| Poster |
Message |
soomuk
|
niiskus
küsimus keerles mõttes juba pikemata aega ja nüüd siis otsustasin targematelt küsida. asi selles, et niiskete ja uduste ilmadega (nagu täna) toimub autoga midagi kummalist - nagu oleks mu vabalthingavale turbo vahele tekkinud. millest selline asi? niiske ja uduse ilmaga on auto minek eriti äkiline ja kiirendus parem kui mistahes kuiva ilmaga. ma saaks aru kui oleks vastupidi ...kuidas küll saab niiskus auto perfomance niimoodi mõjutada? |
| 13.02.2003 at 09:45 |
|
deathdog |
niiskus
aga mingid vee pihustamise süsteemid ka olemas eks siis niiskus mõjub sama moodi vee koostis õhus suurem järelikult ka hapniku koostis ja seega parem põlemine
PS ajasin sellist juttu nagu olen ise aru saand mitte teadusliku nii et parandage mind kui ma eksin |
| 13.02.2003 at 13:13 |
|
QRX |
niiskus
Niiskus soodustab igasuguse sisepõlemismootori tööd, sisseimetav niiskus(veemolekulid) koosneb vesinik+hapnik, mõlemad komponendid parendavad põlemisprotsessi! |
| 13.02.2003 at 13:19 |
|
madis |
niiskus
QRX, esimene punkt - jahutab - on õige, aga teine punkt on jama.
Nimelt kulub vee lõhustamiseks sama energia mis eraldub selle põlemisel, pealegi lõhustub vesi alles päris kõrge temp. juures (üle tuhande, täpselt ei tea) |
| 13.02.2003 at 15:50 |
|
hirax
|
niiskus
quote: deathdog: aga mingid vee pihustamise süsteemid ka olemas
Kunagi "vene ajal" tehti suurematele laevamootoritele kah siuke "ratsuhha" Ise ehitati isegi spets. doseerimis pumbad ja süsteemid. Seal põhjendati asja nii, et imepisike veetilk mille ümber siis väike küttekiht muutub silindris auruks ja sedasi "plahvatades" toimub silindris veel täiendav kütte pihustumine eriti peeneteks osadeks - parem põlemine.
Tänapäevaks need süsteemid kadunud või seisavad niisama Vist hakkas liig palju väävelhapet tekkima, rõngad "roostetasid" kinni ja mingit jama põhjustas ta väljalaske klappides ja turbos
Sry see jutt käis nüüd diisli kohta
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 13.02.2003 at 17:08 |
|
diesel |
niiskus
niiskus mõjub minu kogemuse põhjal vabalt hingavale bensumootorile hästi. traktorite ja muude ülelaetavate puhul pole eriti täheldanud. tegelikult on muutus täheldatav ennekõike väikeste ja/või lahjade konede puhul , kuna neid tallutakse sügavamalt ja siis ilmselt saab tagumikuga aru, et vahe sees. miski point on asjal jahutamise mätta otsast ehk olemas. et siis sisselaskes õhk jahedam, ehk mahub rohkem silindrisse ... tegelikult jälle külm ilm nagu eriti ei mõjuta, ah ma ei tea... pärtli sugust spetsi oleks siia nüüd vaja, kes asja paika paneks 
|
| 13.02.2003 at 18:02 |
|
urmas |
niiskus
Vee aurustumine sisselasketraktis ja mootoris neelab soojusenergiat: http://www.amworks.com/fin/vesiruisku.htm |
| 14.02.2003 at 00:19 |
|