Poster |
Message |
Olds
|
kiire küsimus
Lugu järgmine. Kui nüüd Tartust tänase päeva jooksul jahutusventilaatorile sidurit ei saa...siis järgmine plaan (seoses vajaliku sõiduga Pärnusse nädalavahetusel)- teatavasti käib ventika sidurikorpus vedava võlli külge. Vedav võll on terasest. Mutrite pead on samuti terasest. Et tagada sama pöörlemiskiirus ventikale nagu on võllil, siis kas on otstarbekas niiöelda keevitada see võlliga (punktida) kokku (ainult ajutiselt loomulikult). Seda saab teha ainult sel moel, et ühendada võll ja mutripea 3mm-se terasplaadiga. Ja tuleks seda vist teha mõlemalt poolt, et suurtel pööretel ei tekiks viskumist, mis veepumba laagritele hakkaks?
Ärge kõvasti lööge tean, et see on jabur tegevus...aga mis sa hädaga teed, eriti kui aeg tagant pigistab. Kordan veel-ainult ajutiselt. Pole veel ülevaatustki saanud peale. Aega on nii krt. vähe. Hommikul tööle, peale tööd kohe garaazi ja koju alleskella 22 ajal. Nii on need viimased kolm päeva möödunud.
Ootan kiiresti arvamusi
Aitäh
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
05.06.2003 at 09:31 |
|
LaSa
 Moderator |
kiire küsimus
Pane parem üldse elektrivent, mis Sa nu**id ajusid |
05.06.2003 at 09:33 |
|
mms |
kiire küsimus
Aga mõtle väja mingi lahendus praeguse siduri jäigaks muutmisele (a la kõvema terastraadiga, puuri mõlemad pooled läbi (alumiinium?), pane polt vms). Sest kardan et kui sa siduri vahelt ära võtad, siis ventikat võlli otsa niisama lihtsalt ei saa, peaksid mingi vaheplaadi tegema.
____________________________
Buick Electra Estate 86 |
05.06.2003 at 09:49 |
|
mms |
kiire küsimus
Ahah, sain vist järjekordselt valesti aru. Aga enivei, mutri kinnikeevitamine ei aita, sest see ei muuda midagi, pead ikka mõlemad siduri pooled omavahel ühendama.
____________________________
Buick Electra Estate 86 |
05.06.2003 at 09:51 |
|
Sarv
|
kiire küsimus
Kinnikeevitamisega kaotad osa mootori võimsusest |
05.06.2003 at 10:21 |
|
bels |
kiire küsimus
See jäigakas tegemine on jama. Küttekulu läheb meeletuks. Siis mine parem juba taksoga Pärnusse. Buick'il oli sama jama, aga selle vahega, et vent oli kinni jäänud. Kõrgetel pööretel oli tunda, et mootoril on raske. Ja lisaks oli veel selline vanadele LAZ bussidele omane undav hääl. Sai siis pandud see silikoonsidur ja nüüd mõtlen, et tegin ikka valesti. Oleks pidanud minema suvalisse lammarisse, võtma sealt üle keskmise suuruse el.venidi, termoanduri ja asi ants.
____________________________
Ford Explorer |
05.06.2003 at 10:22 |
|
Olds
|
kiire küsimus
sellest ma ju räägingi. See võll (terasvõll) ja sinna otsa kinnitub alumiiniumist ventikasiduri korpus. Selles korpuses on aga neli polti, mis kinnitavad ventilaatori selle alumiiniumhuinjaa külge. Need poldid on terasest. Ja võll on ka terasest. Seega on plaan kiirelt teha 3,5 cm pikkune terasplaat, mis üks ots keevituspunktiga läheb võlli külge ja teine siis selle ventilaatorit fikseeriva poldi külge. Seega kaks punkti keevitusel. Sups ja ongi valmis Et ta aga parlangsist välja ei lheks, tuleb ka teisele poole sama plaat teha.
Ühesõnaga nagu sild kahe osa vahel, mida ühendab tavaline 3,5 cm pikkune, 8cm laiune ja 2,5mm paksune ristkülikukujuline terasplaat ja kaks keevituspunkti.
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
05.06.2003 at 10:23 |
Last edited 05.06.2003 at 10:26 by Olds
|
mms |
kiire küsimus
Jah, nii saab ju tõesti. Aga kuna nii või naa maha kisud, siis puuri parem (no 3, et parlanksis oleks) augud läbi kahest siduri poolest ja ongi bro. Selle paar päeva sõidab ära küll.
Kui ventikas kogu aeg kaasa käig ja vibra sees on, siis võtab tohutult pauerit ära. Mul oli kunagi 2.4 scorpa, millel nii oli ja kaasakäiv ventikas röövis 40 (!!!) hobujõudu, käisin tollases Iru Auto stendis mõõtmas.
____________________________
Buick Electra Estate 86 |
05.06.2003 at 10:36 |
|
anryo |
kiire küsimus
Kui augud otse korpusest läbi puurid ja lihtsalt poltidega kinni keerad siis logistab ülikiiresti ventika alumiiniumkorpusesse suuremad augud sisse ja hakkab vibreerima ja "kõrisema". Testitud.
