register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Millist öli sisse valada   1 2  
Poster Message
Henc
Millist öli sisse valada
Chevy mootor taas korras :)
Mäletamist mööda oli 5W50 Mobil Formula 1 (??) sees ja oli liiga sobimatu ning paarist kohast tilkus ka. Hüdratöukurid tiksusid aegajalt pöörete langemisel (esialgu arvan et vahetamist ei vaja). Enne remonti on öli küll jah.vedelikku ja bensiini täis nirgunud ja tahab kindlalt vahetust.
Nüüd uue öli valimisega natuke peavalu - arvamusi on erinevaid.
Korgil on GM soovituse kohaselt 3,8 V6-le 10W30, mida kahjuks enam ei turustata/toodeta/mida iganes.
Camaro-foorumis kutid söidavad peamiselt kas Mobil 1 brändi 5W30 vöi 10W30 täissünteetilise öliga, seda Eestis vist ei ole, mis oleks alternatiiv?...üks ligilähedane öli on PENNZOIL 10W40 ja ka MOTUL 4000 10W30 (ei tea kas pool- vöi täissünt).
Mida sisse valada??? Mida teil seal Eestis müügil on? (midagi leidsin)

Edit: sisse läks ikkagi Pennzoil 10W40 poolsünt - töukurid ka vaiksed. Time to drive again but this fu..ing distance :D ...

____________________________
BEAST
11.03.2003 at 11:35 Last edited 18.03.2003 at 13:50 by Henc
rustang
  
Moderator
Millist öli sisse valada
Foorumiliikmetelt võid osta (suva järjekorras):
Pennzoil
Motul
Valvoline
RedLine
Comma
........

Ise olen kasutanud nii Pennzoili poolsünti kui Motuli täissünti.
11.03.2003 at 12:06
peep
 
Moderator
Millist öli sisse valada
Poolsünt on parim value for the money selle tehnika puhul. Pigem vaheta poolsünti tihedamalt, kui täissünti harvemini. jne - kõik tuntud rahvatarkused...;)

Pennzoil on ok ja ülejäänud rustangi listi õlid samuti.
11.03.2003 at 12:53
Ets
Millist öli sisse valada
rustang küll ühe ära unustas/välja jättis aga siit saad ehk tuttavas keeles lähemat infi EI reklaamile!!!
Muidu aga pilt selline et kui Sul oli varem SAE 50 sees siis see võis tõesti peenematesse kohtadesse pisut paksuks jääda. SAE 50 vajab kõrgemaid temperatuure ehk siis racing-vajutamist, et ta piisavalt vedelaks läheks. Aga 5W40 või ka 10W40 peaks asja ära ajama küll ja poolsünt siis:p
11.03.2003 at 13:13
79capri
 
Millist öli sisse valada
Aga mis rahvas arvab kui Chevy motori sisse panna tassünti 10W50 või 10W60(ntx Valvoline)? Ta on paksem kui 5W50.
11.03.2003 at 13:15
peep
 
Moderator
Millist öli sisse valada
Hakkab jälle õliteooria pihta sajandat korda aga nii palju kui mina asjast taipan ei ole normaalkasutuses ükski kvaliteetne tänapäeva täis või poolsüntõli teisest "paksem" või "vedelam". Erinevused ilmnevad ikkagi mõlemas äärmuses, kus see äärmus iga konkreetse õli jaoks algab nähtubki vastavast indeksist.

Ja pole see Chevy mootor teistsugune kui teised mootorid ehk loomulikult võib täissünti sinna valada. Ohud on samad kui mistahes teise mootori puhul.

