register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Karpa vajab reguleerimist   1 2 3 4  
Poster Message
gets
Karpa vajab reguleerimist
Probleem Carter AFB Competition Series karpaga, eeldatavasti 500cfm. Peaks olema sama mis Edelbrocki 500cfm, vähemalt piltidelt tunduvad identsed.



Mootoriks Chevy 305cid. Viga kiirendamisel, külmalt järsku gaasi vajutades kipub välja surema. Soojalt gaasitades puterdab, kuid veab lõpuks pöörded üles. Kui sooja mootoriga sõites kiirendamisel gaasi pumbata ei tule see nii esile ja kui gaasipedaali umbes poolejagu tarvitada on sõit täitsa probleemivaba. Bensiinikulu 20 liitri kanti linn/maantee, peaks olema aga mingi 15 linnas.
Käisin küünlaid vahetamas ja remomees puhastas karpa ja pani benatasemed kambrites paika ja reguleeris kust oskas, probleem ei kadunud. Tema jutu kohaselt liiga rikas segu.
Tuttavatelt lukseppadelt abi tulutult küsitud, sai tülitatud kedagi Raimondit, kes karpades kõva käsi pidavat olema ja igasuguseid remokomplekte omama, tema arvas et sitt lugu ja suunas mu hipodroomi Hannese juurde. Sealt arvati, et sellist asja nemad ei taha ette võtta...
Nüüd olengi ummikus, kuhu edasi? Või sõidan kuskile esindusse sisse?

Edit: Küsimus IFF1749'le, kas said oma karpa reguleeritud? Kus seda korraldasid?
14.05.2003 at 14:48 Last edited 14.05.2003 at 15:01 by gets
CoachMan
 
Karpa vajab reguleerimist
Olin sama probleemiga kimpus natuke väiksema Carteri (BBD) karpaga Chrysleri 318 cid mootoril ja pean tunnistama, et käisin täpselt samad kohad läbi ja abi ei leidnud. Selle koha pealt oli remomehel õigus, et jama põhjuseks on eeldatavalt liiga rikas segu. Minu karpal reguleeris segu elektroonika (täitsa haige süsteem) ja seetõttu oli soovitus osta mõistlikum karpa ja elektroonika välja visata (mis ka plaanis on). Et AFB-l segu solenoidi ei ole siis peaks segu paika saama õigete düüside abil. Äkki onsellest jutust abi. Tundub üsna põhjalik ja lihtne olema.
14.05.2003 at 15:15
gets
Karpa vajab reguleerimist
Njah, peab hakkama otsima siis remokomplekti düüside ja vedrude ja nõeltega. Keeruline värk...
14.05.2003 at 15:32
Lembit
Karpa vajab reguleerimist
quote:
gets:Nüüd olengi ummikus, kuhu edasi?
Kui keegi teine ei tee, siis pead ise tegema ;)
Tegelikult ei ole karburaator olemuselt eriti keeruline riist. Infot peaks ka piisavalt olema.
Edit: mis numbriga on karburaator? 9500?
14.05.2003 at 15:34 Last edited 14.05.2003 at 15:39 by Lembit
camsist
 
Karpa vajab reguleerimist
Selline 500ne jääb viieliitrisele mootorile üldiselt väikseks aga see ei tohiks probleem olla rahulikult sõites. Täiesti võimalik, et segu on rikas aga seda ei saa sellel karpal päris paika reguleerida, kui osasid (düüse, nõelu) vahetamata. Mingil määral muidugi annab ka ilma... Pead ilmselt ostma tuning kiti sellele, usas $50 siin kuskil 1500.-. Õige segukorral peaks maantee kütusekulu kuhugi 10-11 kanti jääma 90-100ga sõites.

Teine variant, mis pähe torkas on see, et süüde võib vale olla. Võib põhjustada ka igasugu vigu mootori töös.

