| Poster |
Message |
Taavi |
Water Injection
Turboga mootorite peal peaks kasu suurem olema sellest vidinast, kui N/A puhul. Jutu järgi tuleb odavam ja lihtsam kui intercooleri upgrade, efekt on põhim sama. Kas Eestis keegi on paigaldanud endale, kas asi töötab nagu lubatud?
http://www.noswizard.com/water.php
http://www-unix.oit.umass.edu/~tcroy/waterinjection.htm
|
| 08.07.2003 at 20:05 |
Last edited 08.07.2003 at 20:06 by Taavi
|
max |
Water Injection
Mäletamist mööda oli Läti 3000gt-l peal. Vaatasin järele, midagi on nagu jah:
http://www.3000gt.lv/mods.html |
| 08.07.2003 at 21:58 |
|
peep
Moderator |
Water Injection
Temal see ei töödanud. Netis peaks asja kohta infi kõvasti olema aga ma ise arvan, et kuna enamikel masinatel sellist asja ei kasutata, ju temaga siis mingid probleemid on. |
| 09.07.2003 at 08:30 |
|
Astro SS |
Water Injection
Water injectioni on kahte tüüpi:
1.vett pihustatakse intercooleri peale (väljast) ja sellega jahutatakse intercoolerit.
2.vett pihustatakse sisselaskekanalisse. Seda süsteemi kasutati juba esimeses ilmasõjas suurtel pommitajatel, mis täislastis ei jaksanud õhku tõusta. Kuna H20 sisaldab hulgaliselt hapnikku ja on suhteliselt madala temperatuuriga, siis saab lisakütuse ja vee pihustamisega lühiajaliselt hobuseid kasvatada.
Võidusõidus kasutatakse turbo mootoril ka vee ja aknapesuvedeliku segu, effekt on väga äkiline kuna aknapesuvedelik sisaldab piiritust!!!.
Kokkuvõttes on Water Injection igati tegija värk, kuna seda kasutades saab turbo rõhku tõsta ilma tõsiste tagajärgedetta ja hobused ärkavad kapoti all ülesse.
Süsteemi puuduseks on ainult pidev vee lisamine, kuna selle lõppemise korral on mootoril kolvid hetkega sulanud!!!
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
| 09.07.2003 at 08:52 |
|
peep
Moderator |
Water Injection
Sa oled asjast valesti aru saanud, vees sisalduv hapnik ei puutu asjasse, vett kasutatakse põlemiskambri temperatuuri alandamiseks, et detonatsiooni vältida. Kui me suudaks sisepõlemismootoris eraldada veest hapnikku siis oleks küll tore aga nii see ei ole.
Edit: siin on veesissepritsest juttu olnud, search ! |
| 09.07.2003 at 08:57 |
Last edited 09.07.2003 at 09:04 by peep (Moderator)
|
LaSa
 Moderator |
Water Injection
quote: Astro SS: Süsteemi puuduseks on ainult pidev vee lisamine, kuna selle lõppemise korral on mootoril kolvid hetkega sulanud!!!
Kuis nii? Sinu loogika järgi koos vee lõppemisega lõppeb ka ju lisahapniku (ja vesiniku) eraldumine. Seega mootor läheb tagasi oma norm. töörezhiimi; sõltuvalt olukorrast siis vbolla ainult vähe rikkama seguga. Nitro lõppemisel peaks siis ju selle loogika järgi samuti täitsa per*es olema 
edit: Peebul õigus; sellest sai kunagi ammu siinsamas jauratud, et vee molekuliseerimist mootoris siiski ei toimu... |
| 09.07.2003 at 08:59 |
Last edited 09.07.2003 at 09:01 by LaSa (Moderator)
|
Taavi |
Water Injection
WRC autodel on see variant, mis pihustab intercooleri peale. Enamus müügil olevaid süsteeme on need mis sisselaskekanalisse pihustavad - peaksid töökindlamad olema pikemal kasutamisel. Vett peaks minema niipalju, et paagitäie bensuga saab vett juurde valamatta ära sõita. |
| 09.07.2003 at 09:32 |
Last edited 09.07.2003 at 09:33 by Taavi
|
Astro SS |
Water Injection
Tahaks küsida kaks küsimust:
1.vee temperatuuri tõstmisel üle 100 C , millised ained eralduvad?
