register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Küttesegu, -kulu mõõtja!  
Poster Message
Madman
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Tuli selline mõte et võiks oma Fierole installida atribuutika mis näitaks armatuuris küttesegu koostist ja kulu. Uutel liikuritel elektrooniline taoline süsteem olemas aga kas eraldi midagi sarnast kusagilt hankida saaks. Äkki keegi kursis sellise asjaga ja siis millele komplekti ostes tähelepanu peaks pöörama. Äkki suurema skaalaga näidiku poole vms. Näitu tahaks näha numbrites kas elektrooniliselt või osutiga, olen kunagi näinud värviskaalat aga see nägi väga vilets välja.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
03.04.2004 at 16:51
Astro SS
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Hakkad sa ökonoomsus-sõitu harrastama ? ???

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
03.04.2004 at 16:57 Last edited 03.04.2004 at 16:58 by Astro SS
Madman
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Ei hakka aga siis on hea rahulolev tunne kui näed et küll ikka rüüpab. :) Kuigi selle kulu juures võiks ta palju paremini edasi minna. Huvitav kui palju oleks optimaalne kulu suhtes hj arvuga, kas sellist arvu saaks üldse välja arvutada võttes aluseks kasvõi sirgjoonelise 100 km lõigu läbimise püsival kiirusel, samades ilmastikuoludes. Aga see teema läheb vist Pärtli maadele.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
03.04.2004 at 17:07
max
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Küttesegu koostise näidikut saad ise teha või osta, seesama 10 tulukesega, skeem on foorumis olemas, ühe ammuse kiirekaru turbo-teema all. Selle mõte oleks siis, et saaksid autot täpsemalt seadistada.

Kütusekulu näitaja oleks minu arvates mõtetu investeering. Parem tegele probleemiga st kütusekulu alandamisega, täpsemalt auto korrastamisega.
04.04.2004 at 12:47
hirax
  
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Ühe O2 anduriga on küttesegu näidikut ise teha küllalt lihtne. Ise tegin selle skeemi järgi. Kõik jupid Tevalo poest ~270 eek, kaks õhtut skeemitööd ja jootmist ning tulemus on enam-vähem. Skeemi lehel on näha, et saab ka tüki maad väiksema teha - samasugust LED Bar Display-d oli ka Tevalost saada, aga tollel olid kõik tuled ühte (rohelist) värvi. Ühte kohta skeemis muutsin ka, et tuled jookseks ükshaaval, nagu KITT-i kapotil. Natuke probleeme oli häälestamisega - vajalik on võimalus sujuvalt ja täpselt reguleerida vahemikku 0-1V.

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
05.04.2004 at 13:00
Sully
Küttesegu, -kulu mõõtja!
To: hirax
Kuidas siis asi praktikas toimib, kas küttesegu koostist annab ka tuvastada samaaegselt kuluga?
05.04.2004 at 13:16
minimum
Küttesegu, -kulu mõõtja!
veel 1 O2 andurit ekspluateeriv küttesegu näidik:
http://www.euronet.nl/users/fo_elmo/afdisplay.htm

____________________________
-
05.04.2004 at 13:22
jaanus
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Kulu mõõtmiseks on vähe targemat elektoonikat vaja. Sisuliselt toimib asi nii, et tuleb mõõta ühe pihusti lahtioleku aega ja korrutada see pihustite arvuga. Eelduseks loomulikult ka see, et on teada, kui palju on pihustite läbilaskevõime.
05.04.2004 at 13:27
hirax
  
Küttesegu, -kulu mõõtja!
to: Sully
Ei, see jubin on ainult küttesegu jaoks. Sisuliselt teeb ta nähtavaks millist signaali annab O2 andur ajule "air/fuel ratio" kohta ja kõik. Kulu mõõtmine on eraldi ooper, nagu Jaanus juba kirjutas.

