| Poster |
Message |
erik |
hooldus
lood siis sealmaal, et võin varsti end täieliseks USA auto omanikuks tituleerida. sellega seoses ka pi-i-isikesed probleemid.
1) kus hooldust teha? Kuigi Chevrolet on GM nagu Opel jpt, nähakse viimase esindustes v8-t sama tihti kui omaenda kõrvu ilma peeglita. või eksin? Oma peaga mõtlesin välja, et võiks siis olla selline koht, kus saadaks hakkama väiksemate ja suuremate töödega USA autode valdkonnas. Näituseks ehk niipalju, et praegu põleb armatuuris "check gages" tuluke, kuigi kõik näidikud normis. Seega diagnostikat natuke vaja teha. Teine jama on see, et piloodipoolne esituli näitab liiga madalale ja ülevaatuspunktid on seni mind õlgu kehitades ära saatnud - nõudvat mingit spets divaissi, mida neil pole. Sõnaga - teeninduses peaks olema esmavajalik selliste nipet-näpet asjade tegemiseks. Noh, selliseks korraliseks hooldamiseks oleks mingit sobivat kohta vaja, kuna auto on suht-koht uus (5000 km läbisõitu). Isiklik remondimees oleks nagu kõige ideaalsem variant, kuid hinna poolest liigne luksus.
(VÄGA reklaamihõngulised pakkumised võite privasse saata ).
2) küsimus, mille kohta tahaks teilt nõu küsida. Auto toodud Frankfurdist, kus müüja sõnul näeb lund kaks korda aastas kaks sentimeetrit korraga. Kõik õlid, jahutusvedelikud jms on algupärased, st Saksas uuele autole pandud. Kas peaks kõik tühjaks laskma ja uus sisse? -30 kraadiga midagi puruks ei külmunud, aga tegelikult sõita ka poleks vist julgenud - mine sa tea, äkki neil seal + 10 kraadile mõeldud vedelikud, mis midagi tuksi oleks keeranud. Või on mu hirmud-kahtlused põhjendamatud? Kellelgi endal Saksast toomisega kogemusi? Ja kui läheks vedelikevahetuseks, siis vist ikka kõik ära vahetada (mootoris, käigukastis, sildades, jahutusvedelik, veel midagi)?
Vabandan ette oma asjatundmatust, kui mingi väga põhimõttelise asjaga mööda panin, aga kust see tarkus ikka tuleb, kui enda kogemustest ja teiste õpetussõnadest 
z28 |
| 14.01.2003 at 21:33 |
|
PlyVal64 |
hooldus
Ei julge päris pead anda, kuid meist(pääle BMi pankrotti) jäi Vikingile küll kogu vajalik teave cd-del ja loomulikult kõik muu "stuff", mis GMi USA-poolt puudutas. Tea, kas uuel diileril kah see kõik olemas on...
Viking kõiki vanu töötajaid üle ei võtnud, kuid vähemalt elektrik Elon Pärkmann jäi sinna edasi. Ta veidi rohkem "südamega" autode kallal(ja ei põe Erkki välja toodud kompleksi lipsustumise suhtes), ning pea algusest peale ka USA-masinaid teinud. Aga hoiatuseks: Viking on suht "haige" sisekliimaga koht, kuidas seal temaga otsekontakti saada, pead ise mõtlema!
Nüüd ka Ascar GMi müüb ja paljud vanad BMi mehed ka sinna läinud, näit. endine garantiimeister Rando Komi(peaks vist letis nüüd töötama).
Nendega rääkimist julgen soovitada, selles, mis esindusi puudutab(uus auto ju ikkagi ja garantii vist peaks kah kehtima). Tehnika ja tarkvara peaks esindustes olemas olema, kas ka neis muudes remokodades, teavad äkki teised paremini.
Aga "isiklik" on kindlasti odavam, kui esindus! Ain`t et siis pead ise kah suht täpselt oma auto siseelu teadma, et soove tegijale edasi anda.
|
| 14.01.2003 at 22:31 |
|
rustang
Moderator |
hooldus
Kõige turvalisem oleks vast hankida tehase remondimanuaalid ja hooldejuhendid. Kui ise näppe õliseks teha ei taha, siis jääb variant asi endale teoreetiliselt selgeks teha ja mingi sobiv hooldekoht leida, kus siis tegijal silma peal hoida. Teatud usalduse tekkimisel võib hiljem ju lasta ka mehaanikul omapead näpuga järge ajada...
Mis puutub tagasilla ja käigukasti õli vahetusse, siis tasuks uurida tehase soovitusi - teinekord on ette nähtud läbida enne vastavat õlivahetust ligi 100.000 km. Oskamatu õlivahetus või eksimine õli margiga võivad aga asja lootusetult rikkuda.