Inimesed kes matsu jagavad (minu arust:)) soovitavad kasutada võimalikult väikese "spreadiga" õli, kuna need sisaldavad vähem lisaaineid. Probleem lisaainetega on see, et nende omadused saavad suht. järsult ja raskesti prognoositavalt otsa ja see mis siis järele jääb pole mootorile üldse mitte tervislik. Ehk nn. "superõli" kasutamisel peaks igaks juhuks seda tihedamalt vahetama - mis lisab kallile hinnale veel kulu juurde.
11.03.2003 at 13:21 Last edited 11.03.2003 at 13:25 by peep (Moderator)
wax
 
Millist öli sisse valada
10W30 täissünt on muidu olemas küll, kuid see on mõeldud põllutehnikale. Ise soovitan Valvoline MaxLife 10W40 poolsünti. Su 3.8 V6 sisse mahub seda 4.2 liitrit :) Kui mootoril ikkagi täissündi soov, siis SynPower 5W30.

Kui liiga reklaamihõnguline tekst sai, siis ma ei tea mis minuga teha tuleb :evil
11.03.2003 at 13:25
Ets
Millist öli sisse valada
Nuh ei taha sügavat teadust hakata panema aga reeglina on SAE 50/60 õlid mõeldud kasutamiseks kas siis ekvaatori ümbruses (ADNOC õlid tulevad S.-Araabiast ja tavaliselt siis SAE 50 ongi) või siis racing tingimustesse, kus mootori töötemperatuur reeglina kõrgem on kui tavatingimustes. See tagumine number tähendabki õli voolavust kõrgetel temperatuuridel. Ja kui Sa paned tavatingimustel töötavasse mootorisse SAE 50/60 sisse võibki tekkida olukord, kus mootor ei kuumene piisavalt, et õli muutuks vedelamaks ja jõuaks pisemate pragudeni (näit. hüdrotõukurid). Eks teadjamad parandavad:)
11.03.2003 at 13:28
Indrek
Millist öli sisse valada
Mina soovitan ja näeks heameelega, kui siinne seltskond kasutaks oma autodes mootoriõli Comma, näiteks Semi Synthetic Eurolite 10w-40, poolsünt, valmistatud Inglismaal, hind tehtud tarbijasõbralikuks(5L= ~ 260 EEK), sest Comma on üks eelkäijatest õlifirmade seas, kes otseselt toetab Drag Racing võidusõitu praeguses algses faasis Eestis ja annab oma panuse, et see ala saaks jalad alla ka meie maal.
Jutt ei ole mõeldud reklaamina, vaid soovitusena.
11.03.2003 at 14:02 Last edited 11.03.2003 at 15:01 by Indrek
Ets
Millist öli sisse valada
quote:
peep:Probleem lisaainetega on see, et nende omadused saavad suht. järsult ja raskesti prognoositavalt otsa ja see mis siis järele jääb pole mootorile üldse mitte tervislik.
Ehk siis tavalisest "monoviskoossest" baasõlist annab kokku segada "multiviskosse" (10W40, 5W30 jne.) lisades sinna kamaluga nn. viskoossusparandajaid (mul vanaema lisab kissellile tärklist, et see venivam oleks- öäk). Viskoossusparandajad aga on reeglina polümeerid e. nad moodustavad pikki keti taolisi moodustisi, mis siis toimivadki vedeliku voolavust erinevatel temperatuuridel "ühtlustavate" teguritena (huuh, teadus). Nende "kettide" negatiivseks pooleks on aga nende kiire lõhustumine mehhanismide metallpidade vahel. Ehk piltlikult lüüakse need ketid kiiresti puruks ja mingi aja pärast nad enam ei toimi.
Nagust peep ütles, mida suurem on vahe kahe viskoosust tähistava numbri vahel (0W40, 5W50 jne), seda rohkem võib seal olla neid samu kette, mis siis arvatavalt üsna pea pudruks pekstakse... jne.jne.jne.
11.03.2003 at 14:02
minimum
Millist öli sisse valada
quote:
Indrek: Mina soovitan ja näeks heameelega, kui siinne seltskond kasutaks oma autodes mootoriõli Comma, näiteks Semi Synthetic Eurolite 10w-40, poolsünt, valmistatud Inglismaal, hind tehtud tarbijasõbralikuks(5L= ~ 260 EEK), sest Comma on üks eelkäijatest õlifirmade seas, kes otseselt toetad Drag Racing võidusõitu praeguses algses faasis Eestis ja annab oma panuse, et see ala saaks jalad alla ka meie maal.
Jutt ei ole mõeldud reklaamina, vaid soovitusena.
ja kus seda müüakse?

