| Poster |
Message |
MargoC |
Ford Taurus - käigukast
Tere hommikust.
Mõnda aega seisnud Taurus oleks leidnud lähiajal taas aktiivset kasutust, seoses venna 18 aastaseks saamisega. Selle tõttu tegin autole korraliku õlide ja filtrite vahetuse. Mootorisse läks BP Visco 3000, nagu enne ja käigukasti seekord Texaco Texamatic 7045 E. Käigukastis oli ennem Valvoline, kuid õlivahetuse aegu ma seda lähikonnast ei leidnud ja müüja soovitaski seda Texacot, õliraamatustki järgi kontrollitud.
Algul oli kõik korras. Kui auto läks signa ja muu turvaseadmete paigaldusele, nädal paar hiljem, tekkis päev läbi õues seistes probleem käigukastiga - käigud ei tahtnud eriti sisse minna, kuid mootori soojenedes sai kõik korda ja auto töötas ideaalselt (külma kusagil -10 - -15C).
Eile oli tarvis autot natukene liigutada ja sai garaazhist välja tagurdatud ja natuke sõidetud - kõik korras. Mingiks ajaks jäi auto välja seisma (töötava mootoriga! - spidokas ei näidanud alati kiirust), nii umbes pool tundi. Tulemsuseks oli see, et ainuke käik mis töötas oli tagumine käik, ükski ederpidi käikudest ei töötanud ja käigukangi ei saanud enam ka P asendisse panna. Kokkuvõttes lükkasime auto tühikäigul garaazhi sooja. (Külma ole eile -12C)
Paar aastat tagasi, kui auto oli mul igapäevases kasututses ja seisis mõnikord pikki päevi õues käredas pakases (kuni -20C) polnud kunagi sellist probleemi, et käigukast külmaga ei töötaks. Nüüd kui sai uus õli koos uue filtriga pandud, piisab vähem kui tunnist ja auto on liikumisvõimetu Vähemalt ederpidi.
Mootor on 3,0 ja 1991 aasta väljalase, läbisõit ~60000 miili, kuna ise eriti asja ei jaga, siis ei oska kindlalt kasti marki öelda.
TqHq search'ist külmaga seotud Tauruse kastiprobleeme ei leidnud, või ei olnud search piisavalt põhjalik.
Küsimus ongi selles, et kas uus õli võib selliseid asju põhjustada, või on käigukast oma aja lihtsalt ära elanud?
Kõik sarnased kogemused ja tulemused ning arvamusavaldused on teretulnud.
Margo |
| 19.02.2004 at 09:47 |
|
Vanaisa
Moderator |
Ford Taurus - käigukast
Tea, tundub ikka õli viga olema, kui varem muresid pole olnud. Antud õli küll ei tunne ega tea, milleks ta mõeldud on.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 19.02.2004 at 10:02 |
Last edited 19.02.2004 at 10:02 by Vanaisa (Moderator)
|
mrtn |
Ford Taurus - käigukast
külmast ei saa see olla, kui sul just vett kastis polnud ja see jahutustorudesse ära ei jäätunud. see, et heeblit pargile nihutada ei saa, võib olla üldse piduritulede pirnide/lüliti probleem. kiiruseanduri (>mittetöötav spido) ja käikude mittevahetamise seos on otsene.
'91/'92 oli tauruse käigukastide ajaloos kõige halvem. forward pistonid praguneisid massiliselt. |
| 19.02.2004 at 10:04 |
|
Crwq |
Ford Taurus - käigukast
Kui muljete avaldamine teretulnud on siis kurdaks kah et esimene pool murest on sama. Nagu ilmad sügisel külmaks läksid nii enam ederpidi käigud kohe sisse ei läinud. Ainult tagumine. Peale mõneminutilist soenemist kõik normaalne. Samuti pole käikudega probleeme ka siis kui asi pole jõudnud täielikult maha jahtuda. Aiman halba selles vedelikus seal sees miinuste korral. Kuigi pikalt tühjalt töötamist pole proovind ja peale teie katset vist eriti enam ei taha kah Oleks ka huvitatud tegelikust põhjusest. |
| 19.02.2004 at 10:42 |
|
MargoC |
Ford Taurus - käigukast
quote: Vanaisa:
Antud õli küll ei tunne ega tea, milleks ta mõeldud on
Kirjade järgi tegu automaatkäigukasti ja roolivõimu õli (punane), ATF Dexron III
quote: mrtn:
kiiruseanduri (>mittetöötav spido) ja käikude mittevahetamise seos on otsene
Tegu selles, et kui kunagi autole antud mootor sai peale pandud, koos kõige sinna juurde kuuluvaga (käigukast, käiguosa) siis see kiirusenäitaja on pidevalt omasoodu töötanud, kord töötab, kord mitte. Kuid käigukasti tööle pole ta kunagi nagu mõju avaldanud. Et siis käikude vahetamine kuidagi spidomeetritööst oleks sõltunud.
quote: Crwq:
Nagu ilmad sügisel külmaks läksid nii enam ederpidi käigud kohe sisse ei läinud. Ainult tagumine. Peale mõneminutilist soenemist kõik normaalne
Esimene kord elektriku juures piisas ka veidike mootori soojenemisest ja käigud lülitusid ilusti. Hiljem kui auto kätte saime oli ka kõik korras, kuid eile see mootorisoojendamine enam ei aidanud
quote: Aiman halba selles vedelikus seal sees miinuste korral
Ise kipun ka seda kahtlustama, kuna enne õlivahetust, vaatamata pikamale seismisele ja vaid mõnedele sõitudele toimis kõik suurepäraselt.
