register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Speedestiks valmistudes   1 2  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Speedestiks valmistudes
Kas on mingit kirvereeglit enam-vähem optimaalsete shift-pointide e. käiguvahetuse pöörete leidmiseks?
22.05.2003 at 13:23
jaanus
 
Speedestiks valmistudes
Leida hetk piiraja lähedal, mil kõige vähem istmesse surub. st. peale käiguvahetust
22.05.2003 at 14:14 Last edited 22.05.2003 at 14:15 by jaanus
partel
  
Speedestiks valmistudes
Speedestil on oht, et 1->2 vahetus lööb kummi suitsema.

Mina laskeks esimese käigu külmalt piirajasse, et võimalikult kaugemale jõuda ja suurem kiirus saada enne seda ohtlikku hetke.

Muidu on hp peak alati hea valik, täpsemad pöörded annab vaid süstemaatiline testimine.


____________________________
_
22.05.2003 at 15:41
rustang
  
Moderator
Speedestiks valmistudes
OK vahepeal internetist asja uurides ja ka ise mõtiskledes on teoreetiline põhimõte enamvähem selge. Vaja on võimsuse-pöörete graafikut ja kasti ülekandearve. Shift-point tuleb valida selline, et enne ja pärast vahetust oleks kasutatav võimsus võrdne.

Kui vahetad hilja, siis kaotad võimsuses kuna mootoril on redline juures juba hing kinni. Vahetades liiga vara kaotad jälle kuna pöörded kukuvad väga väikese võimsusega alasse.
Edit: speeling
22.05.2003 at 16:21 Last edited 22.05.2003 at 16:21 by rustang (Moderator)
partel
  
Speedestiks valmistudes
Võrdne pöördemoment, mitte võimsus.

Kas sul on enda mootori dünograafikud?

Kas oled kindel, et tahhokas ei valeta?

____________________________
_
22.05.2003 at 16:36
Fog
 
Speedestiks valmistudes
jah, kuigi pärast peak poweri pöördeid hakkab mootori võimsus langema on võimsus ikkagi suurem kui pärast käiguvahetust, samas kuna ülekanded 1-2 2-3 3-4 on erinevad siis iga käiguvahetus peaks ideaalis olema erineva shift poindiga.

correct me if I'm wrong

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
22.05.2003 at 16:42
devilc
Moderator
Speedestiks valmistudes
quote:
rustang:Vaja on võimsuse-pöörete graafikut ja kasti ülekandearve. Shift-point tuleb valida selline, et enne ja pärast vahetust oleks kasutatav võimsus võrdne.
quote:
partel: Võrdne pöördemoment, mitte võimsus.

Mõlemal on omamoodi õigus, s.t. mõlemad väljendusid tiba ebatäpselt. Õige oleks nii:

Shift-point tuleb valida selline, et enne ja pärast vahetust oleks pöördemoment ratastel (s.t. läbi korrutatud käikude - ja tagadifri ka, aga see on kogu aega sama, nii et seda ei pea arvestama - ülekandearvuga) võrdne.
22.05.2003 at 16:59 Last edited 22.05.2003 at 17:00 by devilc (Moderator)
partel
  
Speedestiks valmistudes
Esimesel käigul tõusevad pöörded 1000+ sekundis. Ka korraliku automaatkasti vahetus toimub tegelikult mitusada pööret kõrgemal kui tahhokale reageerida jõuad.

Anyway, Speedestil pole tahhoka vaatamiseks aega...

____________________________
_
22.05.2003 at 17:01
partel
  
Speedestiks valmistudes
quote:
devilc:
quote:
rustang:Vaja on võimsuse-pöörete graafikut ja kasti ülekandearve. Shift-point tuleb valida selline, et enne ja pärast vahetust oleks kasutatav võimsus võrdne.
quote:
partel: Võrdne pöördemoment, mitte võimsus.

