| Poster |
Message |
MargoC |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Tere hommikust.
Nagu pealkirjast lähtub, tunnen huvi, et millised võivad olla kahjustused auto elektrisüsteemile ja mida tuleks vaadata kui "targad" panid aku valetpidi peale? Silmaga nähtav asi oli see, et tõenäoliselt generaator hakkas suitsema, igastahes sealtkandist suitsu tõusis. Akuklemmid olid valesti ühendatud max paar sekundit.
Kui aku õieti peale pandi, siis auto käivitus normaalselt ja tuled ning muu selline elektriline varustus töötas, kuid genekas tegi suht kahtlast häält.
Oskab keegi öelda, mis ettevõte see Tartu mnt.'l on, kus see Boschi generaatoristend on ja kas nad nädalavahetusel ka töötavad?
Autoks Ford Taurus ja mootor 3,0 '91 (uuem tüüp).
Ette tänades,
Margo
|
| 08.01.2004 at 08:47 |
|
Aspelund |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Üdliselt peak iga testriga elektrik suutma Sulle ära öelda, kas generaator laeb või mitte.
Asp |
| 08.01.2004 at 09:30 |
|
margus61 |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Pakun, et generaatori dioodid ja pingeregulaator on maise teekonna lõpetanud.
Boschi stend peaks olema Bakt Kaubanduse teeninduses Pärnu mnt. 137 (linnapool endist Kalevi hoonet). Head tegijad on Pärnu mnt 388 hoovil, kuigi Boschi stendi asemel on vist miskit muud päritolu seade. |
| 08.01.2004 at 10:01 |
|
MargoC |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
See Boschi stend jäi mulle meelde mingist eelmise aasta teemast. Sellepärast selle kohta küsisingi, kuid kui on ka teisi korralikke kohti mis ka nädalavahetusel töötavad, siis võib ka neid pakkuda.
Selle testriga kontrollimisega probleeme ei ole, kuid tähtsam on nüüd teada, mis täpsemalt läbi läks ja seda iga testriga elektrik juba ei ütle.
Aitäh Margus |
| 08.01.2004 at 10:28 |
|
Ints |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Kui see asi piirdub ainult geneka remondiga,siis täna õnne ja jumalat,ning pane kirikusse üks küünal põlema.
Nali naljaks,kuid sellised asjad võivad lõppeda palju kurvemalt... |
| 08.01.2004 at 10:57 |
|
Aspelund |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Hea elektrik mõõdab tuksis geneka probleemideta ära ja ütleb ka, milline asi tuksis on. Piisab vaid sellest, kui olemas 12 volti, tester ja kandelamp. Oleksid Viljandis, teaksin, keda sellel otstarbel soovitada.
Asp |
| 08.01.2004 at 11:01 |
|
MargoC |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Paiknen ise koos autoga Jõhvis.
Ma tean ka siin tõsiselt head elektrikut, kuid küsimus tekib sellest et kui generaator ei tööta, siis kaua automootor ainult aku pealt töötab? Ja kui generaatoris midagi läbi põles või koguni ära sulas ja selle tagajärjel midagi ka kinni kiilus, siis kas tasub autoga üldse elektriku juurde sõita, või tuleb generaator maha võtta ja elektriku juurde viia? Auto - elektrik, max 3 km.
Asi oli naljast kaugel, õnneks olin ise mitte kaugel autost kui see "apsakas" tehti ja kuulsin kui midagi kapoti all särisema hakkas ja siis saigi kiiresti akuklemmid maha võetud.
