register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vana värv.   1 2  
Poster Message
Vanaisa
  
Moderator
Vana värv.
Lahe vaadata, kuidas 37 aastat vana värv on ühtlaselt ära pragunenud. Kas sellise värvi edasiseks saatuseks peaks olema täielikult maha nühitud saada? (mõnest kriimustuse kohast paistab korralik kruntvärv vastu)


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
15.02.2004 at 20:40
anjolle
  
Vana värv.
Pragude põhjadeni peaks ikka vist välja lihvima küll. Muidu võib juhtuda, et uuele värvile tulevad samasugused praod sisse. Vana aja keemiat ei või teada, sellepärast ikka korralik 2K pritspahtel (filler) üleni peale. Kui hakkab üles keetma siis kõik maha mis keetis ja uuesti filler. Kuni pidama jääb.

____________________________
Ford Taurus SHO 1990
16.02.2004 at 01:13
ull17
  
Vana värv.
Mina nüüd küll ei soovitaks 37-nda aasta autole mingit pritsu laskma hakata, isegi mitte kahekomponentset.

Nagu teada on prits hästi boorne materjal, küll muidugi hästi kergesti lihvitav, aga ka järelkuivamine on garanteeritud.

Õige oleks pind lihvida täielikult siledaks, st. kõik värvi praod- mõrad välja. Peale seda katta pind kahekomponentse kruntvärviga, peale täielikku kuivamist matistada, alusvärv jne.
16.02.2004 at 10:44
Vanaisa
  
Moderator
Vana värv.
Vot vot, tahaks kellegi spetsialisti juttu kuulda.
Juttu ´a la "ma arvan või olen kuulnud, et nii võiks" kuulda ei tahaks.
Ise oma lolli aruga tahaks pleki haljaks lasta, aga kas see on kõige õigem?
Asi selles, et enne järgmist 30 aastat ei tahaks teda värvida. Seega kvaliteet ja veelkord kvaliteet.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
16.02.2004 at 11:12
anti
 
Vana värv.
quote:
ull17: Mina nüüd küll ei soovitaks 37-nda aasta autole...
P.S. Autoks Eldorado 1967, 37 eluaastat turjal. Lihtsalt täpsustuseks.
16.02.2004 at 12:05
kass artur
Vana värv.
See on teema,mis pakub huvi. autot peab enne nägema-siis saab pakkuda lahendi.Kõigepealt tuleb teha kindlaks tänapäevaste materjalide sobivus vanale värvile jne....
16.02.2004 at 17:26
Vanaisa
  
Moderator
Vana värv.
quote:
kass artur: See on teema,mis pakub huvi. autot peab enne nägema-siis saab pakkuda lahendi.Kõigepealt tuleb teha kindlaks tänapäevaste materjalide sobivus vanale värvile jne....

Nonäe - tere, tere.
Aga sa kaugelt kandi merhi...aga kui juhtud Tallinnasse tulema, siis tõmba mulle traati...:)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
16.02.2004 at 17:45
anjolle
  
Vana värv.
täpsustuseks, et pritspahtleid/fillereid/täitekrunte on üsna erineva paksuse/boorsusega. Peenemad jäävad lausa läikima. Küsi autovärvipoest.
Aga haljaks tuleks nühkida siiski ainult need kohad kus rooste närib. Mujalt küll ei maksaks.