Jahutusvedeliku võiks ju igaks juhuks vahetada "arktilise" vastu ja pidurivedeliku vahetus iga paari aasta järel on ka mõistlik. |
| 14.01.2003 at 23:47 |
|
Vanaisa
Moderator |
hooldus
Arvan, et esimeseks sammuks oleks sul osta remondiraamat: seal sees ka kõik, mis puudutab hooldusi, läbisõite jne.
Ise olen ostetud autode juures kohe ka kõik õlid-vedelikud ära vahetanud (hoolimata juttudest ´a la "alles vahetasin" jne). Siis nagu kindel, et asi korras. Samuti ei tee paha ka kõik filtrid-ihmad üle käia.
Sõnaga täisring autole peale - siis saad ka juba mingi pildi autost ette...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 15.01.2003 at 10:09 |
|
peep
Moderator |
hooldus
See on sisuliselt uus auto ehk "igaks juhuks" pole mõtet midagi vahetada. Vedelikud on saksas täpselt samad mis meil ja mingit külmumisohtu ei ole.
Tagasillaga on nii, et oli vist esimesed 3000 miili mille järel tuleb uus õli panna ja seejärel vahetada iga 50 000 miili järel aga see pole nii oluline - praktikas kestab ka ilma vahetamata. Mootoris soovitan iga 3 - 5 k. miili tagant õli&filter vahetada, see on küll poole lühem kui ametlik hooldusvälp aga õli on odav ja mootor kallis. USA's enamik omanikke vahetab õli nii tihedalt, kuna ega neid autosid ka ei hellitata ja koormused on suured. Lisaks on konkreetsel mootoril nutuselt väike õlimaht võrreldes Euro performance mootoritega.
Jahutusvedelikku pole mõtet vahetada momendil, muidu iga paari-kolme aasta tagant võiks seda teha. Pidurivedelikuga sama teema.
Käigukasti õlivahetusvälpa ei oska öelda, seda vaata manualist järele - ma võin kodus enda omast ka vaadata õhtul, kui Sul manual kadunud on - kast on täpselt sama. |
| 15.01.2003 at 10:18 |
Last edited 15.01.2003 at 10:20 by peep (Moderator)
|
rustang
Moderator |
hooldus
quote: Vanaisa:Ise olen ostetud autode juures kohe ka kõik õlid-vedelikud ära vahetanud (hoolimata juttudest ´a la "alles vahetasin" jne)......Samuti ei tee paha ka kõik filtrid-ihmad üle käia. Sõnaga täisring autole peale
Kas see ikka on parim soovitus kui auto on ainult 5000 km sõitnud?
|
| 15.01.2003 at 10:18 |
|
Vanaisa
Moderator |
hooldus
quote: rustang: quote: Vanaisa:Ise olen ostetud autode juures kohe ka kõik õlid-vedelikud ära vahetanud (hoolimata juttudest ´a la "alles vahetasin" jne)......Samuti ei tee paha ka kõik filtrid-ihmad üle käia. Sõnaga täisring autole peale
Kas see ikka on parim soovitus kui auto on ainult 5000 km sõitnud?
Jah, see 5000 km jäi küll märkamata. Siis pole küll muret...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 15.01.2003 at 10:29 |
|
erik |
hooldus
no selge, aitäh. Tegevusplaan siis järgmine:
1. küsin vikingist garantii kohta
2. kui veljed/rehvid käes, siis sõidan julgelt vikingisse tulesid reguleerima ja väike diagnostika selle armatuuri tulukesele. Ja ei muretse selle pärast, et vedelikud valed oleks või hädasti vahetamist vajaksid.
3. tellin amazonist raamatu. See on kõige lähem f-body manuaal, mis ma leidsin. Kui keegi on parema otsa komistanud, siis ma olen muidugi vihjete eest rõõmus.
seniks sõidan julgelt ringi.
4. Raamat käes, siis vaatan, et millal midagi vahetada, arvestan Peebu jt soovitustega ja lasen ära teha kui vaja.
Kui kedagi peaks huvitama, siis leidsin paar vihjet ka eur-specs camaro kohta, aga infi on üldiselt väga vähe:
1. mingi eriline exhaust, extra 17 hp lost 
2. firebirdi esimesed istmed, kuna need vastasid euro nõuetele oma kõrguse poolest
3. v6 oli saadaval nii kupee kui kabrioletina, z28 ainult kupee, ss-i teatavasti ei ole.
4. esituled, tagumised udutuled bumperis, peeglid, raadio sagedused.
