| Poster |
Message |
ylovoitka |
Intake Manifold puhastamine
Uurisin Mercuryl sisselaske torustikku ja asi on üliräpane- mingi õliollusega määrdunud. Ma nägin ainult seda osa, mis paistis TP august. Oletada võib, et allpool on asi veelgi hullem. Tagantpoolt laseb veel EGR oma laksu peale..
Kui palju annab performancile juurde:
a) ülemise torustiku puhastamine
b) ülemise ja alumise torustiku puhastamine
c) ülemise ja alumise torustiku puhastamine ja poleerimine? |
| 02.09.2003 at 09:57 |
|
max |
Intake Manifold puhastamine
Kui on räpane, siis puhasta kõik ära. Saad tõenäoliselt tõmmet juurde ja kütusekulu allapoole. Poleerimine pole sinu puhul tõenäoliselt vajalik... |
| 02.09.2003 at 10:16 |
|
BlueStang
|
Intake Manifold puhastamine
Poleerimist sisselaskele üldsegi ei soovitaks, sisselaskeseintele peab teatud karedus siiski jääma. Küll aga portimist, kuigi milleks tänavaautole seda teha. Puhastamine hea küll
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 02.09.2003 at 10:23 |
|
ylovoitka |
Intake Manifold puhastamine
Erkkil on ka tänavaauto..
Olen lugenud, et karedus on hea siis, kui on tegu karburaatoriga mootoriga. Kui pritse, siis mida siledam, seda parem? |
| 02.09.2003 at 10:25 |
|
max |
Intake Manifold puhastamine
Karedust soovitatakse sellele osale, kus kütus ja õhk koos liiguvad, et kütus segust seintele ei ladestuks. Pritsega autodel, kus esimeses osas ainult õhk liigub, võib nii siledaks teha kui tahad. |
| 02.09.2003 at 10:26 |
Last edited 02.09.2003 at 10:26 by max
|
mrtn |
Intake Manifold puhastamine
vaheta teinekord PCV-klappi ka, see on sisselaskes olulisema tähtsusega, kui sa arvata võid. |
| 02.09.2003 at 10:35 |
|
ylovoitka |
Intake Manifold puhastamine
Läheb natuke teemast kõrvale, aga sama tööga seotud vähemalt. Nagu ma lugenud olen jällegi, siis ei ole tähtsam teha torusid läbimõõdult suuremaks (kui madalt väänet tahta), vaid maksimiseerida just õhu voolavust. Seega tuleks portida ainult elementide üleminekud- UpperIM--->LowerIM--->Heads. Sedagi ainult juhul, kui servad omavahel ebatäpselt asetsevad. Ma pole 3,0 Vulcan mootorit varem lahti võtnud, kas keegi oskab öelda, kui täpselt need üleminekud tehase poolt tehtud on? |
| 02.09.2003 at 10:36 |
|
minimum
|
Intake Manifold puhastamine
portimisest siin varem juttu ka olnud...
omaltpoolt soovitaks osta mingi kooniline ümara otsaga väike frees - neid erikujuga kive ja lamellkettaid jõuab kordades suurema $ eest ära lihvida kui ühe korraliku freesiga drelli otsas jõuab teha.
katusepapi tn. otsas (peterburi tee pool) on mingi pisike firma mis abrasiivmaterjalide jms müügiga tegeleb, kohal oli ka suur valik freese ja lamellkettaid mõistliku hinnaga
____________________________
- |
| 02.09.2003 at 10:49 |
|
CoachMan
|
Intake Manifold puhastamine
quote: minimum: omaltpoolt soovitaks osta mingi kooniline ümara otsaga väike frees - neid erikujuga kive ja lamellkettaid jõuab kordades suurema $ eest ära lihvida kui ühe korraliku freesiga drelli otsas jõuab teha.
Samas algajal ei soovita küll freesiga kanalitele lähedale minna, eriti nendesse kohtadesse, kus liha suht vähe on. Freesid tõprad on nii tegijad mehed et väike käevääratus ja ongi kanali seinas auk sees (ja kaan p****s). Kividega on portimine küll palju tüütum ja aega nõudvam protsess aga see eest tükk maad ohutum.
PS Stokkerisse olid need freesid kah jõudnud. |
| 02.09.2003 at 13:53 |
|
canarbic |
Intake Manifold puhastamine
Äkki on sellest artiklist kasu, kah ju FoMoCo masin.
http://www.lincolnsonline.com/article15.html
____________________________
V8 TDI |
| 02.09.2003 at 14:18 |
|
minimum
|
Intake Manifold puhastamine
quote: CoachMan: Samas algajal ei soovita küll freesiga kanalitele lähedale minna, eriti nendesse kohtadesse, kus liha suht vähe on. Freesid tõprad on nii tegijad mehed et väike käevääratus ja ongi kanali seinas auk sees (ja kaan p****s). Kividega on portimine küll palju tüütum ja aega nõudvam protsess aga see eest tükk maad ohutum.