____________________________
'86 Camaro
14.05.2003 at 15:35
CoachMan
 
Karpa vajab reguleerimist
Seda, kas, kui palju ja missugustel pööretel on segu rikas/lahja saad teada erinevatel pööretel Lambda anduri väärtusi uurides. Seda peaks oskama iga vähegi tegijam autoelektrik ja ega ka ise tehes töö väga keeruline pole. Vaja lihtsalt enne vastava kirjandusega tutvuda. Chevy kohta kahjuks ei tea aga näiteks Chrysleri LA mootoril kõigub Lambda anduri (oxygen sensor) väljundpinge 0 (lahja) ja 1 (rikas) V vahel vastavalt segu rikkuse astmele - ideaalis peaks olema 0,5 V.
14.05.2003 at 16:08
Vanaisa
  
Moderator
Karpa vajab reguleerimist
Asi küll 94 - 97 LT1 mootori kohta, aga lambda idee sama:
LO2/RO2 (Left O2 Sensor/Right O2 Sensor):

In the single-cat 93 to 95's, there is an oxygen sensor located at the base of the driver's side exhaust manifold, and another just below the passenger side exhaust manifold, in the y-pipe branch. These sensors generate a small voltage, proportional to the difference between the amount of oxygen in the exhaust gasses, and the amount of oxygen normally occurring in the atmospheric air. If the combustion of the air/fuel mixture is chemically "perfect", it is called "stoichiometric". It has a composition of 14.7 pounds of air per pound of fuel, or a 14.7:1 air/fuel ratio, and the O2 sensor will generate a signal level of 0.450 volts (or 450 mV = millivolts).

When you first hook up your ScanMaster, and start your car, you will be convinced either the ScanMaster is broken, or your car is "possessed". Don't worry…… the unit is SUPPOSED to be flashing constantly changing O2 sensor values. The sensor is extremely sensitive at an A/F ratio of 14.7:1. Go very slightly richer than that (14.6:1) and the voltage can soar to 700mV. Go very slightly leaner than 14.7:1 (say 14.8:1) and the sensor output voltage plummets to 200mV. Since the PCM is constantly juggling the fuel up and down to keep it right at 14.7:1, the voltage is going to jump up and down too. So, you will see that, since the PCM updates it's calculations nearly 10 times per second, the O2 sensor voltages are going to be cycling rapidly back and forth between 100 and 800mV, and you might even see values as low as 050 mV, and as high as 950 mV. THIS IS NORMAL.

As described above, when you go WOT, the O2 sensors are no longer part of the control "loop", but they still report the A/F ratio by way of the voltage they generate. Note however, that this is NOT the primary function of the sensors, and they were never intended to be used this way. Because of this, they are NOT necessarily accurate at the kind of A/F ratios you see, or want at WOT. But, they can tell you ROUGHLY whether you are running rich (12:5 or richer) or lean (13.5:1 or leaner). And, by watching the voltages before and after a modification, you can measure whether the mod made the car run richer or leaner.

The output voltage of the O2 sensors is very "flat" under rich conditions… a very large change in A/F ratio only results in a very small change in mV's. And, under these rich operating conditions, the sensors become extremely sensitive to operating temperature. A change in operating temperature can alter the mV's as much as an actual change in A/F ratio - so be careful with the O2 sensor readings. They are only a "guide" at best.

A caution - if you have "reset" the computer by pulling the PCM-BAT fuse, or a cable off the battery, you should only look at the O2 sensor readings after you have driven for a few days, in order for the long term correction values to stabilize.

My ROUGH guidelines for evaluating the WOT O2 readings, as recorded on the ScanMaster:

