register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Autod : Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm   1 2  
Poster Message
friik
 
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Midagi minevikust ja Harley Earli sulest.
Maailma esimene SUV?




07.10.2003 at 11:20 Last edited 10.10.2003 at 22:21 by peep (Moderator)
luke
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
ma loodan et see "wrangler's seat" on lihtsalt nali :)

____________________________
caddillac seville sts '95
07.10.2003 at 11:30
PlyVal64
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
friik: Midagi minevikust ja Harley Earli sulest. Maailma esimene SUV?
Paistab, et Sina veel Autolehte ei loe:D? Just igasuguste selliste eksiarvamuste vältimiseks kirjutas Margus artikli. Esimene SUV oli GAZ61. Üldse ei ole muul ilmal N Liidule sõiduautolike 4WD autode välja mõtlemises midagi vastu panna. Lisaks GAZile veel M-72(Pobeda), Moskvitsh 410 ja siis Niva, need kõik omamoodi "esimesed".
07.10.2003 at 12:32 Last edited 07.10.2003 at 12:33 by PlyVal64
PlyVal64
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm

Muidugi see on küll ülikõva. Endagi autosse peaks midagi sarnast tegema:lol:D Raadio koos baarikapi ja scotch'iga:)
07.10.2003 at 12:50
vvt
  
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
PlyVal64:
quote:
friik: Midagi minevikust ja Harley Earli sulest. Maailma esimene SUV?
Paistab, et Sina veel Autolehte ei loe:D? Just igasuguste selliste eksiarvamuste vältimiseks kirjutas Margus artikli. Esimene SUV oli GAZ61. Üldse ei ole muul ilmal N Liidule sõiduautolike 4WD autode välja mõtlemises midagi vastu panna. Lisaks GAZile veel M-72(Pobeda), Moskvitsh 410 ja siis Niva, need kõik omamoodi "esimesed".

Sellest suhtes küll, Niva tõesti maailma esimene linnadziip oli....kuigi ta oleks olnud edukam, kui
linnaomadusi rohkem....
07.10.2003 at 13:30
friik
 
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
PlyVal64:
quote:
friik: Midagi minevikust ja Harley Earli sulest. Maailma esimene SUV?
Paistab, et Sina veel Autolehte ei loe:D? Just igasuguste selliste eksiarvamuste vältimiseks kirjutas Margus artikli. Esimene SUV oli GAZ61. Üldse ei ole muul ilmal N Liidule sõiduautolike 4WD autode välja mõtlemises midagi vastu panna. Lisaks GAZile veel M-72(Pobeda), Moskvitsh 410 ja siis Niva, need kõik omamoodi "esimesed".

Autoleht käib juba juba teist kuud, nii et selles palun mind mitte süüdistada :)
Muus osas tõstan käed üles ja annan alla.
07.10.2003 at 13:45
Taavi
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
N. Liidu aegset vanarauda, mis on lääne masinate pealt kopeeritud ja mille kliirensit on katsetuse käigus tõstetud - seda esimeseks SUV'ks kutsuda on nüüd küll natuke liig.

quote:
Üldse ei ole muul ilmal N Liidule sõiduautolike 4WD autode välja mõtlemises midagi vastu panna.

???
http://www.4x4abc.com/4WD101/who.html
07.10.2003 at 14:08 Last edited 07.10.2003 at 14:12 by Taavi
PlyVal64
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Taavi, siin Sa eksid täielikult. Spyker ja muud, k.a. Mers, Horch, Steyr jne., olid hoopis midagi muud, kui SUV'id. Ja ei tasu seda vene tehnikat mingiks koopiavanarauaks nimetada. Tähtis pole kerekuju vaid idee ja teostus. Ideid on Venemaa alti meeletus hulgas genereerinud, kuid peale kosmosetehnika ja justnimelt 4WD pole tootmisesse enamus jõudnud. Sakslased aga ehitasid väikeseid veoautosid, nii G5, BMW, Horch kui teised tegid maasturite eelkäijaid. Ilma igasuguse mugavuseta üliväikeses seerias militaartehnikat või rikastele mõeldud jahilkäimise sõidukeid(nagu topicu peategelane). GAZ61 oli, on ja jääb esimeseks tõeliseks SUV'iks, ning Niva esimeseks kandevkerega linnamaasturiks. Kuigi Niva maastikuomadused ületavad 90% toodetavate "päris" maasturite omadusigi:lol. No ja esimesed kaks täiesti arvestatava mugavusega (soe, raadio ja mugavad istmed) ja suurseeriaSUV'i olid M-72 ja M-410.
Ahjaa, ühe täieliku "ulmeaparaadi" jätsin kogemata enne välja: shwimmwagen'i ja L-R lightweight'i Ukraina ristsugutisversiooni LUAZ. Jälle asi, millele pole sellises kaalu-, omaduste- ja toodangukategoorias kellelgi midagi vastu panna.
07.10.2003 at 14:27
Riho
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
Taavi: N. Liidu aegset vanarauda, mis on lääne masinate pealt kopeeritud ja mille kliirensit on katsetuse käigus tõstetud - seda esimeseks SUV'ks kutsuda on nüüd küll natuke liig.