Tänud seniste soovituste eest.
|
| 08.01.2004 at 11:19 |
|
Ints |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Ega sa palja aku pealt kaua sõita ei saa.Eriti veel siis,kui tuled on sisse lülitatud.Kui üldse sedasi sõita,siis ainult otse remonditöökotta. |
| 08.01.2004 at 11:33 |
|
altraditional |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Ma cruisisin ükskord u. 25 km aku pealt, siis hakkas mootor juba vahele jätma ning edasi ei piinanud. |
| 08.01.2004 at 11:47 |
|
tfr
|
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Ma olen tulnud Tartust Tallinna aku pealt. Tartus andis genekas otsad ja sealne Info-Auto laiutas peale seda, kui genekas ka 2000-krooniste harjade vahetuse peale laadima ei hakanud, käsi ja soovitas Tallinna kontorit külastada. Aku nõustusid siiski täis laadima enne.
Novembrikuu, pime, vihma sadas, tuledest olid ainult gabariidid. Ära tuli, aga teist korda enam küll ei tahaks. |
| 08.01.2004 at 12:30 |
|
mr. RocknRoll
|
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Tulin Kadrinast kunagi Tallinna aku peal. Susi hotelli juures keerasin parklasse ära, tuled muidugi olid kustu pandud ammu ning ohutuledki ei vilkunud normaalselt. Tegu oli muidugi ziguliga.
Kui sul peaks uut genekat vaja minema, siis mul üks olemas.
____________________________
44269 |
| 08.01.2004 at 13:49 |
Last edited 08.01.2004 at 13:49 by mr. RocknRoll
|
udu
|
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
miks sa üldse arvad, et Sul midagi juhtus autoga selle peale?
____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06 |
| 08.01.2004 at 14:34 |
|
MargoC |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Udu, loe mu esimest postitust. Või lühidalt öeldes hakkas generaatori lähedalt suitsu tõusma ja midagi kusagil särises ja kui kahmasin akuklemmi maha võtma olid juhtmed juba suht tulised. Samuti oli pärast korralik kärsakas ja hiljem autot käivitades tegi generaator heli, mida ma ei oska kommenteerida, kuid veidi gaasi andes, kadus ära.
Kuid see oli eile. Täna on elektriku juures käidud, generaator ei lae Homme hommikul viime auto tema juurde ja eks ta siis püüab selgusele jõuda mis täpselt läbi põles ja kas kahjustada sai ainult generaator või veel midagi.
Kuid tänud soovituste ja nõuannete eest. Endal oli algul kindel plaan generaator kaenla alla võtta ja padavai Tallinna poole lipata. |
| 08.01.2004 at 15:18 |
|
Crwq |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Andestust mu lolli küsimuse pärast aga kas armaturis ei peaks hakama punane süütetuli põlema kui asi ennast ei lae. Igatahes kaheratalistega korduvalt seda nähtud. |
| 08.01.2004 at 17:23 |
|
Vanaisa
Moderator |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Kas mitte pole nii, et suitsema hakkas genekas, kuna ta on aku küljes jämedat kaablit pidi ja genest läks + otse maasse?
Ehk siis suitses nt. mingi juhtme isolatsioon, hari/lamell?
Ja häält tegi, kuna üks/mitu lamelli olid krobelised/põlenud?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 08.01.2004 at 17:36 |
|
vvt
|
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
quote: tfr: Ma olen tulnud Tartust Tallinna aku pealt. Tartus andis genekas otsad ja sealne Info-Auto laiutas peale seda, kui genekas ka 2000-krooniste harjade vahetuse peale laadima ei hakanud
mis imeharjad sul siis olid Fuegol või? Igatahes selliste kallite saksa autode tablett koos harjadega maksab Forsis 160 eeku. Sõidab neljandat aastat.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 08.01.2004 at 18:04 |
Last edited 08.01.2004 at 18:04 by vvt
|
JJJ |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
quote: MargoC: Udu, loe mu esimest postitust. Või lühidalt öeldes hakkas generaatori lähedalt suitsu tõusma ja midagi kusagil särises ja kui kahmasin akuklemmi maha võtma olid juhtmed juba suht tulised. Samuti oli pärast korralik kärsakas ja hiljem autot käivitades tegi generaator heli, mida ma ei oska kommenteerida, kuid veidi gaasi andes, kadus ära.
