register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : jõnksutab  
Poster Message
Inq
jõnksutab
Selline lugu, tegu Dodge Caravan 3,0 V6 pritsuga Chrysleri mootor. Teatud hetkel hakkab jõnksutama, kui anda rohkem gaasi või vastupidiselt vähendada seda, siis viga kaob. Vahel kui vaikselt kohalt liikuma hakata, siis sureb üldse välja. Haynes manuaali kaevates ja kunagise analoogse vea puhul (tegu oli küll siis Audiga) jõudsin sellise asjani nagu TPS (Throttle position sensor). Lühidalt see potekas mis on gaasi hoovastiku teises otsas. Küsimus olekski, et mis arvate targemad, kas olen vea otsingul õigel teel või äkki on kellegil veel pakkuda mingeid variante mida tasuks uurida. Tänud ette.

____________________________
Inq
02.07.2003 at 17:27
bels
jõnksutab
TPS võib ka olla. Lisaks veel õhulugeja, miski mikromõra õhufiltri ja kollektori vahelises lõdvikus vms......

____________________________
Ford Explorer
02.07.2003 at 17:34
Inq
jõnksutab
Veel pakuti veaks lambda andurit.


____________________________
Inq
03.07.2003 at 12:26
Vanaisa
  
Moderator
jõnksutab
See TPS ja lambda andurite jutt tundub paljudes remofirmades igapäevane olevat....
Soovitaks ikkagi soojalt diagnostikat kuskil korralikus kohas, siis saab edasi minna ja siis tead, mitte ei kahtlusta ega arva...
Ja muidugi sellised asjad, nagu küünlad-juhtmed, jagaja, ja õhufiltrid-lekked omal käel üle käia....

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.07.2003 at 12:30
_tom_
jõnksutab
Minu 3.0 Grand Voyager tegi sarnast trikki. Peamiselt just siis, kui hästi õrna veo andsid, hakkas hullult vibrama. Kui siis gaasi rohkem või päris maha, käitus igati viisakalt. Vibra lähtekohta ei õnnestunudki mul tuvastada, samuti mitte viga, kuigi käisin Ledoviinile usinasti pinda. Aga vahetasin siis mõned korrad kkastis õli tihedamini, kuna tundus, et päris uue õliga seda ei teinud. Ja peale kolmandat vahetust oli probleem tänu hoolsale ignoreerimisele ise ära kadunud :)
03.07.2003 at 14:09
Inq
jõnksutab
Ise mõtlesin ka diagnostika peale, äkki soovitate mõnda kohta kuhu tasuks minna? US Parts ja TOP Parts polnud abiks, kuigi mõlematesse kohtadesse suhtun väga positiivselt. Search ei olnud ka sedakorda abiks, mõte liikus veel Ledoviini suunas, aga äkki soovitate midagi. Tänud kõigile.

____________________________
Inq
03.07.2003 at 14:23
peep
 
Moderator
jõnksutab
Miks topparts abiks polnud ? Et skänner ei näidanud mingit viga ? No siis ta vähemalt näitas misasjad funkkavad (mh. tps) ja saad ülejäänutele keskenduda. Osagaasiga nõksutamine võib sajast asjast olla, alusta odavamatest nagu õhulugeja puhastamine, vaakumvoolikute kontroll (käivituseetriga hea teha). Ma ise kahtlustaks õhulugejat, kuna enda Mondeol just samad sümptomid olid siis.

Btw. tps'ile saab reseti ka teha, protseduur peaks kuskil manuaalis olema. Võid muidugi ka kogu aju reseti teha proovi mõttes aga vaevalt see aitab.
03.07.2003 at 14:28 Last edited 03.07.2003 at 14:29 by peep (Moderator)
Inq
jõnksutab
Tanx Peep. TopParts oleks abiks küll ehk aga alles järgmise nädala lõpul, selles point. Samas panin tähele veel et kui see kala hakkas, siis suurenes ka bensukulu märgatavalt, seega see nagu viitaks lamdaandurile. Aga õhulugeja kisun lahti küll, siis üks asi vähem jälle mida kahtlustada.

____________________________
Inq
03.07.2003 at 14:56
Vanaisa
  
Moderator
jõnksutab
TopPartsus on lihtsalt Imre puhkusel - seega pole töökätt praegu...


