| Poster |
Message |
rustang
Moderator |
tahhomeeter DIY
Olen kuulnud, et sõiduauto tahhomeeter on sisuliselt impulsilugeja.
Selleks, et 4-bangeri tahhokat V8-le panna (ja et õigesti näitaks ka veel) , tuleks teha jagamine 2-ga. Kas keegi suudab vastava skeemi toota? Peaks olema lihtne aga ise välja mõelda ei oska ja netist ka ei leia. |
| 04.11.2002 at 13:54 |
|
minimum
|
tahhomeeter DIY
niipalju kui kuulnud/lugenud olen, vahetatakse selleks vastav kvarts tahhokas
____________________________
- |
| 04.11.2002 at 14:00 |
|
margus61 |
tahhomeeter DIY
Seda vigurit trigeriks nimetatakse. Vist JK(jump-keep?) oli see, mis kahega jagas. Skeemi ei oska pakkuda, aga igas digitaalelektroonika käsiraamatus üsna algusest leiab. Konkreetne skeem sõltub ka sellest, milline signaal sisse tuleb, ja mida peab välja andma.
Kui huvi, meili. Mingit raamatut ehk leian. Tevalo ehk nõu ja vastavate pulkadega ka aitab. |
| 05.11.2002 at 16:14 |
|
rustang
Moderator |
tahhomeeter DIY
Kuna keegi eriti reply-ma ei kippunud, kammisin ka ise netti trigerite koha pealt aga elementaarloogikat on sealt suht raske leida. Uurin omapäi edasi, kas sellist lihtsat 12V tigerit on leida, mingeid keerulisi muundamisi (enamus loogikast ju 5V peal) ei viitsiks küll ette võtta. Kui midagi leian, annan ka teistele teada. |
| 05.11.2002 at 16:21 |
|
urmas |
tahhomeeter DIY
Sisendsignaal ei pruugi olla 12V puhas nelikant. Kui siiski on ja tina panna tahad, siis ma leian Sulle mingid veneaegsed kivid ja lahendused. Seeria K561. Otse auto pardapingesse siiki sellist elektroonikat ei lülitata vaid peab mingi 12VDC siluja vahel olema. Kas huvitab?
Sai omal ajal ralliautodesse trippereid ehitatud. Keerukamas versioonis oli 80 tk. K561 seeria kivi |
| 05.11.2002 at 16:41 |
|
rustang
Moderator |
tahhomeeter DIY
Nelikant - mis sealt Halli andurist kohale jõuab, vast on piisavalt kandiline? K561 - jah, tuleb justkui tuttav ette, noorpõlves vist on nendest midagi üritatud kokku laduda. 12V stabikas ei ole tänapäeval vist probleem, 3 jalaga jublakas Tevalost. tina panemine iseenesest ei ole probleem aga mingit suurt skeemi ei viitsi kokku lapata. Tripmaster? Yeah, sugulane ehitas kiivrisidesid Osa variante oli larüngofoni e. kõrimikrofoniga :-O |
| 05.11.2002 at 16:56 |
|
Erkki
|
tahhomeeter DIY
quote: rustang: 12V stabikas ei ole tänapäeval vist probleem, 3 jalaga jublakas Tevalost.
Mis võiks selle asja täpsem nimetus/mark/tüüp olla?
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 05.11.2002 at 17:52 |
|
Kalju |
tahhomeeter DIY
quote: Erkki:
Mis võiks selle asja täpsem nimetus/mark/tüüp olla?
78xx või 79xx seeria http://www.elfa.se/pdf/73/730/07309016.pdf või http://www.elfa.se/pdf/73/730/07309230.pdf
79xx seeria negatiivse pinge saamiseks.
____________________________
'63 M-21 L; '87 IŽ-412IE |
| 05.11.2002 at 18:38 |
|
urmas |
tahhomeeter DIY
4013B analoog on K561TM2 (2*D triger)
Download datasheet
Fig.7: signaali jagamine 2-e astmes |
| 05.11.2002 at 18:44 |
|
max |
tahhomeeter DIY
quote: Erkki: quote: rustang: 12V stabikas ei ole tänapäeval vist probleem, 3 jalaga jublakas Tevalost.
Mis võiks selle asja täpsem nimetus/mark/tüüp olla?
