| Poster |
Message |
oys |
HC tõuseb üle normi.
Räägitakse ,et pööretel peab HC tase langema.Minul on vastupidi.Tühikäigul on kõik normaalne. C=64kraadi 940p/min CO=0.011 O2=4.39 HC=29 Lambda =1.246 .Aga andes pöördeid.C=89kraadi
2420p/min CO=0.666 O2=0.70 HC=926!!! Lamda=0.969
Auto Opel Vectra1.6 monopritsung.Kat-ipott paistab ka olema aga passis ei ole.Kas HC peab ka suurtel pööretel jääma normi s.t.100 või mitte.Ja mis kuradit sellel kärul häda on.Samas ei saa öelda ,et kütust palju läheks a-7l-100km-le.Kuidas seda HC taset ilma eriaparatuurita mõõta |
| 19.03.2004 at 09:09 |
|
vvt
|
HC tõuseb üle normi.
Midagi on pritsega/süütega viga. Opelil juhtub, kas hiljuti keevitanud pole auto juures? Aju nt lolliks läinud....
Sic! Ametlik tõlgendus on selline, et 100 ppm peab olema ainult katiga autodel. Ilma katita on võimalik saada
tase kusagi 180-250 ppm. Kui katti passis pole, siis nõua õigust.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 19.03.2004 at 10:45 |
|
karikas |
HC tõuseb üle normi.
Kui lambda paigas, siis peaks viga olema halvas pihustumises. St. piisad liiga suured ja ei põle ära.
Või on äkki sellel mootoril järelpõleti (või laseb kollektor juhuslikult lisaõhku sisse.) Siis võib segu lihtsalt rikas olla, CO põletatakse ära, kuid HC jääb alles. See seletaks, miks sul vabakäigul nii kõva hapniku ülejääk. Ise olen diagnostikutele vihjanud, et järelpõleti vaja kinni toppida, kui nad hämmingus huvitavaid numbreid on vaatama jäänud... |
| 19.03.2004 at 10:54 |
|
vvt
|
HC tõuseb üle normi.
Ähh, ära teoretiseeri Tegelikult jagaja vihid kinni jäänud vms.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 19.03.2004 at 15:07 |
|
Mart ja auto |
HC tõuseb üle normi.
Kas Karikas mõtles katalüüs järelpõletit? Rahvakeeli katalüsaator. |
| 19.03.2004 at 20:22 |
|
karikas |
HC tõuseb üle normi.
quote: Mart ja auto: Kas Karikas mõtles katalüüs järelpõletit? Rahvakeeli katalüsaator.
Ei, katalüsaatorite puhul ei saa (ei tohi) järelpõletit kasutada. Järelpõleti puhul juhitakse kollektoritesse lisaõhku, praktiliselt portide juurest. See on katist vanem meetod keskkonna säästu normidega toime tulemiseks ja suht abix, kui tahad mootorist rikkama seguga lisahobuseid meelitada.
Ilmselt on vvt-l õigus, kipun probleeme alati kõige keerulisemateks mõtlema. Tegelikult võib asi olla lihtsalt vahele jätmistes... |
| 21.03.2004 at 12:11 |
|
antennimees
|
HC tõuseb üle normi.
quote: karikas: quote: Mart ja auto: Kas Karikas mõtles katalüüs järelpõletit? Rahvakeeli katalüsaator.
Ei, katalüsaatorite puhul ei saa (ei tohi) järelpõletit kasutada. Järelpõleti puhul juhitakse kollektoritesse lisaõhku, praktiliselt portide juurest. See on katist vanem meetod keskkonna säästu normidega toime tulemiseks ja suht abix, kui tahad mootorist rikkama seguga lisahobuseid meelitada.
Ilmselt on vvt-l õigus, kipun probleeme alati kõige keerulisemateks mõtlema. Tegelikult võib asi olla lihtsalt vahele jätmistes...
Ei tea kas tohib või ei tohi aga Buick'il nii kat kui ka see lisaõhu puhumine väljalaske kollektorisse. Kui sa ikka mõtlesid väljalaske kollektorit. Selle lisaõhu puhumiseks isegi el. lisapump pandud mida küll paljud soovitavad maha võtta et pidi lisajõudu andma.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
| 21.03.2004 at 13:43 |
|
Vanaisa
Moderator |
HC tõuseb üle normi.
Ei tea kas tohib või ei tohi aga Buick'il nii kat kui ka see lisaõhu puhumine väljalaske kollektorisse. Kui sa ikka mõtlesid väljalaske kollektorit. Selle lisaõhu puhumiseks isegi el. lisapump pandud mida küll paljud soovitavad maha võtta et pidi lisajõudu andma.
