register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : heitgaaside...  
Poster Message
5.0
heitgaaside...
leidub ehk kellelgi või oskab viidata kohta, kust leiaks tabeli kujul (graafikutena mul on, aga mitte nii hea jaotusega, et päris täpselt oskaks numbri öelda.) õhu/kütuse vahekorra ja CO2, O2, NOx, CO protsendilise sõltuvuse.
Mõõta soovin õhu/kütuse tegelikku vahekorda heitgaasi kaudu, aga kasutada on gaasianalüsaator, mis näitab küll temperatuuri, O2, CO, CO2, NOx, kuid mitte otseselt kütuse/õhu vahekorda, ehk siis pean teisendama ja ei tahaks igasuguseid lisa ebamäärasusi sisse viia.
04.03.2003 at 10:03 Last edited 04.03.2003 at 10:03 by 5.0
Erkki
  
heitgaaside...
Nagu ma Su jutust aru saan, on Sul kasutada 4- gaasi analüsaator. Igal sellisel on raudselt ka õhu/kütuse vahekorra näidik peal. See on tähistatud kas lambda-ga või ka AFR-ga (air-fuel ratio)

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
04.03.2003 at 12:17
5.0
heitgaaside...
quote:
Erkki: Nagu ma Su jutust aru saan, on Sul kasutada 4- gaasi analüsaator. Igal sellisel on raudselt ka õhu/kütuse vahekorra näidik peal. See on tähistatud kas lambda-ga või ka AFR-ga (air-fuel ratio)
loodan, et Sul õigus (praegu vaadata ei saa, aga need, kes mul seda tööd igapäevaselt teevad, ütlevad mälu järgi küll, et ei ole). Täpsustan, et see pole autode, vaid põletite häälestamiseks ette nähtud analüsaator.
04.03.2003 at 14:15
kongo
 
heitgaaside...
quote:
vaid põletite häälestamiseks ette nähtud analüsaator
ole ettevaatlik sellega .Sellel võib olla CO mõõtmise tööpiirkond.. kuni 500 or 2000 or 10 000 ppm ja kui nii siis auto puhul võib see jääda pisikeseks.

peace :)
/ tegelep põlemisgaaside mõõtmisega/
04.03.2003 at 15:13
Erkki
  
heitgaaside...
quote:
5.0: Täpsustan, et see pole autode, vaid põletite häälestamiseks ette nähtud analüsaator.
Sellisel juhul ma enam nii raudkindel pole. Ka pole mul õrna aimugi sellest, milline on gaasi või küttepetrooli põletamisel õhu ja põletatava kütuse suhe. Bensiini puhul on see enamikul juhul teatavasti 14,7 : 1, mis tähendab, et lambda = 1

EDIT: Kas Su autol oxygen sensor on?? Kui on, siis saab segukoostise teada otse anduri pealt tema väljundpinget mõõtes.
Lambda = 1, kui anduri väljundpinge on ~ 0,5 V



____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
04.03.2003 at 16:58 Last edited 04.03.2003 at 17:08 by Erkki
5.0
heitgaaside...
quote:
Erkki:
quote:
5.0: Täpsustan, et see pole autode, vaid põletite häälestamiseks ette nähtud analüsaator.
Sellisel juhul ma enam nii raudkindel pole. Ka pole mul õrna aimugi sellest, milline on gaasi või küttepetrooli põletamisel õhu ja põletatava kütuse suhe. Bensiini puhul on see enamikul juhul teatavasti 14,7 : 1, mis tähendab, et lambda = 1

EDIT: Kas Su autol oxygen sensor on?? Kui on, siis saab segukoostise teada otse anduri pealt tema väljundpinget mõõtes.
Lambda = 1, kui anduri väljundpinge on ~ 0,5 V


