register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : "krokotillidega" käivitamine  
Poster Message
rrrr
  
"krokotillidega" käivitamine
Nimelt sai aidatud teist autot juhtmetega käima. Viie minuti pärast hakkas mootor kaotama jõudu ja süttis ka ABS'i tuluke. Seistes käis veel 5 minutit ja kui hakkasin käiku sisse panema, ei olnud akus enam piisavalt voolu ning jäi seisma. Ei lae? Kuna oli teine genekas olemas, siis panin selle peale. Aga ei midagi. Seega küsimus, mis juhtuda võib, kui annad teisele autole voolu?

____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid
10.01.2004 at 17:50
PlyVal64
"krokotillidega" käivitamine
Kroko võttis tillist kinni ... ja sõitis Helesinise vaguniga elektrijäneste maale...
Aga tegelikult võis pingeregulaatori läbi kärsatada.
Ei tea ju, mis auto Sul on, kuid uutel võib ka "ajule" liiga teha, paljudel on see keelatud tegevus.
10.01.2004 at 17:58
pisike99
"krokotillidega" käivitamine
Tundub, et Lumina APV. Eks ikka pingeregulaator. Küllap on see ka su teisel genekal küpse. Mingitel mudelitel oli ka "laadimiskaitse" ehk ergutusahela kaitse. Kui on, on see kaitsmeplokis.

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
10.01.2004 at 18:02
vvt
  
"krokotillidega" käivitamine
Kas sellel imeautol laadimise märgutuld siis pole???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.01.2004 at 18:20
Ragnar
"krokotillidega" käivitamine
Genekal põlesid dioodid läbi. Täkku võid anda käiva mootoriga ainult "vanakooli" karbussmootoriga sõidukiga - mitte seda, et sisselase siin mingisugustki rolli mängiks, vaid sellisest karmist üldistusest on mõnelgi korral tublisti abi.
Ehk mingisugusest aastast alates (olenevalt siis auto margist) koormab vähimgi lisapinge generaatori üle, seega reeglina teist aidates tõmbad endale jama kaela. Kõige surmav on käivitamismoment! Alates ~´90 aastate sõidukitel peaks selline abistamine isegi täiesti manualis "keelustatud" olema.
Äärmisel juhul hädaolukorras võid krokodilliga teisel lihtsalt akut laadida - see ei tohiks kahju tekitada.
10.01.2004 at 21:22 Last edited 10.01.2004 at 21:30 by Ragnar
rrrr
  
"krokotillidega" käivitamine
quote:
vvt: Kas sellel imeautol laadimise märgutuld siis pole???
Autoks tõesti Lumina APV ja Genekas pärines 95 Silhouettelt. Sellel Autol tõepoolest laadimise märgutuld pole vaid voltmeeter (hetkel seistes 8 v näitab)

____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid
11.01.2004 at 00:02
orikas3
"krokotillidega" käivitamine
kui muud käivitamis varjandid on võimatud ja peaks akud ühendama krokotilliga oma vahel ei tohiks abi andja auto käia, juhul kui vähegi hoolid oma autost. eesti liiklus eeskirjas vist on asi kirjas kuidas on õige.
11.01.2004 at 11:20
agaa
"krokotillidega" käivitamine
Tjah eks see ju tänuväärne tegevus on kui teist aitad aga
kui pärast seda mingi jama siis katsu ise hakkama saada. Üldjuhul jah sedasi et masinatel millel "kompuuter" või "aju" "täku"andmine ebasoovitav.ST et ise võid oma masinale autoabi poolt (või mõni teine auto) lasta "täkku"
anda ,ei juhtu miskit, aga oma masinaga teisele, no way.
Endal kogemus selline et üks kord kõrbes aku ja kuna oli garantiiaeg siis olin kõigest ilma (AKUST JA GARANTIIST).
Teinekord sain jagu genekast(mähised kärssasid ära).
Üks elektrik seletas et pingekõikumised jms.:)
Nüüd annan abi nii. Kas võtan aku maha ja panen teisele massinale või juhtmetega akult juhtmed maas või vean.
Sorry et sul heategutehes nii läks.
11.01.2004 at 11:40
mr. RocknRoll
 
