vvt
|
Püsti või pikali?
Selline küsimus tekkis seoses ühe siinset karpa ostusoovi lugedes. Kõik kiiremad karpa-euroautod on ehitatud nende horisontaal-weberite peale ja netiallikad väidavad, on see on tohutu hp kasv ja nii edasi. Sellest loogikast tuleb, et üritatakse iga hinnaga vältida seda ligi 90* põlve, mis jääb vertikaalkarbussi ning sisselaske vahele. Vähemalt oma loogika ütles nii. Samas on võib suvalisest HRM-st leida rea vabalthingaivaid autosid, mille erivõimsus on vahemikus 80-100 hj/l. Tavalise vertikaalkarbussiga. Euroautodel on aga peal need Weberid ja kõik kiidavad tohutuid hobuste juurdekasvusid. Huvitav, millise hj/l suhteni need verikaalsed asjad töötavad ja kas on kuskil mingi rusikareegel? Praegu ajakirju lugedes jääb vägisi mulje, et neid webereid kasutatakse nö tunde pärast autodel, mille hj/l rating seda üldse veel ei vaja. Tänavasõiduks on aga need weberid kindlasti kehvem variant, tegelikult kõlbaks piisava cfm-ga vertikaalkarpad ka väga hästi, pealegi on nt Holley toodang tunduvalt lihtsam, odavam, varuosadega paremini varustatud ja kogu tehniline info käsiraamatutena
saadaval?
Kas on keegi samu asju mõelnud?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|