o Be careful. I have seen sudden transitions screw up the recorded values, and give you the max possible value of 999mV. This will usually be accompanied by a corresponding MPH value of "00".
o The readings should be no more than 30mV apart. It is normal for the right and left volts to differ, but you can't see this on the ScanMaster default display anyway, since it RECORDS the average value of left and right, and MONITORS only the left sensor for continuous display. But if you use a Diacom or other recording software, the best readings will differ left to right by 5 or 10mV, and 20 to 30mV is not unusual. Anything over that is suspect. Either one sensor (or even both) is screwed up, or the engine has a problem that only shows up on one side of the motor.
o My car ran best with Os readings in the high 800's… say 870-890mV. Keith at ws6.com seems to prefer readings as low as 820mV. Others like low 900's. All of this is for a normally aspirated (no supercharger or nitrous) motor. When you get into a major power adder, you want a richer mixture, and readings in the range of 925-950mV may be desirable for these motors.
o If you ever run your car on a chassis dyno, and they hook up a wide-band O2 sensor for tuning, try to find out how your OEM sensor mV's compare to the wide-band A/F ratio. This will give you a baseline to tell you how "accurate" your OEM sensors are, and help you interpret future changes.

Remember, the O2 sensor can only measure OXYGEN. It can't measure fuel, or other components of the exhaust, so if you have a cylinder that misfires, there will be all the oxygen that was in that cylinder, and all the fuel that was in that cylinder, in the exhaust. The sensor will see that oxygen, and the voltage will drop, indicating "lean", but it is not really lean.

Same with an exhaust leak. If you have an exhaust leak before the sensor, the exhaust gasses can actually "suck" ("educt" is the technical term) air in through the leak, and the sensor will report the mixture as too lean, the PCM will add more fuel, and most of the fuel will be wasted…. Maybe just a little burned in the hot exhaust gas, reducing the oxygen. An exhaust gas leak can really mess up your computer's calculations, and cause the gas mileage to plummet.

At cold start, the O2 sensors are cold, and will not work. They have to heat up to 600oF before they work accurately. When you start your car, the ScanMaster will show about 450-500mV. As the car heats up, over a 2 or 3 minute period, the readings will gradually drop, going below 100mV. Then they will suddenly start to fluctuate, in the 100 to 800mV range, indicating the car is operating in closed loop.

A word of caution here - I hear a lot of people asking if they can just measure their O2 sensor voltages with a voltmeter. Everything I have read says the answer to this is probably "NO". First, the O2 sensor generates a small current. Many VOM's also apply a tiny current to the circuit. This current can damage the O2 sensors. The caution in the Howell Engine Development Manual states:

"If measuring sensor voltage with a voltmeter, make sure the impedance of the meter is at least 50megohms. And, the resulting voltage measurements can still be off by 200 - 300 mV's. "

I have never tried to use a voltmeter on an O2 sensor, so I don’t know how well it would work, but based on the above, it sounds risky.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
14.05.2003 at 16:14
Lembit
Karpa vajab reguleerimist
quote:
CoachMan: ideaalis peaks olema 0,5 V.
Ideaalis peaks olema ikka ~0,86 ehk siis ~12,7 AFR. Paraku valdav enamus lambdat vaatavaid ajusid seda jah sinna 0.45 kanti tüürib.
14.05.2003 at 16:59
AjuVant
Karpa vajab reguleerimist
Mõnel on Tartus oleva Transremiga kurvad kogemused, minul aga kruttis seal kodanik Aimar (vist oli) karpa ilusti paika ja juba kolmas või neljas aasta tiksub... küttekulu 10-12...
Enne seda oli ikka päris disaster - toop postivahele....edasi ei läinud jne...
14.05.2003 at 18:48
gets
Karpa vajab reguleerimist
Re Lembit: Ei oskagi mingit karpa numbrit öelda. Kust ma seda otsima peaks?

Re Camsist: Jap, normaalne on sellel mootoril selle kere peal maanteel ~10 ja linnas ~15l.
500cfm peaks 305 cid modimata mootori normaalselt ära toitma, see on silma jäänud netist infot taga ajades. Ka ülevalpool postitatud link väidab sama.
Ise kahtlustasin kah alguses süüdet või vaakumit, mis tirib süüte kiirendades varasemaks, kuid remondis arvati, et see ei ole põhjus ja vaakum toimis samuti korralikult. Tsekin seda süüte asja igaks juhuks veel.