quote:


Unicu klubis on igavene hunnik vanu ajakirju/raamatuid N. Liidust, kus vägagi huvitavat tehnikat ja infot selle kohta leidub.
07.10.2003 at 15:18
Taavi
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Läänes pani kõik paika turg. Arvan, et sellepärast seal nendele kahtlase funktsionaalsusega "ulmeaparaatidele" olulist rõhku ei pandudki. Olen vist liiga noor, minul selle "koopiavanaraua" peale süda härdaks ei lähe. Läänemaailmas on toodetud kõikidel eelmise sajandi aastakümnetel väga põnevaid sõidukeid, kui neid võrrelda samal ajal valmistatud idanaabrite toodanguga, siis vaatab vastu ainult masendav pilt.
07.10.2003 at 16:12
PlyVal64
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Sa Taavi vist oled tõesti väga noor, kui Sa mingist "masendavast" pildist räägid. Masendav võib olla ajavahemik 1970 kuni tänapäev, enne seda oli N Liit täiesti Euroopa tasemel. Jätame USA kõrvale, neil sittadel polnud sõda, mõnus oli ostja paksu rahakoti pealt ülihäid autosid arendada (mida nüüd nii mõnus fännata). N Liidu raskeveokitööstus ja pealesõjaaegne sõiduautotööstus olid täiesti maailma standard. Ja eksklusiivmasinad a'la Zil, Tshaika etc., ei jäänud muu ilma "üliautodest" grammigi maha.
07.10.2003 at 16:28
Riho
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
Taavi: Läänes pani kõik paika turg. Arvan, et sellepärast seal nendele kahtlase funktsionaalsusega "ulmeaparaatidele" olulist rõhku ei pandudki. Olen vist liiga noor, minul selle "koopiavanaraua" peale süda härdaks ei lähe. Läänemaailmas on toodetud kõikidel eelmise sajandi aastakümnetel väga põnevaid sõidukeid, kui neid võrrelda samal ajal valmistatud idanaabrite toodanguga, siis vaatab vastu ainult masendav pilt.

Mine sirvi neid raamtuid korra. Minul tekkis küll kahtlus mõnigate autode puhul, et kes kelle pealt on kopeerinud. Kas "lääs" "ida" pealt või vastupidi.
Ei ole ma isegi väga vana.
07.10.2003 at 16:36
vvt
  
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Selles suhtes ply-ga pro:)

miks seda kopimist niiväga tümitatakse? Rice autod on ka puhas copy-paste ju???
madalseis NL autoehituses algas 70ndate keskel, minuteada oli ka selline kord, et
seeriaautol ei tohtinud 1000 kg täismassi kohta olla rohkem kui 50 hj....kuigi ka
koopia, näiteks Moskvits 412 oli 1967. aastal välja tulles täiesti maailmaklass nii
tehnika kui näitajate poolest...
07.10.2003 at 16:40
PlyVal64
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Üks näide Venemma tegelikust võimsusest ja panusest maailma autotööstusesse: aastal 1949 tehti absoluutselt kõik kinniste kerege katused vähemalt 3-osalised. Keskmine plekk ja äärmised eriti kumerad osad ühendati keevitamisega. Gorki mehed aga võtsid kätte ja koostöös masinaehitajatega tegid valmis maailma esimese täies tükis sedaankerega auto katuse stantsimise matriitsi. Esimene selline toodanguauto maailmas on seejuures Pobeda, mille katust just erilises "sileduses" kõverusraadiuste osas süüdistada ei saa. Auto tootmishind langes sellega tohutult. Ja kõik teised maailma tootjad kukkusid Gorki mehi jäljendama.
Gorkist on pärit ka üks esimesi gaasiturbiin mootoriga võidusõiduautosid GAZ G1, aasta vist oli 1936.
NAMI nime kandnud tehase toodetud võidusõiduautod muutsid LeMansi reegleid(olid liiga kiired), Estoniast on siin palju juttu olnud(ikkagi ka N Liit ja autotööstus). Ja Riho repliik on vist selle kohta, et kes ikkagi esimesena Cobra põhimõttelise kerekuju lõi: kas ZIL või AC. Võib seejuures vaielda:)
07.10.2003 at 16:55
Riho
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
PlyVal64: Ja Riho repliik on vist selle kohta, et kes ikkagi esimesena Cobra põhimõttelise kerekuju lõi: kas ZIL või AC. Võib seejuures vaielda:)

