| Poster |
Message |
Madman
|
Torukollektorite tegemine!
Mul plaanis teha ise torukollektorid aga küsimus selline et kas peab olema mingi kindel kuuma-, keemiakindel materjal või saab tavalise roostevaba terasest toruga hakkama? Ja millega toru pärast seest/väljast katta?
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 07.01.2004 at 16:24 |
|
LaSa
 Moderator |
Torukollektorite tegemine!
seda teemat korduvalt käsitletud siin... |
| 07.01.2004 at 16:27 |
|
Madman
|
Torukollektorite tegemine!
quote: LaSa: seda teemat korduvalt käsitletud siin...
search ei anna tegemise kohta küll midagi, seda küll et kes teeb aga mul plaan ikka ise väänama hakata.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 07.01.2004 at 16:28 |
|
minimum
|
Torukollektorite tegemine!
toru paksus soovitavalt vähemalt 1,5-2 mm
kõlbab ka tavaline teras, roostevaba muidugi parem
kuidas neid torusid väänad? niisama väänates vajub lohku/kortsu ja tulemus hullem kui originaalid
ideid/näiteid saad siit:
http://www.westcoastfiero.com/headers/headers.html
http://members.shaw.ca/turbofiero/fiero_headers.htm
Fierostore Sprint headers
kui hästi välja kukub, teed mulle ka ühed? 
____________________________
- |
| 07.01.2004 at 16:36 |
|
Madman
|
Torukollektorite tegemine!
quote: minimum: toru paksus soovitavalt vähemalt 1,5-2 mm
kõlbab ka tavaline teras, roostevaba muidugi parem
kuidas neid torusid väänad? niisama väänates vajub lohku/kortsu ja tulemus hullem kui originaalid
ideid/näiteid saad siit:
http://www.westcoastfiero.com/headers/headers.html
http://members.shaw.ca/turbofiero/fiero_headers.htm
Fierostore Sprint headers
kui hästi välja kukub, teed mulle ka ühed? 
Niisama väänates lähevad jah lapikuks aga mul press olemas ja peaks vajalikud rakised ka leidma. Kui välja tuleb siis võib teha ikka. 
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 07.01.2004 at 16:42 |
|
Lembit |
Torukollektorite tegemine!
quote: Madman:Niisama väänates lähevad jah lapikuks aga mul press olemas ja peaks vajalikud rakised ka leidma. Kui välja tuleb siis võib teha ikka. 
Räägi lähemalt. Kas sul on "Mandrel bending"u tööriistad olemas?
|
| 07.01.2004 at 16:43 |
|
Madman
|
Torukollektorite tegemine!
quote: Lembit: quote: Madman:Niisama väänates lähevad jah lapikuks aga mul press olemas ja peaks vajalikud rakised ka leidma. Kui välja tuleb siis võib teha ikka. 
Räägi lähemalt. Kas sul on "Mandrel bending"u tööriistad olemas?
Ei päris nii vingeid aparaate ei ole, kehvema pressiga hea tulemuse saavutamiseks tuleb natuke nuputada, eks tulemusest paistab kas saab asja.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 07.01.2004 at 16:55 |
|
karikas |
Torukollektorite tegemine!
quote: minimum: toru paksus soovitavalt vähemalt 1,5-2 mm
Minu jaoks on rohkem küsimus, et kust nii õhukest plekk-toru üldse saab? Kas on tuuningupoodides (kui neid eestis õieti üldse on) ehk spetsiaalselt väljalaske jaoks?
quote: niisama väänates vajub lohku/kortsu ja tulemus hullem kui originaalid
Liiva täis ja otsad kinni ning annab väänata küll. Hea muidugi, kui oleks õige kujuga kumer pind. |
| 07.01.2004 at 16:57 |
|
Ago
|
Torukollektorite tegemine!
Ma oleks kah käpp kui masstoodanguks läheb.