Eile õhtust tegime vennaga katse ja valasime õlivahetusest järelejäänud väikese koguse õli korgi sisse ja panime ööseks rõdule. Hommikul õli küll voolas, kuid sisse olid tekkinud imepisikesed kristallimoodsed asjad. Just nagu tibatillukesed lumehelbed, mida põhjaliku uurimiseta peaaegu märgata polnudki. Jätsime õli veel seisma ja vaatame, mis õhtul näitab. |
| 19.02.2004 at 11:00 |
|
MargoC |
Ford Taurus - käigukast
Terekest.
Rõõmustav uudis on see, et õli viga see ei paista olevat. 
Auto seisis nüüd mitu päeva soojas töökojas ja mingit tolku sellest polnud. Olin juba päris kindel, et tuleb uut käigukasti otsima hakata.
Just praegu, seoses lühendatud tööpäevaga otsustasin asja veel korra kaeda ja proovida liigutada käigukastil olevat hoovastikku käsitsi. Esialgu polnud sellest suuremat tolku (mittetöötava mootoriga), aga siis sai auto välja lükatud ja uuesti proovitud.
Ennäe imet, käigukast töötab ilusti ja mingeid tõrkeid pole. Sai siis seda trikki mitu korda proovitud ja iga kord asi korras
Seega vigane on käiguvahetuse hoovastik-trossistik-mehhanism, või kuidas see õige termin on. Kuni tühikäiguni vahetab, edasi enam käigukastil olevat hooba ei tõmba ja sellest jääbki mulje, et kõik ülejäänud käigud on tühikäigud.
Küsin nüüd, kas sellise hoovastiku riket on mõtekas ise lahendama ja parandama hakata, või pöörduda inimeste poole, kes on sellega juba kokku puutunud? Ja kui kellegi poole pöörduda, siis keda lugupeetud TqHq seltskond soovitaks?
PS! Asun ise ka kohe Searchist abi otsima. |
| 23.02.2004 at 16:24 |
|
k-hunt |
Ford Taurus - käigukast
Vahuri töökojast on palju Taurusi läbi käind-ka minu oma- ja soovitan kui oled tallinnas-56219500
____________________________
740 TD GLE
ex TOPAZ/TAURUS
Tauruse pudi müüa |
| 23.02.2004 at 16:55 |
|
mrtn |
Ford Taurus - käigukast
lase meistrimehel ära parandada, ebatäpne hoovastik võib sul midagi veel peeti keerata, ntx vahetab tagasikäigule @90km/t |
| 23.02.2004 at 17:16 |
|
pisike99 |
Ford Taurus - käigukast
quote: Olin juba päris kindel, et tuleb uut käigukasti otsima hakata.
Sellisel puhul siiski uut Taurust 
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
| 23.02.2004 at 19:13 |
|
MargoC |
Ford Taurus - käigukast
Terekest!
Kõigepealt tänud k-hundile kasuliku informatsiooni eest ja veel suuremad tänud Vahuri töökojale.
Vaja ei läinud ei uut Taurust, uut käigukasti ega ka uut hoovastikku, vaid asjatundlikku meistrimeest, kes vea kiiresti üles leidis ja ka ära parandas.
Kuna remondile olin planeerinud tunduvalt rohkem aega, siis sai korda tehtud ka salongi-armatuurlaua valgustus. Viga, mille mina olin enda jaoks juba lahendamatuks kuulutanud. Meistrimees leidis vea allika kiiremini, kui mina jõuan autosse istuda ja auto käivitada. Ütle veel, et kõikide probleemide lahendused on keerulised.
Igal juhul oli ääretult positiivne kogemus, nii suhtumise kui töö koha pealt ja veelkord sain kinnitust, et mõnikord on kasulikum sõita kasvõi teise Eesti otsa asja jagava meistri juurde, kui anda auto kohalikele “meistrimeestele” parandada, kes autot võibolla esimest korda näevad.
Ise võtan antud tee veel kindlasti jalge alla ja julgen ka teistele Tauruse omanikele soovitada. |
| 01.03.2004 at 10:35 |
|
Crwq |
Ford Taurus - käigukast
Ja kas nüüd läheb edaspidine käik ka külma mootoriga sisse või mis selle anomaalia põhjuseks oli? |
| 01.03.2004 at 11:11 |
|
MargoC |
Ford Taurus - käigukast
Selgus, et õli ei puutunud antud rikke puhul üldse asjasse. Paistab, et kui autole pigaldati hiljuti elktroonilisi turvaseadmeid, siis elektrik oli paigast ära, või koguni maha lükanud käiguvahetustrossi hoidva klambri auto salongis muude juhtmete vahel ja sealt see jama algaski.
Auto on Reedest saati igapäevases kasutuses ja käigud lähevad korralikult sisse ja ka vahetamisega pole probleeme.
Nii et õli on sel korral süüst puhas |
| 01.03.2004 at 16:54 |
|
|