Mõtlesin sellel hetkel küll Moskvitsi maasturi peale, mis vana Land Cruiseri nägu oli.:) Ja väga sügavas ajaloos tehtud.
07.10.2003 at 17:00
Taavi
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
N Liidu raskeveokitööstus ja pealesõjaaegne sõiduautotööstus olid täiesti maailma standard.

40'date ZIL/ZIS on Packard 180 täpne koopia, N.Liit sai lend-lease käigus USA-lt tootmisliinid selle jaoks. http://cfa-www.harvard.edu/~rschild/p1l.html

WW2 aegne N.Liidu raskeveokitööstus: Soviet trucks were copies of U.S. 1930-era designs and lacked the cross-country abilities of the modern vehicles given by the Americans. http://members.tripod.com/~Sturmvogel/SovWarProd.html

Samuti olid kõik sõjajärgsed N.Liidu veokid lend-lease'ga saadud USA veokite koopiad.

Tshaika on ka otse Packardi pealt maha viksitud. 1955 Packard 400:
http://summerville-novascotia.com/Packard/1955Packard400-2.jpg
http://summerville-novascotia.com/Packard/1955Packard400-Rear.jpg

Vanematest GAZ-M1 on Ford 40 V8 täpne kloon. http://www.autogallery.org.ru/gazm1.htm

jne jne.

quote:
NAMI nime kandnud tehase toodetud võidusõiduautod muutsid LeMansi reegleid(olid liiga kiired),

Esimest korda kuulen, ehk räägid sellest lähemalt?

Estoniate üle võime uhked olla, kuid mis on nad võrreldes samal ajal sõitnud F1 autodega?

Ja viimane kümnend millal japsid kuskilt midagi otse maha kopeerisid oli 70'dad. Väike omavaheline ideede näppamine käib siiamaani ju kogu maailma autotööstuses.

quote:
Ja kõik teised maailma tootjad kukkusid Gorki mehi jäljendama.


Väga julged väited. Kas internetisügavustes leidub ka mõni artikkel selle üliharuldase nähtuse kohta?

Põnevat lugemist:

These conclusions have been ignored for the Soviet automobile industry, even while the Soviets themselves officially stated their intention to use foreign automobile technology for military vehicles as early as 1927. V. V. Ossinsky, a top planner, wrote a series of articles for Pravda (July 20, 21 and 22, 1927) with the following warning:

If in a future war we use the Russian peasant cart against the American or European automobile, the result to say the least will be disproportionately heavy losses, the inevitable consequences of technical weakness. This is certainly not industrialized defense.

The Soviet military-civilian vehicle manufacturing industry, as subsequently developed, produces a limited range of utilitarian trucks and automobiles in a few large plants designed, built by, and almost entirely equipped with Western, primarily American, technical assistance and machinery.

This comprises the complete Soviet vehicle manufacturing industry — all built with Western, primarily American, technical assistance and technology. Military models are produced in these plants utilizing the same components as the civilian models. The two main vehicle production centers, Gorki and ZIL, manufacture more than two-thirds of all Soviet civilian vehicles (excluding the new Togliatti and Kama plants) and almost all current military vehicles.

http://reformed-theology.org/html/books/best_enemy/chapter_02.htm
07.10.2003 at 17:16 Last edited 07.10.2003 at 19:08 by Taavi
Vanaisa
  
Moderator
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Härrased, teeks ikka nii, et enne, kui lahmima hakkame, loeks enda posti korralikult läbi ja parandaks nii kirjavead, kui ka uitväited. Kui midagi väita, siis võiks allikas ka juures olla; ja kui oma arvamus, siis ikka IMO juurde.
Ja kui asi antud teema alla ei sobi, võiks ise uue topicu teha, mitte oodata, et adminnid vahele segavad.
ELEMENTAARNE VIISAKUS nii oponendi, kui ka kaaslugejate suhtes....

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
07.10.2003 at 17:36
Taavi
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
PlyVal64: Gorkist on pärit ka üks esimesi gaasiturbiin mootoriga võidusõiduautosid GAZ G1, aasta vist oli 1936.


