| Poster |
Message |
foke
|
soe mootor röövib suksud
5,0, Edelbrock karpa, '87
Sihuke asi, et öö jooksul korjab auto ümbruskaudsetelt sõidukitelt hobujõud enda kapoti alla... ja mitte see ei tee muret, aga et ta need taas päeva jooksul laiali jagab - see teeb nukraks 
Ühesõnaga külm mootor on oluliselt äkilisem ja töötab mõnusamalt kui soe.
Mis võiks olla sellise chevy norm töö temp?
Teine asi, mis jukerdama hakkab on genekas. Asi taandub taas temperatuurile, pingeregulaator laseb kuumana pinge maha (nii teevad enamus regulaatoreid) ja koormusi enam ei kannata. On proovitud erinevaid genekaid ja ka regulaatoreid, tulemus sama. Suure hooga sõites jahutab niipalju rohkem, et hakkab enam-vähem taas toitma.
Radikas uus, ventilaator töötab norm. jahutusvedelik keema ei lähe, näidik ütleb ca 220 F, vahel tiba üle.
Jagaja alla jookseb kaks pistikut. Why? on tegemist mingit-tõugu süütenurga reguleerimisega? Võimalik, et süütes on kala.
Kas performance karpa pealeistutamine ja K&N ei lükka tööreziime vähe paigast ja jahutussüsteem lihtsalt hätta ei jää?
Kuna kapetialune ikka korralik saun on, kaob osa jõudu kindlasti ka sissevõtuõhu temperatuuri tõttu, aga ei tahaks uskuda, et see kogu mure on...
Tnx, kui keegi mõtteid jagaks. |
| 21.06.2002 at 09:19 |
|
Vanaisa
Moderator |
soe mootor röövib suksud
endal ka see temp. mure: linnas krutib 112 kraadi peale, siis alles tuleb ventikas järgi. muidu on ok, 89 ja 92 kraadi vahel. Ei tea, kas peaks termostaati vahetama?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 21.06.2002 at 10:52 |
|
LaSa
 Moderator |
soe mootor röövib suksud
quote: Vanaisa: endal ka see temp. mure: linnas krutib 112 kraadi peale, siis alles tuleb ventikas järgi. muidu on ok, 89 ja 92 kraadi vahel. Ei tea, kas peaks termostaati vahetama?
äkki venti lülitav andur väsinud? |
| 21.06.2002 at 10:57 |
Last edited 21.06.2002 at 10:57 by LaSa (Moderator)
|
Vanaisa
Moderator |
soe mootor röövib suksud
Peab vist proovima vahetada jah, üle saja kraadi ikka liig...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 21.06.2002 at 11:02 |
|
peep
Moderator |
soe mootor röövib suksud
K&N ja karpa ei tohiks küll mootori töötemperatuuri mõjutada. Arvan, et normaalne temperatuur peaks kuhugi 200 F kanti jääma. Samas, pole ju teada kas andur ja näidik üldse korralikult funktsioneerivad. Iseenesest mõõdukas ülekuumenemine võimsust väga oluliselt vähendada ei tohiks ehk tegu võib olla kahe erineva veaga. Mina pööraks pilgu eelkõige sellele äsjainstallitud "performance" karpale - pane vana tagasi ja vaata mis siis toimub.
"oluliselt äkilisem ja mõnusam" - mida see tähendab, et tõmbab kiirendusel hinge kinni või kaob tühikäik ära või midagi muud ? |
| 21.06.2002 at 11:09 |
Last edited 21.06.2002 at 11:13 by peep (Moderator)
|
foke
|
soe mootor röövib suksud
"oluliselt äkilisem ja mõnusam" - mida see tähendab, et tõmbab kiirendusel hinge kinni või kaob tühikäik ära või midagi muud ? karpa on vahetatud enne auto minu omandusse jõudmist, seega originaali pole
minekuvahe on lihtsalt tajutav. St, ei poo ega köhi ega midagi sellist, lihtsalt on tuim ja väsinud olemisega, nagu oleks oma 30 hp kuhugi kadunud. (meenutab vanu aegu, kui sai lapsepõlves võrri putitatud - kui ikka üle hakkas kuumenema, kadus jõud, niipalju kui seda seal üldse oli )
vent jahutab tegelikult peale mootori seiskamist veel päris kaua, ma usun, et käivitus on tõesti kusagil alla 200 F. Aga töötemp tõuseb olenemata sellest kuhugi 220 ja tiba peale.
veel üks tähelepanek, nimelt kipub kohapeal pöördeid andes tahma tagant välja lööma. kas vale segu ei või samuti mootorit kuumaks ajada.