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.07.2003 at 15:12
Inq
jõnksutab
Just just vanaisa, seda ma silmas pidasingi, oleks Imre olemas poleks probleemi diagnostika koha otsimisega

____________________________
Inq
03.07.2003 at 15:17
peep
 
Moderator
jõnksutab
Lambda korrasolekut peaks iga suvaline dignostika mees ka kontrollida oskama. Sellega saad Sa ise ka hakkama, kui kuskil skänneri ligi pääsed ja keegi vajalik menüü ekraanile manab.
03.07.2003 at 15:18 Last edited 03.07.2003 at 15:19 by peep (Moderator)
max
jõnksutab
Lambda tundub olevat mingi polpulaarne vidin, mille kaela hädad aetakse. Ma kunagi proovisin, ühendasin ta lahti ja sõitsin, mingit vahet polnud. Teoreetiliselt peaks ta ainult kütusekulu natuke paremaks reguleerima. Võib-olla on see ainult väikesel Chevyil nii.

Mul oli kunagi spidomeetri tross katki, mille küljes on auto kiiruse andur. Seetõttu arvas aju, et auto seisab kogu aeg paigal. Kunagi pullipärast vahetasin trossi ära, mille tulemusena kadusid mitmed ebameeldivad sümptomid - väljasuremine kurvides/pidurdamisel, tühikäik, jõnksutamine jms. Ma ei osanud arvatagi, et see mootori tööd kuidagi mõjutada võiks (ükski raamat kah ei toonud kah välja, et auto kiirust kuidagi arvutustes kasutatakse), eriti manuaalkasti puhul.
03.07.2003 at 17:26 Last edited 03.07.2003 at 17:27 by max
ylovoitka
jõnksutab
Mu varastatud Mersul sai ka lambda andur lahti tõmmatud, sest oli läbi ja tegi lollusi- puterdas ja tõmbas hingest kinni vahel. Elektrik ütles, et lambda teeb sõitmise dünaamikat natukene paremaks ja poolsooja mootoriga aitab midagi kompenseerida, et minek parem oleks. Aga kuna see rallikas ei olnud, siis ei tundnud ma küll, et millestki ilma jäin lahtiühendatud anduriga.
Aga iga automark pidi ikkagi erinev olema- Mese sõidab ilusti ilma andurita, aga mõni teine läheb lolliks.
04.07.2003 at 07:13
Vanaisa
  
Moderator
jõnksutab
Lambda ütleb ajule, kas segu on lahja või rikas - see siis omakorda teeb vastavad korrektuurid....
Samas jälle, kui nt. on auk väljalaskes ja lisaõhku saab, siis lambda arvab, et segu liiga lahja ja laseb veel tugevamaks kruttida.
Elik lambdaga ikkagi see asi, et kõik muu peab ka korras olema, siis pole ta lihsalt "loll ja kohusetundlik" vidin

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
04.07.2003 at 08:29 Last edited 04.07.2003 at 08:32 by Vanaisa (Moderator)
Inq
jõnksutab
Nii, sai aja Ledoviini diagnostikasse kirja pandud, eks esmaspäeval selgub, kui selgub midagi. Seguga vist on midagi valesti, sest bensukulu on suurenenud ja märkasin ka seda et stange äär, selle kohapealt kus sumps välja tuleb, on kuidagi ära tahmanud. Asi üha keerulisemaks läheb.

____________________________
Inq
04.07.2003 at 09:28
Inq
jõnksutab
...veel selline tähelepanek, et külma mootoriga on asi eriti hull, kui soojeneb siis läheb märgatavalt paremaks.

____________________________
Inq
04.07.2003 at 10:07
bels
jõnksutab
Internetti remondiga on nii nagu on. Saab ainult vihjed anda, kogemusi jagada...
Samad sümptomid olid ka minu oldsil siis kui oli paigast TPS (0,70V miskit, õige on 0,50V) ja õhulugeja 'silm' oli väga tahmane. Selle viimase puhastamisega peab olema yliettevaatlik. Mitte mingit keemiat ei tohi kasutada ja ei tohi ka kriimustada pinda. Mina puhastasin õrnalt niiske vatitupsuga.

