register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Halli anduriga elektronsüüde  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
Sai seesugune oma low-tech projektile installitud, mingi 1.8 karpaga Sierra pealt, nimeks ESC II. Asjal on kahjuks üks miinus - pööretepiiraja 6000 rpm juures, mis on liiga madalal.

Mul oleks vaja pööritada kuni 7000 :)

Mida ette võtta?

1.Lammutada moodul lahti, skeem üles joonistada, aru saada ja pööretepiiraja muuta/eemaldada? See ei pruugi õnnestuda.

2. Leida süüteboksi doonoriks mõni sobivam isend romulast - kas keegi oskab soovitada mõnd (4-sil?) autot, millel Halli anduriga jagaja ja natuke mõistlikum süütekarp - näiteks piiraja 7000 juures või puudub üldse :) ?

3. Osta aftermarket süüteboks - hetkel finantsi napib.

4. Minna tagasi katkestiga (kontaktidega) süütele.

5. Jätta kõik nii nagu on.

Mida targemad pead soovitaks teha?
06.09.2004 at 10:28 Last edited 06.09.2004 at 10:29 by rustang (Moderator)
mr. RocknRoll
 
Halli anduriga elektronsüüde
Volvo 740 2,3L on hallianduriga. Kas ka lihtsam või keerulisem, ei oska öelda.

____________________________
44269
06.09.2004 at 10:41
Astro SS
Halli anduriga elektronsüüde
Kommutaator seab sul piirangui.
Sierra ei ole mingi sportauto ja sellest tulenevalt piiraja juba 6000 juures.

Vaata Jaapani sportliku toodangu poole (nissan,toyota) neil on kasutusel samad andurid aga piiraja pisut kõrgemal.

Vihje nr1 : 4ae-g ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
06.09.2004 at 11:28
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
Astro SS:Vaata Jaapani sportliku toodangu poole (Vihje nr1 : 4ae-g) ;)

Vihje on hea kuid raske on niimoodi "nõela heinakuhjast" otsida, paljudel on süüteosa ka pritse ajuga kokku ehitatud vähemal või rohkemal määral. Tead ju ise romulate suhtumist:

Mina: Mul on vaja Halli anduriga jagajale sobivat süütekomutaatorit !

Romula: Mis mark, mudel, aasta ja mootor?

Mina: Ükskõik!

Romula: Misasja? jne... :)

Ühesõnaga asja uuritakse.
06.09.2004 at 11:55
Lembit
Halli anduriga elektronsüüde
Golf GTI. Mul peaks olemas olema kusagil. Kindel ei ole, kas päris 7000 ni käib, aga üle 6000 oli kindlasti. Max võimsusgi mootoril antud 6100 rpm juures.
06.09.2004 at 12:04
devilc
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
Kui Golf I GTI'st jutt (max võimsuse pöörded sellele viitavad), siis selle piiraja peaks olema 6900 ehk close enough.
06.09.2004 at 12:32
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
Tnx, lembit & devil, selle infoga on lihtsam juba asja edasi uurida, wiring diagram välja kaevata jms.
06.09.2004 at 12:49
vvt
  
Halli anduriga elektronsüüde
Jätta kindlasti Hally jagaja. Kontaktidega süütele minek on igatahes tagasiminek, mis sellel mootoril ka kw-des väljendub. Ehk siis keskmisel Hallyl on suurem süüteenergia ja täpsus.

Kas sellel Sierra jagajal piiraja üldsegi mehhaaniline pole - vedruga tsentrifugaalmehhanism??? Siis võiks katsetada
nt karburaatoriga 318 kommutaatoriga - seal on kindlasti mehhaaniline piiraja (müüakse kahte erinevat), mille saab
kergesti minema vistada (vedru ära võtta).

Edit: kui on selline süsteem, kus süüde on pritsega kokku ehitatud, siis polegi kommutaatorit - see moodul on ecusse sisse ehitatud.

Kas ei tasuks äkki proovida 08 kommutaatorit? Sellel küll mingit piirajat pole...

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.09.2004 at 12:52 Last edited 06.09.2004 at 13:00 by vvt
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
vvt: Kas sellel Sierra jagajal piiraja üldsegi mehhaaniline pole - vedruga tsentrifugaalmehhanism???