Muidugi võimalik, et tühikäigul on see kerge tahmaajamine normaalne.Samas ei tahaks karpat mõttetult torkida, iseenesest on nii bensukulu, kui ka mootoritöö täitsa tip-top, ei oskaks kurtagi, kui ei teaks, et külm mootor märksa ergum on.
|
| 21.06.2002 at 11:35 |
|
newton
Moderator |
soe mootor röövib suksud
Nuuh, aga kõlabki, et sul segu liiga rikas on, mis külmale mootorile meeldib ja soojale eriti mitte. Been there, done that. Actually, I'm still there |
| 21.06.2002 at 11:46 |
|
BlueStang
|
soe mootor röövib suksud
Pane WatterWetter sisse. Jaanus endal pani ja ütles, et enam ei hakanud ventilaator ka tööle. Endale panin pool pudelit ja temperatuurianduri näidik liikus NORMAL juures tähelt M tähele R - ju siis mõjus? Muidu räägivad, et ca 20* pidi jahutusvedeliku temp alla võtma.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 21.06.2002 at 14:13 |
Last edited 21.06.2002 at 14:15 by BlueStang
|
max |
soe mootor röövib suksud
Kuula newtonit ja kontrolli ka süütenurk ära.
OT: Kas tegemist on selle punase Tartust tulnud Camabird'iga? |
| 21.06.2002 at 15:35 |
|
LaSa
 Moderator |
soe mootor röövib suksud
quote: BlueStang: Pane WatterWetter sisse. Jaanus endal pani ja ütles, et enam ei hakanud ventilaator ka tööle. Endale panin pool pudelit ja temperatuurianduri näidik liikus NORMAL juures tähelt M tähele R - ju siis mõjus? Muidu räägivad, et ca 20* pidi jahutusvedeliku temp alla võtma.
see rohkem tulemuse ravimiseks; hetkel vist vaja ikka põhjus välja selgitada |
| 21.06.2002 at 16:21 |
|
BlueStang
|
soe mootor röövib suksud
No see poolnali oligi. Põhjuse osas olen newtoniga nõus-süüde ja segu korda. Kuid samas foke räägib, et bensukulu ja mootoritöö korras ja ei taha seda eriti torkida.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
| 21.06.2002 at 17:01 |
|
foke
|
soe mootor röövib suksud
[OT: Kas tegemist on selle punase Tartust tulnud Camabird'iga?  luure töötab korrektselt 
|
| 22.06.2002 at 00:59 |
|
max |
soe mootor röövib suksud
Ma vist esimene tunnistaja kah olin, kui see auto üle Tallinna linna piiri veeres |
| 23.06.2002 at 13:01 |
|
peep
Moderator |
soe mootor röövib suksud
See auto on aastaid tagasi Tallinnas Toppartsu õue peal olevas töökojas kokku lapitud kahest erinevast kerest - seega Tallinn ei tohiks talle väga võõras koht olla. |
| 23.06.2002 at 20:01 |
|
fire83
|
soe mootor röövib suksud
Siin tundub olevat juttu sarnasest probleemist, äkki on abi?
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
| 27.06.2002 at 21:16 |
Last edited 27.06.2002 at 21:20 by fire83
|
margus61 |
soe mootor röövib suksud
Mul sama lugu, nagu foke alguses kirjeldas. Mida madalama avanemistemperatuuriga termostaat halba võiks teha? Et mis oleks, kui laseks mootori töötemperatuuri veidi alla.
Hetkel on sees 180*F (82*C). Samale mootorile on saadaval ka 160*F (71*C). Kuigi 71 on nagu harjumatult väike number.
Äkki on kogu kirjeldatud nähtuse põhjuseks hoopis kasti õli viskoossuse vähenemine soojenedes.
|
| 26.02.2004 at 09:48 |
|
partel
|
soe mootor röövib suksud
Foke probleem oli arvatavasti kuumuses - ma kõrvetasin karpat katsudes käe ära...
Vedeliku temp ei pruugi tingimata kogu tõde avaldada. Oluline on sisselaskeõhu, karpa ja kollektori temp.
