register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Kuidas keevitada   1 2  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Kuidas keevitada
Ka siinsetest oskab keegi soovitada, kuidas saavutada MIG-keevitamisel vee(vedeliku)kindel liides? Vaja ntx karteripõhi ringi teha, esimene isekeevitatud katseeksemplar tilgub mul läbi. Kas aitab piinlik puhastus enne keevitamist või on mingeid erinippe? Vaja ju veel ka nii keevitada, et asi keevitusel eralduva soojuse mõjul kujult ei deformeeruks.
13.11.2003 at 15:46 Last edited 13.11.2003 at 15:48 by rustang (Moderator)
kivipallur
Kuidas keevitada
puhastada on niikuinii korralikult vaja, et saada korralik liides. yks variant on liite hermeetilisust kontrollida näiteks nn. ilmutiga.kasutatakse nt. laevaremondis. see on siuke aerosoolpudelis vedelik, lased törtsu liitele peale - ereda värvusega kohad on praod. relakaga see koht maha ja uuesti keevitama.
13.11.2003 at 17:28
vvt
  
Kuidas keevitada
Gaasiga tuleb keevitada (Ar)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.11.2003 at 21:48
T-Bird
 
Kuidas keevitada
Lihtsam leia heat kevitajt !!!!!!!!!!
14.11.2003 at 00:11
viplala
Kuidas keevitada
quote:
rustang: Ka siinsetest oskab keegi soovitada, kuidas saavutada MIG-keevitamisel vee(vedeliku)kindel liides? Vaja ntx karteripõhi ringi teha, esimene isekeevitatud katseeksemplar tilgub mul läbi. Kas aitab piinlik puhastus enne keevitamist või on mingeid erinippe? Vaja ju veel ka nii keevitada, et asi keevitusel eralduva soojuse mõjul kujult ei deformeeruks.


Juhul kui on hea võimas keevitus, lihtsalt õmble rahulikult käpa poolt ette poole. Kui ei viitsi pinda puhastada, keera ampreid juurde, jääb pidama! Kui on s...t keevitus võid osta mega raha eest igasugu aineid või puhastada pinda lõpmatuseni-pidama ei saa!
14.11.2003 at 01:03
kivipallur
Kuidas keevitada
sitta keevitust pole. kui on vaja, saab ka 3 mm elektroodiga tavalise tarbimisvooluga autoplekki nii kokku käristatud et on! voib-olla on jah lihtsaim variant leida tuttav klemm, kes asja ära teeb.
14.11.2003 at 10:16
rustang
  
Moderator
Kuidas keevitada
Bensiinipaaki uurides avastasin pealevoolutoru ühenduskohast tina jäljed. Tinaga võiks tõesti proovida, vaja vaid head räbustit.

Professionaalse keevitaja juurde saab alati minna, seda teadsin ma enne ka :) lihtsalt kui iga tööga proffide jutule minna, siis kaob isetegemise rõõm ära.
14.11.2003 at 10:44
Lembit
Kuidas keevitada
Kehva keevitajana sain karteripõhja õlikindlaks MIG keevitust ja rellakat kordamööda kasutades.
Testisin bensiiniga.
14.11.2003 at 11:09
928boy
Kuidas keevitada
Eeldades, et kasutad õiget gaasi ning traati ja õigeid settinguid (ma ei tea, mis materjalist Su karteri põhi on), siis järgnev ehk abiks:

Kui Sa tead, kus pragu on, siis eemalda rellakaga lihvkettaga pragusid ja augukesi sisaldav materjal, nii umbes 2-3mm sügavuselt. Seejärel lörista mõnuga keevitust, ära punkti vaid ürita kogu materjal ühe soojaga ettekäiatud vakku suristada (eeldusel, et soojuspaisumisest probleemi ei teki). Kui kõhutunne ütleb, et nüüd küll peab, siis arvatavasti peabki. Kui aga kahtluseiva keres, siis käia rellakaga keevitusekoht tasaseks. Kui pragu on sees, siis kettast tulev peenike abrasiivpuru koguneb rellaka tekitatud vibra mõjul prao servale ning muidu nähtamatu pragu muutub seeläbi nähtavaks. Kui Sa eelkirjeldatud ilmingut ei tähelda, siis abiks veel hea suurendusega luup ning piisavate luumenitega valgusallikas. Siingi hea, kui pind tasaseks lihvitud sest künkliku keevituskuppelmaastiku vahelt pragu või augukest otsida on nutune.

Kui käepärast juhtub hapet olema, mis karteripõhjamaterjali söövitab, siis sellestki võib abi olla. Plastiliinist voolid vallid ning valad lahjendatud happe sisse, ootad mõned tunnid, et hape saaks pragu või augukest suuremaks söövitada, et see nähtavaks muutuks.
14.11.2003 at 11:30
rustang
  
Moderator
Kuidas keevitada
quote:
928boy: Kui Sa tead, kus pragu on, siis ...
Jah, ma olen selle prao just rellakaga tekitanud :) umbes 35-40 cm jooksvat õmblust vaja teha.
Tänan kõiki vihjete eest.