Seda peaks ju jagaja sees näha olema. Rootoris küll midagi märganud ei ole.... Kontrollin üle. Saadaolev kirjandus kahjuks pööretepiiraja koha pealt vaikib.
06.09.2004 at 13:01
vvt
  
Halli anduriga elektronsüüde
Boschi jagajas on see rootoris sees ja altpoolt on näha (selline umbes 4-5mm läbimõõduga vedrukene. Vähemalt loogika ütleb, et ku mehhaaniline juba on, siis ei tohiks kommutaatoris enam buge olla sees. Kui Sa kavatsed võidu sõita 7000 pöördega, siis on väga kahtlane, kas mõni 15a töötanud mehhaaniline jagaja selleks tööks vajalikus konditsiooniski enam on. Ehk siis uus jagaja või need elutähtsad sõlmed uued osta vaja on...

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.09.2004 at 13:11
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
vvt: Kas ei tasuks äkki proovida 08 kommutaatorit? Sellel küll mingit piirajat pole...

08 - selle peale ma ei tulnudki!
Kuigi, kui juba valida, siis võtaksin pigem 6900-se piirajaga kui üldse ilma :)
06.09.2004 at 13:11
vvt
  
Halli anduriga elektronsüüde
Noh, ega kui sul mingi weberite paari ja 324 nukaga mootor just pole, siis ega seda väga kaugele väänata nagunii ei õnnestu - tal jääb hing ise kinni enne kui jupid lendama hakkavad. Ainuke oht on allavahetusel käiguga eksida ja siis võivad küll klapid-kolvid kohtuda :uhoh
Aga neid hally süütega vene autosid on teisigi juba liikvel peale 08, eks Volga pole vanad oskavad rohkem öelda. Ighatahes see mossedele peale pandud 53 kommutaator sulle ei sobi:)

Ja vahest, kui piirajast vabaneda ei õnnestu - õnnestub sedasi asi ära fakeda, et pane 6potise kommutaator?



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.09.2004 at 13:15 Last edited 06.09.2004 at 13:18 by vvt
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
vvt: Kui Sa kavatsed võidu sõita 7000 pöördega, siis on väga kahtlane, kas mõni 15a töötanud mehhaaniline jagaja selleks tööks vajalikus konditsiooniski enam on. Ehk siis uus jagaja või need elutähtsad sõlmed uued osta vaja on...

Katkestiga läks nagu nalja 7000 rpm ja enamgi :)
06.09.2004 at 13:15
brg
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
rustang: Tnx, lembit & devil, selle infoga on lihtsam juba asja edasi uurida, wiring diagram välja kaevata jms.
Sellist asja võib otsida lisaks Golf I-le ka Golf II GTI mehh. pritsega (K- ja KE-Jetronic) mudelitelt. 16-klapilised olid vist lõpuni (kuni 1991) mehaanilise pritsega, 8-klapilised vist mingi 1988 aastani. Piiraja paberite järgi 6800rpm, aga loomkatsete järgi läheb sealt natuke üle ka.
Infot peaks siit saama natuke: http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/volks/1081-05b.pdf
06.09.2004 at 14:04
mms
Halli anduriga elektronsüüde
Audi-VW peaks olema küll mainitud anduriga. Kindlalt tean väita (küll 5 sil) 200t puhul, mille pöörded käisid kindlasti üle 7000.

____________________________
Buick Electra Estate 86
06.09.2004 at 15:30
max
Halli anduriga elektronsüüde
Risustan natuke rustangi teemat. Kuidas oleks kõige odavam-lihtsam paigaldada tavalisele HEI jagajaga small-blockile pööretepiiraja? Müüakse küll vastavaid süüteboxe, aga ehk saab ka kuidagi odavamalt hakkama?
06.09.2004 at 15:32
vvt
  
Halli anduriga elektronsüüde
Kas seal mingeid tsentrifugaaljõule töötavate rootoripiirajatega variante pole?

Muideks väga teravmeelne asi on Gaz-53 mootori vaakumpiiraja. Kui natuke nokkida viitsid, on asi kindlasti tehtav ja naeruväärsete kuludega. Infot saad vanadest III liigi autojuhi raamatutest ning tegu on soft-touch piirajaga:D, kus järsu lõpu asemel asi vaikselt kinni puuakse.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.09.2004 at 19:35
BENBEN
 
Halli anduriga elektronsüüde
Mul oli kunagi fiat uno turbo, sellel polnud küll miskit piirajat, üle 7000 kopikatega hakkas juba mootorist kahju. Iseasi kas neid kuskil romulas on, vähemalt see millega mina liikusin pole enam näha olnud.

