register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Jahutusprobleemid  
Poster Message
BlueStang
 
Jahutusprobleemid
Ei leidnud searchi abil oma konkreetsele probleemile vihjeid ega abi, seepärast avan uuesti jahutusteema.

Probleem siis selline, et BlueStangil läheb mõni aeg pärast pärast käivitamist temperatuurinäidik normaalala lõppu, kui tavaliselt töötab see kusagil normaalala keskel. Asjaga kaasneb veel selline anomaalia, et kondist hakkab sooja niisket õhku salongi viskama just siis, kui temperatuurinäidik normaalala lõppu on jõudnud, seejärel hakkab temp. natuke langema ja asi töötab kusagil normaalala viimase viiemdiku peal mõnda aega ja kont puhub ka külma. Mõne aja tagant asi jälle kordub???

Jahutusvedelik ära ei kao ja õline ei ole, samuti on mootoriõliga kõik korras. Radikast mulle ei aja. Salongipõrand täitsa kuiv, mootoriruumis lekkejäljed puuduvad.

Asja saaks ehk veeretada soojade ilmade peale, aga eelmistel suvedel pole sellist asja olnud. Keegi teab kuidas seda anomaaliat diagnoosida ja sellest lahti saada???

---
MustStangil põles jahutusventika mootor läbi - tegemist 95 aasta stangide tüüpveaga (EtsKetsil oli siin just samalaadne topic äsja üleval), mis tehase poolt heastatakse. Panin siis WaterWetteri sisse ja sõitsin eile õhtul ilma ventikata rahulikult nii, et temperatuur oli täiesti normipiires:) Ainult, et täna lõuna ajal tihedas aeglases liikluses venides sain jahutusvedeliku korra keema ka:( Siin ikka uus ventikamootor abiks, aga see asjaajamine Info-Autos tasuta garantiikorras vahetuseks venib jubedalt - tuleb ikka ise uus ventikamootor tellida, siis saab vähemalt kiiremini sõitma. Hetkel aga tundub, et MustStangi sel nädalavahetusel Haapsallu tuua ei saagi :(

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
22.07.2003 at 17:58 Last edited 22.07.2003 at 23:17 by BlueStang
BlueStang
 
Jahutusprobleemid
Esimene vihje Blue probleemidele on termostaat - et ei avanevat äkki õigel temperatuuril vaid miskipärast palju kõrgemalt. Kas selle vihje kontrollimiseks on mingeid nõkse?

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
22.07.2003 at 18:26
Vanaisa
  
Moderator
Jahutusprobleemid
Termostaat koos termomeetriga mingisse potti, ja keetma ja kraadima...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
22.07.2003 at 18:27
urmas
Jahutusprobleemid
Kas BlueStangil on K&N? Kui on, siis oled saanud, mida oled otsinud. Mootor vajab külma õhku. Pane vana filtrisüsteem tagasi. Suvised ilmad + kuum sisselaske õhk mootoriruumist viivad jahutuse taskaalust välja. Mootor kuumeneb üles kiiremini, kui termostaat avaneda suudab.
22.07.2003 at 19:52
gets
Jahutusprobleemid
Äkki mingi termoandur, mis ventika tööd reguleerib?
22.07.2003 at 19:55
max
Jahutusprobleemid
Termostaat on odav rämps, vaheta see igaks petteks ära, niikuinii kooleks kunagi.

Kas ventikas hakkab tööle?
22.07.2003 at 22:19
urmas
Jahutusprobleemid
quote:
max: Termostaat on odav rämps
Just nimelt. Pooled neist ei hakka karbist võttes üldse tööle või jäävad ühte asendisse kinni või hakkavad plõnnima. Fordi termostaadil on üks kaval kuuliga auruklapp, mida aftermarket termostaatidel ei ole. Selleks, et midagistki sarnast saada, tuleb termostaati auk puurida.
22.07.2003 at 22:33
BlueStang
 
Jahutusprobleemid
To max:
Ventikas töötab ilusti.

To urmas:
Kuumade ilmade tulekul paningi vana filtri tagasi, aga panemata jäi tõepoolest Air Silencer, see kummituutu, mis filtrikoja otsa käib ja läbi tiiva jahedat õhku võtab:(
Ilmselt on Sul õigus, et termostaat ei jõua õigeaegselt avaneda. Niisiis liigkuumades ilmades viga, sest õhtul ringisõites pole mingeid probleeme:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
22.07.2003 at 23:08
mrtn
Jahutusprobleemid
Taurus tegi kuumade ilmadega täpselt sama, keema muidugi ei läinud. Ma ei pööranud asjale rohkem tähelepanu, kuna kasutajajuhend leidis selle normaalse olema.
23.07.2003 at 05:18
Ets
Jahutusprobleemid
Blue, nagu öeldud on ventikalülitil sellised asendid nagu "mix" ja "window", mida ei ole soovitav sooja ilmaga kasutada, kuna 1) ventikas töötab pea kogu aeg + 2) samas töötab ka kondipump olenemata sisetemperatuurist, sest pidi niimoodi kasulikum ja kiirem olema autosalongi üles soojendada. Nii et, kui Sa nüüd oma mootorid korda saad siis kõige mõttekam on "floori" peal hoida või hoopis kont sees nagu praeguse ilmaga mõnus oleks:)
23.07.2003 at 08:18
BlueStang
 
Jahutusprobleemid
quote:
mrtn: Taurus tegi kuumade ilmadega täpselt sama, keema muidugi ei läinud. Ma ei pööranud asjale rohkem tähelepanu, kuna kasutajajuhend leidis selle normaalse olema.

