| Poster |
Message |
epsum |
Huvitavat näppimist :)
Ei tea, kas siinsest foorumist läbilipsanud teema, (otsing igatahes tulemusi ei andnud ), aga
http://www.performancetrends.com/download.htm on saadaval allatõmbamiseks hunnik programme(Engine analyser,jmt), mis hoolimata oma demovariantidest isegi kuigivõrd töötavad. Huvitaks see, kas neist nagu abi ka on või on tegemist lihtsalt kellegi näpuharjutusega stiilis mis-oleks-kui..
____________________________
srx '07 |
| 11.10.2002 at 02:00 |
|
Erkki
|
Huvitavat näppimist :)
"Engine Analyserit" ei tea, aga ise kasutan mootori projekteerimisel DeskTop Dyno 2000 nimelist programmi. Tellitud/ostetud Usa'st, sest demoversioon on puudulik. Sinna programmi saab sisestada oma mootori kõikvõimalikud parameetrid ja progr. joonistab välja võimsuse ja pöördemomendi kõverad. Täpsus on u. 5%. Nii et piisav meie oludes. Selle DD2000-ga saab projekteerida praktiliselt igasugust mootorit. Tal on andmebaas alates Audist, lõpetades VW-ga. Admeid saab sinna ka ise sisestada, näiteks kui plokikaante voolavust on muudetud, siis saab sinna sisestada oma "konkreetsed" andmed, saades niimoodi tunduvalt reaalse tulemuse, kui DD seda välja pakub. Oma BB projekteerimisel kasutasin ka DD2000 abi. Mängides teoreetiliselt läbi kõikvõimalikke nuka, kaante , surveastme jne. kombinatsioone, on võimalik hulka aega ja raha kokku hoida, sest jääb ära mootori ehitamine katse-eksituse meetodil. Loomulikult on see programm ainult "teoreetiline"abimees ja praktiline tulemus sõltub kõik tegijast.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 11.10.2002 at 11:44 |
|
partel
|
Huvitavat näppimist :)
Olen demoversioone päris palju "näppinud".
EA on DD'st oluliselt detailsem, aga Super Stock V6 tuuning on minu jaoks praktiline vaid üldpõhimõtete tundmaõppimiseks, mis iseenesest väga hea.
DD on minu jaoks üsnagi pinnapealne, eriti nitro kasutamine ja väljalase. Samuti IMHO optimistlik. Nukkvõlli arvutamiseks käib küll.
Mõistagi on sellised proged vaid abivahendiks, kuidas see tulemus praktikasse jõuab, on hoopis teine asi.
|
| 11.10.2002 at 12:40 |
|
PlyVal64 |
Huvitavat näppimist :)
Vat siin ma Pärtelist enam aru ei saa ...
Kui üks mees, kes vist peaks päris ERIHARIDUSEGA olema, leiab selle DD päris kasutatava olevat, siis Sina, Pärtel, loed selle "pinnapealseks" ?? Erkki`l vist peaks(võiks vähemalt) olla ka tööalaselt ligipääs igasugustele tarkadele aparaatidele ja know-how`le? Ja vähemalt tema tehtud mootor töötab ilma tõrgeteta ning viib samarasket Camarot kiiremini edasi...
Kurask, Pärtel, Sa hakkad ka mind juba ää tüütama oma "mega-giga-ulme" dragsterimootorite ehitamise ja seal kasutatava teabe ülistamisega. TOO, EHITA ja NÄITA MEILE kah midagi paremat, kuid hetkeseis on selline, et DDst ja seal projekteeritud Erkki mootorist paremat pole kellelgi ette näidata.
m.o.t.t.
ja veel üks edit. Sa Pärtel hakkad mulle üha enam meenutama Eesti kirjandusklassikast tuntud Solomon Vesipruuli! Ühel pole raha, teisel "vabu riime", et oma unistust teostada ... aga "oi, kuis tahaks!". Parem istun puu otsas ja unistan, sekka joon täis ja näen "märgasid unenägusid". Hää veel, et Sa meid surnud Pontuga visanud pole.... |
| 11.10.2002 at 14:56 |
Last edited 11.10.2002 at 15:18 by PlyVal64
|
partel
|
Huvitavat näppimist :)
Nonoh, täna paha tuju või
EA'l on näiteks võimalus reguleerida süütenurka, oktaaniarvu, saada infot detonatsiooni kohta, kasutada mitmeastmelist nitrot, valida väljalaske parameetreid etc etc
EA on pea igas asjas detailsem kui DD. See peaks selgeks saama ka nende progedega vaid põgusal tutvumisel.
