register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : K: coliover`id  
Poster Message
kartz
K: coliover`id
miks ma peaksin eelistama sportamort-vedrule, coilovereid, millised on nende erinevused. Kas coiloverite eluiga on lühem. Kellel on kogemusi, seadistamine jne. Eelistatumad firmad.
02.03.2004 at 11:30
peep
 
Moderator
K: coliover`id
Kui ringrada sõidad, siis peaksid eelistama, kuna nendega saab vedru eelpinget/kliirensit ka regullida mida tavavedruga ei saa. Tänavasõiduks on maitse/rahakoti asi - meie teedel suht. mõttetu teema IMO. Vastupidavus oleneb ikka toote kvaliteedist, häid valmistajaid on palju - abiks uurida mida teised samasuguste autode kasutajad kiidavad. $$$ = kvaliteet.
02.03.2004 at 11:49 Last edited 02.03.2004 at 11:50 by peep (Moderator)
kartz
K: coliover`id
peep, mida arvata nendest nn. regullitavadest vedrudest, kui tõmmata need peale tava amordile, eeldatavlt juhtub amordi eluea lühenemine?!
Miks ma seda kõike küsin, sest pelgan ülijäika vedru (tallinna teed) ning otsin sellele alternatiivi, kuna olen nagunii vahetamas amorte. KIndlasti oleks effektne ka auto madalamaks saada...coiloveril annab aga kõike seda setupit teha, asi on väga ahvatlev!
02.03.2004 at 12:06
Madman
 
K: coliover`id
quote:
kartz: kui tõmmata need peale tava amordile, eeldatavlt juhtub amordi eluea lühenemine? /quote]

Aga mis vahe on "tava" ja coilover kit amordil? Kas üldse on mingit vahet, amort töötab ikka amordina ju ja vedru jääb ikka vedruks.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
02.03.2004 at 12:11
kartz
K: coliover`id
seda küll, aga tehase amort ei pidavat välja kannatama (hakkab lekkima) sportvedru, kas se on nii?

Selgus veel nii palju,et neid (ainult) reguleeritavaid (coilover-)vedrusid ei anna tõmmata peale tehase amordile, peab olema terve (amordi)kit....teema lõpetatud!
02.03.2004 at 12:21
karikas
K: coliover`id
quote:
kartz: ...coiloveril annab aga kõike seda setupit teha, asi on väga ahvatlev!
Kas annab?! Sellega saad ju ainult vedru kinnituskohta, ehk auto kõrgust muuta. Jäikust ega vedru käiku ta ei muuda. Amordi käik peab olema kah reguleerimisala võrra pikem, kui vedru käik, st. jäigad ja lühikesed sportvedrud on väljapääsmatud.

Kui tänavakasutusest rääkida, siis peaks parim lahendus olema nii, et mida kõrgem, seda pehmema ja pikema käiguga on ka vedrud. Kuidas seda coiloveriga teha on paras pähkel. Ja sellest tulenevalt peab ka amortide jäikus olema vastavalt reguleeritav...
Karikas
02.03.2004 at 12:41
kartz
K: coliover`id
...eks ma proovin sõita sõbra reg. Konidega autoga, äkki ei olegi nii jäik kui ma kardan.

Se sportvedru jäikusekartus hakkas mul sellest et omasin GTi Golf3 mis oli lihtsalt väljakannatamatu :) Võimalik et paranoiatsen, kuid hei, kes siis tahab raha raisata halva tulemuse peale!
02.03.2004 at 12:45
devilc
Moderator
K: coliover`id
Karikas, parematel coiloveritel on ka amordi pikkus reguleeritav. Pluss lubab reguleeritav amordi jäikus kasutada erineva jäikusega vedrusid (teatud piirides muidugi).

Aga ei viitsi kõike uuesti üle kirjutada ( http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=9982). Kartz, Sinu vajadusteks on ikkagi ilmselt parim lahendus Bilstein PSS (pole liiga jäigad ega kallid, reguleeritav kõrgus, hea amort komplektis). Kui ei taha/ei saa nii palju kulutada, ära näe mingite pooletoobiste lahendustega vaeva.
02.03.2004 at 13:37
karikas
K: coliover`id
quote:
devilc: Karikas, parematel coiloveritel on ka amordi pikkus reguleeritav. Pluss lubab reguleeritav amordi jäikus kasutada erineva jäikusega vedrusid (teatud piirides muidugi).
Amordi jäikuse reguleerimine on elementaarne asi, ei ole mingi imeleiutis. Aga sellist asja nüüd küll ei ole, nagu kõik head asjad korraga coiloveri abil. Siis peab vaatama juba lowrideri vms. süsteemi poole.

Mind huvitab selline asi, et kas on olemas amorte, mida saaks vedrustusele vastutõmmet osutama panna. St. reguleerid jäigemaks ja samal ajal hakkavad toimima, kui tõmbevedru. See võiks toimida ka suruõhu abil, et oleks lihtsam juhtida. Siis oleks nn. lõdvas olekus vedru käik suur, auto kõrge, vedrustus pehme. Annad surve sisse, siis surutakse vedrud kokku, sellega muutuvad jäigemaks, amort muutub jäigemaks ja auto on maadligi. Tavalised peunomaatilised süsteemid kipuvad vastupidi toimima ja vedru asendama. Autot maadligi on aga palju kergem suruda, kui teda tõsta!

Mis puutub jäga vedrustuse meeldivusse, siis on kõik paljuski kinni kere jäikuses. Mõne puhul on stock vedrustusegagi põntsud valusad (nagisevad).
Karikas
02.03.2004 at 14:54
devilc
Moderator
K: coliover`id
No offence, aga Sinu offtopic imeleiutiste üle ei viitsi siin arutlema hakata, selleks on ee.auto. ;)

Püsigem teemas.
02.03.2004 at 15:05 Last edited 02.03.2004 at 15:05 by devilc (Moderator)
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : K: coliover`id  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.