____________________________
Pontiac Trans Sport `96
|
| 07.01.2004 at 18:04 |
|
PlyVal64 |
Torukollektorite tegemine!
quote: karikas: Liiva täis ja otsad kinni ning annab väänata küll. Hea muidugi, kui oleks õige kujuga kumer pind.
Peale liiv sees väänamist saab torud ilusti ristlõikelt ümmarguseks täpses mõõdus raudkuuliga need seest läbi tõmmates. Kuul vaieri otsa ja vaikselt toore jõuga torust läbi meelitada veel enne, kui need kokkuviigu ja kinnitusplaadiga ühendada.
Kasutatakse massiliselt üle maailma vanade tsikklikollektorite taastamisel, need ju peaaegu alati mõlki kukutud. Kuuliga läbi ja siis poleerima ja ... edasine on ühes teises topicus |
| 07.01.2004 at 23:31 |
|
Fog
|
Torukollektorite tegemine!
Kui hääd saavad ja hind ei tapa, siis oleks ka huvitatud.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 08.01.2004 at 12:51 |
|
BlueStang
|
Torukollektorite tegemine!
Mul ka erikujulisi kollektoreid varsti tarvis - 1 5/8" primari tubes ja kokku 3"-sese torusse. Hea lehendus oleks 3 Y-toruga asi lahendada.
Ja siis veel erikujulise paindega 3" toru.
Niiet, kui kogeumus olemas, andke teada
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 08.01.2004 at 13:52 |
|
Madman
|
Torukollektorite tegemine!
Siin päris huvitavaid mõtteid kirjas, sain eile toru kätte, 40 x 1,5 roostevaba teras, flantsid peaks ka siis roostevabast tegema ja pärast cermachrome'ga katma.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 09.01.2004 at 09:01 |
|
928boy |
Torukollektorite tegemine!
Liivale on ka üks alternatiiv, nimelt tina. Olen isegi veidi torusid väänata üritanud kuid liivaga head tulemust ei ole saavutanud, tinaga on veidi parem tulnud. Seatina saad EMEXist, ca. 6EEK/kilo. Pärast kuuliga pead ikkagi üle käima.
Siia otsa ka üks orjatöömaiguline repliik. Kolm tolli ehk tõsise väljalaske mõõt on ju päris suur läbimõõt. II ilmasõja ajal pruugiti taolise läbimõõduga torude, mida militaartööstuses tihti ette tuleb, seest lihvimiseks ja poleerimiseks alaealisi juudilapsi. Kui nüüd too väljalase sellistest küünrapikkustest juppidest kokku keevitada, et iga viimast keevituskohta ja sellele järgnevat torupinda lapsekäsi lihvima ulataks, saaks ju väga bro torustiku auto alla. Paraku on see lapsele ikka väga vastik töö, hullem raudselt, kui peenarde kitkumine.
Ja üks jutt veel. Sa, Madman, võiksid ära proovida selle kodanik Karika soovituse ühest varasemast teemast, kus ta rohkelt resonaatoreid propageeris. Ehk oled nii kena ja võtad pioneeri rolli selles vallas enda õlule? |
| 10.01.2004 at 22:12 |
|
vvt
|
Torukollektorite tegemine!
Ot aga kas see karikas on keegi Hendrik Karilaid, kes vanasti esimese põlve Scorpio eeliseid muude autode ees kaitses?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.01.2004 at 10:42 |
|
ats
|
Torukollektorite tegemine!
quote: vvt: Ot aga kas see karikas on keegi Hendrik Karilaid, kes vanasti esimese põlve Scorpio eeliseid muude autode ees kaitses?
Lühike mälu? Search abiks 
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=7217&page=2
|
| 12.01.2004 at 15:39 |
|
raixxx |
Torukollektorite tegemine!