Ja programm, kus pole isegi võimalik õhurõhku reguleerida, on minu arvates pinnapealne.
Ja mis "virtuaaltuuningusse" puutub, siis täpselt samadest osadest tehtud mootoritel võib vabalt olla 10% võimsuse erinevust ja seda reaalse ehitamise nüansside tõttu.
|
| 11.10.2002 at 16:30 |
|
PlyVal64 |
Huvitavat näppimist :)
quote: partel: Nonoh, täna paha tuju või
on jah ... nii hea oli kellegi pääle "karjuda", eriti teades, et ta seda väga tõsiseltei võta! Kogu päev on üldiselt pe...se läind, õhtul joon end kodus täis! |
| 11.10.2002 at 17:45 |
|
Tulevikutegija |
Huvitavat näppimist :)
Teadjad mehed, hea meelega lasex teie targad programmid CD-R'ile ja kasutax isegi. Äkki võtate ühendust ja leiame mingi lahenduse? |
| 03.11.2002 at 20:27 |
|
mrtn |
Huvitavat näppimist :)
kulge piraadid. kui raha on, nagu vihjate, siis minge ostke see soft ametlikult. oksele ajab see jutt. |
| 04.11.2002 at 11:12 |
|
Absolut
|
Huvitavat näppimist :)
to Erkki: ehk oleks sinuga võimalik jõuda mingi hinna eest kokkuleppele selle plaadi koha pealt ...huvitab et ehk annaks ka end auto kohta sealt midagi välja lugeda... |
| 04.11.2002 at 11:52 |
Last edited 04.11.2002 at 11:58 by Absolut
|
Fire |
Huvitavat näppimist :)
quote: mrtn: kulge piraadid. kui raha on, nagu vihjate, siis minge ostke see soft ametlikult. oksele ajab see jutt.
AUSALT POLE VÕIMALIK 
Kuigi ise ootan TopPartsist just sama programmi (DeskTop Dyno 2000) kohta hinda.
Andke nõu kumb program on parem kas "EA" või "DD 2000" (pean mainima et pole kohe mitte mehaaniku haridusega, kuid hobikorras on ikka näpud õliseks tehtud), sellisele võhikule nagu mina.
____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.
Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97 |
| 04.11.2002 at 19:10 |
Last edited 04.11.2002 at 19:18 by Fire
|
ervin |
Huvitavat näppimist :)
EA jättis parema mulje kui Desktop Dyno. Minu subjektiivne arvamus siis... |
| 05.11.2002 at 10:54 |
|
Erkki
|
Huvitavat näppimist :)
quote: Absolut: to Erkki: ehk oleks sinuga võimalik jõuda mingi hinna eest kokkuleppele selle plaadi koha pealt ...huvitab et ehk annaks ka end auto kohta sealt midagi välja lugeda...
Mis auto või mootoriga tegu on?
Kui Sa annad piisavalt teavet oma mootorist, võin selle DD-st läbi lasta ja siia üles riputada.
Selleks vajalik info on:
* mootori tüüp: R4, V6, soovitavalt V8 
* kolvikäik & läbimõõt
* surveaste
* sisselaske & vl klappide mõõdud ja arv
* plokikaante kanalite voolavuse (CFM)
* karpa läbilaskevõime (CFM)või sissepritse puhul siis vastavalt trhottle body voolavus.