____________________________
-
11.03.2003 at 14:10
Indrek
Millist öli sisse valada
quote:
minimum: ja kus seda müüakse?

Näiteks Autopartner, aga on ka palju muid kohti üle Eesti.
11.03.2003 at 14:13
smr
Millist öli sisse valada
quote:
Indrek: Mina soovitan ja näeks heameelega, kui siinne seltskond kasutaks oma autodes mootoriõli CommaComma on üks eelkäijatest õlifirmade seas, kes otseselt toetad Drag Racing võidusõitu praeguses algses faasis Eestis ja annab oma panuse, et see ala saaks jalad alla ka meie maal[/b].
Jutt ei ole mõeldud reklaamina, vaid soovitusena.
Samadel põhjustel soovitan Motulit. Täpsem inff Jörmilt

11.03.2003 at 14:15 Last edited 11.03.2003 at 14:19 by smr
Ets
Millist öli sisse valada
EtsKets@kolibäraFerrarifoorumisse
11.03.2003 at 14:22
peep
 
Moderator
Millist öli sisse valada
OT: keda Motul toetab sel hooajal ? Lihtsalt oleks huvitav teada...
11.03.2003 at 14:28
Hannes
  
Millist öli sisse valada
Lühike kokkuvõte siis Audi mootoris kasutatud asjadest:

1) Mobil1 0W40 >> täielik solk. Nii kui soojaks läheb tõukurid lagisevad.

2) Castrol 10W50(või 10W60ei mäleta täpselt) Peaaegu sama nagu Mobil1,kuid veidi parem

3) Motul ee.. 10W?? Veidi hullem kui Mobil 1

4) LIQUI MOLY 0W60?? siiani parim. Peale kiiret sõitu ei kosta mingeid kõrvalhääli.Ei kuumene nii kiiresti(jahtub kiiremini)

btw,mulle ei maksa reklaami eest keegi ;)

Vabalthingav on küll teine teema,aga eks järeldusi võib igaüks ise teha.


____________________________
Kui Sa arvad,et su auto on eriline ja keegi seda ei taha,siis Sa eksid. Kuskil on kindlasti mõni pede,kes tahab su auto maha põletada...
11.03.2003 at 20:02 Last edited 11.03.2003 at 20:06 by Hannes
5.0
Millist öli sisse valada
ülelaetud masinal adnoc (mälu jägi 10w50)
mitteülelaetul Valvoline (10w60 ja see on ka tehase ettekirjutusejärgne õli)

siiani ei mingeid jamasid
11.03.2003 at 20:21
Jörm
 
Millist öli sisse valada
quote:
Indrek: Mina soovitan ja näeks heameelega, kui siinne seltskond kasutaks oma autodes mootoriõli Comma, näiteks Semi Synthetic Eurolite 10w-40, poolsünt, valmistatud Inglismaal, hind tehtud tarbijasõbralikuks(5L= ~ 260 EEK), sest Comma on üks eelkäijatest õlifirmade seas, kes otseselt toetab Drag Racing võidusõitu praeguses algses faasis Eestis ja annab oma panuse, et see ala saaks jalad alla ka meie maal.
Jutt ei ole mõeldud reklaamina, vaid soovitusena.

Et siis omalt poolt mainiks kah, et Drag Racingut siin vabariigis toetas eelmisel aastal ja toetab ilmselt ka sel aastal Motul, mis puudutab Raadi üritusi. :hat

____________________________
Amper Racing
12.03.2003 at 14:19
Jörm
 
Millist öli sisse valada
quote:
Hannes:
1) Mobil1 0W40 >> täielik solk. Nii kui soojaks läheb tõukurid lagisevad.