____________________________
Ford Taurus SHO 1990
17.02.2004 at 01:10
PlyVal64
Vana värv.
Vanaisa, 100% kindlusega saab hea lõpptulemuse ainult täiesti puhtaks tehes. Mehhaanilist värvieemaldust enam keegi ei tee, kõik käib keemiaga. Värvivaba pinda alles hakatakse käiama-lihvima-lappima. Samast mehest mul jutt viimases lehes, kuid vaata absoluutset tipptasemel tööd Märt Aarne tööd. Kuidas ikkagi kvaliteeti tehakse ... See on tegelikult kõigile vaatamiseks ja kaasamõtlemiseks:)
Kuidas näeb keemiliselt puhastatud auto välja:)
17.02.2004 at 10:24
taavi603
Vana värv.
Mis siuke keemia ka maksab? Kas iagüks saab kodus sellega hakkama?
17.02.2004 at 13:58
Georg79Fire
Vana värv.
quote:
PlyVal64: ... Kuidas ikkagi kvaliteeti tehakse ... See on tegelikult kõigile vaatamiseks ja kaasamõtlemiseks
Selle mehe tehtud tööd on tõesti ülima kvaliteediga- mul endal õnnestus möödunud suvel jälgida tema tehtud Triumphi värvimistöid otsast lõpuni. Ja tal (minul see ei õnnestunud) on õnnestunud isegi klientidele selgeks teha, et kvaliteet maksab! Nii, et inimestel, kes mõtlevad, et võtavad 30K kroonikest näppu ja lähevad meistrimehe jutule sooviga saada romust näituseauto, ei ole selle mehe juurde asja.
Kuna Eestis pole kvaliteetseid liivapritsijaid kuskilt võtta ja kõrgsurvepesu ka meil võõras nähtus, siis on kõige targem tõesti värvisurmaga vanad kihid eemaldada, kuigi see võib väga tüütuks ja ebameeldivaks protsessiks osutuda.
Sulle, Vanaisa, võin soovitada ainult seda, et kui sa iga aasta oma Caddy't värvida ei taha, siis on õigem ikkagi kõik pragunevad või muudmoodi veidralt käituvad kihid eemaldada.
17.02.2004 at 14:14
Vanaisa
  
Moderator
Vana värv.
Tänud.
Aga siis haljale plekile peaks kohe tutvustama ka härra roostesurma ja siis kas või pintsli/pulverisaatoriga krunt selga? (sest pole selge, kas auto kohe ka värvimisse läheb...)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.02.2004 at 14:28
PlyVal64
Vana värv.
quote:
taavi603: Mis siuke keemia ka maksab? Kas iagüks saab kodus sellega hakkama?
Ma ei mäleta, mis firma pläga mina kunagi Ply peal kasutasin, kuid haises ja näris see põhja värvi küll heaste. Sulatab pehmeks ja siis kas pahtlilabida või kuuma vee survepesuga maha. See viimane on muidugi superhea ... ja seda masinat saab tööriistarendist lausa rentida.
17.02.2004 at 14:34
margus61
Vana värv.
Panen siis ka siia värvimisega seotud küsimusi/mõtteid, kuigi värviteemat varem küllalt käsitletud. Endal on pisemate vidinate (vintsid, sillad jne.) värvimine ees, ja üritan head kvaliteeti saavutada.

Vanaisale: kuidagi ei tule loetud kirjandusest ette, et keegi oleks analoogsel juhul vana värvi kasvõi osaliselt alla jätnud. Ikka vaatab piltidelt haljas plekk vastu ja Soome pool räägitakse tavaliselt liivapritsist. Samas on vist suur tõenäosus, et eemaldatud vana värviga kohtadel pahtel tõmbab ajapikku madalamaks, kui 37 aastat tahenenud kraam.

Keemia järel pole vist krundiga nii tapvalt kiire, kui liivapritsi järel? Kuigi mul liivapritsitud asjadega pole garages kuu ajaga midagi juhtunud. Niiske ilmaga pritsist tulles võtab aga niisama rebasekarva selga.

Kumb oleks teadjate arvates krundi esimese kihi jaoks parem, kas pintsel või pihusti? Tundub, et pintsliga saaks nagu paremini liivapritsipoorid täis. Samas, äkki surve all pihustades lööb sügavamale?

Väidetakse, et Tähetornis on inimesed võimelised autoplekki kvaliteetselt liivapritsima. Kas on kellelgi rohkem infot?

Taavi 603: saab ise hakkama, Venafex või miskit sarnast on nimi. Search abiks, värviteemades on nimetatud.