Natuke veel fakte. Maailma esimene gaasiturbiin mootoriga auto valmis aastal 1950 ja mitte Venemaal. See auto oli Rover. http://www.p6club.com/histor4.htm

Ma ei tea kas selline asi nagu GAZ G1 on olemas, aga eksisteerib auto nimega Moskvitsh G1 aastast 1951 ja mootoriks on sellel tavaline sisepõlemismootor. http://digilander.libero.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse5(azlk).htm

Kas venelased on kunagi üldse teinud gaasturbiin mootoriga auto? Rääkimata veel sellise mootoriga võidusõiduautost.
10.10.2003 at 20:26 Last edited 10.10.2003 at 20:38 by Taavi
peep
 
Moderator
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Autodest ei tea aga bussid olid ju lausa regulaarliinidel kasutusel. Oleks ülivinge, kui keegi mõne sellise ära taastaks, need olevat parajad lennukid olnud.
10.10.2003 at 20:52
Vanaisa
  
Moderator
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
quote:
peep: Autodest ei tea aga bussid olid ju lausa regulaarliinidel kasutusel. Oleks ülivinge, kui keegi mõne sellise ära taastaks, need olevat parajad lennukid olnud.
Olen kuulnud, et Tshaika tehase toodangus oli mingi 10-12 kohaline turbiiniga väikebuss (tiibadega, nagu Tshaika ise) ja liikles põhiliselt Musta mere kandis - et oli nagu eriti sobilik mägedesse.
Teab keegi sellest midagi?


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
10.10.2003 at 20:57
vvt
  
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Olen ise lugenud Za Ruljomist artiklit, kus autoajakirjanikud said proovida vankelmootoriga Lada 2105-te (sellel oli küll mingi teine shiffer). Mootori kestvuse kohta andmed puuduvad (ega tollased Mazda vankelmootorid targemad polnud) aga 170-ni olid igemed paljad küll olnud. Mingine 150 hp oli see mootor.

Teise suht väljapaistev asi, mis väga häguselt meeles mingitest nõukogudeaegsetest Za Ruljom'idest oli miski mosse prototüüp, kerelt nagu kupee 412 ning mootor oli 1,8 DOHC 150 hp. Ja aasta oli siis 70-72 tuuris.
10.10.2003 at 21:40
reo
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
kahjuks ei valda küll teemat eriti, kuid äkki Ply pidas silmas hoopis masinat GAZ GL-1
ei ole aimugi mootorist, kuid võiduka moodi näeb vist küll välja :)?

10.10.2003 at 21:41
vvt
  
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
nüüd küll OT aga.....mootori ja lennukiehituse pioneeri Saksamaaga juhtus 1940.suvel selline väike piinlik lugu, et kui saksa hävitajad lendasid tollal 540 kmh, siis "kopeerimisega tegeleval ja mahajäänud" Stalini Venemaal lendas MiG-1 651 kmh. Ja ei olnud seal mingit litsensimootorit ega kellegi pealt mahategemist. Meenutame, et kolbmootoritega lennunduses on 111 kmh sama suur vahe nagu dragracingus 5 sekundit.
10.10.2003 at 21:56
peep
 
Moderator
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Wankeliga Lada on veel praegugi tootmises, vähemalt mõni aasta tagasi oli. "Special order" ja "domestic market only" off koorse. Nad panevad neid Togliattis ühes väikeses tsehhis kokku ehk puhas käsitöö.

Edit: vaatasin, et nende lehel seda enam ei ole, ju siis on asjal kriips peal. Mingi inf on siin:

http://www.monito.com/wankel/vaz.html

Ma ise mäletan, kui vaz'i tehase team käis Vasalemma rallikrossil nende wanklitega võidu sõitmas - päris jubedat häält tegid. VAZ on peale Mazda ainuke tootja, kes wanklitega tänapäevani tegeleb.
10.10.2003 at 22:02 Last edited 10.10.2003 at 22:08 by peep (Moderator)
vvt
  
Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm
Tõsine vene auto V8 austajale oli kunagi V8 (Tshaika mootoriga) Gaz-21 Volga (kas tähis Gaz-23 polnud???). Tehti neid väga piiratud koguses ning kõik nad läksid "organitesse". 70ndate algul merejalaväes kodumaad teeninud esivanem sellist isegi uurida saanud, tagarataste pidamise parandamiseks ja :burnout vältimiseks oli pagasnikus juba tehases pandud 100 kg tinaballasti. Nendega juhtus ka palju avariisid.
10.10.2003 at 22:12
tqhq.ee foorum : Autod : Buick El Kineno ehk vene tehnika vs. muu maailm   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.