PS Stokkerisse olid need freesid kah jõudnud.
niihull see asi ka pole.. iseasi kui just freesi pöörded ulmekõrged pole
vana vene drelli otsas, pöörded 0-1200 rpm ja isegi alumiiniumsulamist sisselaske juures polnud teab-mis ohtu. aga kui seinad õhukesed on, siis parem muidugi ettevaatlik olla.
mis puutub stokkerisse, siis seal freesid-lamellkettad ca 30% - 50% kallimad
____________________________
- |
| 02.09.2003 at 15:01 |
|
vvt
|
Intake Manifold puhastamine
quote: minimum: portimisest siin varem juttu ka olnud...
omaltpoolt soovitaks osta mingi kooniline ümara otsaga väike frees - neid erikujuga kive ja lamellkettaid jõuab kordades suurema $ eest ära lihvida kui ühe korraliku freesiga drelli otsas
Sellel vaeval pole nagu suurt mõtet....pigem vaeva nähta sellega, et kollektorid-tihendid-kaan täpselt kokku istuvad. Tasuks tudeerida mõnda raamatut - muude parameetrite mittemuutmise korral suureneb pordi ruum, väheneb õhu kiirus ja langeb täiteaste.
Ahjaa ylovoitka - kui see on paksu õliködi täis, siis on kõige suurema hp/eek suhtega loomulikult mootori tihedaks tegemine e remont |
| 02.09.2003 at 15:17 |
Last edited 02.09.2003 at 15:18 by vvt
|
ylovoitka |
Intake Manifold puhastamine
Sai eile kella poole kuuest õhtul töö ette võetud. Igaks juhuks võtsin töökotta Chilton's manuali ka kaasa, et UIM (Upper Intake Manifold) maha saamisel raskusi ei tuleks.
Tööriided selga ja läks. Esiteks kõik elektrijuhtmed lahti (TPS, IATS, EGR, IAV), teiseks kõik vaakumjuhtmed lahti (neid oli päris mitu), kolmandaks gaasi trossi hoidiku poldid lahti, gaasi tross lahti, EGR'i ja UIM vahelised poldid lahti, ja lõpuks UIM poldid. Ja käes ta oligi nagu lupsti! Kokku võttis üritus aega 15 min (järgmine kord saaks juba alla kümne).
Esimese asjana hakkas silma LIM (Lower Intake Manifold), mis oli väga pruun ja näpuga katsudes nagu nr 30 liivapaber. UIM oli samamoodi LIM poole pealt väga teralise seinaga. Järgnevalt sai siis eemaldatud UIM küljest kõik sensorid (TPS, IAS, EGR, IAV) ja lisaks veel vaakumi jagaja. Nüüd oli asi peaaegu puhas.
Vaatasin siis, kuidas Throttle Plate liigub, see sunnik ei avanenud täielikult, mingi loll piiraja oli gaasihoova küljes. Lihvija kätte ja tuld umbes 15 minuti päras (10 korda mööda, 1 kord lõikka!) oli klapp ilusasti hosrisontaalasendis. Kuskilt netist olin lugenud, ed saab eemaldada ka pool võlli, mille küljes TP asub- seda tegingi. Relakas sisse ja ilma vindita pool võllist minema. Järgmisekes selgus, et TP kruvid olid poole pikemad, kui vaja. Lihvia kätte ja korrras.
Üllatus oli suur, kui nägin, UIM ja LIM augud olid tunduvalt väiksemad, kui tihendi omad. Mõõtmistulemused: tihend 3,90 mm, augud keskmiselt 3,53 mm. Igaks juhuks sai töökojast küsitud, et ega neil juhuslikult portimisvahendeid pole? Vastus oli minu jaoks üllatavalt positiivne- neil pidavat olema ligi kümme tonni maksnud teemantlihvimistarvete komplekt ja korralik turbiin.
Allrigh! Elus esimest korda portima! Sablel on Essex'i alumiiniumkaaned ja portimiseks selliste teemantjulladega tuleb kasutada spetsõli, mis jahutab ja ei lase alumiinumil tera külge hakata. Algul olin väga pabinas, et äkki lõikan liiga sügavale, aga polnud mingit probleemi. Väga ilusti ja loogiliselt töötas asi. Heaks abiks oli see, et ma polnud maha nühkinud tihendijälge, sest selle järgi oli hea portida. Lisaks lasin seestpoolt maha alumiiniumi valujäljed, mis olid päris robustsed. Kogu protsess võttis aega umbes tund aega (algul ma lolli peaga ei pannud seda õli ja tera oli alumiiniumi täis ja ei võtnud ültse enam, ma mõtlesin, et olen selle nüüd peesse keeranud, aga väike tilk õli ja juba lahkus enamus tükke teralt). Kompelktis oli igasuguse kujuga ja suurusega otsikuid, mulle sobis kõige paremini silindrilise kujuga, sest pind oli sirge. Tagant otsast lasin konnusega.
