| Poster |
Message |
altraditional |
Õlitusprobleem?
...või teab keegi mõne muu põhjuse öelda.
Viimati kasutasin autot laupäeval, selle eriti toreda ilmaga, midagi kurta ei saanud. Lähen siis täna sõitu, esialgu kõik töötab nagu ikka. Peale 5-10 min. kulgemist avastan foori taga seistes, et tühikäigupöörded on tavalisest u. 2 korda madalamale vajunud ja D-d sees hoides suri masin üldse kätte ära. Uuesti käivitus normaalselt, kasti neutraalis hoides käis ka enam-vähem, kuigi ikka aeglaselt. Sellest tekkis tunne, et mootoril on raske end ringi ajada.(?) Kõik vedelikud olid alles, radikas soe, ventikas käis ringi, plokk oli ka norm-kannatas kätt peal hoida...ühesõnaga ülekuumenenud ei olnud. Sees tabloo peal midagi ei näidanud, isegi "check engine" oli vait. Peale 2tunnist seismist/jahtumist hakkasin tagasi tulema ja jälle-kui korralikult soojaks sai, hakkas sama pull algusest peale.
Kõige rängem viga, mis pähe kargas, on õlituse puudulikkus. kuigi õli on piisavalt ja rõhutuli kustub ka kohe peale käivitamist, ei taha ma seda värki eriti usaldada. Kas on võimalik õlitust kuidagi mootorit lahti võtmata kontrollida?
Mõtted ja ümberlükked mis mul veel tekkisid:
1. katalüsaator suri äkki ära. Aga külmast peast käis mõistlikult.
2. Kehv kütus (sai võõras kohas tangitud). Aga sama küttega sõitsin ka laupäeval.
Paluks igasuguseid ideid. |
| 07.04.2003 at 20:12 |
|
peep
Moderator |
Õlitusprobleem?
Õlituse probleem see vaevalt on, abiks oleks ka auto äramainimine millel probleem esines. |
| 07.04.2003 at 20:15 |
|
altraditional |
Õlitusprobleem?
ok, buick century 2.5l TBI
Pole ühtegi mootorit veel kokku jooksutanud, nii et ei tea tunnet, minu fantaasia järgi peaks see just sedamoodi algama... (ärge väga kõvasti naerge) |
| 07.04.2003 at 20:23 |
|
Vanaisa
Moderator |
Õlitusprobleem?
ehk nt. tühikäigu mootor/klapp/andur jebab.(minu omal on selline ennast välja kruviv mootor nt)
Vaata kapoti alt trossi/hooba sikutades, kas pole mitte pöörded liiga alla reguleerunud (kui on mingi kruva, millest keerata).
Kui pole, siis peaks mingi andur kuskil istuma...
aga sul on TBI, selle koha pealt ei oska kaasa rääkida..
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 07.04.2003 at 20:33 |
Last edited 07.04.2003 at 20:48 by Vanaisa (Moderator)
|
LaSa
 Moderator |
Õlitusprobleem?
mul kunagi tekkisid samalaadsed probleemid siis, ku mootorist jahutusvedel jalga lasi |
| 07.04.2003 at 22:19 |
|
Vanaisa
Moderator |
Õlitusprobleem?
quote: LaSa: mul kunagi tekkisid samalaadsed probleemid siis, ku mootorist jahutusvedel jalga lasi 
see viitab küll kokkupoomisele - Udu56 sümptomid küll mitte...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 07.04.2003 at 22:38 |
Last edited 07.04.2003 at 23:25 by Vanaisa (Moderator)
|
BENBEN
|
Õlitusprobleem?
Mul siin iljuti ka mingi analoog jama. 2,5 wrangler. võtsin kütust lugupeetud jaamast, pärast ei läind käima ja kui käima läks siis gaasi ei tohtind puutuda järsku, suri.Vaikselt nikerdasin kodu poole, vahepeal sai teeninduseski käidud, näh, eelmisel päeval vahetatud bensu surveregulaatoril tihenditüki ette tõmmand, katkine tihend vahetatud vanaga, korras.Ehk siis tundub, et sul, niikaua kui toores peal, jaksab vedada, pärast normaalreziimil, ei tule peale? |
| 07.04.2003 at 23:11 |
|
mrtn |
Õlitusprobleem?
2 põhjust: toide ja/või süüde. kui toitevõimaluse oled välistanud, siis kontrolli süüde üle. näiteks jagaja: kusagilt vaakumvoolik pragunenud, vedru jehhat tõmmanud, jagaja kaas pragunenud vms. (ei tunne konkreetse mootori iseärasusi). kuna mainisid, et soojenenuna hakkab jama, siis küünlad-juhtmed tuleb niikuinii kontrollida. |
| 07.04.2003 at 23:40 |
Last edited 07.04.2003 at 23:43 by mrtn
|
hirax
|
Õlitusprobleem?
Veakoode ei anna 
Puterdava sooja mootoriga pööret andes ok ?
Soojalt tühikäigul ei raputa rohkem ? Võib-olla üks pütt kaob tagant ära... Küünlad kuivad - märjad ?
