register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : siseneva õhu temp. anduri asukoht  
Poster Message
5.0
siseneva õhu temp. anduri asukoht
Mustangi kuni 93 tehtud 302stel mootoritel on siseneva õhu temp andur sisselaske kollektori alumises (lower intake) osas, alates 94 aga peale õhu kulu mõõturit. Mulle oleks tehniliselt sobiv paigutada enda autol see andur sinna alumise sisselaske kollektorisse. Oskab keegi ehk pakkuda mingeid segavaid faktoreid, mis võiks asja ebasobivaks teha. Arvestada tuleb vist ka sellega, et mootor on ülelaadimisega, ehk siis alumises sisselaskes on juba kompressori poolt kokku surutud ja seega kuumem õhk, kui seal, kus praegu õhu temperatuuri mõõdetakse.
25.05.2003 at 08:50
peep
 
Moderator
siseneva õhu temp. anduri asukoht
Räägin F-body baasil aga siin ei tohiks erinevust olla. Intake Air Temperature ehk IAT sensori signaali abil korrigeerib aju süütenurka, kuumema õhu korral keerab ta süüdet hilisemaks, külma õhu korral varasemaks. See on muidugi vaid üks parameeter mis mõjutab ja prioriteetsuses suht. väheoluline.

Ehk kui Sul on IAT sensor kohas, mida läbib juba kuumenenud õhk või/ja sensor ise kuumeneb mootorist eralduva kuumuse mõjul, saab aju vale signaali. Seda negatiivset efekti üritatakse vältida kahel viisil, paigutatakse sensor kuhugi mujale, jahedamasse kohta või asendatakse takistiga, mis saadab ajule "õige signaali".

Siin on üks näidisinstall, koos selgitava tekstiga.

Üldiselt loetakse seda modifikatsiooni väheefektiivseks, kuna dyno peal pole õnnestunud suurt midagi tuvastada aga nagu öeldakse "every little bit helps". Ja sensori kuumutamine ei ole kindlasti liigutus positiivses suunas.

Ja siin üks korduvalt siit läbikäinud link üldiselt teema kohta, IAT sensori osast mootori juhtimisel seal kahjuks palju juttu ei ole.
25.05.2003 at 10:20 Last edited 25.05.2003 at 10:23 by peep (Moderator)
BlueStang
 
siseneva õhu temp. anduri asukoht
Blown cars and IAT/ACTs

IAT = Intake Air Temp sensor.

ACT = Air Charge Temp sensor.

These are two different names for the same sensor. The EEC uses these sensors to help determine ambient air temps. These sensors are always mounted after the MAF and before the cylinder heads. On most newer Fords they are mounted in the inlet tubing before the throttle body. Beginning in the late 90s Ford started using an integrated MAF/IAT design. This design now has a 6-wire MAF vs. the old 4-wire style.

FordChip highly recommends that any blown car remount the IAT/ACT to a position between the blower/turbo and the throttle body. By doing this the EEC will be able to see the temp of the "boosted" air and can be calibrated to remove spark only as necessary under boost. This is a great benefit and safety measure for blown cars. In hot weather the EEC will be able to "see" the air temps and can pull the necessary timing. On those cool days the EEC will allow you to run as much timing as possible safely. This prevents a car that was calibrated on a cool day from "knocking" when the weather gets warm. It also allows max power on those cool days.

See jutt siin räägib, et ülelaadimismodi korral tuleb IAT viia MAF juurest kompressori ja TB vahele , kus on juba mootorisse siseneva "kliimaga" õhuvool. Kindlasti ei ole soovitav viia sensorit kohta, kus teda võib mõjutada mootori enda poolt antav lisasoojus, mis muudab süüdet hilisemaks. IAT modi seisnebki takistuse suurendamises ( "õhu külmemaksmuutmises" ), mis omakorda liigutab süüdet vastavalt varasemaks.

