Poster |
Message |
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Tõuke antud teema püstitamisele annavad mu valutavad veritsevad näpud! Nimelt puhastasin ja kontrollisin täna süütesüsteemi ja küünlaid. Vasaku poolega pole probleemi, kuid parem pool on puhas pain in the ass, eriti see nr. 4, kes minu käest õhtu jooksul erinevaid sajatavaid hellitusnimesid teenis Isegi tühipaljas piibu tagasipanek (3,5 näppu ulatusid selleni) võttis koos vahepealsete suitsupausidega pool tundi!!! Ja kui ma siis lõpuks olin piisavalt antud probleemiga silmitsi seisnud avastasin ennast mõttelt, et mille krdi pärast see parem pool siis NII torusid ja kama täis on? Avastasin sealt EGR süsteemi ja veel mingi hunniku jämedaid torusid, mis tulid ees paremal all asuvast ja rihmaga käitatavast jullast! Air pump nagu skeem mulle ütles!? Mis krdi õhu pump ja mille jaoks oli küss
Ja siit hakkaski arenema idee: vähegi võimalik kama maha (a la nohust jagusaamine nina eemaldamise kaudu)
EGR`ist ja selle eemaldamisest on siin foorumis ka juttu olnud, on poolt ja on vastu arvamusi. Olulisim miinus on võimalikud ajuprobleemid, corral`is ja stangnet`is aga on rohkem küll neid, kes tõdevad, et mingit "check engine" tulukest ei pole, osa tõdeb, et on tekkinud pinging (eeldan, et see võib olla detonatsioon) teatud pööretel, osa viimastest on aga arvamusel, et detonatsioon omakorda on tekkinud vanast küttefiltrist, pumba madalast rõhust või mida iganes...
Niisiis, võttes oma eesmärgiks teha ruumi juurde arvan ma, et EGR maha võtmine ei mõjuks kehvasti!
Ja siis see Air pump: tuleb välja, et tegu on tavalise õhupumbaga, mis lisab välisõhku väljalaskegaasidesse enne teist kattide paari! Seda selleks, et kokkuvõtteks vähendada väljalaskegaaside süsivesinike sisaldust. Lisatav hapnik võimaldab veel põlemata kütuseaurudel (kütus= 100% hydrocarbons ehk süsivesinikud) enne katte edasi põleda. See omakorda võimaldab kattide pikemat eluiga (need teatavsti selleks ongi, et süsivesikuid imada ja ellimineerida), samas jätkuv põlemine suurendab väljalaskegaaside temperatuuri.
Mida soovitatakse smog pump`i puhul: ega eriti suurt midagist, tema eesmärk on ökoloogiline, If You run cats, keep the smog pump! Aga minu eesmärk oli teine, teha kapotialust väheke läbipaistvamaks et pöörata oluliselt suuremat tähelepanu tähtsamatele komponentidele!
Ja seetõttu olen mõelnud lähitulevikus selle nina ka maha lõigata
1) Tahaksin küsida kogenenumate käest EGR`i mahavõtmise meetodeid. Ma ei ole inglise keeles ehk veel nii kõva käsi, et ookeani tagustest tegijatest 100% õieti aru saada ja kui näiteks Teie soovitus kuidagimoodi viltu läheb siis on Teid ju palju kergem üles leida ja sotte klaarida
Olen arvestanud ka sellega, et ülevaatusel läbisaamise eesmärgil peaks ta tulevikus võibolla ka reinsatallima!
2) Smog pump- kattide eluiga ja ökoloogia mind ei paelu! See auto pole omandatud nendel üllatel eesmärkidel. Samamoodi olen mõelnud, et kui vaja on ÜV meestele meeldida siis võib ju ka selle reinstallida tulevikus. Niisiis, siin skeem mille alusel saaks see pump eemaldatud:

Ehk siis, vajaduseks on ainult lühem belt! Ülejäänud rämps leiab koha neil tühjadel riiulitel (mille kohta diesel`il, Jaanusel ja Bluestangil juba ütlemist oli!!!) 
Ja jällegi, tahan Teie, teadjamate/kogenumate käest saada oma sõnadele toetust, või siis ka laitust! Mida arvate, kas olen õigel või hoopis valel teel? Millega võin kohtuda sellel pikal kogenumaks saamise teel?