Kui neutral sees ja pedaali anda kuidas pöörded pärast kukuvad ? Kiirelt või aeglaselt. Palju nad kukuvad kui panna neutral-ilt drive peale ? Ja vastupidi kaua nad ülevamal on kui koormuse alt vabastada ? Mida vähem ja kiiremini pöörded "pendeldavad" seda efektiivsemalt peaks AIS mootor oma ülesandeid täitma.
Kui mingi soojaandur nässus võib ta jäädagi "rich mode" peale ja segu sooja mootori jaoks liiga rikas.
Kui peale andmine kuidagi takistatud (tükk ees nagu BENBEN-il oli) siis külmalt midagi ikka saab (läbivool väike aga pihusti kauem lahti) ja kui nüüd andur ütleb, et mootor soe keerab aju kraani veelgi koomale (pihusti on vähem aega lahti)
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 07.04.2003 at 23:47 |
|
altraditional |
Õlitusprobleem?
Benben: See toore ja tavalise jutt tundub sobivat...aga mida sellega seoses ette võtta?
Mrtn: ma olen just süütevea välistanud (enda jaoks). Tegemist ilma jagajata süsteemiga. Aga ma vaatan veel küünlaid, ehk ütlevad midagi.
hirax: ei mingeid koode, kui pööre üles vajutada, on normaalne nii seistes kui liikudes, tühikäigul raputab küll (D-ga seistes). Korralikult kiiresti kukuvad pöörded. Kui nii siis see "AIS" peaks töötama.
Kas pealeandmise takistatuse all võiks mõista ka umbes bensufiltrit? |
| 08.04.2003 at 14:05 |
|
reimo |
Õlitusprobleem?
Käisin just sama probleemi mis Mazdal eile tekkis Vilojettis kurtmas ja nemad olid üsna kindlad, et viga süütepoolis (mazdal nimelt kaks süütepooli ja ka ilma jagajata). |
| 08.04.2003 at 14:10 |
|
hirax
|
Õlitusprobleem?
quote: udu56: Kas pealeandmise takistatuse all võiks mõista ka umbes bensufiltrit?
Jah , loomulikult. Omal olin sunnitud ainult 2 kuud vana filtri välja vahetama tänu "küla" tankla bensule
AIS paistab jah töötavat.
Kõige rohkem tundub siiski, et tühikäigul kaob üks pütt koormuse all ära. Mul enda pillil kah raske seda niisama tühikäigul küünlajuhtmeid (ükshaaval) lahti ühendades selgeks teha kuna erinevalt karpaga mootoritest hakkab pritse rohkem kütet peale andma, et pöördeid hoida. Teatud piirini see tal ka õnnestub. Kui ülejäänud pütid ideaalselt töötavad ei langegi pöörded. Vähemalt mul oli selline juhus, et tiri milliselt küünlalt tahad juhe maha - pöörded ei kukkunud 
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 08.04.2003 at 14:26 |
|
altraditional |
Õlitusprobleem?
Nojaa, aga mul ta ei taha neid soojana hoida, külmalt on norm, nii et midagi peab veel olema.(oletades, et pütt on vait) Regulaarset vahelejätmist ei ole, teinekord laseb korra villast, siis käib jälle 10sek. ilusti, vahel ka minuti. Ennem oli nii, et külmast peast jättis vahele, soojenedes sai ilusaks, nii et midagi ei olnud kurta.
PS. ega sa, hirax, juhuslikult keemia tänaval seisva ply-ga seotud ei ole? |
| 08.04.2003 at 14:40 |
|
hirax
|
Õlitusprobleem?
Njah, ega neti teel ikka autot paranda küll. Eriti kui pole seesugust mootorit ise näinudki Võin ainult mingeid suunavaid ideid anda kui endal midagi sarnast on olnud 
Vaata siiski alustuseks küünlad üle (pane kasvõi mingid vanad korraks peale), siis juhtmed ja kõiksugu süüte andurid. Kuskil siin vist oli mingi juhus süüte anduriga hoorattal. Et soojaks minnes seal paisus miski ja ei andud enam õiget ühendust vms.
Kui need korras tuleb tagasi toite juurde tulla. Filtri vahetus ei tee kunagi paha (v.a. rahakotile )Peaks uurima mida hakkab aju muutma kui mootor soojeneb.
Võib-olla ka mingid talv-suvi tüüpi õhuvõtu siibrid...
Käimakast ei tohiks nii lühikese ajaga nii kuumaks minna, et lollusi tegema hakkab...vist
Jah - võimalusi palju 
quote: keemia tänaval seisva ply-ga seotud ei ole?
Ei , pole isegi tln-st 
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 08.04.2003 at 15:58 |
|
altraditional |
Õlitusprobleem?
Õhuvõtuvärk on minimaalse keerukusega - filtrikest, mille küljes on toru. =)
Tänase uurimise tulemused. küünlad on ilusad, kuivad, ei ole tahmunud ega midagi. Juurdekuuluvad juhtmed samuti korralikud, kuivad. Kogu gaasitrossisüsteem ka pealtnäha korras, midagi ei loksu, seadekruvi paigas.