Selle Air Pump nimelise süsteemi kohta on siin juba juttu olnud - tema eesmärgiks on ainult väljalaskegaaside puhtamana hoidmine. Jõudu annab selle mahavõtmine vast niipalju, et väheneb ühe lisajublaka ringiajamine mootori poolt. Ehk siis marginaalselt.
Peep vist võttis oma autolt selle maha - eks ta võib pajatada...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 21.03.2004 at 13:51 |
|
antennimees
|
HC tõuseb üle normi.
quote: Vanaisa: Ei tea kas tohib või ei tohi aga Buick'il nii kat kui ka see lisaõhu puhumine väljalaske kollektorisse. Kui sa ikka mõtlesid väljalaske kollektorit. Selle lisaõhu puhumiseks isegi el. lisapump pandud mida küll paljud soovitavad maha võtta et pidi lisajõudu andma.
Selle Air Pump nimelise süsteemi kohta on siin juba juttu olnud - tema eesmärgiks on ainult väljalaskegaaside puhtamana hoidmine. Jõudu annab selle mahavõtmine vast niipalju, et väheneb ühe lisajublaka ringiajamine mootori poolt. Ehk siis marginaalselt.
Peep vist võttis oma autolt selle maha - eks ta võib pajatada...
Mootori poolt ei aeta seal küll midagi ringi kui siis ainult genekat. Sellel elektriline pump.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
| 21.03.2004 at 18:48 |
|
karikas |
HC tõuseb üle normi.
quote: antennimees:Mootori poolt ei aeta seal küll midagi ringi kui siis ainult genekat. Sellel elektriline pump.
Olen kah kuulnud, et kati puhul õhku elektriliselt pumbatakse, kuid kas siis mitte lambda abil seda õhukogust ei reguleerita? Olen aru saanud, et siis kui lambda abil kütusekoguse reguleerimine võimatu, siis saab nii kati jaoks vajaliku jääkide ja õhu suhte tagada. Vastasel korral läheb ta umbe või põleb ära.
See, mida mina kirjeldasin, sellel polnud mingit pumpa. Ja ei olnud ka katti. Ise imes. Ja kuidas veel. Igal juhul, kui pöidla voolikule ette panin, siis teist korda ei tahtnud seda enam teha.
Sry, et OT-ut õhutan
|
| 22.03.2004 at 09:50 |
|
oys |
HC tõuseb üle normi.
Keevitatud nagu ei ole kui vanu lipikuid lugeda siis on see juba mõni aasta niimoodi töötanud.Samas on vahepeal vahetatud jagaja ja kogu monopritsungi karburaator.Passis kati ei ole tegelikult on-paistab et järelpõletit ei ole.Aga kas viga ei või olla spidomeetris paiknevas anduris-see on ainus asi mis annab ajule vigaseid impulsse kui mootoriga allamäge pidurdada.Ja teine asi mida see auto ei kannata ,see on ühtlane sõit ilma jalaga gaasipedaalil mängimata.See tähendab et ei tohi hoida jalga paigal ,muidu hakkab kakkuma.Kes oskaks öelda kuidas saaks kodusel teel seda HC taset mõõta. |
| 22.03.2004 at 14:39 |
|
vvt
|
HC tõuseb üle normi.
HC on lõpuni põlemata kütus. Kõik otsingud lähtugu sellest. HC tekib ülearu siis kui a) segu ei süüdata korralikult või õigel hetkel b)kütuse pihustamise kvaliteet on madal või kogus suur (siis tõuseb ka CO).
Võimalikud kohad lambist
1. pritserõhk vale
2. hammasrihm valesti peal
3. süütepool/kommutaator
4. süüde totaalselt vale
5. mõni andur väsinud
Kitkumine viitab justkui valele (varasele süütele). See võib olla tingitud valesti pandud hammasrihmast või on süüde keeratud paigast ära väsinud bensiinipumba varjamiseks.
Osad autod kipuvad katkuma ka siis, kui hammasrihm on vale.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 22.03.2004 at 15:01 |
|
mr. RocknRoll
|
HC tõuseb üle normi.
Olen kuulnud, et selle aja Vectratel on tüüpveaks sisselaske kollektori tihendi ´vananemine´, mille kaudu saab lisaõhku näiteks.
____________________________
44269 |
| 22.03.2004 at 16:14 |
|
vvt
|
HC tõuseb üle normi.