Võid otse poest küsida, nad teavad küll. |
| 05.11.2002 at 18:58 |
|
Erkki
|
tahhomeeter DIY
Tänan 
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 05.11.2002 at 20:34 |
|
max |
tahhomeeter DIY
Tõstan vana teema üles. Kas keegi on mingi hea lahenduse tahhoka signaalide jagamiseks leidnud? Mul oleks vaja 3/4-ga korrutada... |
| 04.03.2004 at 20:03 |
Last edited 04.03.2004 at 20:03 by max
|
urmas |
tahhomeeter DIY
Sisuliselt tuleks iga neljas pulss ära tappa. Osutiga riist ei saa pettusest aru. Digiga võib tulla probleeme. Elektroonikud teeksid sellise vidina ära. |
| 04.03.2004 at 20:21 |
|
max |
tahhomeeter DIY
Osutiga on jah. Kes siin elektroonikud on? |
| 04.03.2004 at 20:30 |
|
partel
|
tahhomeeter DIY
quote: max: Tõstan vana teema üles. Kas keegi on mingi hea lahenduse tahhoka signaalide jagamiseks leidnud? Mul oleks vaja 3/4-ga korrutada...
Peast ei oska arvutada enam? 
Aga tegelikult pole tahhokat eriti vaja, actioni ajal on muudki teha kui seda jälgida, sõit käib kõrva või shift-lighti järgi, pealegi originaaltahhokas on a la +/- 500 pööret.
Kui võtta, siis korralik playback tahhokas -> vaese mehe datalogger.
____________________________
_ |
| 04.03.2004 at 20:46 |
|
diesel |
tahhomeeter DIY
ja muidugi on häda pärast abiks ka tahho sihverplaadile uue skaalaga pildi peale joonistamine. |
| 04.03.2004 at 21:22 |
|
Volvoman |
tahhomeeter DIY
quote: max: Tõstan vana teema üles. Kas keegi on mingi hea lahenduse tahhoka signaalide jagamiseks leidnud? Mul oleks vaja 3/4-ga korrutada...
Joonista numbrid teise koha peale |
| 04.03.2004 at 21:22 |
|
Sully |
tahhomeeter DIY
quote: max: Osutiga on jah. Kes siin elektroonikud on? 
Proovi kasutajat Madis |
| 05.03.2004 at 17:30 |
|
Kalju |
tahhomeeter DIY
quote: Volvoman: quote: max: Tõstan vana teema üles. Kas keegi on mingi hea lahenduse tahhoka signaalide jagamiseks leidnud? Mul oleks vaja 3/4-ga korrutada...
Joonista numbrid teise koha peale
Kunagi sai mossesse aretatud BMW näidikud, spido sai asendatud mosse omaga. Väike abi disainerist sõbralt ja mosse spidol oli BMW fondiga numbrid ja skaala (kaasaarvatud VDO kiri ).
____________________________
'63 M-21 L; '87 IŽ-412IE |
| 05.03.2004 at 17:43 |
|
smallstang
|
tahhomeeter DIY
quote: max: Tõstan vana teema üles. Kas keegi on mingi hea lahenduse tahhoka signaalide jagamiseks leidnud? Mul oleks vaja 3/4-ga korrutada...
Mull vaja saranae jubin mustangile aretada (jagab signaali 2-ga)
Kui leiad tegija siis anna teada, olen ka huvitatud.
____________________________
1 3 5
|_|_|
| | |
24 R
Mustang LX'87,5.0 HO & LX'89 2.3 R4 |
| 06.03.2004 at 11:14 |
|
JJJ |
tahhomeeter DIY
quote: urmas: Sisuliselt tuleks iga neljas pulss ära tappa. Osutiga riist ei saa pettusest aru. Digiga võib tulla probleeme. Elektroonikud teeksid sellise vidina ära.
Pakun huvilistele iga neljandat sisendimpulssi kõrvaldava skeemi välja. Skeemi saab kasutada ka lihtsalt 2 või 4-ga jagajana, võttes signaali CD4013-e vastavalt 1 või 13 jalalt.
Kuna asi on eile lõunatunnil mõeldud, siis 101% garantiid ei ole, et ta autos probleemideta töötab (koormatavus ja "tapetud" pulsi polaarsus). Oleks tore kui mõni teine asjatundja viitsiks kommenteerida. Ajapuudusel iseennast lähinädalatel ehitajaks ei paku.

|
| 06.03.2004 at 19:51 |
|
urmas |
tahhomeeter DIY
Täieti toimiv seade. Ma oleks pannud R1 1k, D2 kahepoolse stabika ja paralleelselt 100k takk ja 100pF kont, ühisesse toitesse mingi 100 ohmi vahele ja 1mkF kont maha, väljundisse ka 100 ohmi järjest. 4000 seeria on täiesti toimiv auto pardapingest. |
| 06.03.2004 at 22:26 |
|