register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Üks silinder läinud  
Poster Message
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
Et kurveeran hommikul tööle - kõik korras, asi liigub, ei puterda ega midagi.
Õhtul töölt tulles p***e majas - annad piitsa, hääl, kui oleks pütt tagant ära. Ja tühikäik ka 525 peale kukkunud (see nagu miinimum raamatu järgi, enne oli ikka 750 ringis).
Selge, lõpuks sai ikka läraka vett kuhugi jagaja/jhtmete peale - mõtlen.
Katsun siis küünlajuhtmed läbi - ei midagi, kuiv kui viljakuivatis, kõik küljes ka.
Kompuuter ka ei ütle, et mingi jama oleks...
Enne, kui hakkaks midagi laiali kiskuma küsiks üle - mis siis viga?
Ise plaaniks katsuda läbi küünlad, juhtmed, rootor, jagaja kaas... ja siis vast roniks diagnostikasse???
Lugesin mõnuga Haynesit - see ka midagi ei räägi.
Ise kipun siiski niiskust kahtlustama...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.01.2003 at 21:34
peep
 
Moderator
Üks silinder läinud
vaata mingis kottpimedas kohas kapoti alla töötava mootoriga - ehk peksab kuskilt üle ?
17.01.2003 at 21:36
diesel
Üks silinder läinud
väga õige, mudigi kõik need mainitud vidinad läbi, peaks suure tõenäosusega, nõrk lüli välja tulema. diagnoos abiks rohkem, kui miski regulli tahab.
17.01.2003 at 21:36
diesel
Üks silinder läinud
peebule lisaks, kui pimedat pole siis ülepeksmise kohad on juhtme peal näha ka
17.01.2003 at 21:37
peep
 
Moderator
Üks silinder läinud
quote:
diesel:kui pimedat pole


sellega on meil jah mure.:(

just kidding ! :)
17.01.2003 at 21:39 Last edited 17.01.2003 at 21:39 by peep (Moderator)
Daniel
 
Üks silinder läinud
quote:
peep: vaata mingis kottpimedas kohas kapoti alla töötava mootoriga - ehk peksab kuskilt üle ?
ja kindlasti KATSU samal ajal juhtmeid :devil
17.01.2003 at 21:41
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
kompu ütleb mul küll kõikmõeldavate andurite hetkearvud ära, aga loll on see, et pole millegiga võrrelda.
lambda näiteks peaks sooja mootori puhul mingis vahemikus (75 - 115) liikuma - mul vasak liigub, aga parem seisab suht kindlalt 83 peal - see muidugi ei tohiks hetkel segada.
Kas olete keegi trehvanud kirjandust/saiti, kus kõikvõimalike andurite tööarvud lahti seletatud?
Haynes räägib ainult testimisest (oomid ja voldid) aga kompu annab nt. TPS-le kPa mõõte...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.01.2003 at 21:43
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
quote:
109cid:
quote:
peep: vaata mingis kottpimedas kohas kapoti alla töötava mootoriga - ehk peksab kuskilt üle ?
ja kindlasti KATSU samal ajal juhtmeid :devil

mhmh, keelega :D

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.01.2003 at 21:43
peep
 
Moderator
Üks silinder läinud
quote:
Vanaisa: lambda näiteks peaks sooja mootori puhul mingis vahemikus (75 - 115) liikuma - mul vasak liigub, aga parem seisab suht kindlalt 83 peal - see muidugi ei tohiks hetkel segada.

camaro puhul kõigub O2 sensori näit 50 ja 950 mV vahel ja 14,7:1 puhul on see 450 mV. Ehk on caddy'l mingi teine skaala aga üks asi on kindel, kui näit ei kõigu või teeb seda uimaselt siis on sensor omadega õhtal. Aga see ei ole see viga mida Sa momendil otsid.