Anyway, sattusin eile õhtul sellise väljendi otsa: "...4-bangers", mis imho tähistas siis alla 2l neljasilindrilistega sõitjaid |
| 15.01.2003 at 13:44 |
|
mrtn |
hooldus
4-bangers on 4-pütised, ka suuremate kohta käib.
kõva masin, õnnitlen |
| 15.01.2003 at 13:53 |
Last edited 15.01.2003 at 13:55 by mrtn
|
tfr
|
hooldus
quote: peep: Mootoris soovitan iga 3 - 5 k. miili tagant õli&filter vahetada, see on küll poole lühem kui ametlik hooldusvälp aga õli on odav ja mootor kallis. USA's enamik omanikke vahetab õli nii tihedalt, kuna ega neid autosid ka ei hellitata ja koormused on suured.
USA on suur ja seal sõltub see soovitatav õlivahetusvälp ka kohast. 3-5K miili on ta lõunapoolsemates osariikides, kus peamine faktor nii tihedaks vahetuseks on see meeletu õhuniiskus, mis seal on. Põhjapoolsetes osariikides, kus asi nii hull ei ole, suhtutakse õlivahetusse ka lõdvemalt.
|
| 15.01.2003 at 14:30 |
|
peep
Moderator |
hooldus
Küsi usa seppade käest mis on hea norm. hinnaga manual, kardan, et see Haynes on LS1 teemal suht. nadi. Mul endal on samateemaline Chilton ja ega seal LS1 kohta palju infi pole. Parim manual nendele autodele on Helms aga see on sigakallis ehk uuri kas on midagi mõistliku hinnaga saada.
See euro sumps viska kohe põõsasse ja osta mingi pädev cat-back - saad need usa hj. tagasi ja 10-15 veel kauba peale ka. Mulle endale minu autol olev Hooker täitsa meeldib (ca. 8-9 k. eeku). Sellel teisel LS1'l mis seal Pärnus ringi veereb on ka Hooker all ja väga ilusat vaikset häält teeb - tal on katid ka veel vahel ja LS1 on üldse pehmema häälega. Kuigi tsekka enne järgi kas Sul juba pole seal mingi cat-back all, hääle ja välimuse järgi tundub, et võib-olla. Tagapoti peal ehk on mingi aftermarket tootja nimi või siis GM osanumber kui on stock. Teine kindel märk on, kui eest taha jooksva toru läbimõõt on 3" ehk jämedam kui stock (2,5"). |
| 15.01.2003 at 17:18 |
Last edited 15.01.2003 at 17:19 by peep (Moderator)
|
erik |
hooldus
quote: peep: Parim manual nendele autodele on Helms aga see on sigakallis ehk uuri kas on midagi mõistliku hinnaga saada.
Kas Sa SEDA mõtlesid? 3000 lk, impressive... On kallis jah, kurask. Ma nüüd uurin sealtsamast tarnetingimusi, sest analoogset remo-manuaali ma ei ole leidnud. Paistab päris soliidne ja usaldusväärne koht olema.
Edit:
heh, nüüd juba vabaks teemaks kisub.
Niis ’s. Väikesed arvutused näitavad seda:
kui ma elaksin Lafayette’s (LA), siis läheks raamat maksma $120 (subtotal) + $6,95 (handling) = $126,95 = ca 1905 krooni.
kui ma elaksin kuskil pärapõrgus nimega Eesti, oleks kalkulatsioon järgmine: $120 (subtotal) + $228,3 (shipping) + $ 25 (handling) = $373,3 = ca 5600 krooni.
Siit järjekordne küsimus. Kas ühe 3000 leheküljelise raamatu saatmine teiselt poolt lompi tõepoolest 3500 krooni kanti võiks maksta? Keegi kunagi põgusalt mainis varianti, et sõber USA-st tellib ja siis saadab Eestisse. Tollel oleks loomulikult mõtet siis, kui selle 3000 lk transportimine ei ületaks 3000 krooni. Lisaks saab sõbra saadetud paki puhul selle väärtusega vast natuke mängida? On keegi seda skeemi kasutanud ja kas tasuks ära?
@troubled 
|
| 15.01.2003 at 23:43 |
Last edited 16.01.2003 at 03:39 by erik
|
peep
Moderator |
hooldus
Jah sedasama, see on sisuliselt service manual ja tõsised tegijad muud ei kasutagi. Chilton ja Haynes on mõlemad sellega võrreldes väga üldised ja puudlikud. |
| 15.01.2003 at 23:50 |
|
tfr
|
hooldus
quote: erik:kui ma elaksin Lafayette’s (LA), siis läheks raamat maksma $120 (subtotal) + $6,95 (handling) = $126,95 = ca 1905 krooni.