Re CoachMan: Lambda koha pealt olen üsna rumal. Kas karpaga mootoritele üldse neid andureid peale pandi? Seal nagu pole kuskile neid andmeid saata? Oma kätega olen pulkadeks ja tagasi lapanud ainult M412 ja Volvo 740 agregaadid. Nendel küll ei leidunud sellist andurit :). Või on teenindustes mingi pulk, mis torgatakse kuhugi ja selle näidu põhjal keeratakse segu?

Edit: Sul AjuVant vist originaalkarbuss oli peal. Mitmest kohast sain kah vastuse, et oo, oleks sul originaal peal, küll me siis reguleeriks alles :)
14.05.2003 at 19:03 Last edited 14.05.2003 at 19:07 by gets
CoachMan
 
Karpa vajab reguleerimist
quote:
Lembit: Ideaalis peaks olema ikka ~0,86 ehk siis ~12,7 AFR. Paraku valdav enamus lambdat vaatavaid ajusid seda jah sinna 0.45 kanti tüürib.

Võib-olla olen millestki valesti aru saanud aga siiani loetud kirjandusest olen leidnud tänaval sõitmiseks mõeldud autode ideaalseks AFR-ks 14,7 ja vastavaks lambda näitajaks 0,45 või 0,5 V (oleneb mootorist). Kas need numbrid ei ole siis adekvaatsed?
14.05.2003 at 19:08 Last edited 14.05.2003 at 19:09 by CoachMan
gets
Karpa vajab reguleerimist
Siin üsna põhjalik info edelbrocki samalaadse karburaatori reguleerimisest. Eks peab vist selle ette võtma ja näpud õliseks tegema.

Ausõna, tahtsin kergemalt saada...
14.05.2003 at 19:19
Lembit
Karpa vajab reguleerimist
quote:
CoachMan:
quote:
Lembit: Ideaalis peaks olema ikka ~0,86 ehk siis ~12,7 AFR. Paraku valdav enamus lambdat vaatavaid ajusid seda jah sinna 0.45 kanti tüürib.

Võib-olla olen millestki valesti aru saanud aga siiani loetud kirjandusest olen leidnud tänaval sõitmiseks mõeldud autode ideaalseks AFR-ks 14,7 ja vastavaks lambda näitajaks 0,45 või 0,5 V (oleneb mootorist). Kas need numbrid ei ole siis adekvaatsed?
14,7 on kõige vähem saastet.
~12,7 on kõige rohkem võimsust.
kõige ökonoomsemat ei mäleta.
Kes mida ideaalselt mootorilt ootab ;)
14.05.2003 at 21:16
Lembit
Karpa vajab reguleerimist
quote:
gets: Re Lembit: Ei oskagi mingit karpa numbrit öelda. Kust ma seda otsima peaks?
Peaks kusagil allpool otsas olema. Täpselt ei mäleta, otsides tuli mingi link, seda enam ei leia. Seal oli tähistus lahti kirjutatud.

Kirjelduse järgi on sul justkui kiirenduspumba "shot" liiga suur. Pumba hooba peaks saama liigutada.
14.05.2003 at 21:29
gets
Karpa vajab reguleerimist
See oleks ok lahendus, kuid minu meelest reguleerib seda shoti vedru, hoob lihtsalt vabastab vedru. Ei ole autot hetkel käepärast, et vaadata.
14.05.2003 at 23:34
5.0
Karpa vajab reguleerimist
quote:
CoachMan:
quote:
Lembit: Ideaalis peaks olema ikka ~0,86 ehk siis ~12,7 AFR. Paraku valdav enamus lambdat vaatavaid ajusid seda jah sinna 0.45 kanti tüürib.