Ply: kas kuumavee survepesu haljast plekki kohe roostetama ei pane?
17.02.2004 at 14:54
anti
 
Vana värv.
Kord garaazis üht mööblitükki taastades ja puitu Wenfexiga vanast värvist puhastades tegin katse- määrisin keemiat ka kõrval seisva avariilise auto värvitud plekile. Võttis küll pehmeks...
P.S. Vanaisa, see polnud mõeldud soovitusena :) Küsi lisainfot arstilt ja apteekrilt.
17.02.2004 at 14:57
PlyVal64
Vana värv.
quote:
margus61: Ply: kas kuumavee survepesu haljast plekki kohe roostetama ei pane?
Üldiselt ju autoplekk (v.a. Venemaal kasutatu) on väikese süsiniku sisaldusega ja kuivas garages seistes ei lähe ta niipea isegi mitte täpiliseks. Kuum survevesi(suudavad need masinad kuni 100 kraadi kütta ja äkki mõni rohkemgi) on lihtsalt hea ning mugav vana värvi kiire eemaldamise vahend, sest teeb värvi veelkord pehmemaks ja kuumutab pleki enda ka üles. Kuivatad ära ja soojalt plekilt autustub viimanegi tilk. B-M'i ajal oli see masin ju käepärast ja Kaspari Humber tõmbus roosteseks alles paari kuu pärast peale õues seismist. Ja "keetis" selline vesi lahti ka tehase autovärvi:(
Vaadates Märdi juures seda EMW'd, siis viis kuud polnud küll mingit täpikest veel tekitanud. Ju saab niimoodi rahulikult teha???.
17.02.2004 at 15:38 Last edited 17.02.2004 at 15:39 by PlyVal64
kalev35
  
Vana värv.
quote:
margus61:
Kumb oleks teadjate arvates krundi esimese kihi jaoks parem, kas pintsel või pihusti? Tundub, et pintsliga saaks nagu paremini liivapritsipoorid täis. Samas, äkki surve all pihustades lööb sügavamale?

värvikontorites olen sellist juttu kuulnud, et aerosooli purgist ei tohiks seda siiski teha, vaid ikka 'püstoliga'

____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
17.02.2004 at 16:24
eikeegi
Vana värv.
Ma olen kasutanud mingit lõuna- või idanaabrite toodet vana värvi eemaldamiseks...oli kuri mögin küll. Täpset marki ei tea, aga odav ja tõhus oli. Võimalik muidugi, et erinevate värvidega käitub erinevalt. Pintsliga peale ja kui asi kõva ragina saatel mullitama hakkas, siis pahtlilabidaga sodi maha, nagu eelpoolgi mainitud. Hiljem sai veel lakibensiini ja kaltsudega hõõrutud ja tiivad läikisid kui peegel. Eriti hästi võttis pealmisi kihte. Krundiga oli rohkem tegemist, aga peale suuremat lobistamist tuli lõpuks ikka maha. Kui nüüd tagantjärele mõelda, siis survepesuga oleks krundi kindlasti palju lihtsamalt maha saanud, kui niisama nühkides.
Edit: suurt Caddyt muidugi ikka annab erinevalt paarist tiivast ja uksest sellisel moel puhtaks kraapida.

____________________________
V8
17.02.2004 at 16:31 Last edited 17.02.2004 at 16:33 by eikeegi
13piisab
 
Vana värv.
teemast läbi käinud 321 on puhastatud "Chemistripiga" (allikas, sealt vilksatab läbi ka aine hind...). Sarnast keemiat pidi olema ka "CarBrite" seerias.

mehaaniliselt "aktiveeritud" metalli peale KINDLASTI kohe krunt. Happekrunt soovituslikult (enne pahteldamist tuleb siiski veel katta täiendavalt tavalise krundiga - polüesterpahtel + happekrunt = jama).
keemilise puhastamise kohta puudub kogemus - kahtlemata aga nii kiiret tegutsemist, nagu liivaprits/ketaslõikur ei nõua.

edit: lingi "modimine"