Et kas saax kuskilt infi sellejaoks mis m66dus ja millised tuleb need kollektorid teha(teostuses pole probleem , probleem on m66tudes) |
| 28.01.2004 at 21:49 |
|
hents99
|
Torukollektorite tegemine!
quote: raixxx: Et kas saax kuskilt infi sellejaoks mis m66dus ja millised tuleb need kollektorid teha(teostuses pole probleem , probleem on m66tudes)
teed ikka vastavalt oma vajadustele 
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
| 28.01.2004 at 22:50 |
|
silver |
Torukollektorite tegemine!
Aga miks te kõik tahate väänata torusid, kõik race-ing kollektorid on ka põlvedest ja torujuppidest kokku keevitatud. Väänates pealegi venitab välimistel kurvidel metalli tunduvamalt õhemaks kui see muidu on ja lisaks sellele käib leek alati vastu välimist kurvi rohkem. Kui tekib küsimus metalltoru ühendamise suhtes keevitades a´la servad jäävad ette, võib teha kahte asja
a: Lõikad mõlemad torud korraga läbi, jääb ühesugune ristlõige mõlemasse otsa, ajad veel välimise toru ääre nõrgalt faasi ja ongi olemas vaba vool, keevita kokku.
B: Võtad sirge toru sälgutad ära, painutad vajalikud kurvid suvalise suunas ja keevitad kokku. Keevis jääb ju valjapoole gaaside liikumist see ei takista.
Normaalsel keevitajal võtaks aega üks- kaks päeva toud kokku lasta, aga kõige probleemsem on kollektorile flantside tegemine, seda peaks tegema vesilõikusega kollektori tihendi järgi flants 6-10mm.
http://www.e30m3performance.com/installs/installs-2/exhaust/4into1_hdr.jpg
edit: link
|
| 29.01.2004 at 09:14 |
Last edited 29.01.2004 at 09:17 by silver
|
minimum
|
Torukollektorite tegemine!
quote: silver: Aga miks te kõik tahate väänata torusid, kõik race-ing kollektorid on ka põlvedest ja torujuppidest kokku keevitatud.
kui ütleksid, kust saaks korralikke põlvesid (seina läbimõõt vähemalt 2mm, soovitavalt roostevaba) leida, siis ei tahakski midagi väänata 
quote: B: Võtad sirge toru sälgutad ära, painutad vajalikud kurvid suvalise suunas ja keevitad kokku.
kuidas on nende pingetega, mis terasesse jäävad keevitamisest?
quote: kõige probleemsem on kollektorile flantside tegemine
mulle on siiani tundunud küll vastupidi, vesi- või plasmalõikuse leiaks lihtsalt
____________________________
- |
| 29.01.2004 at 09:25 |
|
silver |
Torukollektorite tegemine!
Kurvid ma otsisin Fennost, roostevaba kohta küsin järgi .
Mingeid olulisi pingeid metalli ei jää keevitamisel. |
| 29.01.2004 at 09:48 |
|
rustang
Moderator |
Torukollektorite tegemine!
quote: silver: Mingeid olulisi pingeid metalli ei jää keevitamisel.
Jääb ikka aga mis siis? Paarinädalase sihtotstarbelise kasutamise järel on need pinged kollektorist kadunud |
| 29.01.2004 at 09:53 |
|
silver |
Torukollektorite tegemine!
Mingi metallifirma silikaltsiidi tn-l müüb roostevaba sumpa toru. |
| 30.01.2004 at 14:40 |
|
minimum
|
Torukollektorite tegemine!
quote: silver: Mingi metallifirma silikaltsiidi tn-l müüb roostevaba sumpa toru.
kas ka põlvesid?
____________________________
- |
| 30.01.2004 at 14:47 |
|
silver |
Torukollektorite tegemine!
quote: minimum: quote: silver: Mingi metallifirma silikaltsiidi tn-l müüb roostevaba sumpa toru.
kas ka põlvesid?
ka põlvesid |
| 30.01.2004 at 15:32 |
|