Võib-olla olen millestki valesti aru saanud aga siiani loetud kirjandusest olen leidnud tänaval sõitmiseks mõeldud autode ideaalseks AFR-ks 14,7 ja vastavaks lambda näitajaks 0,45 või 0,5 V (oleneb mootorist). Kas need numbrid ei ole siis adekvaatsed?
kõigil 0-1 V , ehk siis enamus, lamdade puhul on voldid sõltuvuse heitgaasist ja selle lamda näit ei sõltu mootorist (teisel mootoril näitab ta selle A/F puhul ikka sama numbrit). Sellist mootorit, millel peaks hea olema 0,5 volti, pole kuulnud, sest sellise rikka segu põletamine peaks paras pähkel olema ja pealegi milleks? Lamda peaks ikka ühe voldi juures olema. Vastavalt sellel, mis on oluline, siis erinevad lamda väärtused:

Air/Fuel ratios by weight - condition - lambda

12.6:1- max power- lambda of 0.86;
14.7:1- ideal combustion (chemically) - lambda of 1.00;
15.4:1- max economy- lambda of 1.05
15.05.2003 at 08:18
Virko
Karpa vajab reguleerimist
Hakka lihtsatest asjadest pihta.Kui panid uued küünlad siis keera need töösoojal mootoril välja ja vaata mis värvi nad on.Soojaks ära lase tühikäigul tiksuda siis on kindlasti mustad.Rikas segu eeldab nigelat tühikäiku ja musta tahma sumpsist,samuti on soojalt käivitamine jebla tahab nn pikka kruvimist.Ja sumpsist peaks ka kirmet vingu ajama.See et külmalt on järsul tallamisel auk sees viitab pigem kütuse vähesusele.(küünlad peaks valkjad olema kui segu on lahja).Nôrk segu tôstab ka kütte kulu lakke.Aga kôige parem lase kuskil CO-d môôta,siis asi selge.(jutt läks pikaks)
15.05.2003 at 08:31
gets
Karpa vajab reguleerimist
Seep see proble ongi, et muud asjad täitsa ok, ainult tallamisel kalab.
Küünlaid ise pole kontrollinud, neid vahetanud mees kah midagi ei maininud, sellest järeldasin, et olid ok. Tühikäik nii külmalt kui soojalt ok. Törtsu musta oli sumpsist visanud kohalt minnes, muidu ok. Käivitamine igast asendist ok. CO mõõdeti ülevaatusel, kutt tegi 8o ja arvas, et polegi nii madalat numbrit saanud nii vanal autol.
15.05.2003 at 08:58
Virko
Karpa vajab reguleerimist
Et siis ongi nigel segu vôi mis?Ega see pole hea näitaja kui CO on väga tillu.Aga siis uuri kiirenduspumpa.Kas ikka sortsatab piisavalt.Kiirenduspump tühikäigul ja ühtlasel kiirusel endast märku ei anna.Jôudu tööle!
15.05.2003 at 09:18
Lembit
Karpa vajab reguleerimist
quote:
gets: See oleks ok lahendus, kuid minu meelest reguleerib seda shoti vedru, hoob lihtsalt vabastab vedru. Ei ole autot hetkel käepärast, et vaadata.
Ma ei suuda leida selle konkreetse karpa ehitusest mingeid pilte. Tekst rääkis erinevatest aukudest. Kui näeks läbilõiget või skeemi vms, siis saaks ilmselt aru, mida nad nende aukudega silmas pidasid.
Vedru on jah tavaliselt see, kes bensiini konkreetselt peale surub. Hoob peaks määrama selle, kui pikk käik sellel vedrul on vms.
15.05.2003 at 10:17
camsist
 
Karpa vajab reguleerimist
Pumpa saab reguleerida väljast nii, et tõstad hoova ühest august teise. Ehk siis, augud on pumba "hoova" küljes, kaks auku oli seal vist aind, asuvad karpa peal. Aga minu teada see erilist tulemust ei anna.
Hoopis olulisem on see nõelade süsteem, mis kiirendades(vaakumi muutudes) ennast vedru abil liigutab. Ehk plahvatuse hulka muudab, vanematel carteritel saab seda kruvist regullida, mis asub karpa peal ja täpselt keskel, sellel carteril aga peaks seda muuta saama aind vedrut vahetades.

____________________________
'86 Camaro
15.05.2003 at 12:14
gets
Karpa vajab reguleerimist
Väike update vahepeal.

Ainus number, mille leidsin karpalt on 8867.