2.kui suur on temperatuur põlemiskambris
Palja vee lisamisest muidugi ei ole tolku midagi, tuleb lisada ka kütust.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
| 09.07.2003 at 09:39 |
|
peep
Moderator |
Water Injection
ei taha inimesed searchi kasutada, tegin seda siis ise ja leidsin kaks ülisarnast threadi, võrrelge ise:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3141
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=5246
aga põhim loe sealt urmase lingi alt milleks veesissepritse hea on. nagu juba mainitud, reaalses elus tänavamasinatel neid eriti ei kasutata ehk ju siis on targem kohe suurem intercooler installida. |
| 09.07.2003 at 09:53 |
|
gets |
Water Injection
Odott, ega vesi pole nitro, et ta kuumenedes hapnikku eraldab (v.a. väga kõrged temperatuurid)! Iseasi on vee ja piirituse/aknapesuvee segu, mis piirituse arvelt plahvatust võimendab. Vesi ise lihtsalt muutub veeauruks ja väljub väljalaskest, vahepeal jahutades mootorit, mis ongi waterinjectioni eesmärk. Kui masinal on piisav intercooler, siis pole seda veevärki vaja eriti. Rohkem seal piiri peal töötavate mootorite asi, kui cooler enam piisavalt ei jahuta. |
| 09.07.2003 at 09:56 |
Last edited 09.07.2003 at 10:02 by gets
|
peep
Moderator |
Water Injection
gets, piirituse detonatsioonikindlus on kõrgem kui bensiinil ehk plahvatuse "võimendamist" ei toimu, ikka sama efekti aetakse taga mis veegagi. |
| 09.07.2003 at 10:05 |
Last edited 09.07.2003 at 10:06 by peep (Moderator)
|
tfr
|
Water Injection
See intercooleri peale vee pritsimine on ikkagi teine ja suurusjärgu võrra lihtsam tegevus. Impreza STI-l on see näiteks standardis olemas, ülejäänutel on selle nupu koha peal tühi koht, kuhu ma endal ilusti lisakaugtulede lüliti panna sain. 
BTW, see Urmase link väidab ikkagi, et lähes kaikki WRC-autod pritsivad vett sisselaskesse, mitte intercoolerile. |
| 09.07.2003 at 10:11 |
Last edited 09.07.2003 at 10:14 by tfr
|
madis |
Water Injection
vesi laguneb oluliselt kõrgemal temperatuuril ning VEE LAGUNDAMISEKS ON VAJA ROHKEM ENERGIAT KUI TEKIB SELLE HAPNIKU PÕLEMISEL. |
| 09.07.2003 at 10:34 |
|
madis |
Water Injection
reklaamis on lahe see HIGH CAPACITY pump. Et siis suure mahuga. Samas kui minutis on vaja 100ml. Ma kipun arvama et ikka suure rõhuga mitte mahuga, sest juba pisike pump lööb sul mitu liitrit minutis kui vaja. |
| 09.07.2003 at 10:37 |
|
Taavi |
Water Injection
Üks päris põhjalik installatsiooni kirjeldus koos piltidega:
http://www.rover.org.nz/220gti/waterinjection.htm |
| 09.07.2003 at 11:06 |
|
unistaja |
Water Injection
Lisaks ka ühe vana lingi
http://www.streetrace.org/old_forum/viewthread.php?tid=906#pid15596 |
| 09.07.2003 at 11:32 |
|
-fred-
|
Water Injection
quote: Astro SS: Tahaks küsida kaks küsimust:
1.vee temperatuuri tõstmisel üle 100 C , millised ained eralduvad?
quote:
Vesi loomulikult eraldub. Või suudad sa veekeetjaga vett lagundada? |
| 09.07.2003 at 17:36 |
|
Jackson |
Water Injection
Astro SS-ile eelkõige.
Vesi jääb veeks ka >100C, kuid teises OLEKUS -- gaasilises. Siin peitubki asja point. Termodünaamika seaduse järgi neeldub palju energiat kui aine läheb üle järgmisesse olekusse. St, ei jahuta mitte külm vesi, vaid vee aurustumisel neelduv energia. |
| 10.07.2003 at 09:34 |
|
Astro SS |
Water Injection
Ok, selle teooria järgi võiks N20 asemel kasutada palju odavamat gaasi CO2.
Mida arvaks mootor nitro asemel süsihappegaasist?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
| 10.07.2003 at 17:06 |
|
Jutulind |
Water Injection
Loll jutt suhu tagasi. CO2 laguneb hapnikuks ja süsinikuks normaalrõhul ca 2700 C juures. Mootorirõhul on põlemiskambri tempist vähe et seda lagundada. N20 on äärmiselt ebastabiilne ja laguneb normaalrõhul juba ~400 C juures. Vesi laguneb ( atomiseerub ) ca 2200 C juures. Seda taas normaalrõhul. Muide ... Kas keegi teab, mis oleks vee keemistemperatuur ilma vesiniksidemete olemasoluta ? Ütleme nii et õuetemperatuuril me teda vedelikuna ei näeks Ka poolusel mitte 
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
| 10.07.2003 at 20:36 |
|
peep
Moderator |
Water Injection
Camaro foorumis on olemas selline suurepärane alajaotus nagu "Advanced Tech", kus on lubatud postitada ainult keerukamaid küsimusi ja arutelusid mootoritehnika teemadel. Väga arendav lugemine tavaliselt, siin on natuke teksti vee/alkoholi/propaani sissepritse teemadel:
|
| 15.07.2003 at 09:28 |
|