Panin selle skeemi siia selleks, et pealkirjas küsiti ka küttesegu näidiku kohta.
Kuidas talitada mitme anduri korral (vasakus ja paremas kollektoris) nagu on paljudel V mootoritel - ei tea. Vist on mõtekam teha kaks näidikut kui ümberlüliti (vasak-parem) - näeb mõlema poole tööd korraga.

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
05.04.2004 at 19:30
mr. RocknRoll
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Kulumõõdiku peaks saama mõõtes paaki tagasijooksu ning pealejooksu kulu ning see lahutada.

____________________________
44269
06.04.2004 at 11:38
diesel
Küttesegu, -kulu mõõtja!
quote:
mr. RocknRoll: Kulumõõdiku peaks saama mõõtes paaki tagasijooksu ning pealejooksu kulu ning see lahutada.
sorry, tuli meelde see lammaste lugemine, et loe jalad üle ja jaga neljaga, saadki lammaste arvu. :)
06.04.2004 at 11:40
mr. RocknRoll
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Tekkis lihtsalt küsimus, et miks peaks lugema pihusti lahtioleku aega kui saab lihtsamalt, kulu mõõtes???

____________________________
44269
06.04.2004 at 11:49 Last edited 06.04.2004 at 11:50 by mr. RocknRoll
hirax
  
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Aga kuidas seda kulu peale- ja tagasijooksus mõõta? Teades torude läbimõõtu - mingi rõhuanduriga või on olemas ka mingid veemõõtja tüüpi "propelleriga lugejad". Sel juhul see rattakeste keerlemise muutmine elektrooniliseks signaaliks. Ikkagi impulssignaalidega?? Pluss vibra ja muidu raputamine.

Lihtsam on mu meelest need pihustite lahtioleku ajad auto ajust juba elektroonilise signaali kujul kätte saada. Pealegi aju korrigeerib asja ikka märksa tihedamini ja kiiremini kui voolavus seda näitab.
Tuleb veel saada signaal kas auto liigub või seisab ja kui kiiresti liigub. Muidu saad kulu liitrit/tunnis vms.

Ega need "viled ja kellad" niikuinii 100% kindlaid tulemusi ei anna, aga enamvähem saab aimu.


____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
06.04.2004 at 12:29
jaanus
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
quote:
mr. RocknRoll: Tekkis lihtsalt küsimus, et miks peaks lugema pihusti lahtioleku aega kui saab lihtsamalt, kulu mõõtes???
Ma küll ei kujuta ette, kuidas see oleks teostatav.
Eeelpool toodud pihusti lahtiolekuaja järgi kütusekulu arvestamine on suht paljudel autodel standard variant kasutajale kulu kuvamiseks. Osadel on see funktsioon standardis ajus sees ning osadel on eraldi väljaviik esimeselt pihusti juhtmelt läbi takisti pardaraali.
Võimalik, et on ka teisi variante, kuid mina isiklikult ei ole veel nendega kokku puutunud.
06.04.2004 at 12:36
margus61
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Hakkas kah huvitama. Osadel autodel polegi pihusteid ega impulsse. Meenub, et aasta-paar tagasi naabrimees just kurtis, et tal Renault 19 vms. kulunäidik ei tööta, aga oli õnneks saanud ära remonditud. Minu meelest oli auto lihtsa kivi- või rauaajast pärit karbussiga. Kui näidik töötas, langes tulemus üsna hästi kokku tangitud kogustega.
06.04.2004 at 13:17
mr. RocknRoll
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
quote:
hirax: Aga kuidas seda kulu peale- ja tagasijooksus mõõta? Teades torude läbimõõtu - mingi rõhuanduriga või on olemas ka mingid veemõõtja tüüpi "propelleriga lugejad". Sel juhul see rattakeste keerlemise muutmine elektrooniliseks signaaliks. Ikkagi impulssignaalidega?? Pluss vibra ja muidu raputamine.

