| Poster |
Message |
fire83
|
Harness bar
Keegi rakmevarda (harness bar) on endale ehitanud? Äkki teab keegi mõnda aftermarket jubinat soovitada, nagu näiteks see vettele mõeldud varb. Samas ~5k kulutamise asemel võiks ise juba üritada mingit sellist asja aretada. Suht odavalt ja teravmeelselt sai 4punkti vööde kinnitamisega (varrast kasutamata) see
näide siin.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 29.04.2003 at 21:55 |
|
peep
Moderator |
Harness bar
Ehk mõttetu ja ka OT küss aga kas hakkad võistlusautot ehitama ? Siis ehk juba turvakaar või puur sisse ?
Tänaval pole 4 p. vöödega midagi teha, st. sõita võib aga see on rohkem raskuste tekitamine, et neid siis kangelaslikult ületada. |
| 29.04.2003 at 22:39 |
|
fire83
|
Harness bar
Ei ole OT küss ja võistlusautot ei ehita.
Olen ise ka selle asja üle veidi juurelnud, aga kuna uued mugavamad ja laiemate võimalustega istmed tulevad sisse, siis jäi mõte ka 4 punkti vööde peale pidama (5 punkti on tõesti liiast). Veidi sel teemal otsingut tehes sai selgeks, et kui üldse kolmepunkti peale minna, siis tuleb nad õigesti paigutada --->

Aga ega tänaval ei lähegi neid enne vaja, kui väga hull crash peaks juhtuma. Seda, et maki poole küünitamise võib nende vööde puhul (kui õieti tehtud) ära unustada, tean küll Samas võivad need kolmpunkti jääda ka puhtalt maanteesõiduks ja reissimiseks (mida ma ei tee, aga mõni võibolla vajab), tavavööd võivad jääda linnatänavale.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 29.04.2003 at 22:52 |
1 edit. Last edited 24.07.2006 at 18:49 by fire83
|
tfr
|
Harness bar
Siukse toru valmistamine ei tohiks küll ühelegi külakeevitajale üle jõu käia, kui tal kaine päev juhtub olema.
R&D tuleks muidugi enne Sul endal ära teha.
5K eest ehitatakse Sulle terve FIA homologatsiooni jaoks kõlbulik puur juba autosse. Heal juhul jääb natuke ülegi. |
| 29.04.2003 at 23:03 |
Last edited 29.04.2003 at 23:05 by tfr
|
rustang
Moderator |
Harness bar
Ma kinnitasin õlavööd tagaistme turvavööde kinnitustesse. |
| 29.04.2003 at 23:08 |
|
fire83
|
Harness bar
quote: tfr: Siukse toru valmistamine ei tohiks küll ühelegi külakeevitajale üle jõu käia, kui tal kaine päev juhtub olema...
Keevitaks isegi valmis, aga kus mul see töökoda ja riistad 
quote: rustang: Ma kinnitasin õlavööd tagaistme turvavööde kinnitustesse.
Sellega pidi see probleem olema, et nii pikki Y-kujulisi vöösid ei pidand saada olema, et ulatuks.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 29.04.2003 at 23:14 |
|
rustang
Moderator |
Harness bar
quote: fire83:
Sellega pidi see probleem olema, et nii pikki Y-kujulisi vöösid ei pidand saada olema, et ulatuks.
No mina sain esimesel katsel RCI 5-point. |
| 29.04.2003 at 23:22 |
|
fire83
|
Harness bar
quote:
No mina sain esimesel katsel RCI 5-point.
Bingo! Pean auto ära vahetama 
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 29.04.2003 at 23:56 |
|
jaanus
|
Harness bar
quote: tfr: 5K eest ehitatakse Sulle terve FIA homologatsiooni jaoks kõlbulik puur juba autosse. Heal juhul jääb natuke ülegi.
Kes teeb, kus teeb? Kas materjal on hinna sees? Tahan infi! |
| 30.04.2003 at 01:05 |
|
devilc
Moderator |
Harness bar
Tuttav teema - mul endal selline varras autos. Tehtud Vihuris, aga enne selle kirjeldamist natuke juttu oma kogemustest.