Kas kuumusdeformatsiooni vältimiseks aitab kui keevitamise ajaks karteri põhi ploki külge kõvasti kinni poltida?
14.11.2003 at 12:48 Last edited 14.11.2003 at 12:49 by rustang (Moderator)
madis
Kuidas keevitada
Ei see ei aita. Aitab ainult õiges suunas keevitamine. Tiblaaegsetes raamatutes on terveid peatükke, kuidas deformatsiooni vältida-vähendada.
14.11.2003 at 14:26
ull17
  
Kuidas keevitada
quote:
vvt: Gaasiga tuleb keevitada (Ar)
----------------------------------------------------
Kas keevitus juba ostetud ja nüüd spetsialist, et teistele nõu jagad? :)

-----------------------------------------------------
To rustang: proovi uuesti, niikaua kui õnnestub.
Ega sündides pole keegi tark, ennem tuleb ka veidi soola süüa, kui oskajaks saad.
15.11.2003 at 00:52
vvt
  
Kuidas keevitada
Naljamees ull 17, mu alluvuses umbes 100 keevitajat töötanud on ja ühe auto ise ka keevitanud :lol

Keevituse kohta küsisin seepärast, et ilma gaasita poolautomaadiga pole enne kokku puutunud - mitte sellepärast et ei tea, vaid seepärast, et siiani ainult profiriistade ja vahenditega tegemist tulnud - kus C02-ga keevitamine on üleeilne päev, TIG, kontaktkeevitus jne teemaks:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.11.2003 at 11:24
ull17
  
Kuidas keevitada
quote:
vvt: Naljamees ull 17, mu alluvuses umbes 100 keevitajat töötanud on ja ühe auto ise ka keevitanud :lol

Keevituse kohta küsisin seepärast, et ilma gaasita poolautomaadiga pole enne kokku puutunud - mitte sellepärast et ei tea, vaid seepärast, et siiani ainult profiriistade ja vahenditega tegemist tulnud - kus C02-ga keevitamine on üleeilne päev, TIG, kontaktkeevitus jne teemaks:)
-----------------------------------------------------
Ehk selgitad siis ka 10 aastase keevituskogemusega ,,naljamehele,, kelle alluvuses on töötanud üks ja ise on keevitanud kindlalt üle saja auto, kuidas Mig-iga (rustangi poolt kasut. ,topiku algul märgitud) keevitamisel aitaks Co2 -e keskonna muutmine Ar- keskonna vastu, kõrvaldada mikropraod. Pead sa teda täielikuks idioodiks ja arvad, et ta gaasi üldse ei kasuta ja poolil tavaline traat?

Mis kontaktkeevitusse puutub, siis sinu ülehomne teema oli juba õnnelikul veneajal, kus mitte vähe LADA-sid sai kokku lastud.

Minu vanaema on 20 aastat poksitrenni koristaja olnud.
Kas ta on poksija? :)))
15.11.2003 at 16:00 Last edited 15.11.2003 at 20:07 by ull17
vvt
  
Kuidas keevitada
Kui see Ar teema huvi pakub, siis ükski normaalne metallifirma ei kasuta praegusel ajal puhta C02 keevitamist, selle asemel on tavalise (so mittelegeeritud) terase keevitamisel segu Agamix 20, 80% argooni ja 80% süsihappegaasi. Miks on parem:
1. vähem sisepingeid keevituskohas -saab keevitada pideva õmblusega õhukesi materjale ja ruumilisi konstruktsioone ilma, et need kõveraks kisuks.
2. keevitamise kiirus on suurem, kuna elekrilahendus Ar keskkonnas on stabiilsem ning seetõttu läheb töö kiiremini,
3. väiksem pindpinevus sulametalli ja detaili vahel
4. p2 jätkuks - kuna keevitamine on kiirem, siis kuumeneb detail vähem ja tekib vähem igasugu pragude, kõverdumiste, sisepingete vms teemasid.
5. vähem pritsmeid ja tatistamist, ühtlasem õmblus.

Ühesõnaga - kes ei kasuta, julgeks soojalt soovitada. Keevitamise häälest on juba vahe tunda.

To hull17: pole kedagi idioodiks pidanud, kuna kodugaraazis on tavaline see 1-faasiline ilma gaasioptionita poolautomaat, siis esimene mõte see oli, et selliseks tööks kehv tehnika.

Mis su nõukogudeaegseid kontaktkeevitusi puudutab, siis see asi on tänapäeva kontakt täpselt samapalju kui Mosse Mercedes. Keevita õnnelikult edasi:) Ülejäänud jutuke 'sounds like a bull'...