"krokotillidega" käivitamine
quote:
Ragnar: Genekal põlesid dioodid läbi. Täkku võid anda käiva mootoriga ainult "vanakooli" karbussmootoriga sõidukiga - mitte seda, et sisselase siin mingisugustki rolli mängiks, vaid sellisest karmist üldistusest on mõnelgi korral tublisti abi.
Ehk mingisugusest aastast alates (olenevalt siis auto margist) koormab vähimgi lisapinge generaatori üle, seega reeglina teist aidates tõmbad endale jama kaela. Kõige surmav on käivitamismoment! Alates ~´90 aastate sõidukitel peaks selline abistamine isegi täiesti manualis "keelustatud" olema.
Äärmisel juhul hädaolukorras võid krokodilliga teisel lihtsalt akut laadida - see ei tohiks kahju tekitada.
'


2000 aasta 306 peugeotl seda ohtu pole:). Lihtsalt teadmiseks. Õigupoolest on uuematel autodel manualis kirjas, et - või + klemm(olenevalt autost), eemaldada akult. Sestap on ka mugavasti eemaldatavad ´eebliga´ klemmid neil peal, millede puuduseks on väsimine ning korrosioon.


____________________________
44269
11.01.2004 at 13:54 Last edited 11.01.2004 at 14:02 by mr. RocknRoll
vvt
  
"krokotillidega" käivitamine
quote:
Ragnar: Genekal põlesid dioodid läbi. Täkku võid anda käiva mootoriga ainult "vanakooli" karbussmootoriga

Rumal jutt suhu tagasi :( Järgida kasutamisõpetust ja midagi ei juhtu. Vähemalt 98 Mitsul küll ei juhtunud. Võibolla tõesti on mingeid perversseid autosid, millel tuleb kohe uus aku osta, aga enamikel on siiski see võimalus olemas. Ka aasta vanal 530i-l oli see olemas-kuigi aku on tagaistme all, on täku andmiseks kenasti klemmid kapoti all välja toodud ja arusaadavalt märgistatud.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
11.01.2004 at 14:01
rat_013
 
"krokotillidega" käivitamine
äkki on need klemmid selleks et sulle saaks täkku anda??? :)

____________________________
impreza n/a
11.01.2004 at 14:39
Ragnar
"krokotillidega" käivitamine
quote:
vvt: Võibolla tõesti on mingeid perversseid autosid, millel tuleb kohe uus aku osta, aga enamikel on siiski see võimalus olemas.
Mis krdi uus aku osta ??? Kes sellest rääkinud on, pealegi on see puhtalt aku rida, kui palju käiamist viimane välja kannatab?
quote:
Ka aasta vanal 530i-l oli see olemas-kuigi aku on tagaistme all, on täku andmiseks kenasti klemmid kapoti all välja toodud ja arusaadavalt märgistatud.

Heh, äkki on need siiski täkku saamiseks... :kill
11.01.2004 at 17:36
vvt
  
"krokotillidega" käivitamine
No kui pead silmas seda, et "tänapäeva hüpekeerulise" autoga ei tohi täkku anda ega saada, siis on see sügavalt ekslik seisukoht. Täku andmine? Antakse alati seisva mootoriga autolt, käiva mootoriga andmine uuemapoolselt autolt on kogu aeg sügavalt amatöörlik tegu olnud. Täku saamine? Kui kontakt on hea, siis pole vahet kas 2101 karpa või xx.xx Motronic. Juhtmed ühendatakse saaja auto aku klemmidega rööbiti, so mingit ülepinget ja sellest johtuvat ei teki. Geneka laadimise osas pole viimane 20 aastat mingit revolutsiooni toimunud....."süsteem" on sama mis 1985 aastal......ei saanud aru su poindist?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
11.01.2004 at 19:55 Last edited 11.01.2004 at 19:56 by vvt
mrtn
"krokotillidega" käivitamine
tohib küll anda. ühendusskeem on järgmine:

1) doonor käima, kõik tarbijad taha - ventikas põhja, tuled põlema
2) plusskaabel enne doonori plussi, siis abistatava plussi
3) miinuskaabel abistatava akumiinusele, siis doonori kere või mootori metallosale (mitte akule, kuna säde võib mingile 0,001% juhtudest süüdata akugaasid)
4) mõni minut ühendatuna töötada lasta, siis pöördeid tõsta ja abistataval süüdet keerata.
5) lasta veel mõne hetke ühendatuna töötada ja siis vastupidises järjekorras juhtmed eemaldada.

olen oma kõikide ajuga autodega nii teinud, väga palju, mittemidagi pole juhtunud. selline skeem on isegi tauruse manuaalis kirjas.
12.01.2004 at 09:16
hellraiser
  
"krokotillidega" käivitamine
quote:
mrtn: tohib küll anda. ühendusskeem on järgmine:

1) doonor käima, kõik tarbijad taha - ventikas põhja, tuled põlema

Miks see esimene punkt hea on?