____________________________
_ |
| 26.02.2004 at 10:01 |
|
camsist
|
soe mootor röövib suksud
Partli jutt jummala õige... Kui ma Carter AFB karpat kasutama hakkasin siis suvel sooja ilmaga läks ikka asi nii kuumaks, et ei töötanud enam eriti üldse, ei läind käima hästi ja jõud kadus ära. Ennem seda probleemi polnud kuna, Carteri ThermoQuadi nimeline karpa on mingist plastiku segust, mis jahtub paremini ja nii kuumaks ei läinud.
Probleemile saab lahenduse nii, et karpa alla tuleb panna tihend, näiteks see Edelbrocki oma, mis on 8mm paks ja spetsiaalselt selleks otstarbeks loodud #9266 maksab $15. Praegu talvel töötab AFB ka ilma selle tihendita ilusti iga ilmaga.

____________________________
'86 Camaro |
| 26.02.2004 at 10:48 |
|
partel
|
soe mootor röövib suksud
Vajaduse korral võib ka puidust valmis nikerdada.
____________________________
_ |
| 26.02.2004 at 11:09 |
|
margus61 |
soe mootor röövib suksud
Tänan, see kõik on nokitsemisel. Samuti cold air intake.
Aga mida ikkagi jahedama termostaadi installist head/halba võiks oodata? |
| 26.02.2004 at 11:21 |
|
Crwq |
soe mootor röövib suksud
On see mingi viirus või? Sama asi siin. Termostaat töötab kuidas jumal juhatab kuigi uus. Avaneb sulgub nagu ise heaks arvab. Mõni päev töötab ka täiesti laitmatult. Normaalselt hoiab umbes 160-180 F juures. Tihti otse maanteele minnes saab aga mootor enne soojaks kui termostaat ja väike peatus teeveerel on kindlustatud. Temp tõuseb ilusti üle 220 ja jõud kaob kah ära. Siis aga avaneb nii et tõmbab radika kummivoolikud vaakumiga kokku. Ilma termostaadita pole mingeid muresid peale selle et salong on kauem külm. Ja kusjuures sihuke kuumenemine vaevab ka tutavate eurooplasi. |
| 26.02.2004 at 11:27 |
|
partel
|
soe mootor röövib suksud
quote: margus61:Aga mida ikkagi jahedama termostaadi installist head/halba võiks oodata?
Poweri mõttes - mida jahedam seda parem. Pro Stock autod pannakse kõige viimasemal hetkel käima ja sõidu lõpus on neil miski 150F. Ja seal aetakse iga hobust tikutulega taga.
Tänavaautol madalat tempi säilitades saavad ventikad vatti, muud midagi.
____________________________
_ |
| 26.02.2004 at 11:42 |
|
camsist
|
soe mootor röövib suksud
Ise pole katsetanud veel erinevaid termostaate aga üldiselt see oleneb ka paljudest asjadest, kas karpa/pritse, kas sõidad ainult suvel/aasta ringi, kas ainult stripil/tänaval jne.
Üks hea teema thirdgen.org'ist.
____________________________
'86 Camaro |
| 26.02.2004 at 11:49 |
|
foke
|
soe mootor röövib suksud
quote: partel: Foke probleem oli arvatavasti kuumuses - ma kõrvetasin karpat katsudes käe ära...
Sa ei ole mu 305 karpat näinudki, ammugi katsunud 
käe kõrvetasid 383 karpa vastu 
sel aastal läheb kõrge spacer vahele (möödunud aastal oli ka ilma spacerita õhupuhasti kaanelt tolm läinud ja kapotijälg peal kui gaasi andsin). Sel aastal on ruumi rohkem 
|
| 26.02.2004 at 13:37 |
|
vvt
|
soe mootor röövib suksud
See ülekuumenemine on siinset foorumit lugedes paljude vanema põlve performance häda. Katlakivi, vähe umbes radikad, suurem soojuskoormus ja voila.....
Selle kummist spaceri peale võiks mõelda jah (vähesed karpaga bemu mootorid kasutavad muide samasugust), aga oluliselt paksemast kummist, mis töötab ka vibra vastu), samuti parandada kapotialust jahutust - headerid, suurem võimsus jne toodab lisasooja. Samuti toodab 6,3
siiski samapalju rohkem lisasoojust kuipalju ta 5.0-st suurem on.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 26.02.2004 at 15:09 |
|