Kuid see oli eile. Täna on elektriku juures käidud, generaator ei lae Homme hommikul viime auto tema juurde ja eks ta siis püüab selgusele jõuda mis täpselt läbi põles ja kas kahjustada sai ainult generaator või veel midagi.
Kuid tänud soovituste ja nõuannete eest. Endal oli algul kindel plaan generaator kaenla alla võtta ja padavai Tallinna poole lipata.
Lisaks niipalju, et nagu eelkõnelejad kommenteerisid, tasub karta elektroonikaplokkide (pingeregulaator, aju jne.) vigastusi. Samas on autos karp peotäie kaitsmetega ning plokkidel ka sisemised kaitselülitused olemas.
Genekal võib teoreetiliselt viga saada ankrumähis, kuid üldjuhul põleb pingeregulaatori karp enne maha, kui asi väga hulluks läheb. Staatorimähise ning dioodidega ei juhutu midagi - diood juhib voolu ühes suunas ning teistpidi akust välja ei tee. Anna siis tulemustest teada. |
| 08.01.2004 at 18:55 |
|
anjolle
|
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Kui otsad ainult paar sekundit peal olid siis sellest võiks nagu järeldada, et süüdet sisse ei jõudnud panna?
Sel juhul peaks asi piirduma generaatori dioodblokiga (-sillaga) mis sel puhul lihtsalt rämeda lühise tõttu läbikärsatatud saab.
Dioodi läbipõlemisel on kaks varianti:
a) lühises - diood mis muidu peaks voolu ainult ühte pidi läbi laskma, laseb nüüd mõlemat pidi nagu traadijupp.
b) katkestus - ei lase enam üldse voolu läbi.
On tõenäoline, et mõned dioodid põlesid alguses lühisesse ja hiljem, käivitades kas põlesid lõpuni maha (katkestus) või kärsatasid, lühises olles, sisse staatori mähise.
Mingeid lamelle viimase 40-50 aasta auto genekates ei leidu. Ja rootorid lähevad katki peamiselt kehva luksepa käe läbi.
Rikkeid tasub otsida siis veel seadmetest mis on pingestatud siis kui süüde on väljas:
Suuna(ohutule)relee
Stereo
Alarm
Kell
ja muidugi on oht ka "ajule" kuna sel on ka tegelikult toide vaikselt koguaeg peal (hoiab mälu).
Aga kui auto siiski käima läks siis loodetavasti jäi aju hinge.
See, et auto natuke aega päris korralikult ei käi võib olla sellest, et "aju" mälu on kustunud peale sellist "elektrishocki" ja ta töötab nn. algandmete peal (KAM) kuni jälle uuesti õpib.
Õnne ja Edu
____________________________
Ford Taurus SHO 1990
|
| 13.01.2004 at 01:04 |
|
MargoC |
Elektrisüsteemi kahjustused peale + ja - klemmi valesti ühendamist?
Hommikust.
Auto jälle korras
Eile hommikul sai siis auto elektriku juurest ära toodud. Elektrik seletas vene keeles mis seal generaatoris läbi oli ja kui õieti aru sain, siis pingeregulaator ja dioodiplokk. Õnneks olid elektrikul vajalikud osad olemas, nii et auto sai päevaga tehtud
Generaator töötab ja kõik muud ennem töötanud tuled-viled ka. Signat ja makki õnneks veel peal polnud, nii et see kahju jäi olemata. Elektrik vaatas üle ka muud kapotialused elektriseadmed ja kahjustada oli saanud õnneks ainult generaator.
Nüüd plaanin akujuhtmed konkreetselt vastavat värvi isoleeriga märgistada, et kui keegi antud autost tume inimene akut peale panema hakkab, siis sellega puusse ei paneks.
Tänud kõigile kes mõtteid ja nõuandeid jagasid
Teema praeguseks ammendatud. |
| 13.01.2004 at 08:35 |
|