register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Pordi maht, töömaht ja pöörded  
Poster Message
vvt
  
Pordi maht, töömaht ja pöörded
Selline küsimus -otsingud tulutud netist: kõik kaanetootjad räägivad n mahuga pordist, mis sobib nii ja naasugustele mootoritele.

Kas pordi suuruse (mahu), mootori töömahu ja rpm vahel on ka mingi üldtuntud rusikareegel. Läbimõõtude kohta on see täitsa olemas (seos sil diameeter-klapi diameeter-pordi suurus), aga see ei arvesta kanali pikkust.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.11.2004 at 11:22
Garfield
  
Pordi maht, töömaht ja pöörded
quote:
vvt: Kas pordi suuruse (mahu), mootori töömahu ja rpm vahel on ka mingi üldtuntud rusikareegel. Läbimõõtude kohta on see täitsa olemas (seos sil diameeter-klapi diameeter-pordi suurus), aga see ei arvesta kanali pikkust.
Peaks olema, on ju olemas mootoreid, mis on muutuva sisselasketrakti pikkusega. Igatsugu Vanosed, VTEC-id VTTi-d on klapimehanismis aga mingil puhul muudetakse ka "toru" (pordi pikkust). Suurematel pööretel tehti sisselasketrakt pikemaks - oli vist niipidi.
EDIT: Mõtlesid midagi sellist:
http://www.audi.com/jsp/crossfeatures/lexicon/lexiconDetails.jsp?lexiconId=18556&lexiconChar=V&languageId=4&domainId=1
või
http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/tech_engine_2.htm
ehk variable intake manifold?

____________________________
Focus RS
09.11.2004 at 12:42 Last edited 09.11.2004 at 12:55 by Garfield
vvt
  
Pordi maht, töömaht ja pöörded
Ei, ma mõtlesin, et ehitan nüüd õige järgmise mootori teadluslikel alustel, mitte "teadjameeste" (vale) jutu järgi. Euroopa käsiraamatud on selles suhtes kõik läbimõõdukesksed, mitte mahukesksed. Kui aga suvalist USA tootja kodulehte lugeda, siis on pordid just mahu kaudu võrreldavad.

Tegelikult on õigem aga maht (minu arust), sest läbimõõt on gaaside liikumise juures vaid üks määrav osa - teine peaks nagu teepikkus olema - pikema toru takistus on suurem kui lühikese oma. Pealegi reversiivlõike (anti reverse cut) kasutamisel määrab selle töölehakkamise ikkagi kaugus (so kanali maht).

Vot-niiet võib tehnikasõnastikku panna nüüd uue sõna - reversiivlõige :rollin

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.11.2004 at 13:32 Last edited 09.11.2004 at 13:32 by vvt
MossOpel
Pordi maht, töömaht ja pöörded
quote:

My specialty at Reher-Morrison Racing Engines is cylinder head development. I’m frequently asked about equations or formulas that can determine specific engine design criteria. Customers want to know how to calculate the perfect port volume for an engine, how to select the ideal intake manifold, or how to determine the optimum valve diameter for a runner. They want a magic formula that explains how a racing engine works – but such a shortcut simply doesn’t exist.


Lõik laenatud siit
09.11.2004 at 15:50
vvt
  
Pordi maht, töömaht ja pöörded
Maagilisi valemeid polegi tarvis. On selline asi nagu "rule of thumb" e rusikareegel. Seda ongi tarvis. Ülejäänud numbrid on rule of thumb+/-15% sõltuvalt kaasusest:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.11.2004 at 16:23
partel
  
Pordi maht, töömaht ja pöörded
Nojah, vabalthingavad pöördemootorid ei ole flow limited, näiteks Pro Stock saavutab 124+ % VE.

Point on sellest, et kanalis voolamise kiirust suurendada.

Pordi mahu tulebki jälgida, et võrreldaks sama pikkusega porte.

Ja oluline osa on seadistamisel, identsete juppidega mootorid võivad näiteks 10% erineda, iga mootor on omaette isiksus, tuleb selgeks teha, mis talle meeldib.


____________________________
_
09.11.2004 at 21:35
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Pordi maht, töömaht ja pöörded  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.