Ilmselgelt on sul tõukuritega juba asi teisele poole jõudmas, sest 0W(?)-60 õliga nad ei klõbise, ehk paksem õli võtab klõbina ära. Sestap pole antud juhul isegi oluline, kas tegemist on mineraali või sündiga, suvalisel 20W-50 või 60 õlil oleks sama efekt.

____________________________
Amper Racing
12.03.2003 at 14:26
Jörm
 
Millist öli sisse valada
quote:
peep: OT: keda Motul toetab sel hooajal ? Lihtsalt oleks huvitav teada...

:) Eks oma meeskond, siis Pärtelpoja pojad, siis Eesti tulevikulootus rinkatsiklis Marko Rohtlaan, kes läeb Euroopasse sõitma, üks kardimeeskond ja ehk mõned üritused kah. Meil mingit tehase poolset toetust ei ole, kogu toetus tuleb oma enda kuivetust kaukast... :(

____________________________
Amper Racing
12.03.2003 at 14:35
PlyVal64
Millist öli sisse valada
See talv oli see "universaalõlindus" hästi näha: ei saa üks õli olla võrdselt hea -30 ja + 100 juures. Talveks ikka talvine ja suveks suvine. Selle "universaali" nn."pikad ketid" kaovad esimese tõsise külmaga ja pärast seda on ta mingi tundmatu ollus. Ja ka vastupidi, korra liiga kuumaks lastud õli hävitab need talvised ketid, tulemus jälle ollus. Meie kliimas peab ikka vähemalt 2 korda aastas õli vahetama, sõltumata läbisõidust. Ja seda mitte mingi "universaaliga".

Ply@üldse Zhiguliõli kasutab. Odav, hea ja kannatab pidevalt uuega asendada. Aga päris tipp- ja turbomootoritele vist ei sobi...
12.03.2003 at 14:43
417RR
Millist öli sisse valada
quote:

Ply@üldse Zhiguliõli kasutab. Odav, hea ja kannatab pidevalt uuega asendada. Aga päris tipp- ja turbomootoritele vist ei sobi...

omalajal oli ülikõva Kamzaõli
pesuvahendid ja puha.

nii mõnigi oma mootori kokku lasi.

12.03.2003 at 15:01
Ets
Millist öli sisse valada
quote:
PlyVal64:
Ply@üldse Zhiguliõli kasutab. Odav, hea ja kannatab pidevalt uuega asendada. Aga päris tipp- ja turbomootoritele vist ei sobi...
Zhiguli õllega oli samamoodi, odav, hea ja kannatas pidevalt uuega asendada. Aga ega ikka tippjoodikutele ja maohaigetele ei soovitatud...:p
12.03.2003 at 15:06
anryo
Millist öli sisse valada
quote:
PlyVal64: Ply@üldse Zhiguliõli kasutab. Odav, hea ja kannatab pidevalt uuega asendada. Aga päris tipp- ja turbomootoritele vist ei sobi...

Nojah, mul naisevend ka selle talve alguses oma Volgasse Žiguli õli valas, et oleks hea ja kuiv tunne talvele vastu minna - odav ka veel.
Ja autot enne soojade ilmade saabumist tööle ei saanudki enam. Ma siis prooviks panin ühe poti seda õli välja, kus oli -20C.
Tulemus? Õli oli nii paks, et pudelist välja ei voolanud, kui tagurpidi keerata.
Järeldus - mina seda õli küll oma auto mootorisse ei valaks...

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
12.03.2003 at 15:58
PlyVal64
Millist öli sisse valada
Ehee, täielik "lüps" :):)
Zhiguliõli ikke Ply mootorisse läheb ja suvisel ajal. Mul jummalast pohh, kas ta talvel külmub või mitte...

Vähe uuematel ehk igapäevaautodel lasen panna mootorisse seda, mida tehas on ette näinud.

Forsitud hobiautode olemasolul esitaksin sama rumala küsimuse. Aga selles olen sisimas kindel, et "see, mis sobib kõigeks, ei sobi tegelikult millekski".
12.03.2003 at 16:02
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Millist öli sisse valada   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.