* nuka andmed: duration at 0.050" ja klapitõus ja kas on hüdro, mehaanilised või rulltõukurid/nookurid
* väljalaske süsteem: kas on moodne torukollektor või malmist väljalase.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 05.11.2002 at 17:38 |
|
Absolut
|
Huvitavat näppimist :)
Auto kahjuks mitte ameeriklane vaid Audi 2.8V6 `92 (AAH)
Bauart: V6 mit 90°-V- Winkel, 2-Ventiler
Hubraum (ccm):
2771
Bohrung x Hub (mm):
82,5 x 86,4
Verdichtung:
10,3:1
Leistung PS (kW):
174 (128) bei 5500 U/min.
Max. Drehmoment (Nm):
250 bei 3000 U/min.
Zylinderabstand: 88 mm
Versatz der Zylinderbänke: 18,5 mm
väljalase on malmist...
kahjuks rohkem infi ei leidnud ...ehk saab nende andmete põhjal midagi teha...eeldan et oskad saksa keelt.
|
| 06.11.2002 at 14:43 |
|
max |
Huvitavat näppimist :)
1) Sellest ei piisa, kuna pole sõnakestki kaante voolavuse kohta (mis on tegelikult üks olulisemaid asju)
2) Aga millist infot sa üleüldse tahad saada? Sul on ju KW ja Nm teada DD kasutatakse selleks, et analüüsida, mida ühe või teise asja muutmine annab. Kuna sul arvatavasti kõik stock ja jääbki stockiks, siis pole ju küsimust... Või tahad tehaseandmeid kontrollida? |
| 06.11.2002 at 19:02 |
|
partel
|
Huvitavat näppimist :)
quote: Absolut: Auto kahjuks mitte ameeriklane vaid Audi 2.8V6 `92 (AAH)
Bauart: V6 mit 90°-V- Winkel, 2-Ventiler
Hubraum (ccm):
2771
Bohrung x Hub (mm):
82,5 x 86,4
Verdichtung:
10,3:1
Leistung PS (kW):
174 (128) bei 5500 U/min.
Max. Drehmoment (Nm):
250 bei 3000 U/min.
Zylinderabstand: 88 mm
Versatz der Zylinderbänke: 18,5 mm
väljalase on malmist...
kahjuks rohkem infi ei leidnud ...ehk saab nende andmete põhjal midagi teha...eeldan et oskad saksa keelt.
Jah, kaante voolavus ja nuka andmed kuluksid ära. Praegu lasin "tavaliste" andmetega läbi ja midagi sinna kanti ka tuli.
Ehk kuna graafik oli 1000 hj skaalas, siis tuli mingi kirbusitt alla nurka |
| 07.11.2002 at 10:00 |
|
MossOpel |
Huvitavat näppimist :)
A mis see "DD 2000" muidu maksab? |
| 07.11.2002 at 20:44 |
|
Erkki
|
Huvitavat näppimist :)
Kui nüüd õieti mäletan, siis 1250.-
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 08.11.2002 at 00:01 |
|
Absolut
|
Huvitavat näppimist :)
infot tahaks saada tegelikult selle kohta kohta, kuidas saaks kõrgematel pööretel jõudu juurde...madalatel on kõik päris kena kuid kuskil 4,5 tuh pöörde juures hakkkab teravus kaduma...väidetavalt pidigi see 2.8V6 audi kone viga olema, kuid ehk annaks asja kuidagi parandada...proovin ehk reval oskab mulle kaante voolavuse kohta rääkida... |
| 08.11.2002 at 09:11 |
|
max |
Huvitavat näppimist :)
Ega see soft ei ütle sulle, mida tegema pead. Seal saad muuta erinevaid parameetreid ja jälgida lõpptulemuse ehk hp, tq väärtusi läbi pööretevahemiku. Kui sul on võimalus osta headerid, siis saad sealt enne ligilähedase hinnangu saada, mis see annak. Tavaliselt on sellised hinnangud ka juba aftermarket jubinate tootjatel olemas, nii et uuri.
Mulle on tunne, et sul väga radikaalseid plaane oma konega pole, nii et pole mõtet eriti jännata - kulusid rohkem kui tolku. Kui näpud sügelevad, siis tee sellises järjekorras.