Lihtsam on mu meelest need pihustite lahtioleku ajad auto ajust juba elektroonilise signaali kujul kätte saada. Pealegi aju korrigeerib asja ikka märksa tihedamini ja kiiremini kui voolavus seda näitab.
Tuleb veel saada signaal kas auto liigub või seisab ja kui kiiresti liigub. Muidu saad kulu liitrit/tunnis vms.






Õigus, ei mõelnud kohe puuduste peale.
Kulumõõturiga variant oleks tagasijooksuga karburaatormootoril teostatav.

Lisaks pihusti lahtiolekuaja pikkusele vajalik ka bensurõhk mõõta ning samuti kas auto liigub või mitte.

____________________________
44269
06.04.2004 at 13:21
jaanus
 
Küttesegu, -kulu mõõtja!
quote:
mr. RocknRoll:Lisaks pihusti lahtiolekuaja pikkusele vajalik ka bensurõhk mõõta ning samuti kas auto liigub või mitte.
pritsungiga mootoril on benarõhk alati suht konstantne ning seal piisab ainult lahtiolekuaja mõõtmisest. Teatud rõhul mahub pihustist mingi aja vältel läbi vaid kindel kogus kütust ning arvutamine ei tohiks eriti raske olla.

Karpa puhul ma tõepoolest ei tea kuidas asjad lahendatud on, kuid eelistaksin pigem kasutada mingit suht harilikku rõhuandurit (MAP) sisselaskes, kui pöörlevat pudinat kütusetrassil. Eeldades, et karpa düüside mõõdud on teada, on suht lihtne arvutada välja kütusekulu vastavalt mootori koormusele. Ka on võimalik kiirenduspumba töötamist/mittetöötamist eeldada vastavalt rõhu muutusele ning siis vastav kulu lisada.
06.04.2004 at 13:48
max
Küttesegu, -kulu mõõtja!
quote:
mr. RocknRoll:Lisaks pihusti lahtiolekuaja pikkusele vajalik ka bensurõhk mõõta ning samuti kas auto liigub või mitte.
Pritsega auto ajus jookseb muuseas infot pihustite klahtioleku aja ja auto kiiruse kohta, nii et probleemi pole. Nagu jaanus ütles, on rõhk konstatntne tänu regulaatorile.
06.04.2004 at 21:14 Last edited 06.04.2004 at 21:14 by max
Astro SS
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Kas BMW seieriga kulumõõtja on tegelikult sisselaske vaakumi mõõtja ,millel on skaalaks liitrid? (näitab ainult hetke kulu kaudselt)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
07.04.2004 at 19:36
deathdog
Küttesegu, -kulu mõõtja!
lancial on ka see hetke kulu mõõtja seieriga....aga saab sinna installida ka sellise mis l/km näitab ....sama vaakum voolik läheb külge ja miskit 5..6 juhet lisaks
08.04.2004 at 16:43
romulus1
Küttesegu, -kulu mõõtja!


Pöördemoment (M) ja bensiini erikulu (b) sõltuvalt töösegu koostisest (λ;) püsikiirusel maanteel [firma Bosch andmetel].

http://www.hot.ee/bensiinipump/index.htm



10.04.2004 at 16:04
Sully
Küttesegu, -kulu mõõtja!
Ilmselt tuleb installida katalüsaatori andur väljalaskesse, et kütte segu koostist mõõta.

Kas keegi omab vastavat seadet, sooviks oma autol gaasisegu koostist uurida erinevatel pööretel. Hetkel on installis lihtsalt käsitsi keeratav kraan segu koostise mõõtmiseks. Praktikas tundub kiirel sõidul segu koostis jääb lahjaks - kuna tõmme kaob ära, samas aga madalamatel pööretel nagu probleemi pole.

Kui suudaks sõidu ajal see üle mõõta, ehk annab mingi intelligentse regulaatori tava kraani asemele aretada, mis saaks aru kui rikast segu mootoril parajasti tarvis läheb.
04.05.2004 at 11:27
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Küttesegu, -kulu mõõtja!  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.