register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chevy 5.7 TBI - help is needed...  
Poster Message
Erkki
  
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Seoses kuumade ilmadega vajab tehnikabuss hoopis ise tehnilist abi :(
Viga on tõenäoliselt sissepritses, täpsemalt ühe-punkti sissepritses.
Sümptoomid:
1. käivitub väga vaevaliselt ja ainult siis, kui gaasipedaal on vastu põrandat.
2. Lõpuks kui mootor ennast käima veab, siis tuleb sumpsist paksu musta suitsu
3. Sumpsist tuleb ilgelt bensiini haisu, pea-aegu, et tilgub juba puhast bensiini.
4. Kui mootor soojaks saab sureb üldse välja.
OBD-I veakoodi ei genereeri. Skannerit pole õnnestunud külge ühendada, aga kodune meetod ei anna mingeid vea teateid.
Mootori temp. andurit kontrollisin - töötab.
MAP andurit kontrollisin - töötab.
Säde olemas ja küünladki vahetatud.

Must suits viitab ülirikkale segule. Mis võiks seda põhjustada? Bensupump ei saa ju hakata lihtsalt ühel päeval suuremat survet tootma ??? Ons kellelgi aimu, et kui suur peaks olema bensurõhk selles süsteemis ja kas miski seda ka reguleerib??

Kas on kellelgi kogemusi sellise tehnika putitamisel või on kellelgi eelpool mainitud problat olnud??

Tänan.

Autoks siis Chevy Van 5.7 TBI 1991 a.


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
04.08.2003 at 20:36
LaSa
 
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
liitume klubiga ;) CTree kah nüüd tbi-ga ringi kulgeb, küll mõned aastad vanema liikuriga on tegemist :) Kah veidi tehn probleeme on (lambda väidab lahjat segu, vaakumiprobleemid), õnneks saime veakoodid 'koduste vahenditega' kätte ja parendustegevus on in progress.

anyway, jumperi panemiseks on olemas pmtslt 2 varianti; kas proovisid mõlemad läbi veakoodide lahtiharutamiseks?
04.08.2003 at 21:51 Last edited 04.08.2003 at 21:51 by LaSa (Moderator)
peep
 
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Lugemist:

http://www.goingfaster.com/spo/spo_technology_central.html

ehk on abiks TBI hingeelu lahtimõtestamisel.

Seal on ka link thirdgen.org'i TBI foorumisse, kus tasub searchi teha.

Veel üks link, kus mootorihuvilised arvuti/elektroonikamehed ilmselt päris palju huvitavat leiavad:

http://www.diy-efi.org/
04.08.2003 at 21:56 Last edited 04.08.2003 at 22:10 by peep (Moderator)
Erkki
  
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
quote:
LaSa:
anyway, jumperi panemiseks on olemas pmtslt 2 varianti; kas proovisid mõlemad läbi veakoodide lahtiharutamiseks?
Tean ainult ühte: lühistada diagn. pistikus kaks parempoolset ülemist klemmi ja lugeda ära SES tule vilgutused. Kas mõni moodus on veel??


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
04.08.2003 at 22:18
LaSa
 
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
quote:
Erkki: Tean ainult ühte: lühistada diagn. pistikus kaks parempoolset ülemist klemmi ja lugeda ära SES tule vilgutused. Kas mõni moodus on veel??

Äkki Sul ei ole 'later car'? siin kirjutavad ka 6 ja 12 klemmi shortimisest; Sina 5. ja 6. proovisid..
04.08.2003 at 22:28 Last edited 04.08.2003 at 22:29 by LaSa (Moderator)
Erkki
  
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Huvitav, kust läheb early ja later piir? Proovin homme seda 6 & 12 lühistamist, äkki saan targemaks.

Thanks Peebule linkide eest!

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
04.08.2003 at 22:36
max
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Mõned mõtted... Sümptomid viitavad jah liiga rikkale segule. Kuna sul õhu juurdepääsuga probleeme pole, siis antakse tõenäoliselt palju kütet. Kütet võib liiga palju tulla kõrgema kütuse rõhu, peetis pihusti(te) või aju puuduliku juhtimise tõttu.

Kütuse rõhk tõenäoliselt pole, aga seda pole raske ka ära mõõta.

Pihusti on IMO kõige tõenäolisem. Võta õhufilter maha ja vaata, mida see pihusti teeb, kas pihustab korralikult või "kuseb" kütust. Äkki ei suuda üldse sulguda? Võiks tshekata nii käimise ajal kui ka lihtsalt süüde sees (pump lööb).

Kolmas variant on siis aju. Äkki on mõni juhe lühises ja pihusti saab kogu aeg voolu peale? Ühendused kõik korras? Äkki annab mõni andur mingit äärmuslikku näitu, mille peale aju segu rikkaks keerab? Kas aju koodi "12" vilgutas? Viimane, tihtipakutud ja tavaliselt vale variant on, et aju peetis. Võib ka see olla, et keegi on mingi muu aju pannud. Väliselt on ajud identsed, aga kividel on teine info ning hakkab suure tõenäosusega segast panema, kui pole samade parameetritega (maht, aastaarv, kont, kast jne) bussi aju.
05.08.2003 at 10:02 Last edited 05.08.2003 at 10:03 by max
Vanaisa
  
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Kui lambda peetis, siis peaks ka aju segu rikkaks ajama....