Edit 1: ei EGR ega pumba eemaldamisest mingit pööfoomansit ei oota ega looda, eesmärk on ainult ruumi saada, muidu ei saa keegi krt sellest kapotialusest aru (no mina vähemalt)
Edit 2: mõned unistesse silmadesse jäänud trükivead ja veel ka see, et see krdi pilt.ee ei võimaldanud suuremat skeemi panna. A mul ta muidu täitsa olemas!
|
23.10.2003 at 00:21 |
Last edited 23.10.2003 at 00:40 by Ets
|
5.0 |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
egr-i mahavõtmisest on minu arusaamise järele parem loobuda, kui ajule vaba juurdepääsu pole (peale tulukese on täiesti oodatav ka detonatsioon)
õhupumba saab jah maha võtta rihma niiviisi pannes, nagu pildil kujutatud ja häireid töös pole (äsja selline asi tehtud ja pole probleeme), kui mingeid auke lihtsalt lahti ei jäta. Peale ruumi saamise jäi ära ka kolin- minu õhupump kolises külmalt käivitades ebameeldivalt. |
23.10.2003 at 08:05 |
Last edited 23.10.2003 at 08:27 by 5.0
|
urmas |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
See pain in the ass on ainult kogemuste puudus, mis aja jooksul tuleb. Mind isiklikult häirib, et järjekordselt leidus üks mees, kes arvab, et suudab Fordi tehase insenerid üle trumbata ja teha parema auto. Stock on parim variant kompromissidest. Ehk mõtled veel ringi, enne kui auto totaalselt ära rüüstad.
|
23.10.2003 at 08:22 |
|
Kert |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Olen nõus urmasega et stock mootor kõikide vidinatega on kõige töökindlam. Õhupumba eemaldamine põhjustab mootori ebaühtlast tühikäiku (capril vähemalt..).
|
23.10.2003 at 09:08 |
|
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
EGR`i mahavõtmine: 0 poolt - 3 vastu
õhupump maha: 1 poolt - 2 vastu
Kas on veel kogenud arvamusi?
N.B "Ebaühtlane tühikäik ei ole mitte viga, vaid eesmärk" by partel |
23.10.2003 at 09:21 |
Last edited 23.10.2003 at 09:21 by Ets
|
5.0 |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: Kert: Olen nõus urmasega et stock mootor kõikide vidinatega on kõige töökindlam. Õhupumba eemaldamine põhjustab mootori ebaühtlast tühikäiku (capril vähemalt..).
tundub küll kummaline, kuna ei ole leidnud, et kellelgi seda probleemi oleks (kui jutt ikka tõesti õhupumbast, mitte egr-st) ja pealegi peaks see olema siis tuntav ainult külmkäivitusel ja sooja mootoriga ei saa minu arusaama järele see õhupump küll kuidagi ebaühtlast tühikäiku põhjustada, kuna teda kasutatakse minu arvates vaid külmkäivituse ajal väljalaskegaaside puhtamaks muutmiseks.
|
23.10.2003 at 09:39 |
|
peep
Moderator |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Maha võib nad mõlemad võtta ja midagi ei juhtu. EGR'i poolt tsirkuleeritav heitgaaside kogus on tühine ja teoreetiliselt olemasolev põlemiskambri temperatuuri alandav efekt praktikas mingit tähendust ei oma. Detonatsiooni põhjused on üldjuhul ikka mujal. Õhupump ka ei oma mootori töö seisukohast tähtsust.
Aga mina ei võtaks antud momendil kumbagi ära, kuna milleks Küünalde vahetamine ja muud tööd on korraliku auto puhul ikkagi suht. harva esinevad ja kui mingi detail kangesti segab, siis võib selle töö tegemise ajaks lihtsalt eemaldada. Kui vaadtata kuidas kogenud mehaanikud töötavad siis nad ei vali kunagi "kergemat" teed, vaid võtavad vaevaks eelnevalt ikkagi tööd võimalikult segavad komponendid eemaldada. Ja lõppkokkuvõttes kulub aega pea samapalju või vähem ja töö saab tehtud korralikult ja ilma närvikuluta. |
23.10.2003 at 09:46 |
Last edited 23.10.2003 at 09:46 by peep (Moderator)
|
ylovoitka |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Arvamus on selline, et kui ma Mercuryl (EEC IV) unustasin pisikese kummivooliku EGR Anduri külge panemata, hakkas Check Engine põlema. See on voolik EGR toru küljest ja läheb sinna karpi, mis mõõdab pulsatsiooni ja avab siis vastavalt seda ufo kujulist klappi. Keeruline jutt, aga aru peaks saama. |
23.10.2003 at 09:46 |
|
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
EGR`i eemaldamine võib tõesti anomaalseid nähtusi põhjustada, kuna pannes näiteks Throttle Body EGR`i poolse augu kinni käitub aju ikkagi vastavalt O2-sensori signaalidele ja muudab ka süüdet hilisemaks! On ju nii
Seal on kõik omavahel seotud ja kui aju kallale minna ei taha ei peaks EGR`i puutuma.
