register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : keraamika mootoriplokis  
Poster Message
928boy
keraamika mootoriplokis
On siin foorumis ehk lähemalt keegi teadlik silindriseintel ja/või kolviseintel kasutatavatest keraamilistest katetest.

1.) Alusil vs. Nikisil. Kumb neist libedam on? Või kui küsimus konkreetsemaks teha: kas kvaliteetne Nikisil kate silindritel (see vist kasutusel F1-s ja NASCARis näiteks + rohkelt seeriasportautosid) või kvaliteetsetes Alusil silindrites titaandisulfiidi ja molübdeendisulfiidi sisaldava polümeerkattega (viimast on kasutatud viimased 10 aastat lennukimootorites ja veidi ka mersu mootorites) kaetud kolvid?

Netist pädevat arvamust ei ole leidnud. Nikisil justkui oleks libedam.

2.) Leidsin netist vihje ka mingile grafiidi ja molübdeendisufiidi osakestele, millega kaetakse silindrid ja kolvid. Viimast kasutatakse kuulu järgi üksnes võistlusmootorites. On keegi ehk sellest midagi kuulnud? Kust lisainfot leida? Igasuguse info üle olen tänulik.
17.02.2003 at 09:56
Erkki
  
keraamika mootoriplokis
Punktis nr. 1 mainitud materjalidest ei oska kahjuks kaasa rääkida, aga grafiit & molübdeen on tuttavad materjalid küll. Lisaks MB-le kasutab ka VAG kontsern alates 1996 a. oma 1,9 D mootorites molübdeen-grafiidiga kaetud kolbe. Tean, et racing mootorites kaetakse ka tõukurid selle kihiga, et hõõrdumist vähendada, aga ma ei ole kuulnud ega näinud, et keegi oleks sellega silindri pindu katnud. Ei kujuta hästi ette, kuidas kaetud silindri pind kolvirõngaste edasi-tagasi nühkimisele vastu peaks??
Libedaid kolbe kasutan isegi:http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=2060

Keraamikat kasutatakse mootoris veel ka põlemiskambri ja kolbide pealt poolt katmiseks. Sellise katmise eesmärgiks on mootoris töötakti ajal tekkiva soojuse tagasipeegeldamine põlemiskambrisse. Ma ei ole termodünaamikas küll väga kodus, aga lühidalt öeldes peaks rohkem soojust = rohkem powerit. Selline katmine pidi olema isegi kodutingimustes võimalik ja minuteada tõi Bluestang sellist stuffi Eestisse.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
17.02.2003 at 11:27
BlueStang
 
keraamika mootoriplokis
Thanks Erkki,
Aga maeijulge siin selle asja kohta midagi rääkida. Kui huvitab, siis palun privasse:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
17.02.2003 at 16:36
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : keraamika mootoriplokis  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.