Kõige hullem osa oli torustiku puhastamine õlisademetest. See võttis oma kaks tundi aega. Piduripuhastusvedelikku sisse, siis nühkima, siis suruõhuga, lõpuks leidsin vana pudeliharja ja sellega sai päris hästi. Lolli peaga lasin portimisjäänused UIM sisse lendudea ja puhusin neid selatkaudu välja. Aga õline pind võttis väga hea meelega kõik talle pakutud alumiiniumipuru vastu ja hoidis seda oma embuses vaatamata kurjale vedelikule ja suruõhule, mis seda eemaldada üritas. Pärast protseduuri mitme-mitmekordset kordamist tundus aee hirmus etapp möödas olevat.
Järgmiseks vaatasin TP'd (selle olin ise talvel teinud ja paigaldanud) Pimedas hoovis pandud klapp oli suhteliselt lapergune ja valgus paistis paljudest kohtadest läbi. Otsustasin uue teha. 1,5 mm messingplekk treipingi vahele ja pool millimeetrit suurema läbimõõduga ketas valmis. Puurisin õigesse kohta augud sisse ja hakkasin lihvima vaikselt servasid, et asi ideaalsed Throttle Body'sse mahuks. Üpris kiiresti tuli kopp ette, sest palja silmaga ja proovimisega on väga raske ellipsit teha. Siis välgatas peas mõte- Taon vana servad laiaks ja lihvin neid natukene. Hindasin aga messingut liiga kõvaks materjaliks ja peksin liiga laiaks. Kuna kopp oli ees ja tahtisn juba magama, siis tegin servad robustselt väiksemaks. Järgmine kord viilin uut ja varun rohkem aega ning kannatust.
Lõpuks ometi saab asju tagasi lappama hakata, vastupidisese järjekorras. Hirmuäratavana tundus vaakumvoolikute pundar, mis õnnetult oma ühenduskohta ootas.. Õudusega mõtlesin ka tihendi paigaldamise peale, aga osutus, et kuumuskindla värviga saab selle asja ülilihtsalt joonde.
Poole tunniga said kõik jubnad külge ja tundus, et midagi polnudki üle jäänud!
Andsin põksuva südamega võtit.. Tühikäik tõusis tuhandekahesajani (selle põhjustas väga robustne segusiiber). Aga muidu käis nagu masin ikka.
Ise arvasin, et kõige raskem osa tööst on UIM kätte saamine ja pärast veel hullem paigaldamine, aga näed, muud pisiasjad võtsid tunduvalt rohkem aega.
Lasin mootoril viisteist minutit käia ja lõpuks olin valmis alustama koduteed. Kell oli pool kaksteist öösel.
Esmapilgul kartsin, et kuna UIM on porditud ja LIM mitte, siis tekivad pöörised nende ühenduskohtades ja minek on halvem. Aga üllatus oli suur, kui masin pedaali põhja surudes röögatades paigalt liikus ja mu peas sellise imeliku tunde tekitas, nagu aju pressiks vastu kolba tagaseina. Varem olen ma sellist asja kogenud ainult Foke Camaros..
Ühesõnaga kõik need modid kokku parandasid auto minekut tuntavalt.
Järgmine nädal saan uue PCV vale'i (Thanks mrtn!)
Juba täna üritan ette võtta LIM portimise ja puhastamise ning uue segusiibri valmistamise.
Imelik, aga selline modimine võib sõltuvust tekitada ja ma ei suuda kohe mitte õhtut ära oodata.
Ahjaa, täna hommikul tööle tulles ja natuke auklikul teel pedaal põhjas kiirendades, käis asfaltil umbes 40 km/h juures üks kiuks, midagi sellist polnud ma mitte kunagi oma autoga suutnud teha..
Pikk jutt loll jutt, aga sain vähemalt hingelt ära rääkida..
Edit: Meeletult kirjavigu eemaldatud (neid on kindlasti veel, aga ma ei viitsi oma teksti rohkem imetleda)
Proovisin nüüd kiirendamist 0-100 tulemus oli alla 10 sek. Ja uutel politsei erirühma Subarutel üle kümne.. Eelmisel nädalal sain 12,5 sekundit.. Jama on selles, et mu spidokas viskab pärast 70 km/h mingi vinka sisse ja kui ma olen omaarust sajani jõudnud, siis tegelt on juba üle sajakümne kindlasti (radariga kontrollitud). Aga kõige tähtsam on ikkagi see, et asi hingab vabamalt ja minek on hoopis teisest klassist!