Heh, kust Sa sellise koha välja võlusid Mul elab ema sealsamas kõrval (Thibodaux, LA). Ma ei kujuta ette, kui raske see 3000-lk piibel on ja kui palju selle lennupostiga edasisaatmine maksab, aga mõistlikes piirides on täiesti võimalik variant see mu ema juurde shippida ja ta siis saadab selle edasi Eesti poole. |
| 16.01.2003 at 10:47 |
|
udu
|
hooldus
aru ma ei saa, milleks Sul seda tarvis on?
uus auto - SÕIDA.
____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06 |
| 16.01.2003 at 10:54 |
|
peep
Moderator |
hooldus
Vaatasin owners manualist siis järgi, mida tehas soovitab:
Kaks hoolduprogrammi "Short trip/City" ja "Long trip/Highway". Meie oludes pole vist viimane eriti aktuaalne, kuna pole olemas ei ühte ega teist.
"Short trip" programm näeb ette:
- õli ja filtrivahetus iga 3000 miili või 3 kuu tagant, "whichever occurs first."
- tagasillas õlivahetus esimese 6000 miili järel, hiljem pole vaja vahetada, v.a. kui Sa käru vead.
- roolihoovastiku määrimine iga 6000 miili või 6 kuu tagant. (see on mingi kahtlane, et mitte öelda BS punkt, mina küll ei kujuta ette kuhu seda määret toppida - pole ise kunagi midagi määrinud).
- automaatkasti õli ja filter iga 100 000 miili järel, juhul kui ei kasutata ekstreemtingimustes (seal on kirjeldus ka ja Sa ei kasuta)
- õhufilter iga 30 000 miili järel, 15 000 miili kui on "dusty conditions". Soovitan kohe K&N vahele visata.
- geneka ja roolivõimu rihm, kontrollida iga 60 000 miili järel.
- jahutusvedelik vahetada iga 100 000 miili või 60 kuu järel.
- küünlad ja küünlajuhtmed iga 100 000 miili järel (see on total BS, küünlaid vaheta iga 30 000 miili järel juhul kui plaatina ja 15 000 tagant kui tavalised). Juhtmeid tegelikult vastavalt vajadusele, siis kui hakkavad üle peksma - 100 000 nad vaevalt kestavad.
"Long trip" programm:
- õli ja filter iga 7500 miili või 12 kuu järel.
- kasti õli & filter iga 100 000 miili järel.
- tagsilla õli esimese 7500 järel, hiljem pole vaja.
- õhufilter 30 000/15 000 miili järel.
Ja thats it ! Lisaks soovitan vahetada bensufiltrit iga 30 000 miili järel. Muud hooldustööd vastavalt vajadusele. Siiski mina soovitaks vahetada kasti õli ja filtrit poole tihedamini, st. iga 50 000 miili järel. Sama soovitus oleks ka jahutusvedeliku suhtes ja vaata, et Sa kindlasti roosat kasutad (on Su autos momendil roosa ?) - seda sinisega segada ei tohi ! Ja õli ikkagi iga 3000 miili järel
Oluline toiming on rataste vahetus tagumised<->esimesed. Soovitav teha iga 3000 miili järel, see masin sööb tagarehve isukalt. Ära kunagi muuda rehvi pöörlemissuunda ! |
| 19.01.2003 at 11:57 |
Last edited 19.01.2003 at 12:47 by peep (Moderator)
|
Vanaisa
Moderator |
hooldus
offtopic, aga Peep - mis vahe sellel roosal ja rohelisel vedelikul on?
Mul manual soovitab jahutusvedelikku mingit GM treatmenti lisada - pidi vist siis alumiiniumile hea olema. Pole aga sellist asja siin kuskil näinud ja sestap on roheline sees.
Oskad ehk soovitada...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 19.01.2003 at 14:07 |
|
peep
Moderator |
hooldus
Seda ma ei tea mis vahet, kasutada võib mõlemat aga segi ei tohi panna. Roosa on uuem stuff, ju tal mingeid eeliseid on (milline suurepärane värv ), uued autod vist kõik sellega tulevad - vähemalt need mis minu käsutuses on (VW, Audi).
Edit: vaatasin järele, roosa on kauamängiv võrreldes rohelisega. |
| 19.01.2003 at 14:46 |
Last edited 19.01.2003 at 14:51 by peep (Moderator)
|
Vanaisa
Moderator |
hooldus
asi selge - ja värv ju tõesti hea 
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 19.01.2003 at 14:55 |
|
|