____________________________
vanem on parem
17.02.2004 at 16:42 Last edited 04.04.2004 at 11:36 by 13piisab
Vanaisa
  
Moderator
Vana värv.
Edit: suurt Caddyt muidugi ikka annab erinevalt paarist tiivast ja uksest sellisel moel puhtaks kraapida.
Oh, mul aega küll :)

Edit: Hr. Aarne saiti tutkides sai pilt selgeks - keemia selga ja paljaks. See peaks suht lihtne olema, kuna tegu originaalvärviga ja seega kihte vähe. Siis tuleb tinatamise saladusi õppima hakata.
Usun, et kevade poole saavad kuskil üleval olema ka artiklid ühest teatud autost teemadel:
a. Laiali lammutamisest;
b. Värvieemaldamise mõnudest

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
17.02.2004 at 16:44 Last edited 22.02.2004 at 19:23 by Vanaisa (Moderator)
wax
 
Vana värv.
Oled sa, Vanaisa, juba püüdnud värvi keemiaga eemaldada? Oleks kah huvi vastavate "vedelike" ja nende toime kohta :)
21.05.2004 at 11:23
Vanaisa
  
Moderator
Vana värv.
Nii, proovisin siis tiiba puhastada - pildid siin
Peab kohe ütlema, et pealmine värvikiht tuli väga ilusti ära, krunt aga osutus väga vintskeks vennikeseks - peale kolmandat keetmist loobusin ja tiiba päris plekini haljaks ei saanudki. Võib muidugi olla, et antud mögin pole just kõige kangemat sorti. Kui keegi teab paremat moosi, siis andke teada.
Ja veel infoks - kui poti peal soovitati moosi peale määrida ja oodata 10-20 minutit, siis 20 minuti pärast oli see plöga igatahes täielikult kuivanud - soovitan peale 5...6 minutit pahtlilabidaga kallale minna, siis on tulemus parim.

Edit - pildid on antud lingil loomulikult segamini, aga õige järjekord oleks siis: tiib - keedab - krunt :)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
21.05.2004 at 11:29 Last edited 22.05.2004 at 18:35 by Vanaisa (Moderator)
trevi
 
Vana värv.
Huvitab selline küsimus, kas keegi on proovinud samal otstarbel kasutada pidurivedelikku :) Endal kogemus, mitte küll autovärviga, et võtab hästi lahti. Huvitab just et kas autovärvi ka lahti võtab. Endal pole kahjuks millegipeal proovida. Küsimus ajendatud ka sellest, et miskis V8 ajakirjas keegi tegikapotialuse korda ja seal võttis ta eelmise omaniku poolt hõbedaseks värvitud plastikust (paisu?)paagil ka värvi maha väidetavalt pidurivedelikuga.
Samuti huvitaks kasutatud mögina hinnaklass ja kust seda üldse otsida, sest kuigi hetkel vajadust pole, oleks hea teada :)
22.05.2004 at 23:45
anjolle
  
Vana värv.
quote:
trevi: Huvitab selline küsimus, kas keegi on proovinud samal otstarbel kasutada pidurivedelikku :)
Pidurivedelikuga võib lahti saada ainult väga saastast värvist n. Sadolini 1-komponentsest.
Näidetena tuleb meelde 2 (tahtmatut) värvihukkamise juhust:
Kunagi, pikniku käigus sattus sõbra Sadoliniga värvitud Ladale (ülikobe :hail ) OFF'i sääsetõrjegeeli - sadolin maas, krunt alles.
Teine kord sattus Sadoliniga värvitud auto peale remonditöökoja kätepuhastusmöginat (Handrex vms. täpselt ei mäleta, mingi roosa, graanulitega möga seinale kinnitatavas plekkpotsikus) - taas Sadolin puhtalt maas, krunt õnneks terve.


____________________________
Ford Taurus SHO 1990
23.05.2004 at 00:02
wax
 
Vana värv.
Kust seda Wenfex-i leida võib ja mis maksab?

Oskab keegi rääkida, kas vana vene ML värv tuleb millegi lahjemaga maha?
23.05.2004 at 08:34
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vana värv.   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.