Õhulekke korral tuleb väljalaskesse vaba hapnikku ja tõuseb NOx tase (lahja põlemine). HC ilma eriti palju kasvava Co-ta on minuarust põletamise probleem. Liigrasvase segu korral tõusevad pilvedesse nii CO kui ka HC, kusjuures CO kasvab kiiremini. Kuna probleem tekib just pöörete suurendamisega seoses, kus niiehknaa segu lahjenemine toimub, siis saab selline HC soolo tulla enam-vähem õige segukoostise halvast põletamisest. Ehk üle käia ka süüte- ja pritsesüsteem. Pritse saab seda põhjustada ebakvaliteetse pihustamisega. Kui oleks rasvane segu (nt surveregulaator kinni vms) - siis esimesena kasvab lakke alati CO. Niiet teoorias - pihustiava must, pihusti peetis, ECU jama.....
Süütest - kui sellel on tavaline hally jagaja, siis omab ta ka mõlemat regulaatorit. Pööretele töötab vihtidega tsentrifugaalregulaator. Taolist probleemi oli vahel ka 2108 jagajaga, kuna seda enam ei õlitatud ning vihid jäid roostest kinni.
Igatahes enne teeninduste tumbade elektrikutele ülearu palju raha maksmist tasub õhtul enne magamajäämist natuke mõelda ja loogikat kasutada. Vähemalt enda autodel olen sedasi nii mõnegi asja ise korda saanud, mille peale teenindus käsi laiutas ja auto vanust süüdlaseks tõi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 26.03.2004 at 11:39 |
|
hirax
|
HC tõuseb üle normi.
quote: vvt: Sic! Ametlik tõlgendus on selline, et 100 ppm peab olema ainult katiga autodel. Ilma katita on võimalik saada
tase kusagi 180-250 ppm. Kui katti passis pole, siis nõua õigust.
Selles mul probleem ongi. Katti passis ega autol pole ja HC oli 171. Läbi ei lastud. Tahakski õigust nõuda aga... Siit leidsin ainult, et quote: Nõue: heitgaasi kahjulike ainete piirsisaldus peab vastama keskkonnaministri kehtestatud nõuetele.
Ma ei suuda leida neid nõudeid. Neist on siingi juttu olnud. Oskab keegi linki anda. Trükiks välja ja läheks siis "õigust nõudma" 
EDIT: Määruse leidsin, kuid nagu siin juba juttu on lajatatkse kõigile pritsega mootoritele HC normiks 100 
Küsimus jääb: Kuskohast leida see ametlik tõlgendus millest vvt kirjutab??
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 10.05.2004 at 12:58 |
Last edited 10.05.2004 at 13:16 by hirax
|
13piisab
|
HC tõuseb üle normi.
quote: hirax:Trükiks välja ja läheks siis "õigust nõudma" 
KUI mu mälu ei peta, siis nende määrustega oligi jama - eeldati, et pritse tähendab kohe katalüsaatorit. Samas oli kusagil kirjas, et kehtivad vastavad piirnormid VÕI valmistaja etteantud suurused, kui need on suuremad... Ma muidugi ei kujuta ette, kust ülevaataja selliseid dokumente välja võtab... Enda motost on ka KAT-ta versioon (+5kW ) - vahepeal tahtsin juba C-tähte oma plokilt maha lihvima hakata.
t,
pool aastat tagasi sarnase asjaga maadelnud ning kirunud meie keskkonnaministreid
____________________________
vanem on parem |
| 10.05.2004 at 13:38 |
|
vvt
|
HC tõuseb üle normi.
Autodel, millel pole valmistajatehase poolt katalüsaatorit ette nähtud, kasutatakse piirnormina valmistajatehase andmeid. Tõlgendamiseks kasutataksegi põhimõtet, et kui mingi asi pole määratletud, lähtutakse valmistajatehase andmetest.
Igas ülevaatuspunktis on olemas Autodata raamat, kus on enamik autosid sees. No mina tahaks näha ühte katita 80ndate autot, mille HC alla 100 on 
Ilma katita autol on HC valmistajanorm tavaliselt 300. Katiga on 100. Vähemalt BMW mootoril on sedasi ja vaevalt Opelil teisiti on. Kui sul viskas pööretega üles, siis on mitteläbilaskmise põhjus selles.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 10.05.2004 at 15:15 |
Last edited 10.05.2004 at 15:17 by vvt
|
hirax
|
HC tõuseb üle normi.
Kas oskab keegi öelda kust leida netist neid valmistajatehase andmeid saastenormide kohta: Chrysler 88 2,2ltr n/a monopritse ??
Või mis sõna sinna google-sse panna?? Emission ja....
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 10.05.2004 at 19:40 |
|
Fog
|
HC tõuseb üle normi.
