register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....  
Poster Message
Ideefoto
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
Sõidu poolest kõik tibens tobens....sujuv, asmeteta jne..kuid kui auto seisma jääb siis mõni kord jõuab nn turbiin? hiljem kohale ja paneb kolaka..... nn.. järeltõuge.


Kas kellegil on vastavat kogemust? Õlitase?

Martin
30.11.2004 at 00:20
vvt
  
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
Kas käiku sisse pannes ka kolakat/jõnksu mõnikord teeb?

Sellist asja saab teha kaks asja - esiteks tühikäigupöörded, mis ei lange maha/mõnedel autodel ja puuduv tühikäigulülitus TPS-s. Kas tühikäigupöörded on ok? Muideks 200 rpm suurem tühikäik teeb juba sellist asja. Kui tühikäik pole see, mis peaks, pole kasti viga. Vead: tk mootor, andurid jne.....külmade ilmadega hangunud õli tk mootori klapi vahel jne jne jne

Teiseks - muhv katki, lock-upi katted lahti/puruks. Sellisel juhul veab kaasa kogu aeg, kaasa arvatud mootoriga pidurdamine ja käigu sissepanek. Nii uuel autol vähevõimalik, kui just tehase praak pole.

See tühikäigulülitus on selline asi, et osadel autodel on TPSi ehk seguklapi asendi anduri sees microswitch, mis aktiveerub siis kui gaas lahti lasta ja mille järgi saab ecu aru, et gaas täiesti lahti lasti.

Õlitaseme viga see igatahes ei ole.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.11.2004 at 13:08 Last edited 30.11.2004 at 13:09 by vvt
wtf
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
quote:
vvt: Kas käiku sisse pannes ka kolakat/jõnksu mõnikord teeb?

Minul sama asi (90'cherokee):
pärast reversi sisse panemist 1-2 sec käib autost jõnks läbi ja revers tuli hakkab põlema ning auto liikuma. Sama ka drive käiguga kuid mitte nii tihti ja tuntavalt.

vabakäigu rpm:
N ~500
D ~300
30.11.2004 at 19:07 Last edited 30.11.2004 at 19:12 by wtf
Astro-97
  
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
mul on astrol sama asi... ka suht värskelt remotud kastiga..
kuid teeb seda vahest ainult siis kui kiirendad ja siis juhtud
kohe jälle hoogu maha võtma, ntx foori taha seisma jäämine... seisad ja mingi 3-4seki pärast käib mingi tõuge
läbi. tugev ta pole kuid on õrnalt ikka tuntav. rahuliku
voolavas stiilis sõiduga sellist asja pole täheldanud.
ei tea, võibolla on see mingi eripära...
30.11.2004 at 21:03
Astro-97
  
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
... ja õli on puhas, roosakas ja omal tasemel.
30.11.2004 at 21:05
Ideefoto
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
Tänan. ma pole üksi seega...

Kõige enam langeb diagnoos kokku Astro-87 jutuga. Ainult, et 3-4 sek. on päris pikk aeg.... mingi 1,5-2 sek oleks reaalsem.

Jah, löögid pole nii hullud, pigem nagu tagasihoidlik meeldetuletus, patsutus õlale... valgusfoori taga ja pigem jah siis kui on jalg aktiivsem olnud....

BTW.. aga see viitaks nagu pigem vvt tühikäigujutule.... ses mõttes, et siis on ka tuurid enam üleva olnud. Hmm.. kuulame, kas kellegil veel midagi on sarnast olnud...

Seda, et mehhaaniliselt midagi katki... ei kipu uskuma. LS alles 45000 suurt pole ruunatud.


aijah... Küsisin ka üldfoorumist manuali Grandile... kellegil leidub äkki? Või vahtada saksakeelse vastu. Ka PDF oleks hea...

Tänades kaasaelamise eest,
Martin


56806055



30.11.2004 at 23:24
mrtn
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
uks põhjus veel: kiiruseandur valetab ja seetõttu lülitatakse esimene käik sisse liiga hilja.
30.11.2004 at 23:37
vvt
  
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
Probleemid nimega "delayed engagement", mis ei kuulu tüüpvigade alla, on tavaliselt tingitud üldisest väsimisest. Aju on kulumissoga täis, siduri mansetid lasevad juba väheke läbi ning kui paned käigukangi käigule, kulub lihtsalt aega, et käik rakenduks. Umbes nagu vanal kulunud mootoril hommikul käivitades õlisurve - et selle tõusmiseks vajalikule tasemele kulub aega.

Üks selline tehase probleem on nt A4LD revers, millel on vastav õliava aju plaadis aladimensiooniline. Nende asjade kohta on pikalt juttu igasugustes tech bülletäänides, lugeda ja uurida enne lammutamist. Lugeda just seepärast, et igasugu alamõõduliste avade suvaline ülepuurimine võib kergesti tuua kaasa pauguga käigu sissepaneku. Seepärast on kasulik enne uurida, sest spetsid on kulutanud hulga aega igasugu aukude proovimiseks.

Kuna need hilinenud käigude engagemendid on tingitud sidurit käitava õlikoguse vähesusest/madalast survest, siis tuleks enne kontrollida lihtsad asjad nagu õli olemasolu ja filtri puhtus.

Sidurite probleeme saab osadel kastidel diagnoosida manomeetri abiga, kuid see on kastide kaupa erinev ja kõikidel pole võimalik. Esiteks line pressure, mis on siis pumba toodetav peasurve ja siis käikude kaupa. Kui manomeeter vastavas käigu pordis kohe ei hüppa või kui surve on vajalikust madalam, siis on varsti remonti oodata.

Tühikäik on seepärast oluline, et stock muhvil on tavaliselt nii madal stall, et 200 pööret tähendab sellele juba kohtaltvõttu ja sellest robakas.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.12.2004 at 14:58
wtf
Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....
thanx sisuka vastuse eest
märksõnaks siis õli ja hooldus :D

aga küsimus veel et kas valgusfoori taga seistes on hea pidurit pressida või sidur sättida niiet auto seisaks ka kohal mitte ei liiguks kui käik sees?
03.12.2004 at 17:12 Last edited 03.12.2004 at 17:13 by wtf
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Grand Cherokee 4,7 (2000) käigukast käitub vahel imelikult....  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.