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
05.08.2003 at 10:06
tfr
 
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
quote:
Vanaisa: Kui lambda peetis, siis peaks ka aju segu rikkaks ajama....
Igal anduril peaks olema WOA ehk Window Of Authority - usutavate väärtuste vahemik. Kui andurist tuleb infot väljaspool WOA-d, peaks ECU selle anduri surnuks tunnistama ja kasutama vaikeväärtusi ning kasutajale hädaolukorrast teada andma "check engine" tule läitmise ning apropriaatse veakoodi vilgutamise teel.

Kui andur on nii natuke peetis, et valetab WOA piires, siis sõltub, kummale poole ta valetab. Mu Roveril näiteks valetas niipidi, et segu lahjaks jäi. Siis sai sõidu ajal korra süüde paariks sekundiks välja keeratud, mille peale tehti ajule niipalju reset, et lähemad 10-15km jälle sõita sai, kuni ECU arvas, et tal on piisavalt infot kogutud, et selle põhjal segu korrigeerima hakata.
05.08.2003 at 10:35
5.0
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
lambdat käivitusel tõenäoliselt ei vaadata, vaid antakse kütust tabeli alusel. Tabelitesse iseenesest uusi numbreid ilmselt ei teki. Tundub küll kütusepoolne asi olema. Ei tea, kas kütuserõhu regulaator sellel masinal on, aga sedamoodi tundub, et rõhk üles läinud regulaatori rikke tõttu või pihusti peetis ja kogu asja kaasnähtusena on ka küünlad surnud/suremas. Eks ta sihuke arvamise asi on, aga sümptomid nagu viitaks sellele.
05.08.2003 at 11:18
Vanaisa
  
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
quote:
5.0: lambdat käivitusel tõenäoliselt ei vaadata, vaid antakse kütust tabeli alusel. Tabelitesse iseenesest uusi numbreid ilmselt ei teki. Tundub küll kütusepoolne asi olema. Ei tea, kas kütuserõhu regulaator sellel masinal on, aga sedamoodi tundub, et rõhk üles läinud regulaatori rikke tõttu või pihusti peetis ja kogu asja kaasnähtusena on ka küünlad surnud/suremas. Eks ta sihuke arvamise asi on, aga sümptomid nagu viitaks sellele.
Õige jah - võtab mitmed minutid, kui lambda õige temperatuuri saavutab....
Aga - tõenäoline on siis ikkagi vigane pihusti - ei sulgu korralikult, süsteemis surve sees ja ujutab mootori üle.
Teine võimalus on pihusti lühises juhtmed
Kolmas võimalus on rikkis ECM või ehk ka korrodeerunud pistikud sinna külge..

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
05.08.2003 at 11:22 Last edited 05.08.2003 at 19:39 by Vanaisa (Moderator)
jaanus
 
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
quote:
Vanaisa:Kolmas võimalus on rikkis ECM või ehk ka korrodeerunud pistikud sinna külge..
Meie puhul see nii paistis olema. Paigalt startides andis vahetevahel lahjat ning ei tahtnud mitte minna. Täna sai ECM vahetet ja asi ärkas ELLU. Btw, tuli välja, et meil pole mitte 5.7 :( vaid 5.0.
05.08.2003 at 22:09 Last edited 05.08.2003 at 22:12 by jaanus
Vanaisa
  
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Btw, tuli välja, et meil pole mitte 5.7 :( vaid 5.0.

Pange üks Fiat Panda mootor pagassi - see just sobivalt 700kuubikut :D

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
05.08.2003 at 23:15
LaSa
 
Moderator
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
quote:
Vanaisa: Pange üks Fiat Panda mootor pagassi - see just sobivalt 700kuubikut :D
misasi see pagass on, meil ju van ;) A tegelikult meil salongiventika mootor ei toimi, jerelikult läheb see 'töömahu parandus' salongiventikat ringi ajama... :p
06.08.2003 at 07:18
rastva
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Endal ka samad sümtomid rikkis ECM-i puhul mitmel korral old. Kui seal on mingi katkestus, siis mingilt andurilt tulev signaal muutub valeks ja pöörded langevad. Seepeale püüab aju vist asja käima jätta rikkama seguga (läheb vist mingisse Back up Fuel Modesse) Ja siis peksab niimoodi bena peale, et osa satub karterissegi. Kontrollida saad seda nii, et proovid tiksuva mootori korral ECM õrnalt väänata, kui pöörded muutuvad, on uue aju järgi minek. Neid muide usas müüakse ka mingeid remanufactured.
06.08.2003 at 08:41
Erkki
  
Chevy 5.7 TBI - help is needed...
Tänud Jaanusele, kes oma läpakast MacGyver'i kombel :) paari lisajuhtme abil kärmelt skanneri valmistas, tänu millele sai mootori data't vaadata reaal ajas. Selgus, et mootori temp. andur annab ajule valet infi, andes ajule teada, et töösooja mootori temp on miinus -6*, mispeale pihustid tampisid mootorisse topelt koguse kütust.

Ära pettis see, et andur on nö. pooltuksis. Anduri tagant juhtme äratõmbamine endis kohe ajule teada, et nüüd on temp miinus -38* ja midagi on väga valesti ning süütas SES tule põlema. Miinus -6* oli ilmselt aju reaalsusesse(??) mahtuv suurus.

Thanks kõigile, kes viitsisid kaasa mõelda :)
Special thanks to Jaanus :):)

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
08.08.2003 at 10:38
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chevy 5.7 TBI - help is needed...  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.