Aga õhupump, see ju lihtsalt puhur (blower ), mis aetakse rihmast ringi ja puhub pisut õhku väljalaskesse. Ei tea, seal vast mõni klapp kah veel vahel aga pump ise, kui selline (või tema puudumine) ei tohiks mootori rütmi küll häirida |
23.10.2003 at 09:48 |
|
vvt
|
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: urmas: See pain in the ass on ainult kogemuste puudus, mis aja jooksul tuleb. Mind isiklikult häirib, et järjekordselt leidus üks mees, kes arvab, et suudab Fordi tehase insenerid üle trumbata ja teha parema auto. Stock on parim variant kompromissidest. Ehk mõtled veel ringi, enne kui auto totaalselt ära rüüstad.
Fordi tehase inseneride ületrumpamises pole midagi üle mõistuse keerulist. Väga suureks abiks näiteks stock kollektoritest valujääkide väljaraiumine ning nende täpne sobitamine kaantega (stock+/1 0,5 cm). Käigukastinduses on Fordi kastidel (eriti uuemad) tihti suurem patakas igasugu improvement bulletin'e kui keskmine remondiraamat. Ei ütleks, et 90-up ford oleks mingi tohutult hea kompromiss ja läbimõelduse musternäidis. Võta või Taurus. Neid improvemente müüb isegi tehas.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.10.2003 at 09:52 |
|
Kert |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Äkki on sul võimalus kellegilt laenata lühemat rihma siis saaksid ju proovida et mis toimub..... |
23.10.2003 at 10:12 |
|
5.0 |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: Kert: Äkki on sul võimalus kellegilt laenata lühemat rihma siis saaksid ju proovida et mis toimub.....
sobiv pikkus ilma smogita käitamiseks peaks 90.0 olema(89.5 peaks ka sobima, aga mõnedel raskus selle pealesaamisel ja 90.5 puhul ei piisa pingutaja käigust)
|
23.10.2003 at 10:14 |
|
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: Kert: Äkki on sul võimalus kellegilt laenata lühemat rihma siis saaksid ju proovida et mis toimub.....
Võib katsetada ju ka lihtsalt nii, et ühendan kõik õhupumbaga seotud voolikud juhtmed lahti ja jätan ta n.ö. vabajooksu peale Vai mis!?
|
23.10.2003 at 10:16 |
|
BlueStang
|
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: EtsKets: Aga õhupump, see ju lihtsalt puhur (blower ), mis aetakse rihmast ringi ja puhub pisut õhku väljalaskesse.
A Sa panegi ta hoopis sisselaskesse puhuma
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
23.10.2003 at 11:08 |
|
Vanaisa
Moderator |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Ets,
Kui asi töötab, pole teda mingit mõtet ära võta (air-pump siis). Pealegi said ju küünlad vahetet?
Teine asi, kui on plaan tõsisemat stripi masinat tast voolima....
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
23.10.2003 at 11:12 |
|
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
to Bluestang: see puudutab järgmise talve plaane
to Vanaisa: seal ostu-müügi all ma natukene kurtsin ka seda, et parempoolne kollektor teeb häält ja sellest toruderägastikust ei ole mitte võimalik läbi näha ja leida see hääle tegemise koht Et siis kollektori vea leidmiseks pean nagunii õhupumba torustiku eemaldama, eks siis jõuab mõelda ja otsustada, mis edasi! |
23.10.2003 at 11:20 |
|
anryo |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Mul sama mõte liikumas. Aga mind teeb murelikuks just see, et kuna minul enam AC ratast ka pole, siis kas keegi oskab nüüd õiget rihmna pikkust pakkuda? Ja kuidas seda siis vedada. nii, et asjad ikka õiget pidi liiguks.