Keema jah ei lähe, aga eriti ebamugav on, kui mingil hetkel viskab kuumal suvepäeval iga paarikümne minuti tagant salongi niisket sooja õhku täis:)
Aga panen silenceri tagasi, siis läheb asi korda jälle:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
23.07.2003 at 09:41
ylovoitka
Jahutusprobleemid
Mul ei tee midagi sellist soojade ilmadega. Kõik on normis (või siis mitte normis, kui kasutusjuhend seda ette näeb :uhoh).
23.07.2003 at 10:01
madis
Jahutusprobleemid
Kui temp osuti kiiresti tõmbleb siis tundub nagu katkine kaanetihend. katkine kaanetihend ei tähenda alati vesist õli ja jahutusvedeliku kadumist. Nii need lood on, mina tean ;)
23.07.2003 at 12:10
JJJ
Jahutusprobleemid
Tere kõigile.
Vanaisa märkus termostaadi keetmisest täiesti kohane. Oli endal eelmisel suvel sarnane probleem riisiautoga, mis palava ilmaga kesklinnas kahel korral ootamatult keema läks. Peale termostaadi kontrolli testriga (gaasipliidil veega kopsikus) selgus huvitav tõsiasi, et termostaat oli vale versioon antud mootorile ning töötas inverteeritult!!! S.t. kuni mootori normaalse töörezhiimini käis elektrivent kogu aeg, kui aga mootor jõudis termostaadi ümberlülituspiirini, siis katkes vooluahel, vent seiskus ja mootor läks keema. Viga tuli välja vaid suvel kuumaga seetõttu, et termostaat oli normaalsest kuumem variant ning mootori temperatuur tavaliselt sinnamaani ei jõudnud.
Kahe ümberlülitava kontaktiga relee lahendas olukorra.
23.07.2003 at 12:41
Ago
 
Jahutusprobleemid
quote:
JJJ:
... aga mootor jõudis termostaadi ümberlülituspiirini, siis katkes vooluahel, vent seiskus ja mootor läks keema.

Eee... kas termostaat lihtsalt mitte jahutusvedelikku suurele ja väiksele ringile ei juhi. Seal ei tohiks ju ometigi mingeid kontakte olla. No vähemalt mina pole sellist termostaati näinud. ???

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
23.07.2003 at 13:08
max
Jahutusprobleemid
Uue termostaadi ostmine vabastab sind automaatselt ka igasugustest surrogaat-termostaatidest.
23.07.2003 at 13:19 Last edited 23.07.2003 at 13:20 by max
JJJ
Jahutusprobleemid
Kurask käsi ja mõte vääratasid veidi kuuma ilmaga. Probleemi ei põhjustanud mitte termostaat, vaid vendi temoandur. Termostaat tõepoolest elektriga kokku ei puutu, vaid tegeleb jahutusvedeliku ümbersuunamisega. Minul oli probleemiks valesti töötav termoandur, mis venti kommuteerib.
Vale anduri paigaldas esindus, kes hiljem keeldus loomulikult oma viga tunnistamast, viidates mingile kataloogile, mis mitut varianti lubas. Isearetamine muidugi hea lahendus ei ole, sest sellistest asjadest hiljem tavaliselt keegi aru ei saa, kuid see oli siis ainus kiire lahendus.
23.07.2003 at 15:36
BlueStang
 
Jahutusprobleemid
Nii, urmase soovitusel K&N põõsasse, tavaline filter sisse ja silencer tagasi - kohe parem. Stock rulez nagu keegi siin kunagi mainis:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
23.07.2003 at 16:13 Last edited 23.07.2003 at 16:14 by BlueStang
peep
 
Moderator
Jahutusprobleemid
See, et mustal ventikas ei tööta, ei takista km lõppkiirust sõitmast, kuna suure kiiruse peal pole tast niikuinii abi ja peale finsihit saab rahulikult ruleerimisrajal maha jahutada.
23.07.2003 at 17:33
BlueStang
 
Jahutusprobleemid
Nojah, aga kuidagi peab sinna saama. Kuigi ega muul ajal sõites pole midagi, kui kuumal keskpäeval aeglases autoderivis, siis läheb liiga kuumaks.
Aga ma katsun BlueStangi oma selleks ajaks peale swappida:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
24.07.2003 at 14:38 Last edited 24.07.2003 at 14:39 by BlueStang
Ets
Jahutusprobleemid
Blue, Sa nagu tehnikahuviline noormees! Mul on Sulle üks 95 Mustangi tehniline CDrom üle. Saad endale, kui Haapsis 3000ccl ja üle, kinni paned:D:D:D
24.07.2003 at 15:30
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Jahutusprobleemid  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.