Mõlemal on omamoodi õigus, s.t. mõlemad väljendusid tiba ebatäpselt. Õige oleks nii:

Shift-point tuleb valida selline, et enne ja pärast vahetust oleks pöördemoment ratastel (s.t. läbi korrutatud käikude - ja tagadifri ka, aga see on kogu aega sama, nii et seda ei pea arvestama - ülekandearvuga) võrdne.
Kuidas saab enne ja päras vahetust mootori pöördemoment võrdne olla? :p

____________________________
_
22.05.2003 at 17:04
devilc
Moderator
Speedestiks valmistudes
quote:
partel:Kuidas saab enne ja päras vahetust mootori pöördemoment võrdne olla? :p
Ei saagi (tegelikult saab küll, aga kähkusõidumootoritel ta seda tavaliselt pole). Aga kui oleksid mu posti korralikult läbi lugenud, oleksid näinud, et ma ei rääkinud mootori pöördemomendist, vaid ratastele jõudvast momendist, mis on käigu ülekandearvuga läbi korrutatud. ;)
22.05.2003 at 17:21 Last edited 22.05.2003 at 17:25 by devilc (Moderator)
partel
  
Speedestiks valmistudes
quote:
devilc:
quote:
partel:Kuidas saab enne ja päras vahetust mootori pöördemoment võrdne olla? :p
Ei saagi (tegelikult saab küll, aga kähkusõidumootoritel ta seda tavaliselt pole). Aga kui oleksid mu posti korralikult läbi lugenud, oleksid näinud, et ma ei rääkinud mootori pöördemomendist, vaid ratastele jõudvast momendist, mis on käigu ülekandearvuga läbi korrutatud. ;)

Ja millisest pöördemomendist siis mina oma esimeses postituses rääkisin???

quote:
partel: Võrdne pöördemoment, mitte võimsus.


____________________________
_
22.05.2003 at 17:29
devilc
Moderator
Speedestiks valmistudes
quote:
partel:Ja millisest pöördemomendist siis mina oma esimeses postituses rääkisin???
quote:
partel: Võrdne pöördemoment, mitte võimsus.

Mina - ja tõenäoliselt 95 % lugejatest - arvasin, et pidasid silmas mootori pöördemomenti (s.t. käikude ülekandearve arvestamata), kuna sa ei täpsustanud asja.
22.05.2003 at 17:32 Last edited 22.05.2003 at 17:34 by devilc (Moderator)
partel
  
Speedestiks valmistudes
quote:
devilc:
quote:
partel:Ja millisest pöördemomendist siis mina oma esimeses postituses rääkisin???
quote:
partel: Võrdne pöördemoment, mitte võimsus.

Mina - ja tõenäoliselt 95 % lugejatest - arvasin, et pidasid silmas mootori pöördemomenti (s.t. käikude ülekandearve arvestamata), kuna sa ei täpsustanud asja.


:)

quote:
devilc:
quote:
partel:Kuidas saab enne ja päras vahetust mootori pöördemoment võrdne olla? :p
Ei saagi (tegelikult saab küll, aga kähkusõidumootoritel ta seda tavaliselt pole).


____________________________
_
22.05.2003 at 17:42
devilc
Moderator
Speedestiks valmistudes
I see you point. :) Tõe huvides tuleb siiski mainida, et on mootoreid, mille pöördemomendikõver on suures vahemikus sirgeks surutud (osad Audi turbod näiteks).
22.05.2003 at 17:47 Last edited 22.05.2003 at 17:47 by devilc (Moderator)
partel
  
Speedestiks valmistudes
Kui mootori momendigraafik on sirge, siis on käiguvahetuspunkt piiraja.