Edit: 80/20


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.11.2003 at 21:13 Last edited 15.11.2003 at 22:11 by vvt
rustang
  
Moderator
Kuidas keevitada
Aga miksiga ma ju kogu aeg keevitangi. Vahekord on siiski 80/20, mitte 80/80 vvt vist tegi näpuka. Vt. ka http://www.aga.com/Web/web2000/ee/WPP.nsf/pages/agamix

Sel ajal kui teised Laagris kartidega hullasid keevitasin mina bensupaaki, lihvisin õmbluse relakaga tasaseks ja sulatasin tina ka veel peale - ehk jääb pidama :)

Edit:kirjavead
15.11.2003 at 21:22 Last edited 15.11.2003 at 21:31 by rustang (Moderator)
PlyVal64
Kuidas keevitada
quote:
vvt: Naljamees ull 17, mu alluvuses umbes 100 keevitajat töötanud on ja ühe auto ise ka keevitanud :lol:)
Siin tuleb vist nõustuda, et "seal";) on selline hulk töömehi, kes sõna otseses mõttes suurest igavusest sitast sepiku teevad, kasvõi peerugaasi kasutades. Saaks kuidagi oma auto kere "sinna" saadetud...
15.11.2003 at 22:14
vvt
  
Kuidas keevitada
Nende karteripõhjade-paakidega võib kodusel keevitamisel see häda olla, et nad ei ole valmistatud päris tavaliselt külmvaltslehest ja ainult tsingitud. Tõenäoliselt on sees lisandeid, mis muudavad terase happe- ja roostekindlamaks. Mis vabalt segavad keevitamist.Tehases autode valmistamisel on keevitusmenetlused ja vahendind, millest siin võime unistada - so omavahel suudetakse liita teraseid, mida kodusel teel ei pruugi saada.

BTW, mis marki see aparaat Sul on ja mis see maksis?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.11.2003 at 22:15
vvt
  
Kuidas keevitada
quote:
PlyVal64: Saaks kuidagi oma auto kere "sinna" saadetud...

Hehh, konteinerikeevitaja pole plekksepp:(



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.11.2003 at 22:23
Volvoman
Kuidas keevitada
quote:
PlyVal64:
quote:
vvt: Naljamees ull 17, mu alluvuses umbes 100 keevitajat töötanud on ja ühe auto ise ka keevitanud :lol:)
Siin tuleb vist nõustuda, et "seal";) on selline hulk töömehi, kes sõna otseses mõttes suurest igavusest sitast sepiku teevad, kasvõi peerugaasi kasutades. Saaks kuidagi oma auto kere "sinna" saadetud...
Vanast harjumusest esimese liigutusena lüüakse kerenr uus ja värvitakse auto teist värvi :)
15.11.2003 at 22:52
rustang
  
Moderator
Kuidas keevitada
quote:
vvt:BTW, mis marki see aparaat Sul on ja mis see maksis?
Kui küsimus minule, siis:
PIONIER MIG161/1, letihind 4990.-, ma ei oska www.stokker.ee kataloogist õiget kohta otse siia linkida.

Aga sapaka paagil vaevalt mingi eriteras on ;)

15.11.2003 at 22:58
Raul
Kuidas keevitada
http://www.stokker.ee/products/product.php?product=33546&group=445&type=1
15.11.2003 at 23:12
rustang
  
Moderator
Kuidas keevitada
Tnx Raul.
Sinna juurde ostsin korraliku reduktori ja suure ballooni agamiksi.
15.11.2003 at 23:14
vvt
  
Kuidas keevitada
quote:
Volvoman: Vanast harjumusest esimese liigutusena lüüakse kerenr uus ja värvitakse auto teist värvi :)

:lol
Lisaks valmistatakse kohalikus trükikojas uued autodokumendid ning loomulikult ka uued numbrid:D

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.11.2003 at 23:22
ull17
  
Kuidas keevitada
quote:
Raul: http://www.stokker.ee/products/product.php?product=33546&group=445&type=1
-----------------------------------------------------
To rustang: Kui nüüd teh. andmeid vaadata, pole sinu aparaat suurem asi (sorry, ei taha solvata). On teine üpris lahjake ja ka EE poolt pakutav voolutugevus, tegelikult ei vasta lubatule. Kaldun arvama, et ka agamix siinjuures ei aita. Muidugi on võimalus proovida öösiti, kui tuleb tulemus, siis alati parem.
Autoplekksepp peaks kasutama ikka kolmefaasilist ja üle 180A aparaati.

To hvvt: Huvitav lugeda sinu õpetusi, mis suurelt jaolt pärinevad instruktsioonidest ja on raamatute tsitaadid.
Novaaterlikkus ning progressiivsus viib meid kindlasti võidule.
Ull mees metsast, ka agamixi kasutaja.
17.11.2003 at 18:41
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Kuidas keevitada   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.