Edit 2: Väga määrdunud oli IATS (Intake Air Temperature Sensor) Keskel on andur ja külgedel kolm tugiposti. Andur oli ühe küljega tugiposti vastas ja paksult õliga kaetud. Sai puhastatud piduripuhastuse vedelikuga ja sirgeks väänatud. |
| 03.09.2003 at 09:04 |
Last edited 03.09.2003 at 09:59 by ylovoitka
|
kongo
|
Intake Manifold puhastamine
tupli.
hästi kirjutatud
Peace |
| 03.09.2003 at 09:11 |
|
anryo |
Intake Manifold puhastamine
quote: ylovoitka:Imelik, aga selline modimine võib sõltuvust tekitada ja ma ei suuda kohe mitte õhtut ära oodata.
Ja seda lugedes, ei teki sõltuvus ainult sinul, nagu võid arvata...

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
| 03.09.2003 at 09:17 |
|
max |
Intake Manifold puhastamine
|
| 03.09.2003 at 09:19 |
|
BlueStang
|
Intake Manifold puhastamine
Päris hea - peab äkki ka proovima
Peace jah
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 03.09.2003 at 09:21 |
|
minimum
|
Intake Manifold puhastamine
selle ködi pesemiseks parim moototoripesu vedelik ja survepesu.
survepesuri puudumisel teeks sama asja ära lähim käsipesula (eeldades, et seal on survepesur) kahekümneviieka eest
korraliku portimiskitiga võis see töö olla lõbus tõesti, ma suvel lihvisin omi (ülemine-keskmine-alumine intake, kaaned, kollektorid) üle nädala, kasutades kõiki saadaolevaid vahendeid: freesid, eri kujudega kivid, lamellkettad, liivapaberid ja isegi viilid, mille ots sai painutada kõveraks
____________________________
- |
| 03.09.2003 at 09:22 |
|
foke
|
Intake Manifold puhastamine
quote: ylovoitka: Aga üllatus oli suur, kui masin pedaali põhja surudes röögatades paigalt liikus ja mu peas sellise imeliku tunde tekitas, nagu aju pressiks vastu kolba tagaseina. Varem olen ma sellist asja kogenud ainult Foke Camaros..
5-liitrises 
|
| 03.09.2003 at 09:26 |
|
Vanaisa
Moderator |
Intake Manifold puhastamine
Tubli töö - kui järgmine kord sõltuvuse küüsis oled, siis ehk ka paar pilti ja jutt juurde - kena artikkel kohe olemas ja õpetuseks paljudele....ju?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 03.09.2003 at 09:33 |
|
mrtn |
Intake Manifold puhastamine
pildistamise juurde väike õpetus ka: otsi korralik valgustus , vähemalt 2 tugevat lampi ja paiguta need nii, et valgustaksid ideaalselt neid osi, millele on vaja tähelepanu juhtida. välku ei tohi mingil juhul kasutada, pärast on pildid täiesti kasutud. digikaamerat kasutades jälgi, et valge tasakaal oleks paigas, pärast ei saa keegi emm aru, kust sa selle rohelisest metallist detaili kapoti alla said |
| 03.09.2003 at 09:36 |
|
ylovoitka |
Intake Manifold puhastamine
Oleks paljudest töödest tegelikult heameelega pilte teinud, aga pole digifotokat. Üks päris korralik harrastaja peegelkaamera on ka olemas, aga pole nagu neid pilte nii tähtsaks pidanud, et mässama hakata.
Aga tegelikult, miks mitte? Äkki võtangi õhtul statiivi ja fotoka kaasa, ning üritan midagi jäädvustada. |
| 03.09.2003 at 09:41 |
|
max |
Intake Manifold puhastamine
Aga kas neid pilte juba tehtud pole ...mujal maailmas ma mõtlen. SBC puhul on kõik võimalik juba ära pildistatud ja veebi riputatud. |
| 03.09.2003 at 10:23 |
|
mrtn |
Intake Manifold puhastamine
kõik tauruse modimise pildid on täiesti kohutavad, mäletan oma Bulli ajast. sama hästi võiks nad olemata olla legendi juures. |
| 03.09.2003 at 10:26 |
|
Vanaisa
Moderator |
Intake Manifold puhastamine
quote: max: Aga kas neid pilte juba tehtud pole ...mujal maailmas ma mõtlen. SBC puhul on kõik võimalik juba ära pildistatud ja veebi riputatud.
Jajah, weebis on kindlasti kõik olemas - samas miks ei võiks siin olla korralik eestikeelne tehnikanurk - kohendaks kogu saidi imagot ja oleks paljudele abiks, ilma, et kohe tuleks kommentaar "search!!!" 
Edit: enesekriitika on kõva mh? ah?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 03.09.2003 at 10:33 |
Last edited 03.09.2003 at 10:34 by Vanaisa (Moderator)
|
|