Lepime kokku, et meil on mõlemal õigus :)



____________________________
_
22.05.2003 at 17:52
devilc
Moderator
Speedestiks valmistudes
Nõus. :D
22.05.2003 at 18:25
peep
 
Moderator
Speedestiks valmistudes
Lihtne rusikareegel on, et pigem vaheta varem, kui hiljem ehk "üle"laskmisega kaotad rohkem.
22.05.2003 at 20:52
rustang
  
Moderator
Speedestiks valmistudes
Kas keegi manuaaliga kiirendajatest (Peep?) on ka "powershiftides" veerandmiili läbinud? S.t. käiku vahetanud gaas põhjas ainult korraks sidurit puudutades?
23.05.2003 at 11:43
raix_
Speedestiks valmistudes
kas keegi oskab öelda, et kuidas 4wd autoga kõige parem startida oleks? kas pöörded piirajas, või pöörded 4-5t peal?
autoks iX.
23.05.2003 at 11:48
rustang
  
Moderator
Speedestiks valmistudes
quote:
raix_: kas keegi oskab öelda, et kuidas 4wd autoga kõige parem startida oleks? kas pöörded piirajas, või pöörded 4-5t peal?
autoks iX.
Pöördeid niipalju kui sidur välja kannatab :)
23.05.2003 at 11:52
raix_
Speedestiks valmistudes
quote:
rustang:
quote:
raix_: kas keegi oskab öelda, et kuidas 4wd autoga kõige parem startida oleks? kas pöörded piirajas, või pöörded 4-5t peal?
autoks iX.
Pöördeid niipalju kui sidur välja kannatab :)

ok, siis peaks kusagil testimas käima. auto alles nii värskelt käes, et pole midagi proovida saanud.
sidur käib küll hästi raskelt, maybe saab siis piirajasse lasta:)

23.05.2003 at 11:58 Last edited 23.05.2003 at 11:59 by raix_
peep
 
Moderator
Speedestiks valmistudes
quote:
rustang: Kas keegi manuaaliga kiirendajatest (Peep?) on ka "powershiftides" veerandmiili läbinud? S.t. käiku vahetanud gaas põhjas ainult korraks sidurit puudutades?

Camaroga ei ole, millegipärast see shifter/kast ei soosi nimetatud tegevust, olen paar korda võistlustuhinas kogemata 3-2 vahetanud ja see ei mõju tehnikale mitte hästi. 1-2 pole lihtsalt mõtet, kuna kets käib all ringi. Üldjuhul lasen gaasi umbes poole võrra tagasi käiguvahetuse ajaks. Need vähesed korrad, mis ma nelivedudega, VW-Audi olen kiirendanud, on küll nii läinud, et gaas põhja stardihetkel ja jalg tuleb põranda küljest lahti alles peale finishit. Päris hea laksuga on need käiguvahetused.

Neliveoga nagu mainitud, stardi selliste pööretega mida sidur kannatab, kuigi iX on nii kerge masin, et peab ka rataste puksimisega arvestama. Katsetamine on ainus viis kindlalt teada...
23.05.2003 at 12:24
Kaido
Speedestiks valmistudes
Sidur saab esimese paugu, teise saab kett - kui sidur käib raskelt ja häält ei tee, siis on seisukord ilmselt OK. Keti tervist (lõtku) tasuks igaks petteks uurida.
23.05.2003 at 12:36
Astro SS
Speedestiks valmistudes
quote:
Kaido Sidur saab esimese paugu, teise saab kett - kui sidur käib raskelt ja häält ei tee, siis on seisukord ilmselt OK. Keti tervist (lõtku) tasuks igaks petteks uurida.

Oot -oot. Mis ajast kasutavad autod oma ülekannetes kette ?? Tean, et vanad T-Fordid (1900 alguses) kasutasid ketivedu. Kas on mõni võistleja tulemas T Fordiga?
Parandage kui olen oma mõtetes HOT RODIDES kinni!!


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.05.2003 at 15:14
peep
 
Moderator
Speedestiks valmistudes
Scorpa 4x4 käib ketiga ehk siis bemmi oma ka ?
23.05.2003 at 15:16
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Speedestiks valmistudes   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.