register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Targa katus  
Poster Message
wax
 
Targa katus
Võtame näiteks 3-gen f-body - oskab keegi seletada, kas targa-versiooni puhul on põhja all/katuses/külgedes/aknaraamis ka mingid lisatugevdused, mida kupeel pole?
Kui keegi teab, võib ka Vette või Supra kerest rääkida või mõne lingi poetada, kui kere tugevdamisest juttu... Lihtsalt põhimõtteküsimus, olenemata automargist :)
25.02.2004 at 15:01
Mad
Targa katus
Niipalju kui mina kuulnud olen siis 3-gen f-body'l pole mingeid tugevdusi lisaks.

____________________________
Suburban 6,5 TD '97
Chrys 300M ´02
Vulcan 800A ´97
Mad@Mad Mounting - projekteerib ja ehitab hydraulikaseadmeid ja masinaid
25.02.2004 at 16:19
newton
 
Moderator
Targa katus
Ainult lahtistel f-body'del olid vist tehasest lisatugevdused, aga subframe connectoreid soovitatakse ka kupeedele üsna tungivalt põhja alla, ja eriti T-topide puhul.
25.02.2004 at 16:27
LaSa
 
Moderator
Targa katus
true true.. pea iga 3gen fbody ju tõepoolest käriseb nurgast...
25.02.2004 at 17:03
PlyVal64
Targa katus
quote:
wax: Kui keegi teab, võib ka Vette või Supra kerest rääkida
Küll täpselt ei tea, kuid Maksimiga lugu tehes mainis ta, et Supra suur kaal ongi tingitud mingist jõhkrast metallplaadist, mis seda targa-asjandust tugeva hoiab. Kere pidi nii kõva olema, et isegi tema auto praegune pöördemoment ei suuda seda korgitseriks keerata ... mida ei saa väita palju nõrgemate mootoritega Vettede ja F-bodyde kohta.
25.02.2004 at 18:20
pisike99
Targa katus
Kui Supral katus maha kitkuda, muutub asi eriliseks vedelvorstiks. Eriti naljakas tunne on kruusateed sõita - lisaks katusepoldid, mida vedrud jäigana hoiavad, tinisevad naljakalt. 3-gen F T-topil on katuse asemel kandev osa keskele viidud, kergelt annab tunda, et väändub läbi aga ainult killadi-kolladi sõites. F-body on üldse selline asi mille saab täiesti pehmeks sõita olenemata katusest ja sellest saab aru siis kui keresse hakkavad absurdsetesse kohtadesse praod ilmuma. Aga selleni jõudmiseks tuleb pikalt Knight Riderit teha. Vette (C4) on minu mäletamist mööda sama jäik nii katuseta kui ilma - terasraam teeb oma tööd hästi. C3 pole korralikult jõudnud testida (tali on).

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
25.02.2004 at 19:55
peep
 
Moderator
Targa katus
Supra on vedel jah, korgitseriks ei keerdu ta muudel põhjustel, eelkõige seepärast, et tagarataste haakuvus kiirendusel on kehvem kui talasillaga autodel. 3-gen f-body on samuti pehme, 4-gen on ainult natukene parem ja keretugevdused on neile kõigile tunduvalt soovitatavad. F-body targa ja kupeevariandil ei ole kere osas mingit erinevust, 4-gen puhul on katus vaid klaasplasti tükk. Lahtisel f-body'l on keretugevdused, nagu ilmselt enamikel lahtistel variantidel. Samuti on pea kõikidel tänapäeva cabrio autodel kinnise variandiga võrreldes erinevad a-piilarid ehk tuuleklaasi raam. See tehakse oluliselt tugevam, et ta auto ümberpaiskumisel ei deformeeruks.
26.02.2004 at 09:13
wax
 
Targa katus
quote:
peep:F-body targa ja kupeevariandil ei ole kere osas mingit erinevust /.../ Samuti on pea kõikidel tänapäeva cabrio autodel kinnise variandiga võrreldes erinevad a-piilarid ehk tuuleklaasi raam. See tehakse oluliselt tugevam, et ta auto ümberpaiskumisel ei deformeeruks.
Kuhu ma jõuda tahtsin - targa puhul ei olegi siis tugevdatud tuuleklaasi raami??? T-topi keskosa hoiab ainult klaasiraami keskkohast tugevana. Üle katuse keerates keeraksid ju tuuleklaasi nurgad ennast sel juhul salongi, esiistmetel istujatele sülle.
T-topi keskosa, mis tuuleklaasiraamini jookseb, kuhu ta katuse sees läheb?
1) Kas mööda katuse keskjoont tagaklaasini (millel pole mingit erilist tugevdavat mõju)?
2) Tuuleklaasist sinna kohani, kust katus algab, ja siis keerab katuse sees vasakule ja paremale, jookseb mööda külgi alla, põhjani välja?
3) ...
26.02.2004 at 09:35 Last edited 26.02.2004 at 09:38 by wax
Indrek
Targa katus
Cabrio Vette tuuleklaasi raam on teine, see peab ümberpaiskumisel ära tegema sama töö, mis targa variandi puhlul targa kaar.
26.02.2004 at 10:01
peep
 
Moderator
Targa katus
Ei usu, et see tuuleklaasi nurga sissevajumine on suur probleem, kuna juhi pea läheduses on tagumine kaar ja see tuueklaasi nurk on oluliselt eespool. Istu mõnes F-body's, siis on visuaalselt paremini tajutav.
26.02.2004 at 10:10
pisike99
Targa katus
Kui mina C4 (katus oli maas) kummuli keerasin, oli klaasiraam mul süles ja ainus mis seal kannab on B-piilar ehk turvakaar.

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
26.02.2004 at 10:14
Indrek
Targa katus
quote:
pisike99: Kui mina C4 (katus oli maas) kummuli keerasin, oli klaasiraam mul süles ja ainus mis seal kannab on B-piilar ehk turvakaar.

Millest tulenevalt ongi cabrio C4 esimene tuuleklaasi raam hoopis teise tugevusvaruga ja teisest materjalist vist ka, kuna tagumise turvakaare puudumisel teeb ta ära turvakaare töö. Mälu järgi ei sobinud ka tava C4 cabrio esiklaas.
26.02.2004 at 10:22
PlyVal64
Targa katus
Aga autost, millest veidi rohkem tean: Pluriel. Sellel on A-piilarisse sisse aetud eraldi eriti kõvad torud võrrelduna tavalise C3'ga. Ja igatahes uus auto veel ei nagisenud kah:lol
Aga Targade puhul on põhimine mure keskelt kokku vajumine, selle vastu on Supral too plaat. Pikijäikus on normaalne alles 90'te teise poole autodest alates, enne seda masstootmises mingi erilise väändejäikusega silma paistvaid kandevkerel autosid palju ei tehtud. Neid Targadeks või Cabrioteks tehes lisati siia-sinna lisatugevndusi ja metalli, mis vibrad pidid maha võtma, kuid olulist jäikust see kaasa ei toonud. Ainult Saab on läbi aegade väga jäik auto olnud ... ja uus Cabrio on ikka edasi absoluutne tippklass. Ma pole veel seda väidet viitsinud põhjalikult uurida, kuid viimase 900 - esimese 9-3 kohta(1994-2003) väidetakse, et selle autoga pole toimunud maailmas mitte ühtegi surmaga lõppenud liiklusõnnetust. Seda küll ei taha hästi uskuda(ja mina ei usu), kuid eriliselt turvaline on Saab igal juhul. Sealhulgas Cabrio....
26.02.2004 at 12:10
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Targa katus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.