Siin on camaro kohta üks asjakohane link aga ehk on abiks ka üldisemalt EFI mõistmisel.

http://members.aol.com/InjuneerZZ/ScanMast.htm
17.01.2003 at 22:08 Last edited 17.01.2003 at 22:10 by peep (Moderator)
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
o2 kohta arvasin ise ka nii.
Aga thanks saidi aadressist, loen huviga...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.01.2003 at 22:21
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
Nii, uus päev ja uued laulud:)
Auto töötab kui kell - ju siis oli ikka tegemist selle vana hea niiskusenaljaga.
Aga see link, mille Peep andsid, on üks väääga hea jutt.
Lugesin läbi ja pilt palju selgem. Kuigi, nagu ikka kerkis ka palju küsimusi - tekitaks siis diskussiooni....
Üldjoontes on sensorite näidud siis sellised(tühikäik 650rpm, mootori temp. 85 Celsiust):
TPS - 3,7 (süüde sees, mootor vakka 6,0) - ei istu selle jutuga kokku (0,4 ja töötavaga ca. 4V kõrgem)
MAP - 36kPa - OK (et siis u. 0,3 baro näidust)
Baro - 99kPa
MAT - 80 - mis see on, ei tea, aidake.
Spark - 15...17 - OK
PS sensor - 0 - mis vidinas see on?
L INJ PW - 4,8 - OK
R INJ PW - 4,8 - OK
L OXY - 80...82 - kuidagi uimane???
R OXY - 42...79 - tundub OK
L CROSS CTS - 0(gaasi andes 4)-mis see on?
R CROSS CTS - 0(gaasi andes 4)-mis see on?
L INT FUEL - 96 - nagu vähe? (ideaal 128)
R INT FUEL - 116 - miks selline erinevus?
L BL FUEL - 118 - nagu normis?
R BL FUEL - 118 - sama jutt...
C/C FBK - 18 - kuidas seda süüakse???
PRND 1 ja 2 - esimene 0 ja teine 10 (kuulub vist kuidagi käigukasti juurde)

Ise loen sellest välja, et vasak mootoripool pole kõige paremas korras, miski jamab...
Aga nüüd targemad pead - palun feedbacki ;)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
18.01.2003 at 16:10 Last edited 18.01.2003 at 16:13 by Vanaisa (Moderator)
max
Üks silinder läinud
TPS - 3,7 (süüde sees, mootor vakka 6,0) - ei istu selle jutuga kokku (0,4 ja töötavaga ca. 4V kõrgem)

TPS on tavaline potekas. Ühenda ta lahti, pane tester külge ja mõõda, kas takistus muutub ühtlaselt ühest äärest teise, hüppelisi muutusi ei tohi olla. Kui OK, siis pane juhe külge tagasi ja töötava mootoriga/süüde sees reguleeri nii, et voltmeetri näit oleks see, mis manualis antud. Camarol on nt 0.54V.

MAT - 80 - mis see on, ei tea, aidake.

Mainofd Air Temperature. Teisendusvalem on igal mootoril/ECMil erinev. Otsi Caddy oma netist nt.

L CROSS CTS - 0(gaasi andes 4)-mis see on?
R CROSS CTS - 0(gaasi andes 4)-mis see on?

CTS on tavaliselt Coolant Temperature Sensor. Antud juhul vist mingi muu asi.

L INT FUEL - 96 - nagu vähe? (ideaal 128)
R INT FUEL - 116 - miks selline erinevus?

See peaks näitama (kui mälu ei peta), kui palju aju küttesegu kompenseeris. 128 - ideaalne segu, korrektsiooni pole. <128 - segu lahja/rikas, pihusti impulssi pikendatud/lühendatud; >128 - vastupidi. Need võivad erinevad olla, kui pihustid löövad erineval poolel erinevalt ja/või lambda annab vale näitu (sinu puhul reaalne) ning korrigeeritakse valesti.

Tee netist searchi, peaks materjali vedelema küll. Hetkel ei jõua rohkem kirjutada :)
18.01.2003 at 22:14
ollo
Üks silinder läinud
See Cross CTS võib olla lambda anduri cross counts, ehk mitu korda lambda väljund ajaühikus (sekund ilmselt) üles-alla käib. Mõõdetakse normaaltasemelt läbiminekute arvu (430mV vist), selle järgi hinnatakse kas andur käib normaalselt või hakkab laisaks muutuma. 4 võiks väga hea tulemus olla.
Vasakul toimub sul see, et segu on rikas (kui see OXY >80 tähendab 0,80V väljundpinget) ja ECU üritab seda lahjemaks keerata (sellele vihjab L INT <128), aga miskipärast ei lähe:D
Esimene mõte on, et äkki mõni pihusti lekib? A ega ma pole xpert, puhas amatöör...
18.01.2003 at 22:54
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
See Cross CTS võib olla lambda anduri cross counts, ehk mitu korda lambda väljund ajaühikus (sekund ilmselt) üles-alla käib. Mõõdetakse normaaltasemelt läbiminekute arvu (430mV vist), selle järgi hinnatakse kas andur käib normaalselt või hakkab laisaks muutuma. 4 võiks väga hea tulemus olla.