____________________________
Ford Explorer
04.07.2003 at 10:40
mr. RocknRoll
 
jõnksutab
Njah, enda autol samuti lambda tagant ära ühendatud ja sõidab kui vanamees. Vahe siis selles, et küttesegu pannakse paika ainult siseneva õhu koguse järgi(seda sa regul. gaasi peadaaliga loe. õhuklapi asendiga). Lambda lihtsalt korrigeerib segu, kuna sooja ja külma mootoriga tulevad erinevused. Ja selleta küttesegu siis koguaeg üks. Nõnda saan mina nendest asjadest aru.
Aga, paar kuud tagasi oli mul sama jama, vahetsin vaakumi voolikud, õhuifiltri ja pisut putitasin bensupumpa ja fenomen kadus. Nõnda ma ei teagi, kelle kraesse seda ajada:)
Samas, TPS-iga keerab segu paigast aga kas seepärast jõnksutab. Kontrolli ka pihustite osa üle. Mis pööretel jõnksutab?
04.07.2003 at 13:20 Last edited 04.07.2003 at 23:31 by mr. RocknRoll
Inq
jõnksutab
Raske öelda mis pööretel see jõnksutamine toimub, tahot pole, aga umbes pakuks et 2500-3000 p/s, selline tunne nagu ei saaks bena kätte, kui rohkem gaasi anda, siis läheb edasi küll ja jõnksutamine kaob. Tühikäigul kõik ok. Muidu selle jõnksutamise tagajärjel hakkab käike ka lappama nagu jumal juhatab, vahel fooritagant kohalt minnes sureb isegi välja. Bensukulu on ka kõvasti suurenenud. Külma mootoriga oli asi eriti hull, täitsa jama kohe toimub.

____________________________
Inq
04.07.2003 at 17:12
mr. RocknRoll
 
jõnksutab
Arvad, et pump või filter. Pakun ühe puht teoreetilise variandi välja.
Kontrolli TPSi. Ta põhimõtteliselt on potekas ning liugur on ühenduses õhuklap või mõne muu võlliga. Viimase asendi muutumisega, muutub ka takistus. Teoreetiliselt tuleks ta ühendada testriga, oommeetriga siis, ning liuguri asendit muutes vaadata, kas tak. muutub sujuvalt. Kui tak. kaob või mõnes asendis ei muutu ühtlaselt siis vist andur õhtal. mida ei tohiks olla. Tulemus siis vale inf ajusse.

PS. njah, ära seda juttu sulatõena võta, see mu teoreetiline käik asjale ja ma suht lapsekingades selle kohapealt:) aga ehk on mingit abi.
04.07.2003 at 23:28 Last edited 04.07.2003 at 23:36 by mr. RocknRoll
Inq
jõnksutab
Tanx Timmu, just nii ma mõtlesingi talitada. TPS vist jääb siiski kahtluse alt välja, kuigi algul oli see esimene asi mida kahtlustasin. Asi selles, et suitseb jubedalt (must suits) ja tühikäigul külmalt käib väga pahasti. TPS minu teada regullib ainult pöördeid st gaasi. Kuna ta musta suitsu välja ajab, siis see räägib rikkast segust, seega miski andur(võimalik et lambda), samuti räägib selle vastu jube bensaukulu. Või äkki on mu teooria vale?

____________________________
Inq
05.07.2003 at 22:24
mr. RocknRoll
 
jõnksutab
Kuid, kui must lont järgi, siis küttesegu igaljuhul vale, antud juhul rikas siis. Seega arvatavasti miski andur, kuna pritsel käib kogu süsteem nende järgi. Samas kontrolli sisselaske kollektor üle, võibolla mõni auk, kust lisaõhku sisse tõmbab, samuti voolikud. Enda plekksõbral vahetsin ühe vaakumvooliku välja, kuigi eelmin paistis enamvähem, ja asi paranes tuntavalt. Samas soovitan diagnostikasse minna. Hoiab hulk närvirakke kokku.
05.07.2003 at 23:37
Inq
jõnksutab
Homme diagnostika aeg kinni pandud, eks annan tulemustest (loodetavasti positiivsetest) siin ka teada.

____________________________
Inq
06.07.2003 at 14:31
Inq
jõnksutab
Niinii, diagnostis käidud ja mis selgus siis. Ikka lambdaandur ja täita küpse teine. Praegu jäi lamda pistik lahti, ei suitse, ei jõnksuta, mida selle kohta ütleb bensukulu, seda saab öelda vast peale 100 km läbimist. Võib suureneda aga ei pruugi. Peaks vast ikka uue anduri sisse pistma.

____________________________
Inq
07.07.2003 at 12:58
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : jõnksutab  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.