1) mootor korda! - kõikvõimalik diagnostika, mahlad, küünlad, juhtmed jne jne
2) hingamine paremaks
3) chipi mudimine
DD on tõeline abi siis, kui on valida mustmiljon kombinatsiooni ja ei oska õiget (kooslust) valida. Sul ei tohiks seda probleemi olla.
|
| 08.11.2002 at 09:39 |
Last edited 08.11.2002 at 09:40 by max
|
partel
|
Huvitavat näppimist :)
quote: Absolut: infot tahaks saada tegelikult selle kohta kohta, kuidas saaks kõrgematel pööretel jõudu juurde...madalatel on kõik päris kena kuid kuskil 4,5 tuh pöörde juures hakkkab teravus kaduma...väidetavalt pidigi see 2.8V6 audi kone viga olema, kuid ehk annaks asja kuidagi parandada...proovin ehk reval oskab mulle kaante voolavuse kohta rääkida...
Jah, DD andis ka tugeva keskpöörete momendi.
Mis jõu puudumisse puutub, siis sellest mootorist ei saa kunagi võimsust, rahakoti huvides ära hakka üritamagi, kuna euro-japsi jupid on kallimad kui usa big-blocki omad, aga big-blockil on vähemalt modimisest ka jõulisa oodata.
Kõige kasulikum on mõistagi nitro - uuri palju mootor seda kestab. Kusjuures nitro-asja tasub tõsiselt kaaluda, see on kõige lihtsam ja odavaim variant.
Muul viisil jõu otsimine = parem vali uus projekt, säästad raha. |
| 08.11.2002 at 09:56 |
|
Absolut
|
Huvitavat näppimist :)
tänud, isegi sai mõeldud sellise variandile nagu nitro+chip...aga oleks ikkagi üks küsimus veel...katid on tühjendatud, kas sinna asemele on vajalik panna reso(d)... |
| 08.11.2002 at 11:23 |
|
partel
|
Huvitavat näppimist :)
quote: Absolut: tänud, isegi sai mõeldud sellise variandile nagu nitro+chip..
Vabalhingava igapäevasõidukile on nitro parim. Nitrokomplekte tehakse igas suuruses ja kõikidele autodele.
Aga kui lülitit klõpsad, siis ära imesta kui kumm põleb ja külg ees |
| 08.11.2002 at 13:14 |
|
Erkki
|
Huvitavat näppimist :)
quote: Absolut: aga oleks ikkagi üks küsimus veel...katid on tühjendatud, kas sinna asemele on vajalik panna reso(d)...
Kui katid on tühjaks löödud, siis peaks tõesti sinna resod asemele aretama. Need annavad mootorile vastusurve, mis omakorda tõstab torque madalatel pööretel. Torque ongi see, mis pedaali põrandasse tallamisel juhi istmesse surub. Horsepower annab autole tippkiiruse. Eeldusel, et resoka asukoht on õige muidugi...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 08.11.2002 at 13:38 |
|
Absolut
|
Huvitavat näppimist :)
..aga kuidas, mille järgi ma tean et resoka asukoht on õige...ning seda et millistest parameetritest lähtuda resoka valimisel (mingi universaalne peaks ju asja ära ajama)...on seal üldse mingit vahet? |
| 08.11.2002 at 13:51 |
|
Erkki
|
Huvitavat näppimist :)
No teoreetiliselt peaks resonaatori paigaldama täpselt sama koha peale, kus ennem seises katalüsaator, sest katalüsaator ise täidab samuti resoka ülesannet.
Teoreetiliselt sellepärast, et keegi ei tea, kas Audi tehase insener pani kat'i selle koha peale sellepärast, et seal oli parasjagu ruumi või tegi ta tõesti enne ka mingeid arvutusi.
Praktiliselt saab parema tulemuse sellega, et mängid resoka asukohaga: nihutad ette- ja tahapoole, kuni tõmme tundub kõige parem. See eeldab muidugi kanali/tõstuki ja keevituse, lisaks ka keevitusoskuste olemasolu.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 08.11.2002 at 15:31 |
|
|