Tõstan vana teema üles, mida välja lugeda järgmistest andmetest:
CO%: 0,9
HC, ppm: 400
Lambda: 2
Natuke jätab tõesti vahele tühikäigul, kuid ise kahtlustan, et süütenurk pole õige, nimelt see on pärast viimast remonti kuulmise järgi paika pandud.
Lisainfot:
Vabakäigu pöörded: 2000(Külm), 1500(Soe)
Veakoode pole.
Katalüsaator on asendatud eelmiste poolt, tavalise pütiga.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 02.06.2004 at 11:11 |
|
vvt
|
HC tõuseb üle normi.
Kui sul on pritsemootor (Co järgi tundub), siis on HC liiga kõrge, see on ilma katita EFI mootoril tavaliselt 200-250 vahepeal.
Tühikäigu pöörded ebanormaalselt kõrged. Imeliku suhtega on need kolm numbrit, lambda 2 ja CO ainult 0,9?
0,9 peal peaks lambda ikka 1 kandis olema....
Tühikäigupöörded on kas mehhaaniliselt peale keeratud (nt trossist)või puudub ECU-s tühikäigu lülitus (on käpitud throttle sulgemise piirdekruvisid).
Asi tõsisemat sättimist tahaks.
Edit: kõigepealt tühikäik paika panna. Võimalik, et suur osa asju laheneb koos sellega. Siin edasi mõistatamiseks on tundmatuid veel liiga palju.
Mõnikord põhjustab taolisi anomaaliaid valesti pandud hammasrihm.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 02.06.2004 at 11:21 |
Last edited 02.06.2004 at 11:24 by vvt
|
Fog
|
HC tõuseb üle normi.
Pritsemootor jah.
Asi selles ongi, et aju hoiab neid pöördeid nii kõrgel oma TB juures oleva stepper-mootoriga. n.n. "mängib" pööretega seal kandis.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 02.06.2004 at 11:37 |
|
minimum
|
HC tõuseb üle normi.
korralikku skännerit oleks vaja
see tühikäigu hüplemine on tagajärg, mitte põhjus
proovi 1 reset ajule teha ning tee mõned tiirud, et 'kohaneda', vaata siis uuesti
____________________________
- |
| 02.06.2004 at 11:43 |
|
13piisab
|
HC tõuseb üle normi.
quote: vvt:Mõnikord põhjustab taolisi anomaaliaid valesti pandud hammasrihm.
mnjah, ma just sättisin oma sisselaskenuka õigeks - oli hamba võrra varajane (taguotsaga ei tundnudki, et oleks vale olnud, aga mängis kah pööretega ning ei kukutanud tühikäiku eriti kenasti).
teemasse:
lambda=2???!!! Vabandage mind "teoreetikut", aga siis see ju ainult õhu pealt töötabki (ei tohiks vist töötadagi?)? Lambda on ju liigõhutegur, mille võib panna kordajana "normaalse" õhu-bensiini suhte(ca 14.5 oli vist) ette... Ilmselt on O2 kah palju (olenemata väljalaske tihedusest)?
"vanadel häädel" karpamootoritel sai küll veendutud, et lahja segu/ebatihe segukruvi tõstab tühikäiku.
____________________________
vanem on parem |
| 02.06.2004 at 19:07 |
|
priit |
HC tõuseb üle normi.
quote: Fog: Tõstan vana teema üles, mida välja lugeda järgmistest andmetest:
CO%: 0,9
HC, ppm: 400
Lambda: 2
Natuke jätab tõesti vahele tühikäigul, kuid ise kahtlustan, et süütenurk pole õige, nimelt see on pärast viimast remonti kuulmise järgi paika pandud.
Lisainfot:
Vabakäigu pöörded: 2000(Külm), 1500(Soe)
Veakoode pole.
Katalüsaator on asendatud eelmiste poolt, tavalise pütiga.
Keera süüde õigeks, peaks aitama. Eelmine nädal oli sama anomaaliaga kokkupuude. |
| 07.06.2004 at 16:29 |
Last edited 07.06.2004 at 16:30 by priit
|
LaSa
 Moderator |
HC tõuseb üle normi.
HC teemal: just oli juttu ühe riisiauto omanikuga, ei saanud tema kah ülevaatuselt läbi liig suure HC pärast. Läinud siis tema oma automargi ametlikku teenindusse, seal siis kruviti pritset igatepidi - ei midagi.
Lõpplahendus oli see, et karterituulutusele pime ette (ehk siis karterigaase enam ei lastud sisselaskesse ja voila! - kõik oli peale seda normikohane. |
| 07.06.2004 at 22:01 |
|