| Poster |
Message |
fire83
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
Võibolla tobe küsimus, aga kui palju (mis iganes koefitsendis, protsendis näiteks) vaakumkarpa kütust kokku hoiab? Kumb kapriissem, kumb hooldusvabam? Plussid, miinused?
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 16.10.2003 at 20:22 |
Last edited 16.10.2003 at 23:38 by fire83
|
gets |
Vaakum või mehhaanline karpa?
Kas küsimus pole mitte sõnastatud valesti? Kumb on hobujõusõbralikum, oleks vast õigem . Firest ju ökomasinat pole mõtet ehitada või mis. |
| 17.10.2003 at 06:57 |
|
camsist
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: fire83:Võibolla tobe küsimus, aga kui palju vaakumkarpa kütust kokku hoiab?
Kui Sa juba nii küsid, siis vaevalt top end hoorspauer eesmärgiks on. Seega usun, et vaakum oleks kõige õigem valik.
EDIT: Üks jutuke karpavalimisest Thirdgen.orgist, kui pole veel juhtund lugema.
____________________________
'86 Camaro |
| 17.10.2003 at 08:31 |
Last edited 17.10.2003 at 08:56 by camsist
|
fire83
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: gets: Kas küsimus pole mitte sõnastatud valesti? Kumb on hobujõusõbralikum, oleks vast õigem . Firest ju ökomasinat pole mõtet ehitada või mis.
Seda, et mehhaaniline rohkem hp-sid annab tean niikuinii. Huvitas lihtsalt võidetud ökonoomsuse ja kaotatud hobujõudude suhe.
Näiteks 5 hp võimsust juurde ja 20% kütusekulu juurde dailydriveri puhul IMHO mitte kõige parem valik.
Huvitaks palju see vaakum võiks jõudu maha võtta. Tahaks ikka et masinal jõudu ka oleks.
Konf: ZZ4 355hp mootor, Crate Demon ZZ4 seeria karpa
Eesmärk: Tänavasõiduauto, mis jalgu ei jääks 
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 17.10.2003 at 08:59 |
|
fire83
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: camsist: Üks jutuke karpavalimisest Thirdgen.orgist, kui pole veel juhtund lugema.
Tnx! Huvitav on see lõik:
quote: For any 305, 600-650cfm should be plenty. For any healthy 350 CID or larger motor, you shouldn't run any less than a 750cfm
Crate Demon ZZ4 seeria karpa on just 650cfm 
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 17.10.2003 at 09:16 |
Last edited 17.10.2003 at 09:32 by fire83
|
camsist
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: fire83:Tahaks ikka et masinal jõudu ka oleks.
Seda ära küll karda, et vaakumkarpa jõudu ei anna!
____________________________
'86 Camaro |
| 17.10.2003 at 09:19 |
|
newton
Moderator |
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: For any 305, 600-650cfm should be plenty. For any healthy 350 CID or larger motor, you shouldn't run any less than a 750cfm
Foke näitel võib öelda, et see ei pea alati paika, tal oli ju 383 peal 600 CFM vaakum Holley ja ta sõitis 12-neid. |
| 17.10.2003 at 09:31 |
|
fire83
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: newton: quote: Foke näitel võib öelda, et see ei pea alati paika, tal oli ju 383 peal 600 CFM vaakum Holley ja ta sõitis 12-neid.
Huvitav oleks teada, mis aegadest oleks saanud kui ta oleks swappinud 750 peale?
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 17.10.2003 at 09:34 |
|
gets |
Vaakum või mehhaanline karpa?
Mingi selline tabelike töömahu ja karpa läbilaskvuse kohta:
289 - 302 Stock 500 CFM Mild 600/750 CFM Race 750/UP CFM
351 - 400 Stock 600 CFM Mild 650/750 CFM Race 800/UP CFM
400 - 460 Stock 650 CFM Mild 750/850 CFM Race 900/UP CFM
460 - UP Stock 750 CFM Mild 750/900 CFM Race 1000/UP CFM
http://www.ford-trucks.com/articles/carb.php
|
| 17.10.2003 at 09:48 |
|
foke
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: fire83: quote: newton: quote: Foke näitel võib öelda, et see ei pea alati paika, tal oli ju 383 peal 600 CFM vaakum Holley ja ta sõitis 12-neid.
