate tootjate komponente, siis on suure tõenäosusega klapi-geomeetria paigast ära.
quote:
OK, kui te ütlete, et bensu viga pole, siis pakun järgmise variandi. Klapisääre ja puksi vaheline lõtk ületas kriitilise mastaabi ning..
Ka see on võimalik.



____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
17.11.2002 at 19:08
Andres69Stang
 
Väljalaskeklapi puks kadunud
Kui nüüd edasi teemat arendada, siis plaan panna pronks puksid, vl.klapi pesad vahetada ja kõik klapid roostevabast. Või mõõta sissel.klapid ära ja jätta samaks/ osta odavamad, tavalisest terasest? Mida arvate?

____________________________
Mustang´69,390,C6
10.01.2003 at 10:42
Erkki
  
Väljalaskeklapi puks kadunud
Kas need kaaned on performance mõttes perspektiivikad?? On neid porditud?
Kui on, siis on sellisel upgrade'l ilmselt mõtet.
Kui ajad odavust taga, siis lase kulunud pesa lihtsalt remontida ja saad mõneks ajaks jälle mootori tööle. Ega need pronkspuksid ja roostevabast klapid odav lõbu ei ole?? Ma kujutan ette, et ainuüksi tööraha nende paigaldamise eest on oma 4-5 k. Kannatab äkki uued või kasutatud, aga see eest korras kaaned hankida??

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
10.01.2003 at 17:45
newton
 
Moderator
Väljalaskeklapi puks kadunud
BTW, viimases Hot Rodis on artikkel 390 ehitamisest, ja miskeid lisanupukesi on neil veebis: http://www.hotrod.com/webonly_january/
14.01.2003 at 09:19
Andres69Stang
 
Väljalaskeklapi puks kadunud
Nojah, kaanaed ongi järgmine komplekt kasutatuid. Performance poolest jäävad nad kuskile keskele, porditud pole, plaanin kanalid lihtsalt siledaks lihvida.
Ega ta jah odav muidugi tule, siiski kõvasti odavam, kui uued kaaned ~25 k. :-/


____________________________
Mustang´69,390,C6
15.01.2003 at 11:39
Erkki
  
Väljalaskeklapi puks kadunud
quote:
Andres69Stang: ... plaanin kanalid lihtsalt siledaks lihvida.
Ära siis üle pinguta, liiga sile ehk poleeritud pind pole ka jälle hea.
Jõudu.


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
15.01.2003 at 13:02
Andres69Stang
 
Väljalaskeklapi puks kadunud
Aitäh

____________________________
Mustang´69,390,C6
16.01.2003 at 15:46
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Väljalaskeklapi puks kadunud  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.