Aga sel juhul - miks istuvad nad nullis? Endale tundub, et parema poole lambda õhtal on (ehk minemas) - aga tulemus ikka sama - idle 0 ja gaasi andes kerib 4 peale korraks(ja mõlemad pooled sama moodi)???

L INT FUEL - 96 - nagu vähe? (ideaal 128)
R INT FUEL - 116 - miks selline erinevus?

See peaks näitama (kui mälu ei peta), kui palju aju küttesegu kompenseeris. 128 - ideaalne segu, korrektsiooni pole. <128 - segu lahja/rikas, pihusti impulssi pikendatud/lühendatud; >128 - vastupidi. Need võivad erinevad olla, kui pihustid löövad erineval poolel erinevalt ja/või lambda annab vale näitu (sinu puhul reaalne) ning korrigeeritakse valesti.

OK, aga tark jutt räägib sellest, et asi peaks liikuma vahemikus max 123...133. Seega liiga suur vahe? Pealegi istuvad nad suht stabiilselt selle numbri küljes, mitte ei pendelda. (hea, et niigi on, sest kui asi istuks 128 peal pidevalt, siis see räägiks, et aju ei saa mingit signaali kätte...)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
19.01.2003 at 01:51 Last edited 19.01.2003 at 01:52 by Vanaisa (Moderator)
max
Üks silinder läinud
quote:
Vanaisa:
OK, aga tark jutt räägib sellest, et asi peaks liikuma vahemikus max 123...133. Seega liiga suur vahe? Pealegi istuvad nad suht stabiilselt selle numbri küljes, mitte ei pendelda. (hea, et niigi on, sest kui asi istuks 128 peal pidevalt, siis see räägiks, et aju ei saa mingit signaali kätte...)
Ma arvan, et see tark jutt räägib, et ta _võiks_ soovitavalt seal vahemikus pendeldada. Võib ka rohkem, aga siis miski peetis pisut. 128 poleks midagi hullu, lühiajaliselt. See tähendaks, et segu on 5+ :) Ma arvan, et vaheta see unine lambda välja ja vaata siis, mis toimub. Enne pole mõtet mingeid järeldusi teha.
20.01.2003 at 09:36
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
Ma arvan, et see tark jutt räägib, et ta _võiks_ soovitavalt seal vahemikus pendeldada. Võib ka rohkem, aga siis miski peetis pisut. 128 poleks midagi hullu, lühiajaliselt. See tähendaks, et segu on 5+ :) Ma arvan, et vaheta see unine lambda välja ja vaata siis, mis toimub. Enne pole mõtet mingeid järeldusi teha.

Jah, ise tulin samale mõttele...


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
20.01.2003 at 10:16
Jutulind
Üks silinder läinud
quote:
max:Ma arvan, et see tark jutt räägib, et ta _võiks_ soovitavalt seal vahemikus pendeldada. Võib ka rohkem, aga siis miski peetis pisut. 128 poleks midagi hullu, lühiajaliselt. See tähendaks, et segu on 5+ :) Ma arvan, et vaheta see unine lambda välja ja vaata siis, mis toimub. Enne pole mõtet mingeid järeldusi teha.
Või vaheta lambdad omavahel ja vaata näite uuesti - kui lambda õhtal/minemas siis peaks asi pea peale pöörduma :)

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
21.01.2003 at 10:33 Last edited 21.01.2003 at 10:33 by Jutulind
Vanaisa
  
Moderator
Üks silinder läinud
nunih, diagnostikas käidud - kõik OK.
Seoses viletsa bensuga üks pihusti veitsa tatistab ainult...
Ei muud, kui cleanerit ja 98 sisse ja siis pikem ots ette võtta....



____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
21.01.2003 at 10:53
generaator M
Üks silinder läinud
hää ju kui asi korras - muidu oleks soovitand ka küünlajuhtmed/piibud oommeetriga ära mõõta - kui juhtmel katkestus sees, võib hakata ka sarnaseid trikke tegema...
29.01.2003 at 20:59
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Üks silinder läinud  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.