Tavaline takisti ei ole meie suures vahemikus kõikuvas temperatuurikliimas (kui talvel ka sõita) IAT parim lahendus - mul on näiteks tehtud IAT mod. kasutades muudetava 0-50kohm takistusega takistit - potensiomeetrit. Netis kirjutatu järgi on suveaja optimaalseimaks 20kohm. Tagumikutunne ei ütle selle modi kohta midagi - kõrv aga kuuleb mootori madalamai/tugevamaid plahvatusi:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
25.05.2003 at 10:38 Last edited 25.05.2003 at 11:16 by BlueStang
5.0
siseneva õhu temp. anduri asukoht
tänud mõlema vastuse eest. Mul olid tegelikult mingid mõtted mõlema toodud argumendi suhtes olemas, aga ei tahtnud anda suunavaid vihjeid, et vastamist mitte segada. Minu enda mõte on, et kuna kompressoriga mootor, siis peaks olema õigem nagu mõõta kompressorit läbinud õhu temperatuuri. Tsentrifugaalkompressori puhul oleks asi nagu lihtne- IAT enne Throttle body ja asi mutt, aga minu kompressori puhul pole nii võimalik ja kui pista sisselaske alumisse poolde, siis sisselase kuumutab andurit ja asi jälle paha. Ehk siis asi nagu oleks selles, et kas mootori enda soojus teeb asja rohkem ebatäpseks kui oleks enne kompressorit mõõtmise ebatäpsus? Nii üks kui teine variant on minu arusaamise järgi pisut kehvad, aga kumb on parem ja kui palju. Põhjus ümberpaigutamisele mõtlemiseks on see, et pannes uue suurema MAFi, läheb vahetusse ka õhu toru, plastist toru vastu kuhu on üpris halb vastavat auku teha IAT anduri jaoks ja nii mõtlesingi, et äkki paigutaks anduri ringi.
Äkki on veel mingeid mõtteid? Tänan igasuguste mõtteavalduste eest, mis aitavad asjasse selgust tuua.
25.05.2003 at 10:56
BlueStang
 
siseneva õhu temp. anduri asukoht
No idee peaks ikka olema see, et õhutemperatuur mõõdetakse sealt, kust edasi tema temperatuur mootorisse sisenedes enam ei muutu - st. pärast kompressorit ja vahejahutit. Mida lähemal ülemisele sisselaskele seda parem tingimusel, et mootori enda soojus ei hakka andurit mõjutama.
See muidugi vaid minu tagasihoidlik arusaam:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
25.05.2003 at 11:14
peep
 
Moderator
siseneva õhu temp. anduri asukoht
Põhim. on IAT sensor n.ö. turvaelement, samuti kui knock-sensor. Kui tahad kiiremini sõita, võid riskida ja loota vaid KS võimele detonatsiooni vältida - ta peaks sellega hakkama saama küll. JA IAT võime detonatsiooni ära hoida on nii-ehk-naa üpris piiratud.
25.05.2003 at 13:29 Last edited 25.05.2003 at 13:30 by peep (Moderator)
5.0
siseneva õhu temp. anduri asukoht
quote:
BlueStang: No idee peaks ikka olema see, et õhutemperatuur mõõdetakse sealt, kust edasi tema temperatuur mootorisse sisenedes enam ei muutu - st. pärast kompressorit ja vahejahutit. Mida lähemal ülemisele sisselaskele seda parem tingimusel, et mootori enda soojus ei hakka andurit mõjutama.
See muidugi vaid minu tagasihoidlik arusaam:)
mina arvan ka nii ja küsimus just minu jaoks selles ongi, et kompressor ju otse alumise sisselaske peal istub (ülemise asemel), ehk siis vahetult kompressori järel on kohe alumine sisselaske kollektor, mis aga omakorda on mootori poolt soojendatud. Seega ei saa mõlemat tingimust (kompressori järel ja mootori poolt soojendamata) hästi täita ja mõtlengi, et kumma tingimuse ignoreerimine on väiksem patt.
25.05.2003 at 14:40
5.0
siseneva õhu temp. anduri asukoht
quote:
peep: Põhim. on IAT sensor n.ö. turvaelement, samuti kui knock-sensor. Kui tahad kiiremini sõita, võid riskida ja loota vaid KS võimele detonatsiooni vältida - ta peaks sellega hakkama saama küll. JA IAT võime detonatsiooni ära hoida on nii-ehk-naa üpris piiratud.
Sul paistab õigus olevat ja kui ta panna sisselaske sisse ja ajus öelda, et tee midagi alles siis kui väga kuum on, oleks vist enamvähem kirik keset küla.
25.05.2003 at 14:42
peep
 
Moderator
siseneva õhu temp. anduri asukoht
quote:
5.0:Sul paistab õigus olevat ja kui ta panna sisselaske sisse ja ajus öelda, et tee midagi alles siis kui väga kuum on, oleks vist enamvähem kirik keset küla.

Kui Sul on selline võimalus siis why not. Muidugi muutujaid on palju ehk seda piiri pole just kerge paika panna. BTW. enesekindlamad inimesed ühendavad stripile minnes KS ka lahti aga siis üldjuhul on parem võidusõidubensiini kasutada.
25.05.2003 at 16:31
max
siseneva õhu temp. anduri asukoht
Pane ta kuhugi paika ja jälgi esimestel sõitudel KS siglaani. Kui hullusti ei pingi, siis on asi OK. Võid võrrelda ka enne ja pärast.
26.05.2003 at 08:15
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : siseneva õhu temp. anduri asukoht  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.