Kolme ja neljapunktivöödel, nii nagu Sina neid kirjeldad (s.t. õlavöid on kaks, aga kuskil istme taga lähevad Y-kujuliselt kokku), ei ole kasutusmugavuselt mingit vahet, nii et kui teed, tee juba kaks eraldi kinnitust kah - on kindlam.
Hoiatus! Kaks õlavööd on tänaval sõitimiseks täielik PITA! Et nendest kasu oleks, peavad nad olema KÕVASTI kinni tõmmatud, eriti kui tegu on nelja- mitte kuuepunktivööga. Vastasel korral libised lihtsalt vöö alt välja, keskmine kinnitus pressib kõhu pehmete kudede peale vms väga ebameeldivat Sinu tervise seisukohast. Samas, kui nad on kõvasti kinni, ei saa Sa enam üle õla aknast välja vaadata ja pead sisuliselt peeglite järgi sõitma. Lisaks igasugused väikeste tänavate nurgad, kus peab ennast ettepoole küünitama, muutuvad parajaks seikluseks. Ühesõnaga, lootus õnnetuses terveks jääda suureneb, aga kahjuks teeb seda ka sinna sattumise tõenäosus (lugu Pipi ja plekkpurgiga tuleb meelde ).
Kui eelnev pole Sul veel isu ära ajanud, mõned soovitused:
1. 3" vööd on tunduvalt mugavamad; kui vähegi võimalik, eelista neid. Kuuepunktivööd on veel mugavamad 
2. Kinnitused: Õlavööde langemisnurk ei tohiks kindlasti olla suurem kui 45*, FIA soovitus on 10*. Põhjus? Kui iste peaks järele andma, pressitakse Su selgroog kokku. Üsna ebameeldiv.
Minu harness bar maksis ~2.5K. Kinnitub nelja poldiga (kaks kummalgi pool) samadesse kinnituskohtadesse, kuhu muidu tavavööd. Langemisnurk ~0*. Jõu parema jaotamise huvides on sees veel ka väike paine.
EDIT: tfr, see 5K eest homolegeeritud puuri ehitaja huvitaks mindki (mitte, et ma oma autosse puuri panemas oleks). |
| 30.04.2003 at 10:02 |
Last edited 30.04.2003 at 10:04 by devilc (Moderator)
|
fire83
|
Harness bar
quote: devilc: Kui eelnev pole Sul veel isu ära ajanud, mõned soovitused...
Tnx, inff oli oli kohati tuttav, kohati uus. Kõigepealt ootan istmed ära ja siis vaatan edasi. Kisub muidu kuidagi jälle "virtuaaliks" kätte 
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 30.04.2003 at 10:18 |
|
Raceboy
|
Harness bar
...puuri ehitamisest..., korralik puur (ja veel mitte FIA homologeeringuga), maksab ~6-7K. Otsisime päris kaua enne kui leidsime, kes võiks meile 10 tk selliseid teha, ja hulgihind tuli selline. Suurimaks probleemiks osutus torude painutamine (toru profiil ja läbimõõt ei tohi muutuda!).Lisaks veel homologeering, muidu võid sellisega omaette kuskil sõita...
____________________________
www.vems.ee |
| 30.04.2003 at 11:08 |
|
rustang
Moderator |
Harness bar
quote: devilc: Hoiatus! Kaks õlavööd on tänaval sõitimiseks täielik PITA!