saab küll, aga gaasianalüsaatoriga annab selle nn. wideband täpsuse, ehk siis autol olev lambda ainult ligikaudne näitaja, aga ma paneks ta ikka hea meelega võimaluste piires täpseks, kuna auto mootor on ülelaetud ilma juhtarvuti seadeid muutmata. Ja õhu/kütuse suhet saab teada mõõtes näiteks hapnikku ja teatud alas saab paremini näiteks NOx-i kaudu. Need graafikud mul bensiini jaoks olemas, otsiksin täpset tabelit, et välistada mitte väga peene jaotusega graafikust tuleneda võivaid hälbeid. Asja vastu ei tunne lihtsalt uudishimu, vaid tahaks asja heaks ajada (suurim võimsus vist kuskil 13,8 juures hoopis), kui ta seda pole ning kuna selleks võiks vähemalt teoreetiliselt võimalus olla, siis hea meelega üritaksin.
04.03.2003 at 19:38 Last edited 04.03.2003 at 19:39 by 5.0
urmas
heitgaaside...
Ma küll ei tea, millega sa segu koostist reguleerid, aga arvan, et asja saab heaks ainult progetava ajuga. Mul on sama lugu ja olen leidnud mingi kuldse kesktee s.t. madalatel pööretel rahulikut sõites annab lubatust rikkama segu ja suurematel võimsustel peaks segu koostis normis olema. Ma saan oma autol reguleerida segu koostist ainult FMU-ga (muudab bena rõhku sõltuvalt vaakumist/boostist). FMU ei jälgi ideaalselt vajalikku õhu/kütuse vahekorda. Asjatundjad foorumistest on visanud FMU välja ja teevad vajalikud toimingud pihustite impulsside parameetreid muutes.
04.03.2003 at 20:24
5.0
heitgaaside...
quote:
urmas: Ma küll ei tea, millega sa segu koostist reguleerid, aga arvan, et asja saab heaks ainult progetava ajuga
see on olemas, kusjuures võin nn. kuumalt ümber lülitada lisaks tehaseseadele ka veel nelja omaprogetud variandi vahel. Kuna võimalus, siis ka huvi asi heaks saada.
05.03.2003 at 07:52 Last edited 05.03.2003 at 07:55 by 5.0
urmas
heitgaaside...
Siis oleks võimalik katse-eksituse meetodil asja korrigeerida. Kui "check engine" tuli süttib, siis jääb ju ajusse ka mingi veateade (kas ka aftermarket ajusse?), mida hiljem saab maha lugeda. Sõltuvalt segu rikkusest või vaesusest saab sellest eri reziimide juures järeldusi teha ja aju korrigeerida. Pelgalt stendis katsetamine ei saa anda täielikku infi, kuna tuule ja veeremistakistusi ei võeta arvesse. Usa mootoriseadistajatel on sedavõrd palju kogemusi, et saavad stendi tulemeid korrigeerida ainult neile teadaolevate ja auto liikumisest tulenevate faktorite võrra.

Küsiks nii, kas sul check engine tuli süttib sõidu ajal? Kui tuli korras ja ei sütti, siis oled oma setingutega tehase lubatud kahvlis ja sealt edasi on ainult mingid peenhäälestused.
05.03.2003 at 12:06
5.0
heitgaaside...
quote:
urmas: Siis oleks võimalik katse-eksituse meetodil asja korrigeerida. Kui "check engine" tuli süttib, siis jääb ju ajusse ka mingi veateade (kas ka aftermarket ajusse?), mida hiljem saab maha lugeda. Sõltuvalt segu rikkusest või vaesusest saab sellest eri reziimide juures järeldusi teha ja aju korrigeerida. Pelgalt stendis katsetamine ei saa anda täielikku infi, kuna tuule ja veeremistakistusi ei võeta arvesse. Usa mootoriseadistajatel on sedavõrd palju kogemusi, et saavad stendi tulemeid korrigeerida ainult neile teadaolevate ja auto liikumisest tulenevate faktorite võrra.

Küsiks nii, kas sul check engine tuli süttib sõidu ajal? Kui tuli korras ja ei sütti, siis oled oma setingutega tehase lubatud kahvlis ja sealt edasi on ainult mingid peenhäälestused.
ei sütti mingit tuld, aga kahtlus tekkis ülevaatuspunktis, mille lambda tulemi järgi oleks õhk/kütus ca 18, mis küll aju oma setingute kõikumise piiridesse napilt ära mahub.

tegemist ei ole aftermarket ajuga, vaid tehase aju lisamooduliga, mis annab võimaluse muuta tehasesetinguid

proovisin juba ühel tehasekorras euroautol mõõta ka ja sain, et lambda oli 1,1 (graafikult kuskil 1,08) alla, nii, et võiks vist mõõta saada küll selle analüsaatoriga
05.03.2003 at 13:42 Last edited 05.03.2003 at 13:45 by 5.0
urmas
heitgaaside...
quote:
5.0:tegemist ei ole aftermarket ajuga, vaid tehase aju lisamooduliga, mis annab võimaluse muuta tehasesetinguid
Misasi see on? Kas on mingit neti linki? Palju maksis? Mis omadused?
05.03.2003 at 14:01
5.0
heitgaaside...
quote:
urmas:
quote:
5.0:tegemist ei ole aftermarket ajuga, vaid tehase aju lisamooduliga, mis annab võimaluse muuta tehasesetinguid
Misasi see on? Kas on mingit neti linki? Palju maksis? Mis omadused?
www.tweecer.com
05.03.2003 at 14:26
urmas
heitgaaside...
quote:
5.0: www.tweecer.com
Tundub päris hea riist olevat. On sul base model või RT?
05.03.2003 at 22:59
5.0
heitgaaside...
quote:
urmas:
quote:
5.0: www.tweecer.com
Tundub päris hea riist olevat. On sul base model või RT?
RT
06.03.2003 at 07:44
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : heitgaaside...  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.