Kas nii, nagu teisel joonisel punasega?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
23.10.2003 at 11:21 |
Last edited 23.10.2003 at 11:21 by anryo
|
5.0 |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: anryo: Mul sama mõte liikumas. Aga mind teeb murelikuks just see, et kuna minul enam AC ratast ka pole, siis kas keegi oskab nüüd õiget rihmna pikkust pakkuda? Ja kuidas seda siis vedada. nii, et asjad ikka õiget pidi liiguks.

Kas nii, nagu teisel joonisel punasega?
http://stallionmotorsports.tripod.com/short_belt.htm |
23.10.2003 at 11:29 |
|
rustang
Moderator |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Mina eemaldasin nii kondi, õhupumba kui ka elimineerisin EGR-i.
Õhupump on üldse mõttetus - heitgaase värske õhuga lahjendada, et normidesse mahtuda?
EGR oli niikuinii umbes, jätsin kõik andurid ja täiteseadmed külge ja kompu ei saanud midagi aru. Torud plokikaante taga keevitasin umbe.
To Anryo - vaata Riho auto pealt, kuidas rihm jookseb. |
23.10.2003 at 12:27 |
|
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Veike vahekokkuvote, olles lugenud ja lahterdanud Teie arvamusi:
EGR`i mahavõtmine: 3,5 poolt - 3,5 vastu
õhupump maha: 4,5 poolt - 2,5 vastu
Vaidlustes synnib tode |
23.10.2003 at 12:33 |
|
BlueStang
|
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Siinne rahvas peaks ikka neid soovitsi andma, mis autut kergemaks teeksid ja tagarattasse rohkem jõudu/torki annaksid.
Niiet, mis ma saan muud öelda kui et - eliminate EGR and smog pump - A/C ka hea riiulisse visata - jälle 20 kg vähem - Mida vähem rulle rihma kaudu vändast jõudu ära võtavad seda parem - nagunii pidid ju pulleyd ka panema, seega rihmavahetus niieehknaa tulemas.
Kes nüüd arvavad, et Etsile halba soovin, nendele teadmiseks, et ise juba sel suvel ilma kondita uhasin - mitte küll vabatahtlikult, aga ikkagi EGR ja õhupumbani pole veel jõudnud - need lähevad koos kollektoritega
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
23.10.2003 at 12:47 |
Last edited 23.10.2003 at 12:48 by BlueStang
|
Ets |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Btw. hakkasin siin siiski motlema, et MIKS ei ole kunagi kuulda olnud sellisest esmapilgul lihtsast modist nagu smog pumba suunamine sisselaskesse?!? On ju smog vaid paarikymne cm kaugusel manifoldist ja tehniliselt oleks see minu vahese halli aju arusaamisel ysna lihtne!?
Mh? Ah? |
23.10.2003 at 14:01 |
|
altraditional |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Et äkki ta tekitab siiski liiga väikest survet ja on nii väikese tootlikusega, et hakkab suurema pöörde puhul rohkem takistama kui aitama? |
23.10.2003 at 14:14 |
|
5.0 |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
quote: anryo: Mul sama mõte liikumas. Aga mind teeb murelikuks just see, et kuna minul enam AC ratast ka pole, siis kas keegi oskab nüüd õiget rihmna pikkust pakkuda? Ja kuidas seda siis vedada. nii, et asjad ikka õiget pidi liiguks.

Kas nii, nagu teisel joonisel punasega?
kuni 93 stangi rihma kohta: http://www.fordmuscle.com/archives/2000/02/quicktips/index.shtml |
23.10.2003 at 14:19 |
|
peep
Moderator |
EGR ja smog pump ellimineerimine!
Mina arvan, et siinne rahvas peaks andma mõistlikke soovitusi, mida ta üldjuhul ka teeb. Hakata stock ja täiesti töötavat tänavasõidu autot lammutama, et säästa mõni kilo on suht. mõttetu. Mitte, et need vidinad ise oleks raskelt mõttekad aga komplektne ja tehase spetsifikatsioonidele vastav auto on igal juhul parem ja väärtuslikum, kui mingi "self made tuuning" mille ainuke käegakatsutav resultaat on tehnoülevaatusel mitteläbisaamine. Jõudu ega minekut nendest modidest oodata pole. Kui jutt juba tõsisemast modimisest või oleks need komponendid mittetöökorras, siis on muidugi teine teema aga ka siis tuleks asi igati enne läbi mõelda. |
23.10.2003 at 15:13 |
|