Ma jätsin omale inertsvöö ka alles, et ei peaks õlle järele sõites end igakord 5-punktiliselt istme külge nöörima |
| 30.04.2003 at 22:07 |
|
fire83
|
Harness bar
quote: Ma jätsin omale inertsvöö ka alles, et ei peaks õlle järele sõites end igakord 5-punktiliselt istme külge nöörima 
Nii on üldiselt soovitav teha jah kui tänavasõidukiga tegemist.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 01.05.2003 at 08:23 |
|
fire83
|
Harness bar
Sai siis vahepeal ka uued toolid soetatud. Tegemist on Sparco Torino istmetega, mis thirdgen.org foorumis (mida ma valikute tegemisel enim usaldan) väga kiitvaid hinnanguid on saanud. Kuigi pole asju veel sisse jõudnud installida, tunduvad üllatavalt mugavad. See ei tähenda, et nad oleksid väga pehmed, vastupidi - isegi natuke kõvemad kui ma oleks arvanud/oodanud. Samas, kui juba sees istuda, siis hoiab keha igast küljest kenasti paigas, kuigi ma ise olen suht kõhn kuju. Kaalukamatel meestel ja korpulentsetemal naistel võib nendesse istmetesse pääsemisega probleeme tekkida. F-body-sse sobivad nad aga väga hästi, nagu ka juuresolevalt pildilt näha. PS: pole minu pilt, minu omad punased ja veel ootavad installi
3gen istmete alused pidi saama lihtsalt ehitada neile sobivaks ja sama peaks käima 4gen kohta. Kui töö tehtud siis rohkem inffi.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 01.05.2003 at 08:56 |
|
smallstang
|
Harness bar
quote: fire83: Sai siis vahepeal ka uued toolid soetatud. 3gen istmete alused pidi saama lihtsalt ehitada neile sobivaks ja sama peaks käima 4gen kohta. Kui töö tehtud siis rohkem inffi.
Loodan, et sul läheb install palju libedamalt kui mull.
Ma installisin oma stangi Recaro istmed, mis oli täielik PITA!
Kuna istmete kõrgus ja laius sobis ideaalselt siis sai see pusimine ettevõetudki.
Kõigepealt vanad istmed välja, ning siis selgus tõsiasi, et euro fordi kinnitused on ikka totaalselt teistsugused. Mis siis ikka relakas välja ja lõikasin recarol jalased reilsidelt maha (iga jala kinnitusel 2x4mm neet). Siis stangi originaal istmetel jalased alt mis oli veidi raskem kui algul arvestasin (1 x 3mm neet pluss keevitus).
Seejärel sai stangi jalased recarodele alla keevitatud ja needitud. Ning lugematud korrad mõõdetud ja katsetatud.
Kokku läks terve päev nikerdamist.
Aga sõidu mõnu on seda väärt 
____________________________
1 3 5
|_|_|
| | |
24 R
Mustang LX'87,5.0 HO & LX'89 2.3 R4 |
| 01.05.2003 at 15:33 |
|
fire83
|
Harness bar
Keevitamiseta ei pääse ka 3gen-i installimise puhul.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 01.05.2003 at 21:47 |
|
Erkki
|
Harness bar
Leidsin, et kõige lihtsamini saan istmed sisse kasutades istmetootja omi kronsteine.
Sparco omad näevad välja sellised:

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 02.05.2003 at 12:43 |
|
fire83
|
Harness bar
quote: Erkki: Leidsin, et kõige lihtsamini saan istmed sisse kasutades istmetootja omi kronsteine.
Sparco omad näevad välja sellised:
Loomulikult saab Räägi nüüd, palju sa nende jubinate eest maksid.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 02.05.2003 at 13:41 |
Last edited 02.05.2003 at 13:41 by fire83
|
devilc
Moderator |
Harness bar
quote: rustang:
Ma jätsin omale inertsvöö ka alles, et ei peaks õlle järele sõites end igakord 5-punktiliselt istme külge nöörima 
Õnnelikud inimesed, kelle autos selline võimalus on. Minu taskuautos ei mahu tahavööd võidusõidutoolist kuidagi mööda, nii et ma seejuures rooli taha veel ära kah mahuksin. 
|
| 02.05.2003 at 13:46 |
Last edited 02.05.2003 at 13:46 by devilc (Moderator)
|
Erkki
|
Harness bar
quote: fire83:
Loomulikult saab Räägi nüüd, palju sa nende jubinate eest maksid.
Letis on nad hinnaga 550.-/paar
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 02.05.2003 at 15:24 |
|