____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
06.09.2004 at 22:27
Mart ja auto
Halli anduriga elektronsüüde
vvt on huvitav arusaamine jagaja tööst. Need asjad seal sees ei ole pööretepiirajad vaid hoopis süütemomendi regulaatorid. Tsentrifugaal regulaator(see vihtide ja vedrudega) suurendab eelsüütenurka pöörete kasvades. Vaakumregulaator reguleerib süütemomenti olenevalt mootori koormusest.
07.09.2004 at 08:42
vvt
  
Halli anduriga elektronsüüde
Julgen Sulle lubada, et see "huvitav arusaam" on kahjuks õige;)

Räägime erinevatest asjadest. Regulaatorid asuvad jagaja sees ja on kah vedrudega. Mehhaaniline piiraja asub rootori sees. Töötab ta sedasi, et kui tsentrifugaaljõud ületab vastavalt kalibreeritud vedru tõmbejõu, siis katkestatakse kõrgepingevoolu andmine rootori keskelt ( mis tuleb süsikontaktilt) rootori ninale.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.09.2004 at 08:59
rustang
  
Moderator
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
Mart ja auto: vvt on huvitav arusaamine jagaja tööst. Need asjad seal sees ei ole pööretepiirajad vaid hoopis ...
Ma olen päris kindel, et vvt on nii vaakum- kui tsentrifugaalregulaatori tööpõhimõtetega kursis.

Sierra Haynes annab mingile versioonile pööretepiiriku jagaja rootoris, selline suur rootor, millele vastav pöörete arv peale on kirjutatud. Ju siis seal sees see sädeahel katkema hakkab.

Minu süütesüsteemil seesugust optsiooni ei ole, samuti ei sobi niisama lihtsalt VW-grupi kommutaatorid, kuna neil jagaja vaakumi ja tsentrifugaaliga varustet on, minu süüde aga on targem ja vaakum ühendatakse otse kommutaatorisse, kuid mis olulisemgi, kommutaator oskab ise pöörete kasvades süüdet varasemaks keerata. Tegelikult väga kaval boks, seda kasutatakse ka Escort RS Turbol ning sinna on ise võimalik kaheastmeline "retard" tekitada kuid kuidas pööretepiirajast@6250rpm vabaneda, esialgu ei tea.

Maxile soovitaks - kui ikka revlimiteri tõesti vaja siis tuleks osta korralik asi (Summitis minu meelest kuskil 200$ ringis mitu varianti), sinna mootorisse on niipalju raha investeeritud, et kahju oleks seda tuulde lasta.
07.09.2004 at 09:02
Jutulind
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
max: Risustan natuke rustangi teemat. Kuidas oleks kõige odavam-lihtsam paigaldada tavalisele HEI jagajaga small-blockile pööretepiiraja? Müüakse küll vastavaid süüteboxe, aga ehk saab ka kuidagi odavamalt hakkama?
Pmts-lt sama asi mis siin - ainult väikese modifikatsiooniga peaks asja ära ajama - http://www.disorderlydriving.com/images/ShiftLight.pdf

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
08.09.2004 at 04:11
max
Halli anduriga elektronsüüde
Jee. Hüppan Tevalost läbi ja testin enne mingi risu peal :)
08.09.2004 at 13:05
Jutulind
Halli anduriga elektronsüüde
quote:
max: Jee. Hüppan Tevalost läbi ja testin enne mingi risu peal :)
Antud skeem on nähtud ette toimima 4cil mootoriga. Selleks et asja V8-le kohendada peab nähtavasti mängima LM2907 3 ja 4 jala küljes olevate kondeka/poteka väärtustega või siis 5 jala küljes oleva 10K takisti asendamisega. Vt. siit 4-6-8 cil skeemi erinevusi.

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
08.09.2004 at 16:55
melomaan
Halli anduriga elektronsüüde
Võimalik sobivus... fordi mk2 xr2 (karpaga R4) peal kasutatakse ka halli anduriga süsteemi, millel vaakum kommukasse läheb ja jagaja sellest puutumata on. Pöördeid ei piirata (endal jookseb 7000+).
09.09.2004 at 20:07
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Halli anduriga elektronsüüde  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.