CO ~3 pealt 1.5 peale maha keeratud. Midagi ei muutunud. Tühikäigus nagunii kala polnud, lihtsalt natuke küttekulu vähemaks ehk.

Ei leia kuskilt Carteri õpetust.

Karpa pulkadeks ja puhastatud. Ujukid Edelbrocki õpetuse järgi paika. Düüsidel teised numbrid, kui õpetus annab (õpetus Edelbrocki karpale, karpa ise Carteri oma), kuid see on paigas, et primary düüsid on suuremad ja secondary väiksemad. Nõeltel numbrid loetamatud. Nõelavedrudel värvijäänus oranz, sama kirjutab ka õpetus. Kõik tihendid ja muud värgid silma järgi ok.
Karpa peale ja... nagu oleks paremaks läinud, vähemalt sooja mootoriga, aga ikka puterdab, kui tallata madalate pööretega.

Igatpidi proovitud ja tuuritatud. Kui kasutad poolt gaasi, asi ok, kiirendab nagu peab (avanevad ainult primary klapid). Täisgaasi laksates avanevad ka secondary klapid ja siis ongi puuks, tundub niimodi, et klapid on küll lahti aga vaakum veel nii võimas ei ole, et tiriks bena peale. Nagu oleks secondary benapump inseneridel kahesilma vahele jäänud...
Secondary kanalitel on veel peal osaline õhuklapp, mis avaneb alles mingite pöörete peal vaakumiga, kuid tundub ikka, et saab alguses liiga palju õhku peale.
Kui pöörded juba üleval ja siis tallad secondary lahti, on ok, imeks nagu ilusti secondary düüsidest bena peale.

Ei oska nagu süüte süüks seda ajada aga tsekib ikka.
19.05.2003 at 11:14 Last edited 19.05.2003 at 11:17 by gets
Virko
Karpa vajab reguleerimist
Äkki on môni küünlajuhe valesti.Mina olen sellist asja näinud.Lihtsalt vahest juhtub selliseid asju.
19.05.2003 at 12:10
camsist
 
Karpa vajab reguleerimist
Ma kruttisin ka eile omale selle sama Carteri AFB 750 karpa peale ja peab tunnistama sama nähtust... madalate pööretega gaasi põhja surudes, tõmbab hingest kinni. Enne oli peal Carter Thermoquad, mis on 780'ne spreadbore ja töötas normaalselt. Muidugi ei ole mul tuning kitti ka AFBle, et saaks katsetusi teha. Aga eelmise karpaga oli ikka hoopis teine tunne kui secondarid lahti vajutasid... nüüd on kiirendus ka kehvem. Ei meeldi mulle see karpa eriti...

Edit: Kirjandust lugedes ei aita vist selle vea kõrvaldamiseks muu kui düüside või nõelte vahetamine. Räägitakse küll secondaride vaakumklappide raskuste muutmisest ja veel millestki aga see siuke kahtlane tjuuning tundub olevat...

____________________________
'86 Camaro
19.05.2003 at 12:42 Last edited 19.05.2003 at 12:58 by camsist
gets
Karpa vajab reguleerimist
Nõelad on ainult primarite peal. Secondaridel on ainult düüsid, mida vahetada. Vähemalt nii olen mina aru saanud.



Selle pildi järgi oleks nagu kurjajuur see Discharge Nozzle (2), mis jutu järgi peaks tagama bena pealevoolu kui õhuklapp (Air Valve) on veel madala vaakumi tõttu suletud. Ei usu nagu, et jätsin mõne augu läbi puhumata seal, kuid mine sa tea, käin need veel üle.

Edit: Tekkis veel selline mõte, et kas karpaga äkki ei peaks koos vahetama ka sisselaske? Suurem karpa äkki ei saa tavalisega hakkama ja tahab kiiremat voolavust?
19.05.2003 at 13:11 Last edited 19.05.2003 at 13:21 by gets
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Karpa vajab reguleerimist   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.