Tegin ka kerge proovitiiru, kui hästi järgi mõelda, siis hakkas tunduma, et kipub täis tõmbama. (Sõidab normaalselt, peatudes on ka esialgu enam-vähem, u. 5sek. pärast hakkab puterdama ja pöörded vajuvad ära, aga mitte alati, vahel on kohe suremas). Seda ideed toetavad ka veakoodid, mis nüüd välja õnnestus pigistada:
Esiteks tundus 11, aga sellist vist ei ole olemaski, vähemalt minu Chiltonsis mitte.(?)
13 - O2 sensor, võib vabalt tuleneda järgmisest, ma arvan,
14 - CTS "high temp. indicated" ehk siis tugevalt üldistades jahutusvedeliku temperatuurianduri viga. Sobib kokku võimaliku tooreprobleemiga ja täistõmbamisega.
Äkki kellelgi juhtub olema mõni CTS sensor käepärast, mida ma esialgu proovida saaksin? Arvaks, et nad on suht samad kõigil sama ajastu GM-idel. (Ei näe põhjust erineda)
|
| 08.04.2003 at 18:44 |
|
max |
Õlitusprobleem?
Mina jändasin kunagi pikalt sellega, oli oli vale õhutemp. andur. Väljast täiesti identne, aga töötas täiesti vastupidi (temp muutus tähendas vastassuunalist takistuse muutust). Nii et kontrolli igaks juhuks. |
| 08.04.2003 at 19:59 |
|
hirax
|
Õlitusprobleem?
No vot, hakkab tulema 
O2 sensori viga ja täis tõmbamine võivad ka seoses olla. Minu teada on enamikel mootoritel nii, et kui aju mingit mõistlikku teavet sellelt andurilt ei saa siis lubab ta mootoril töötada rikka seguga. Mõnel juhul paneb veel igaks juhuks juurdegi, et jummala eest vältida lahja seguga sõitmist ja sellest tulenevaid kurbi tagajärgi 
Võib-olla ta uputabki sul silindrid soojaga üle. Mu masinal on ka see "mõistlike parameetrite ooteaeg" 11 minuti kanti
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 08.04.2003 at 21:51 |
|
BENBEN
|
Õlitusprobleem?
Mul veel meenub sellist asja, et ennem seda bensujaama jama oli siuke lugu, et külma mootoriga (-30)läks poolest pöördest käima, niikui mootor soe seisis miski 10-15 min. vänta või aku tühjaks ei läe käima ja kui käima sai siis algul pudrutas ja siuke bena ais levis.Vahetasin siis ära lambda anduri, bensu surve regulaatori, õhufiltri(järjekord oli vähe teine) :-) nüüd ok! Algul kahtlustasin ka küünlaid, juhtmeid jms.Veakoodi näitas ka, et apniku andur.
P.S. Kirjavead on tahtlikud. |
| 09.04.2003 at 20:57 |
|
altraditional |
Õlitusprobleem?
kas lambda=O2 sensor? (on sihuke tunne jäänud)
Nüüd jupsib juba külmalt kah. Kiskusin CTSi küljest ja mõõtsin teda testriga (loe: leotasin koos jääkuubikutega ja ka keevas vees), norm oli, takistus muutus ilusti sujuvalt ja vajalike suurusteni, paistis korras.
Nii et ikka vist O2. Peaks ju nii olema, et kui ta ära hakkab surema, siis annab vähem voolu, aju jaoks on see lahja segu märgiks ja nii loobibki rohkem kütet peale.
Peab proovimiseks mõne kindlasti töötava kuskilt hankima, ega vist muidu teada ei saa. |
| 13.04.2003 at 15:01 |
|
max |
Õlitusprobleem?
O2 sensorit kasutab aju minu mäletamist mööda ainult töösooja mootoriga ja ühtlase koormuse puhul (nt. maantes sõit). Linnas vahet eriti pole. |
| 13.04.2003 at 16:25 |
|
Vanaisa
Moderator |
Õlitusprobleem?
pead ikka diagnostikasse minema - nii otsi kui nõela heinakuhjast....
Üks mõte veel - iac(idleAirControl) motor.
istub kuskil sisselaske küljes ja reguleerib tühikäiku (lastes mingi vajaliku koguse õhku klapist läbi).
Kui on nässus/must/vaakumi leke, siis tühikäik ebaõige ja võibki välja suretada...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 13.04.2003 at 16:41 |
|
altraditional |
Õlitusprobleem?
quote: O2 sensorit kasutab aju minu mäletamist mööda ainult töösooja mootoriga ja ühtlase koormuse puhul (nt. maantes sõit). Linnas vahet eriti pole.
Mul just tunne jäänud, et 1 tähtsamaid sensoreid! Mitmel pool soovitatakse igasuguste vigade puhul kõigepealt O2 sensor üle vaadata. Kunagi ammu proovisin ilma selleta, oli vahet küll:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=4732
|
| 14.04.2003 at 15:41 |
|
|