____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
12.01.2004 at 14:20
mrtn
"krokotillidega" käivitamine
ma ei ole seda põhjalikult uurinud, aga abistatava tahaühendamisel on mats tema elektrisüsteemile väiksem äkki?
12.01.2004 at 16:53
vkx
 
"krokotillidega" käivitamine
quote:
hellraiser:
quote:
mrtn: tohib küll anda. ühendusskeem on järgmine:

1) doonor käima, kõik tarbijad taha - ventikas põhja, tuled põlema

Miks see esimene punkt hea on?

Minu loogika ütleb just, et kõik muud tarbijad peaksid olema välja lülitatud?! Kui doonoril on kõik tarbijad taga, siis töötab genekas ju suht täiskoormusel ning kui siis sinna otsa lajatada veel lisakoormust käivitatava auto näol, kas see ei tekita äkki mingit ülekoormuse ohtu doonorauto genekale?

____________________________
Seville STS `02
12.01.2004 at 18:54
anjolle
  
"krokotillidega" käivitamine
otste ühendamise järjekorral küll tähtsust ei ole.
Kuigi sädet aku lähedal oleks küll hea vältida - olen ise näinud kuidas aku ülemine pool vastu töökoja lage lendas, tõsi küll, paari meetri kaugusel relamisest. Peris hea pauk oli :D
Aga kindel reegel on, et

Kui oma auto on äsja käivitatud, laske sel enne 5 minutit käia, et kõigepealt oma aku taastada.
Abisaaja ei tohi hakata enne käivitama kui tema aku on saanud ca 5 minutit doonori pealt laadida.
Ja kui ikka ei jaksa kohe käivitada siis mitte punnitada vaid lasta veel 5 min. laadida


Tavaline pilt on, et juhtmed peale ja kohe starterit andma.

____________________________
Ford Taurus SHO 1990
12.01.2004 at 19:51
hellraiser
  
"krokotillidega" käivitamine
quote:
vkx:
quote:
hellraiser: Minu loogika ütleb just, et kõik muud tarbijad peaksid olema välja lülitatud?! Kui doonoril on kõik tarbijad taga, siis töötab genekas ju suht täiskoormusel ning kui siis sinna otsa lajatada veel lisakoormust käivitatava auto näol, kas see ei tekita äkki mingit ülekoormuse ohtu doonorauto genekale?
Nii palju kui ma oma kahe auto vahel neid juhtmeid olen vedanud, siis alati kahjuks eiranud seda miinuse paigutamist teise kohta :(, aga kui doonoril panna kõik tarbijad taha, siis ta vaeseke lihtsalt ei jõua teise auto akut enam üldse laadida.
Muidugi ei oska ma peast öelda, et millist pauerit mu õnnetu Polo genekas üldse välja annab. Igatahes oli nii, et Porschet käima saada kui Polo oli doonoriks, pidi Polol ka tuled parkide peale keerama (tal lähevad lähituled koos süütega põlema), et teine üldse laadida suudaks. Võibolla oleks siis laadinud, kui oleks pool tundi seal passinud :)

____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
13.01.2004 at 10:46
rrrr
  
"krokotillidega" käivitamine
Auto juba paar päeva korras ja ka pikem testisõit tehtud.
Seekord pääsesin juhtme, mis kenekast starterisse läheb (pildil) läbi põlemisega.

____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid
15.01.2004 at 23:18
anjolle
  
"krokotillidega" käivitamine
Hea, et nii läks :beer

Ilmselt pidi juhe enne juba vigane olema ja suurema koormusega kärssas läbi

____________________________
Ford Taurus SHO 1990
16.01.2004 at 17:32
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : "krokotillidega" käivitamine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.