Huvitav oleks teada, mis aegadest oleks saanud kui ta oleks swappinud 750 peale?
Selle asjaga on tegelikult nii, et karpa olulisus SBC puhul, mis on alla 400 hp ja käib alla 6000 rpm.. on marginaalne. (ma ei pea silmas siin mingeid 2-lõõrilisi junne muidugi) Seda näitab praktika. Mina proovisin nii 600 cfm vaakum-Holley't, 600 cfm meh-Edelbrocki kui 750 meh-Carter'it ning mitte mingit vahet ma ei tundnud.
Et ühest või teisest detailivahetusest oleks abi, tuleb kindlasti veenduda, et ülejäänud komponendid seda toetavad. Sul pole mitte mingit mõtet panna peale megakarbussi, kui kaaned lihtsalt ei voola.. või kui kaaned on ülihead ja nukk lihtlabaselt klappe ei tõsta.. või kui sisselase ei võimalda küttesegul jõuda kaanteni.. või väljalase ei suuda gaase mootorist välja viia...
Minu 383 võti on väga heas matchingus - kõik detailid/sõlmed on heas sobivuses ning nt. karpa vahetus ei andnud midagi. Ma ei eita, et see võib midagi anda, aga siis on kaks võimalust, kas praegune karpa on õhtal/reguleerimata/väga vilets või mootor produtseerib üle 400 hp ning käib rõõmsalt üle 6000 rpm (muuseas, mina lasin stripil 6300...6500-ni )
PS! võimalik, et see 12-sekundi komplekt on varsti valmis omanikku vahetama. |
| 13.11.2003 at 12:55 |
|
vvt
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
Mõttetu teema püstitus natuke... vene autode peal oli nt Weberilt maha viksitud 2101 erinevaid modifikatsioone terve tosin, mehaanilisi ja vaakumiga. Mingeid hj vahesid küll ei olnud....ainuke mingi ökolahendus oli sundtühikäigu ökonomaiser.....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 13.11.2003 at 13:01 |
|
foke
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: vvt: Mõttetu teema püstitus natuke... vene autode peal oli nt Weberilt maha viksitud 2101 erinevaid modifikatsioone terve tosin, mehaanilisi ja vaakumiga. Mingeid hj vahesid küll ei olnud....ainuke mingi ökolahendus oli sundtühikäigu ökonomaiser.....
mõttetu võrdlus... vahe on kindlasti olemas, aga see eeldab vastavat setup'i.. stockmootoril pole muidugi mingit vahet ja kui sa mu eelmise posti läbi lugesid, siis praktika näitas, et ka mõõdukalt järgiaidatud ca 400-jõulisel SBC-l see vahe eriti välja ei tulnud. Mis puutub siia 2101
|
| 13.11.2003 at 13:08 |
|
vvt
|
Vaakum või mehhaanline karpa?
quote: foke:
mõttetu võrdlus... vahe on kindlasti olemas, aga see eeldab vastavat setup'i.. stockmootoril pole muidugi mingit vahet ja kui sa mu eelmise posti läbi lugesid, siis praktika näitas, et ka mõõdukalt järgiaidatud ca 400-jõulisel SBC-l see vahe eriti välja ei tulnud. Mis puutub siia 2101
Kahtlane, kas sama düüside/kambrite ja muude põhiparameetritega niikuinii avatud teise kambri avamismehhanism mõju avaldab
Teiseks-mehhaaniline secondary ei ole "performance oma" mitte kw aga lihtsuse pärast. Pealegi on tehasekorras autol vaakumi paneku põhjus pigem sujuvam kiirendus kui ökonoomsus, võimsus vms. Seepärast on kõik viimaste aastate tehasekarpad igasugu vaakumjunne täis topitud
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 13.11.2003 at 13:31 |
Last edited 13.11.2003 at 13:40 by vvt
|