Parem siis juba see sinu poolt keevitamise variant.
Mina soovitaks aga pigem ikka seda el.ventika varianti. Esialgu, kui kiire on - pane lihtsalt läbi lüliti ta tööle. Ei usu, et kauem aega võtab kui sobiva plaadi tegemine ja keevitamine. Ventika võid esialgu ju kasvõi nipukatega kuhugi kinni tõmmata, kui aega napib korraliku kinnituse tegemiseks. Vaevalt sul teda aga Tartu-Pärnu otsal maanteed mööd sõites on vaja sisse lülitada. Niigi käib õhk sõites piisavlt läbi radika.
Kinni keevitatud variant aga pöörleb kaasa kogu aeg, mõtle milline takistus see on...
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
05.06.2003 at 11:03 |
|
camsist
|
kiire küsimus
quote: bels: See jäigakas tegemine on jama. Küttekulu läheb meeletuks.
Ei tea midagi, mul on jäigalt zilli ventikas ja ei kurda eriti. Ainus häda on, et need alumiinium labad, kipuvad puruks minema ja tahavad küljest ära lennata. Kütusekulu ei ole täpselt mõõtnud aga mingi 13 liitirt läheb kui rahulikult 110-120ga lasta.
____________________________
'86 Camaro |
05.06.2003 at 11:12 |
|
Olds
|
kiire küsimus
No jah...eks ma vaatan, mis teha annab
Rääkides el.ventikast, siis mis läbimõõduga ja pöörlemiskiirusega?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
05.06.2003 at 11:15 |
Last edited 05.06.2003 at 11:16 by Olds
|
rustang
Moderator |
kiire küsimus
quote: Olds:
Rääkides el.ventikast, siis mis läbimõõduga ja pöörlemiskiirusega?
Vaata mis Sul sinna mahub ja mine romulasse. Sealt võta vent koos ümbrisplastikuga - sellega on lihtne kinnitada. Toite võid kasvõi lähitule alt esialgu võtta, hiljem aretad termolüliti vms. vahele. Üldiselt on Le Mans mõeldud hakkama saama ka Nevada kõrbes, seega Eestis peaks suva vent aitama. |
05.06.2003 at 11:24 |
|
vkx
|
kiire küsimus
Ma tegin oma Landcruiseri ventika jäigaks järgmiselt: võtsin ventika siduri korpuse lahti. Seal sees oli siis kaks soojustundlikust metallist ketast, mis kuumuse käes paisuvad ja haakuvad omavahel ja ventikas hakkab tööle. Kuid ühel kettal oli sobivasti kaks väikest auku, sinna keerasin sisse mingid pleki kruvid. Kruvi pead jäid loomulikult välja ning nüüd siduri korpuse kokku panemisel said need kruvi pead surutud kahe ketta vahele ja sellega saigi sidur jäigalt ja ka tasakaalus fikseeritud. Kuigi ka see sai tehtud "ajutiseks" variandiks, kuni elektrilise ventika paigaldamiseni, siis töötab see värk ideaalselt juba peaaegu aasta otsa. |
05.06.2003 at 13:19 |
|
Olds
|
kiire küsimus
quote: LaSa: Pane parem üldse elektrivent, mis Sa nu**id ajusid 
Laas-äkki peaks onamismeetodit kasutama? 
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
05.06.2003 at 13:30 |
|
LaSa
 Moderator |
kiire küsimus
Olds, valik on Sinu.. aga ma soovitaks Sulle siiski elektriventikat |
05.06.2003 at 16:05 |
|
bels |
kiire küsimus
quote: anryo: - pane lihtsalt läbi lüliti ta tööle.
Minu Olds Omegal oli kunagi selline 'ajutine' lüliti variant. Suvisel ajal linnas pidi olema vent sees tipptundide ajal. Maanteel sõites ma seda ei kasutanud. Aga eks see termoanduri värk on mugavam.
____________________________
Ford Explorer |
05.06.2003 at 17:09 |
|
Olds
|
kiire küsimus
Jah...kuna täna peab Pärnu poole minema, siis läksin ajutiselt seda keevitusmeetodi teed. Sai hea küll. Vent käib nii võimsalt ringi, et gaasi andes on põhja all keeristorm. Loomulikult pole hea seda gaasi järsult sõtkuda (nii igaksjuhuks), rahulikult sõites peaks teda kauaks jätkuma.
Igatahes aitäh kõigile!
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.06.2003 at 07:18 |
|
Vanaisa
Moderator |
kiire küsimus
Ole siis ettevaatlik ja lenda madalalt
Pärnus näeme....
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
06.06.2003 at 11:17 |
|
Olds
|
kiire küsimus
Tore! Pole Sind terve sajand näinud.
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.06.2003 at 12:02 |
|
Vanaisa
Moderator |
kiire küsimus
No nüüd põhjust ka - autot patsutada ja humalavett kallata...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
06.06.2003 at 12:21 |
|
Olds
|
kiire küsimus
Oo jaa 
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.06.2003 at 12:48 |
|